januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    wanneer een baby de beentjes optrekt dan kan er idd sprake van krampjes zijn.
    momenteel heb ik eentje boven die haar fop er steeds uitspuugt, en dan weer begint te huilen.
    pfff, de ziel.

2. Niet meer actief

11 JONGENS - 14 MEISJES geboren

charissa - 29-12-2006 - meisje
    editha - 01-01-2007 - meisje - 15-12-2006 - Isabella Maria
    petra 71 - 01-01-2007 - jongen - 23-12-2006 - Eljah Samuel
    labmuisje - 02-01-2007 - meisje - 30-12-2006 - Sanne
    roos1978 - 03-01-2007 - meisje - 19-12-2006 - Yara
    sim - 03-01-2007 - jongen - 11-01-2007 - Elijah Aiden
    moniekje - 05-01-2007 - meisje - 25-12-2006 - Anouk
    maboshi - 06-01-2007 - meisje- 05-01-2007 - Zenny
    19nicole83 -06-01-2007 - meisje - 10-01-2007 - Ivana
    marrie - 06-01-2007 - verrassing - 20-01-07 - Mick
    mumuitaustralie - 06-01-2007 - verrassing - 17-01-07 - Eyva
    stranger - 07-01-2007 - verrassing -15-01-07 - Jarik
    roxy - 09-01-07 - verrassing
    andrea001 - 12-01-2007 - meisje - 10-01-2007 - nena
    caecilia - 12-01-2007 - jongen - 07-01-2007 - xander
    lieverd - 12-01-2007 -verrassing - 15-01-2007 - Merijn
    sillaah - 13-01-2007 - meisje - 07-01-2007 - Evy
    sanne - 14-01-2007 - verrassing - 15-01-2007 - Iris
    marretje - 15-01-2007 - jongen - 27-12-2006 - Finn
    MarionM – 15-01-2007 - jongen - 30-12-2006 - Ilias
    babietje - 17-01-2007 - verrassing - 20-01-07- Sara Juliet
    michelle - 19-01-2007 - verrassing
    polleke - 19-01-2007 - jongetje
    jessica1981 - 20-01-2007 - verrassing
    muisje - 21-01-2007 - verrasing - 22-01-07 - Fardau
    mrklb1 - 21-01-2007 - verrassing
    dorito - 21-01-2007 - jongen - 02-01-2007 - Merlijn
    lizzy - 22-01-2007 - meisje
    sanwel - 24-01-2007 - verrassing
    marisca - 24-01-2007 - jongen - 09-01-2007 - Yorick
    selmama - 26-01-2007 - verrassing
    daphne1980 - 26-01-2007 - jongen - 09-01-2007 - Kamiel Hubertus
    alexandra - 27-01-2007 - verrassing
    sanna28 - 27-01-2007 - meisje
    nann - 29-01-2007 - verrassing - 13-01-2006 - Meike
    mariskaw -29-01-2007 - meisje - 15-12-2006 - Nadine

3. Niet meer actief

gefeliciteerd met jullie dochter muisje! grappig dat het dan toch zo maar ineen kan beginnen..

nou ben ik als enige over van de 21 jan moeders.. mmhhh.. ik hoop echt dat het niet lang meer zal duren..

sanna28 : ben er dus nog :) ik wacht op jou! hahaha

nou ja hier is nog alles rustig hoor.. teminste geen last van weeen ofzo. wel druk van onderen maar verder niks aan het handje.
    morgen eens kijken of er meer harde buiken op de ctg staan.. eigenlijk moet je gewoon standaard zo'n apparaat thuis hebben. ben helemaal onder de indruk sorry :oops:

we hebben nog niks van roxy gehoord, kan vast ook zelf nog niet reageren maar misschien dat man lief hier het goeie nieuws komt vertellen

en lizzy?
    ;)

er blijven weinig dames over die nog actief zijn met kletsen die nog moeten bevallen.. al zijjn de verhalen vd kleintjes erg leuk om te lezen.

dames die naar vk moeten.. succes!

slaap lekker sanwel.!

4. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    MUISJE: GEFELICITEERD MET JE DOCHTER!
    Geniet ervan!
    Ik wil ook!

5. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @muisje, gefeliciteerd met jullie dochter!

@mariska, wij maken Xanders oogjes schoon met warm water en steeds schone watjes (bij iedere veeg over zijn oogjes een nieuw stukje). Je hoeft pas met ontstoken oogjes naar de ha als het rood of dik wordt. Bij Xander is het ene oogje nu bijna niet meer ontstoken. Dit heeft ongeveer een week geduurd. De andere is nog wel echt ontstoken.
    Gewoon blijven schoonmaken. Iedere luier weer!

Ik heb ergens gelezen dat alle baby's met de beentjes trekken en dit niet altijd kramp betekend.

Xander heeft momenteel nog steeds veel moeite met inslapen in zijn eigen bedje. Van de wijkvk een onderzoek gekregen over ritme voor baby's. Dacht dat dit niet mogelijk was gezien zijn onregelmatige eetpatroon. Dit onderzoek gaat ervan uit dat je ritme kunt brengen in volgorde. Dus altijd op de zelfde plek eten geven, slapen spelen etc. Ze zeggen dat als je het 3 dagen strikt volgt dat je kind dan veel rustiger wordt. Wij gaan waarschijnlijk komend weekend proef op som nemen. In ouders van nu van volgens mij deze maand staat een ervaringsverhaal van een moeder/redactrice.

6. Niet meer actief

Lieverd, wat schattig, dat tuitmondje!

mrklb1: ik had het heel erg naar mn zin hoor, in het winkelcentrum! En fijn dat bij jou alles goed was in het zh!

Muisje, gefeliciteerd, geniet van de kleine!

Mariska, Finn heeft geen ontstoken oogje, denk dat je in de war bent met iemand anders. wassen met uitgekookt water lijkt me prima, maar als het langer duurt zou ik even langs de ha.

sanna, wat spannend joh!

michelle, jammer dat je nog zo dicht zat!

Sim, hier nog een met krampjes. Geef nu alleen nog maar flesvoeding, borst is niet genoeg meer en ik heb het idee ook niet voedzaam genoeg. We geven nu cinababy, tegen krampjes, van vsm, heb wel het idee dat het iets minder is, maar we geven het pas 2 dagen... Zag wel dat ze speciale flesvoeding hebben voor krampjes, maar ja, daar heb je niets aan als je bv geeft...

7. Niet meer actief

slaap lekker allemaal!

8. Niet meer actief

Weltrusten ;)

9. Niet meer actief

@ Sanna, bedankt voor het surfen. Ik zal het eens met de wijkverpleegkundige overleggen.

@ Moniekje: Nadine wil geen speen helaas. Wil alleen mijn pink :( Ik vind het heel zielig voor haar, maar ik voel me al zo vermoeid en merk dat dit me veel energie kost. Was blij dat mijn man vanavond thuis kwam.

@ Ceacilia: Ik heb het ook elke keer schoongemaakt met gekookt water. Het was gisteren redelijk over, maar nu niet meer. We houden gewoon nog even vol

@ Marretje: moest Ceacilia hebben. Excuus... Maar het was dus leuk met de kinderwagen naar de winkel? Niet zoals mij bij de verkeerde kassa gaan staan! hahaha Dan kun je er niet door. Ik merk ook dat ik iedere dag wel even naar het centrum loop en zo behoorlijk door mijn geld heen ga. Helemaal met die opruiming nu. Hihi

Nadine heeft de hele avond gehuild en is alleen stil als ik haar vast houd. Moet ook zeggen dat ze alleen de eerste luier vandaag ontlasting heeft gehad. Ze krijgt bv dus dat mag, maar normaal heeft ze er veel meer. Volgens mij heeft ze daar gewoon last van. Ze wil niet in haar eigen bed, maar alleen bij ons in bed op de buik. Nemen jullie je baby ook bij je in bed als hij/zij niet kan slapen? Ik wil haar met alle liefde troosten, maar ben bang dat ze straks helemaal niet meer in haar eigen bed wil slapen.

10. Niet meer actief

Trouwens heeft iemand nog contact met Charissa? Lijkt mij dat zij toch al bevallen moet zijn! Was benieuwd.

11. Niet meer actief

Mariska, het was zeker leuk dat winkelen! Maar inderdaad in sommige winkels moest ik wel 20 keer vragen: mag ik er even langs? Hihi! En dat over bij je nemen, vind ik ook moeilijk, aan de ene kant denk ik: je moet nu maar gewoon slapen, je luier is schoon, je hebt gegeten en geboerd en het zijn geen krampjes. Maar aan de andere kant, als ie zo huilt en hij wil aandacht, wil ik m dat ook geven, maar da's zo vermoeiend soms. Lastig he?

12. Niet meer actief

MUISJE: GEFELICITEERD MET JE DOCHTER! MOOIE EN APARTE NAAM.

MariskaW: Yara heeft ook maar een flinke poepluier op een dag, volgens mij heeft ze daar geen last van. Maar is nu wel een beetje huilerig sinds 2 dagen. Gelukkig slaapt ze snachts goed, vannacht zelfs 5 uurtjes achter elkaar. Lijkt net of je dan eeuwen hebt geslapen. Weer helemaal uitgerust!

Marretje: leuk he dat winkelen en natuurlijk maar hopen dat je bekende tegenkomt die even zeggen dat je beeb harstikke mooi, lief etc. is. Dan straal ik helemaal. Ga strakjes misschien ook nog maar even wandelen!

Morgen naar de CB-arts voor de eerste check up. Iemand al geweest? Zo ja wat doen ze dan allemaal behalve wegen en meten?

Ga zo ook even de nageltjes vijlen (met kartonnen vijl mag dat) want ze krabt zo haar hele gezichtje open.

Nou nog janmama's: de tijd dringt een beetje he, bijna feb. Heel veel succes en het zal voor jullie niet lang meer duren (makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik).

13. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    Goeiemorgen!
    Hier vannacht alweer vals alarm gehad. Gisteravond was de beeb weer superbeweeglijk, lekker tegen m'n blaas aan trappen. Ik moest constant plassen. Tegelijk ook heel veel last van maagzuur. Volgens mij is ie inmiddels enorm groot! Toen ik in bed lag kreeg ik wat weeen, 4 keer achter elkaar met 8 min. precies ertussen. Ik begon al helemaal blij te worden, maar toen hield het weer op! Nou, het zal toch niet lang meer duren denk ik!
    Ga nu koffiedrinken en maar ff filmpje kijken ofzo... Tot later!

14. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ook ik heb weer vals alarm gehad vannacht.
    Veel harde buiken die gisteravond begonnen en om de 5 min kwamen.
    Vannacht een paar keer wakker geweest van de harde buiken en van het moeten plassen. Zal zo wel door blijven gaan tot het echt begint.

15. Niet meer actief

hoihoi

ook hier nog niks...toch wel jammer na die druppels bloed, die hadden me toch wat hoop gegeven, zet het nu maar weer helemaal uit mijn hoofd, wie weet was er wel gewoon een vaatje gesprongen, al heb ik geen seks gehad ofzo, je weet het niet he.

Charissa moet allang bevallen zijn hoor, zolang laten ze je niet doorlopen en ik denk dat Lizzy misschien alweer voor de tweede keer is ingeleid, de eerste keer was mislukt in ieder geval

Ook meende ik dat Roxy gisteren ingeleid zou worden? Maar dat weet ik niet zeker..

Mrlkb? Waar zit tie? Uitslapen of begonnen?

16. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    Muisje, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Fardau! Prachtige naam, is het niet Fries?

Oei, Selmama en Polleke, nu kan het toch echt niet zo heel lang meer gaan duren? Wel flauw dat je lichaam je steeds voor de gek houdt met dat valse alarm. Word je helemaal opgetogen dat het eindelijk gaat gebeuren en dan toch weer niks.

Heb nog steeds een enorm drukke baby. Heb het gevoel dat het minstens een tienponder is want ik voel die kleine uk echt door mijn hele bovenlijf heen bewegen, heel apart. Afgezien van steeds een beetje buikpijn 's nachts gebeurt er echt he-le-maal niks... zucht :cry:
    Verstandelijk weet ik wel dat ook dit kleintje er echt wel uit zal komen, maar soms heb ik het gevoel dat het gewoon allemaal niet meer gaat gebeuren. Raar hè.

Ik ga maar eens weer rustig wat aanmodderen vandaag. Wilde nog even wat boodschappen e.d. gaan doen, maar ik zie dat de autoruiten bevroren zijn en heb geen zin in krabben. En het SNEEUWT! :)

groetjes, Michelle

17. Niet meer actief

He Michelle, waar woon je ergens, hier (alweer) niks te zien. Wel een sneeuwlucht dus wie weet.

18. Niet meer actief

Over poepluiers gesproken. Finn heeft er elke keer eentje, eergisteren drie keer achter elkaar niet, maar verder elke keer wel, en niet te zuinig ook... is dat dan wel normaal?

Roos, ik moet morgen ook naar de cb arts voor het eerst! Er staat me bij dat ze zeiden dat hij dan ook zn eerste prikje krijgt, maar dat weet ik niet zeker meer! Ben wel benieuwd!

Polleke, Selmama, vervelend zeg, elke keer vals alarm! Dan denk je dat het begint.... nee dus!

Michelle, sneeuw? Leuk joh! (als je niet naar buiten hoeft!). Hier nog geen wit vlokje te zien, het zonnetje schijnt als een gek!

19. sim

sim Niet meer actief

muisje! gefeliciteerd! en wat een mooie naam, ben heel benieuwd naar haar eerste foto! geniet ervan!

mijn moeder heeft net cinababy gehaald, ben benieuwd hoe gauw dat werkt. maar voor de moeders met flesvoeding: jullie hebben dus ook wel eens dat de kleine krampjes heeft?

elijah ligt nu lekker te slapen, hij heeft vnl savonds even een moeilijk uurtje, dan probeer je echt alles, en soms wordt je daar ook wel eens onzeker van.

volgens mij zit ik nu in de regeldagen van de bv. ze voelen ook wat slap aan, maar er komt nog wel genoeg melk uit, althans hij drinkt wel goed door, alleen het aanleggen gaat wat moeilijker nu.

mag ik vragen hoe het met jullie vloeien gaat? het lijkt bij mij al op te houden, soms komt er dan weer een golfje, en het lijkt ook wat slijmerig soms, hebben jullie dat ook? (sorry voor het detail, maar soms ruikt het ook :oops: )

20. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @roos, hier ook sneeuw....woon net onder Utrecht dus het komt wellicht je kant op :)

Deel Deze Pagina