januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    Goeiemorgen dames!

En weer wakker geworden zonder dat er iets is gebeurd! Gisteravond wel wat voorweeen gehad en erg moe op de bank gehangen. Vannacht eindelijk weer eens heerlijk geslapen.

Caecilia, dat laten huilen is idd heel erg moeilijk, maar af en toe wel nodig.. Bij Thijs is het ons zo uiteindelijk gelukt om hem te laten doorslapen (met 6 mnd.). Op een gegeven moment weten ze gewoon, oh als ik huil dan komt mama en pakt me op, het wordt gewenning voor ze. Maar het blijft hartverscheurend om je kindje te laten huilen...

Vandaag alleen met Thijs, wat zullen we nu weer eens gaan doen?
    Hoop voor Roxy dat ze is bevallen en dat alles goed is.
    De januari-mama's: alvast bedankt voor het lange wachten!
    De rest: sterkte maar weer!

2. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Goeiemorgen!

Er is vannacht helemaal niks gebeurd :( .
    Het ziet er ook niet naar uit dat het vandaag nog gaat rommelen, voel me zo fit.
    Blijf ik voorlopig nog gezellig met jullie meekletsen!

3. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    Het sneeuwt hier!

4. Niet meer actief

goedemorgen dames.

ook ik ben er weer!

deed ik mijn gordijnen open is het gewoon wit buiten :confused:
    lekker hoor. ik hou er wel van.

hier een kl*te nacht achter de rug. de bekende pijntjes.(ik zal geen tekste en uitleg meer geven)

tegen eind vande morgen komt de vk. ... heb ik nou al zin in al zou je net zien dat het gewoon weer een apktje word.

mijn buik voelt echt helemaal beurs aan. net of ie bond en blauw is. bij elke stap doet die dikke bult pijn. ;)

nou ik zal me eens even aankleden.. en ontbijten (knorrende maag)

5. Niet meer actief

Wij willen ook sneeuw!

6. Niet meer actief

Nou, anders ikke wel!
    Heb ook lopen beweren, dat als het sneeuwt onze baby geboren gaat worden. Ruben is op 23 maart geboren (nét lente) en het was toen buiten 18 (!) graden, écht lente, dus.
    En aangezien dit een winterkindje is, zit ik nu op sneeuw te wachten.

Gisteravond erg veel last gehad van harde buiken, vreselijke druk op mijn bekken en ongi-krampen. Ik dacht, nu komt het!
    Vannacht tussen 3 en 4 weer hetzelfde verhaal.
    Yesss. kleintje, kom maar...
    Maar helaas, weer loos alarm.
    Ik ben nu ontzettend moe en heb erge last van steken onderin rechts.
    Waarschijnlijk de "naweeën" van gisteren en vannacht.
    Hopen dat het op korte termijn nou eens doorzet. Begin er aardig genoeg van te krijgen!
    Morgen maar eens met de VK in overleg...

7. Niet meer actief

de vk is net langs geweest. .. joehoe! gelukkig wel mijn eigen vertrouwde haha. ik was net aan gekleed. :confused: nou ja maakt ook niet uit. had ok niet echt wat afgeproken met de tijd.

ze heeft alles gecontroleerd. bloeddruk 120/65 nog steeds laag dus.
    de kleine lag weer niet vast in de bekken.. helaas dus kreeg meteen een preek dat ik meteen moest gaan liggen als mijn vliezen breken.. okiedo!
    verder heb ik mijn vragen gesteld.. ook even gevraagd over of onze uk nog wel genoeg watr heeft. ze vond dat dit al wel iets minder was. dus er gerust gsteld op mijn vraag was ik niet.. ook de steken onder in buik zijn gecheckt.. moet voor de zekerheid morgen even urine weer laten checkn bij H.A.. doen we

ook heb ik gevraagd waarom de kleine nog zo hoog ligt.. nou had ze gevoeld en zei ze maar jullie kindje heeft waarschiijnlijk een hele lange rug..
    :confused: :confused: :confused: oh dusssss.(mot er wel allemaal uit) :)

omdat ik mezelf toch zorgen maakte of alles goed is met de kleine. heeft ze voor ons een afspraak gemaakt in het zh voor een echo en misschien eventuele ctg scan.. dit vind ik een fijn idee!
    dus we moeten straks naar zh om 1 uur.

ze heeft verder niet gevoeld van onder. het heeft tijd nodig zei ze.. nou ja ook wel begrijpelijk. ik ben er zelf zat van terwijl het meestal zo is dat de meeste kinderen tussen 40 en 41 week komen(de eerst) dit waren de woorden van de vk.. als er volgende week niks is dan gaat ze vast kijken.. maar nu eerst op naar het zh.

8. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    Mrklb: Mooi dat de apk weer goed was! Wel raar, tegen mij heeft de vk dat niet gezegd van dat gaan liggen als je vliezen breken. Bij mij lag het de vorige keer ook nog steeds niet vast. Maar ik heb ook bijna elke x een andere vk! (8 verschillende gezien!).
    Ik ben ook steeds een beetje bang dat de baby in het vruchtwater poept, hoe langer het duurt. Of dat ie ineens weer gedraaid is, voelde vanmorgen weer aan beide kanten een bobbel!
    Nou, die sneeuw stelde trouwens niet veel voor, het zonnetje schijnt hier nu. Thijs zit voor 'Blues clues'. Zo nog maar even wat boodschapjes doen. Tot later!

9. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Goedemorgen,

Nog geen nieuwe baby's hier zo te lezen. Jammer! Iedereen nog steeds in de wacht.

Alles gaat sinds zaterdagnacht goed. Daarvoor was het min of meer hopeloos. Na meer dan 40 uur niet te hebben geslapen door de bevalling, heb ik de nacht na de bevalling maar 6 uur en de nacht daarna maar 2 uur geslapen in het ziekenhuis. Echt uitgerust was ik dus niet toen ik thuiskwam. Thuis lukte het mij niet om bij te komen van de bevalling, omdat we 2 gebroken nachten door Merijn hebben gehad. In de eerste keer ging de borstvoeding nog niet helemaal lekker en de tweede keer keerde hij zijn dag- en nachtritme om. De verloskundige kwam en die constateerde dat ik gewoon geestelijk en lichamelijk op was en ze adviseerde mij al onze visite voor zaterdag af te bellen, want anders zou het met mij niet goedkomen en dat is wel de bedoeling. Ik moet het straks ook allemaal alleen kunnen. Alleen even je hart luchten bij de verloskundige en horen dat je het allemaal goed komt en dat alle gevoelens die je hebt normaal zijn, geeft alweer een stuk rust en vertrouwen.Ik heb deze afgelopen week heel wat kraamtranen gehad .

Mede door die zaterdag zonder visite en door het slaapgedrag van Merijn ben ik een ander mens. Merijn komt netjes om de vier uur 's nachts en na de voeding gaat hij lekker weer slapen. Wat een verademing! Ik heb daardoor heerlijk kunnen slapen en voel me ook heel ontspannen bij alles. Ik voel me heerlijk en ben sinds zaterdag in staat lekker van mijn mannetje te genieten. Het is zo'n schatje!

Vandaag gaan we voor het eerst naar buiten, want ik moet even mijn HB laten prikken bij de huisarts. Ook krijg ik voor de zekerheid wat tegen spruw, ook al is er niks aan mijn tepels en Merijns mondje te zien. Waarschijnlijk is het wel spruw, want het aanhappen doet vreselijk veel pijn en dit hoort niet. Ik had wel te gemakkelijk over borstvoeding gedacht hoor, maar nu het allemaal loopt, vind ik het ideaal.

O ja, ik mag ook naar buiten en gaan wandelen nu. Merijn zat gisteren al 40 gram boven zijn geboortegewicht en woog 3460. Hij doet het dus hartstikke goed. We zijn zo trots en gelukkig op/met hem!

Ik ga ook nog wat nieuwe foto's plaatsen van ons mooie kereltje!

10. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    Mrklb: Oh, en succes in het ziekenhuis!

11. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    Mooi dat het nu zo goed gaat Lieverd, geniet ervan!

12. Niet meer actief

mrklb1, ben benieuwd hoe het in het ziekenhuis gaat!

lieverd, fijn dat alles nu weer beter gaat joh! En die nieuwe foto's zie ik nog niet, klopt dat?

Nou, ik heb de smaak te pakken hoor! Ik ga me zo even wassen en aankleden (had ik nog niet gedaan....) en dan ga ik weer lekker met de wandelwagen naar het winkelcentrum! Mmm... als ik zo doorga, ben ik over een week blut! Maar goed, nu kan het nog even, in april krijg ik voor een dag minder per week salaris haha!

13. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Ze staan erop! Mijn zoon wordt wakker, dus moet weer gaan!

x

14. Niet meer actief

Wat een schatje!

15. Niet meer actief

Wat een scheetje, Lieverd...

16. Niet meer actief

polleke: dat van het poepen in water ben ik ook bang voor. al loop ik nog niet zo heel lang door. maar toch. ik ben het vergeten te vragen. misschien komt dat vanmidaag nog. al hoewel ik denk dat ze dat toch niet kunnen zien van te voren of wel?
    lieverd: hij is prachtig

marretje: ik zie het helemaal voor me. moeder met wandelwagen opzoek naar de koopjes.. kleertje ect.. hahaa.. veel plezier!

17. Niet meer actief

Hoihoi,

Mrklb succes in het ziekenhuis zo en Lieverd fijn dat het beter gaat.

Jammer dat er niet veel gebeurd is vannacht!

Bij mij is er wel nieuws! :) Vannacht toen we gingen slapen, ging ik nog even wat lezen want ik was niet moe, zoals gewoonlijk, dus op een gegeven moment uitgelezen en laatste plasjes doen, kijk ik in mijn inlegkruisje, wat denk je...een druppeltje bloed (wat is dat raar om te zien joh nou z'on tijd) ik dacht heel koel, gewoon gaan slapen, man ff aangeduwd, gezegd van het bloed, ik zei ga maar gewoon slapen, doe ik ook, dus hij zei zeg me als je me nodig hebt en hup liggen.....Denk je dat je dan in slaapt valt :confused: :rolleyes: Nou nee dus, klaar wakker was ik, de spanning gierde door mijn lijf, ff mijn boek gepakt 1000 vragen over zwangerschap en hup ff naar beneden, stukje gelezen, het blijkt dus een teken te zijn, nog een paar keer geplast iedere keer een beetje bloed...beetje gerommel, en toen weer naar bed, ben uiteindelijk in slaap gevallen, vanmorgen weer beetje bloed op mijn papiertje...maar verder niks. Toch ben ik blij, het is iets van een teken, heb wel de verlosk. niet gebeld of zo...dat hoeft alleen bij ruim helder bloedverlies en dat heb ik niet.

Misschien is het gewoon een teken, en daar ben ik wel blij mee, blijkbaar ga ik dan niet tot 42 weken doorlopen jippie \:D/

18. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    @Sanna28: dat is goed nieuws! Het is in ieder geval een teken dat er iets aan gaat komen!
    Ik hoop voor je dat het snel doorzet!

@Sanwel: Wat jij beschrijft heb ik precies hetzelfde!
    Bij mij komt het ook iedere keer 's avonds en 's nachts.
    Dan denk je zou het beginnen :p ? Maar dan is het weer loos alarm...
    Ik zie dat je morgen uitgerekend bent, zou mooi zijn als het dan echt doorzet en je kindje op de uitgerekende datum komt! Zo hoop ik op een vrijdag, de dag dat ik uitgerekend ben!

Rens ligt nu bijna een uurtje op bed en ik heb weer wat gerommel en ben een beetje misselijk. Zo gaat het nu al een paar dagen :( ...

19. Niet meer actief

Ja, waardeloos is dat, hé, Selmama.
    Elke keer krijg je hoop, maar de volgende dag is het weer weg. Alhoewel ik nu de hele ochtend al last heb van een harde buik. Het gevoel wordt ook niet minder, blijft hetzelfde.
    En ik word er ontzettend moe van. Als Ruben zo in bed ligt, ga ik ook maar even liggen.
    Ik heb me ook al voorgenomen om in huis niets meer te doen, behalve de dagelijkse dingen, zoals eten koken en af en toe een wasje draaien.
    Ik heb de energie gewoon niet meer en dat wat ik nog heb, wil ik bewaren voor de bevalling.
    Maar ik heb het gevoel dat het niet nog 2 weken gaat duren. Hopelijk gebeurt er voor het weekend nog wat.

20. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    Hé meiden,
    Nou, ook hier weer een nieuwe dag zonder baby. Vanochtend zijn we naar de vk geweest voor een poging tot strippen. Helaas bleek bij inwendig onderzoek dat de boel nog potdicht zat, dus kunnen ze nog niets doen. Verder lag het kindje keurig voor de uitgang, dus het kan ook nog steeds helemaal vanzelf gaan komen natuurlijk.
    Toch waren we wel een klein beetje teleurgesteld. Ik heb de halve nacht buikpijn en krampjes gehad, maar dat heeft blijkbaar nergens toe geleid.

31 januari (dan 41 weken en 5 dagen) hebben we nu een afspraak met de gynaecoloog voor een volledige check up van moeder en kind en om te bespreken wat we gaan doen als we echt op de 42 weken zitten. Tot nu toe is er voor de heren/dames medici geen enkele reden om ook maar iets te doen, want het gaat eigenlijk gewoon super met zowel de baby als met mij (afgezien van het feit dat ik het helemaal gehad het nu, maar daar hebben zij geen boodschap aan).

Zou dus best kunnen dat we toch nog een februari kindje krijgen :rolleyes:

Voor de meiden die al lekker aan het rommelen zijn; ik hoop zo voor jullie dat het snel door gaat zetten (en dat ik er snel achter aan mag gaan ;) )

groetjes, Michelle

Deel Deze Pagina