januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Leuk, hé! Wij hebben vanmorgen een heeeeel klein beetje sneeuw gehad, maar het is al bijna weg, helaas.

2. Niet meer actief

het regent hier.. :cry:

zo ik heb net ff lekker geploeterd in bad. helemaal weer fris en fruitig.

het uwv heeft me al weer gebeld. dit was zo´n kwebbel kous datze na een half ur pas begreep wat mijn probleem was. wat is nou het geval: ik krijg mijn loon nou in eens via hun gestort.. :confused: elke week maken ze het over.maar als ik dat bedrag x4 deed dan kwam ik nog dik 100 euries tekort op wat ik normaal kreeg in mijn zwangerschapsverlof. ? beetje raar of niet. ik zei : raar hoor als je het via je werkgever je zwangerschapsuitk krijgt dan krijg ik dit bedrag en als ik via jullie krijg dan krijg ik meer dan 100 euro minder :confused: . laat me dan maar weer uitbetalen via mijn werkgever ipv jullie.. :)
    nou heb ik vorgelezen wat ik op mijn loonstrookje heb staan en nou moet ik een copie opsturen want waarschijnlijk heeft mijn werkgever het niet goed door gegeven.. ik krijg zo snel mogelijk weer bericht.. en als ik meer hoor te krijgen word het er zo snel mogelijk bij gestort..
    die dikke 100 eurie is me net ff teveel om hier niet achteraan te gaan.. ;)
    wat een gedoe weer. mijn haren stonden alweer recht overeind.. dat dit niet in een keer goed kan gaan.

3. Niet meer actief

mrklb1: jee wat een gedoe zeg, ben blij dat het bij mij tot nu toe nog goed gaat. Heb wel een brief van het UWV gehad dat ik mijn zwangerschapsverklaring moest insturen. Ben benieuwd waarvoor dat dan weer is. Heb dit namelijk ook al aan mijn werkgever gegeven en deze z.ou het verder regelen.

Heb trouwens te vroeg gejuigd: het sneeuwt al niet meer :(

4. Niet meer actief

volgens mij is de winter weer voorbij.. :(

5. Niet meer actief

Hoi hoi,

hihi ik ben nog de enige die op de datum kan bevallen volgens mij, nouja als deze dag voorbij gaat voor Selmamma dan (wat ik je niet gun hor, ik hoop voor je dat het vandaag bij je gebeurt!)

Polleke yes yes...eindelijk weer iemand aan het bevallen, zet hem op meid en we horen weer van je.

Mrklb wat een gezeik met die instanties he...pfff hoop dat het gauw opgelost is.

Ik ben zo benieuwd naar wat bevallingsverhalen van de al moeders, vooral naar die van Andrea, weten jullie nog "haar gezellige bevalling" :rolleyes: , misschien geeft dat ons wat moed en hoop :p

Hier dus nog altijd niks niks niks, we gaan voor morgen ;)

6. Niet meer actief

We gingen sowieso toch voor het weekend?
    Behalve Polleke, die gaat gewoon voor vandaag!

7. Niet meer actief

Even een hele ranzige vraag hoor, maar stel je moet poepen gedurende de bevalling (hopelijk niet ...) maar gaan ze dan je kont afvegen, zat het me net af te vragen...wat je wel niet allemaal gaat denken, bizar gewoon... :)

8. Niet meer actief

Geen idee, eigenlijk. Ik was er op dat moment helemaaaal niet mee bezig. En ik heb het me nooit afgevraagd.
    Kan me voorstellen, dat ze wel voorkomen dat de baby er in terecht komt, maar verder zou ik het écht niet weten.

9. Niet meer actief

Ik had die dag trouwens niet zoveel gegeten, dus wat er kwam, was niet veel.

10. Niet meer actief

ik hoop dat het bij mij ook zo zal gaan, dat er of niet veel komt of dat ik me er gewoon helemaal niet voor interesseer. Meiden gaan we allemaal zitten voor Mein Baby?

11. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    Polleke, succes meid! Word er helemaal opgetogen van, maar stiekem ook wel een klein beetje jaloers, want ik wil óók zo graag.. :cry:

Bij ons dus nog steeds niets. Vandaag precies 41 weken en ik vind het de hoogste tijd. Slaap de laatste nachten helemaal niet meer goed, val wel lekker in slaap maar lig na de eerste keer plassen wel drie uur in de ruimte te staren, om vervolgens als mijn mannetje naar het werk gaat weer in slaap te vallen. Erg vermoeiend.

Maar gelukkig is het weer bijna weekend en zijn we weer twee daagjes lekker met z'n tweetjes. Wie weet heb ik dan wat meer rust in m'n kont en komt die kleine dan zo maar om de hoek kijken..

12. Niet meer actief

ja michelle moet rot zijn zo lang lopen, mijn ma heeft tot 42 weken gelopen dus als dingen erfelijk zijn, geen goed vooruit zich voor mij :cry:

hoop dat het dit weekend voor je doorzet, maar zoald Sanwel al schreef, dit weekend was wel de afspraak ;)

13. Niet meer actief

Ik hoop het voor je, meid! Vooral omdat je al een week over tijd bent.
    Maar wie weet vind je dit weekend de rust om te gaan bevallen. Ik hoop het voor je!

Mein baby komt toch op RTL, of niet? Die zender hebben we helaas niet.

14. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hallo!

Hier weer eens een bericht van mij. Helaas heb ik heel weinig tijd om te posten, want ik heb spruw en dat is nogal tijdrovend. Ik kolf elke 3,5 uur moedermelk af en Merijn krijgt dit dan met een flesje. Het kolven en de fles geven vindt niet altijd tegelijkertijd plaats, dus je bent er dubbel zoveel tijd aan kwijt. Ook moet ik alles na iedere kolfbeurt steriliseren en schoonmaken, dus het is echt druk druk druk. Tot nu toe houd ik het nog vol. Ik wil zo graag dat hij mijn moedermelk krijgt. Verder heb ik ook al een kolf van 300,00 aangeschaft, dus dat is ook een grote motivatie om toch door te gaan.

Ik ben voor de spruw ook bezig met Daktarin orale gel. Bij Merijn helpt het wel, maar bij mij wordt het alleen maar erger. Ik krijg dus nu weer voor mezelf Daktarin creme. Dat is sterker. Hopelijk gaat het daarmee snel over. Of ik ooit nog de borst kan geven weet ik niet, want hij is het straks wel verleerd. Misschien kan ik tegen de tijd dat we klachtenvrij zijn nog een lactatiekundige inschakelen.

Verder gaat alles hier goed. Ik ben zeer gelukkig en Merijn is ook heel tevreden.

Ik vond trouwens de kraamweek zwaarder dan de hele bevalling, terwijl ik toch een zware bevalling van 40 uur gehad heb. Hebben meerdere moeders ervaren dat de kraamweek zwaarder was? Ik ben benieuwd.

Verder slaapt Merijn al een aantal nachten door. Hij slaapt dan 6 uur achter elkaar. Heerlijk!

Alle nieuwe moeders: van harte gefeliciteerd! Ik hoop snel wat meer tijd te hebben om ook eens even op anderen te reageren.

Gr. Lieverd

15. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    O ja, hierbij nog mijn bevallingsverhaal!

Na een heftige bevalling van 40 uur is Merijn eindelijk geboren.

Zaterdagnacht om 4.00 uur braken mijn vliezen. Gelijk daarna kreeg ik weeën om de 5 minuten die zo pijnlijk waren dat ik niet meer kon slapen. 's Ochtends kwam de verloskundige en die wilde niet toucheren, want ze had het idee dat de weeën nog niet krachtig genoeg waren en ze wilde niet het risico lopen van infecties. 's Middags kwam ze weer en toen had ik nog steeds al die tijd weeën. Ze besloot toen wel te toucheren en na 12 uur had ik 1 cm onsluiting. Dat viel wel even tegen, maar ik had de moed nog niet verloren. 's Avonds voor het slapen gaan kwam ze weer langs om te toucheren en toen had ik nog steeds maar 1 cm ontsluiting. Ze gaf me valium om te kunnen slapen, maar weer heel de nacht niet geslapen. Telkens als ik bijna sliep kwam er weer een wee en was ik weer wakker.

Maandagochtend zijn we naar het ziekenhuis gegaan om de bevalling verder op gang te helpen, want inmiddels waren mijn vliezen al meer dan 24 uur gebroken en de kans op infecties is dan ook heel groot. Ik werd om 8.00 uur 's ochtends getoucheerd en toen had ik 3 cm ontsluiting. Ik kreeg een gel dat de weeën opwekt en toen werden de weeën wat krachtiger. Na uren weeën wegpuffen werd ik weer getoucheerd en helaas maar 1 cm erbij; 4 cm dus. Ik was best teleurgesteld, maar kreeg een nieuwe gel en ging weer vol moed verder met puffen. Samen met mijn man deed ik een aantal uren mijn uiterste best om de krachtige weeën op te vangen. Iets voor 15.00 uur werd ik weer getoucheerd en wat denk je? Geen centimeter erbij; nog steeds 4 cm. Toen brak ik! Eerst dacht ik nog dat ik pijn leed en dat het beetje bij beetje ergens toe leed, maar nu had ik uren pijn gehad en ik schoot er niks mee op.

Mijn man en onze kraamhulp besloten dat er iets moest gebeuren, want anders zou ik door de uitputting ons kind nooit meer uit kunnen persen. Ik kreeg eerst een injectie met Morfine, maar dit deed helemaal niks. Toen heeft mijn man gevraagd om een ruggenprik en ze deden daar absoluut niet moeilijk over. De anestesist werd meteen gebeld. Ik kreeg iets over 15.00 uur een infuus met weeënopwekkers en ik werd naar beneden gereden voor de ruggenprik. Na 3 keer mis prikken, zat de prik er de vierde keer in. Om 16.00 uur kwam ik weer boven in de verloskamer en tien minuten later werd ik weer getoucheerd. Toen had ik opeens 8 cm! In een uurtje! Zo, dat was een hele opluchting.

Toen werd er een katheter ingebracht, omdat mijn blaas anders te vol zou worden. Nou, dat was ook nog een heel gedoe. Ze kregen het slangetje er niet in, omdat mijn baarmoeder teveel op mijn blaas drukte. Ze konden het bochtje niet maken. Toen kwam er weer iemand anders aan te pas om verder te vroeten en gelukkig zat hij er uiteindelijk in.

Ineens kreeg ik persdrang. Ik dacht dat ik moest poepen. Het is echt zo bijzonder! Heel je lichaam gaat automatisch persen. Dat vond ik erg mooi. Toen ik persdrang kreeg, hebben ze de pomp in mijn rug uitgezet, zodat de verdoving uitgewerkt zou zijn als ik actief ging meepersen.

Toen mocht ik dus eindelijk gaan persen. Er stonden 5 mensen om mij heen om me aan te moedigen. Dat was zo mooi! Daar kreeg ik zo enorm veel kracht van. Een verpleger stond ook mee te drukken op mijn buik. Ook dit was erg fijn, want hij hielp me er erg mee.

Uiteindelijk na 50 minuten persen werd Merijn geboren op 15 januari om 18.50 uur. Hij woog 3420 gram en was 50 cm lang. Zijn apgarscore was de eerste keer 9 en de tweede keer 10.

Helaas bleek met temperaturen dat hij verhoging had en na een uurtje liep zijn temperatuur nog verder op naar 38 graden. Hij werd dus bij mij weggehaald voor bloedonderzoek en in de couveuse gelegd. Dat kon er ook nog wel bij. Hij heeft 2 nachten op de couveuseafdeling gelegen, voordat hij naar huis mocht. Uit zijn bloed bleek dat hij een infectie had opgelopen. Ze zijn gelijk gestart met antibiotica en dat sloeg aan. Zijn temperatuur bleef stabiel en na 2 nachten mocht hij mee naar huis. Thuis hebben we zijn kuur afgemaakt en nu is hij een kerngezond mannetje.

Nu is het alleen nog maar genieten. En het is heel cliché, maar o zo waar. De bevalling was zwaar, maar ik ben de scherpe kantjes alweer vergeten en zou zo weer bevallen.

Groetjes,
    Lieverd

16. Niet meer actief

@ Sanna: over poepen tijdens de bevalling... Voordat ik beviel dacht ik dat moet verschikkelijk zijn. Je schaamt je dood... Toen ik bevallen was vroeg ik of er ontlasting meegekomen was. De zuster zei dat ik met geen zorgen moest maken en het allemaal al opgeruimd was. Neem aan van wel dus. Kan me alleen niet meer herinneren of ze je kont schoonmaken. Achteraf ook niet bij nagedacht.

@ Lieverd: Wat heerlijk dat Merlijn zo lang slaapt... Nadine slaapt nog niet door, maar ja ze had eigenlijk nog steeds in mijn buik moeten zitten nu dus dat kan ik ook niet verwachten van haar.

@ Mkrlb1: Ik heb ook gezeur gehad met UWV. Ik had gisteren mijn loon moeten hebben en had het nog niet. Zal zo eens kijken. Normaal ligt mijn loonstrookje de 25e ook al in de bus. Net post gehad en zat die ook niet bij. Ben benieuwd.

17. Niet meer actief

wauw Lieverd wat een mooi verhaal, zo zwaar gehad en het zo positief oppakken allemaal, je bent echt een bikkel! Dit was jou tweede kindje toch, of zit ik er helemaal naast? Anders was het wel een lange bevalling voor de tweede...

Ik hoop dat ik niet zo lang hoef rond te lopen, maar als ik een beetje van jou spirit mag hebben dan kom ik er wel ;)

Goed gedaan meid!

18. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi Sanna,

Bedankt voor je lieve reactie. Het was ons eerste kindje.

Hoe is het met jou teken? Dat bloedverlies?

Gr. Lieverd

19. Niet meer actief

@ Lieverd: had mijn verhaal al geplaatst voor je bevallingsverhaal. Maar wat een mooi verhaal. 50 min persen. Dat lijkt mij zwaar. Wat heb ik het dan makkelijk gehad met 7 min persen...

20. Niet meer actief

@Lieverd: wat een moeilijke en zware bevalling is dit geweest voor je., meid. Ik heb veel bewondering voor je, hoe je je er door heen geslagen hebt. Knap, hoor!
    Gelukkig is het nog goed geëindigd, ik kreeg wel tranen in mijn ogen tijdens het lezen. Want op zich is het wel een mooi verhaal!
    En dat je verliefd bent op je zoon, kan ik me goed voorstellen! Op een gegeven moment vergeet je de pijn en ellende van de bevalling gewoon, zoveel krijg je er voor terug!

Deel Deze Pagina