Zo Mariska, 7 minuten persen is niet verkeerd. Alhoewel ik dat persen het minst erge van de hele bevalling vond. Ik vond het heerlijk eigenlijk! Maar ja, jij hebt het na de bevalling zwaarder dan ik waarschijnlijk. Die bevalling is geweest, maar jij zit nog steeds met een kindje die te vroeg is en je zorgen daarbij. Snap je wat ik bedoel? Gr. Lieverd
Sanwel, hoe is het met jou? Als je net als mij doet, ga je morgen bevallen. Hihi! Ik hoop het voor je. Ik was 3 dagen overtijd!
Ja Mariska, net ook bij Mein Baby, die drieling, pff zo klein moet jou meisje ook geweest zijn, heel moeilijk hoor. Oh en succes met die 12 man vanavond , dat zijn veel mensen. Lieverd, ik heb echt geen enkel teken meer gehad na dat beetje bloed...helaas, maar we blijven geduldig afwachten.
Lief dat je naar me vraagt, lieverd! Ik heb al een week last van voorweeën, maar dat schiet niet op. Het enige voordeel is geweest, dat de baby volledig is ingedaald. Maar verder vreet het alleen maar energie, zonder dat er wat gebeurt. En daar baal ik best van, want zometeen heb ik geen energie meer over voor de bevalling. Maar goed, elke dag en nacht is er weer 1 dichterbij naar de bevalling toe. En ik probeer de moed er maar in te houden. langer dan 2 weken duurt het iig niet meer.
maar sanwel, volgens mij hebben voorweeen wel een doel, dus ze zijn niet helemaal nutteloos...misschien verloopt de uiteindelijke bevalling wel met een sisser af
@Lieverd: Mooi bevallingsverhaal! Het heeft lang geduurd, maar het is de moeite waard hé? Ik heb bij de bevalling van Rens ongeveer 1 uur en 40 minuten moeten persen, omdat Rens met zijn hoofdje schuin lag. Ik hoop dat het persen deze keer wat sneller gaat. Ik zat ook helemaal onder de sproetjes van de druk in mijn gezicht, dat ging na een paar dagen weer langzaam weg. Ben wel benieuwd hoe het nu met polleke gaat, we hebben niks meer van haar gehoord.
Nou, iedereen succes met de laatste loodjes en bedankt voor jullie lieve berichten! Ik ga kolven en ik kom snel weer terug (als ik tijd heb)! Gr. Lieverd
Ik hoop het, Sanna. Want de bevalling van Ruben is op zich best zwaar geweest. De ontsluitingsweeën waren zwaar (ik heb zware rugweeën gehad), maar Ruben zat ook scheef met zijn hoofdje in het geboortekanaal en ik ben uiteindelijk ingeknipt. Dus ik hoop idd dat dit me deze keer bespaard blijft. Vooral nu dit ook best zwaar is en veel energie kost. Maar we kunnen niet meer doen dan afwachten hoe het gaat. Gelukkig weet je niet alles van te voren.
mooi verhaal hoor. sanna28.. sorry hoor maar moest even lachen over je vraag van het poepen.. ik zou me er helemaal geen zorgen om maken. haha. als je wel wat hebt laten gaan dan zullen ze dat wel schoonmaken toch.? en anders als je je gaat douchen? ik neem toch aan dat ze je niet met een strontkont laten liggen (ik heb hier beelden bij hahaha) hopen dat we niet in de diaree zijn tijdens de bevalling hahahaha ik lach je niet uit hoor. ik vind je vraag best begrijpelij. maar ik had er nog niet zo over na gedacht polleke zal wel lekker bezig zijn *zucht* ik wil ook *zucht* kom op meid je kan het! het valt mij op dat er altijd wel mega lange reclame in mein baby zit.. jammer genoeg versta ik er de ballen van wat ze vertellen. mijn duits is zoooooooo slecht.. mariskaw: ik vind dat zo vervelend he.. echt ik word er niet goed van.. die vrouw die ik er voor had die wees me erop om snel na de bevalling door te geven dat we bevallen zijn.. wel een aardige vrouw trouwens.. maar toch. ik vind dat al die problemen niet nodig zijn. word jij nog gewoon betaald door je baas of betaald uwv jou ook uit nou ben een beetje aan het wassen gegaan.. er lag weer een hoop en het lijkt me niet fijn als je bevallen bent dat er dan nog zo veelwas is.. al geloof ik er niet in bij mij zelf dat als ik alles aan de kant heb dat ik dan ga bevallen.. zo iets komt vast onverwachts en dan zal het wel weer een zooitje zijn in huis hahaha... misschien toch eens fanatiek poetsen.. misschien helpt dat vorige week vrijdag hadden we boodschappengedaan en toen dacht ik nog. het zal wel een tijdje duren voordat ik hier weer kom.. nou kom ik er waarschijnlijk vanavond gewoon weer hahahaha (helemaal niet leuk ) nou genoeg gekwebbeld en eigenlijk weer helemaal over niets.. ach tijd verdrijf. we gaan voor het weekend dames!!!!!! al verwacht ik er voor me zelf niet zo heel veel van..
Ik denk dat ik dadelijk maar eens ga springen, of zo. Nee, gekheid! De uk bepaalt toch zelf wanneer het tijd is. Maar ik heb gisteren de fles bitter lemon leegedronken en nu ben ik bezig met de tonic. Het gaat om het idee! En túúrlijk gaan we voor het weekend, hoe eerder, hoe beter!
@mrklb1: Haha, ik zie het ook al helemaal voor me! Nee ze halen de ontlasting meteen weg met doekjes en ze doen er een schoon celstofmatje onder. Ik had het ook bij de geboorte van ons zoontje, maar ze verschonen het meteen. Ik hoop ook dat dit weekend voor veel babies gaat zorgen, het is tenslotte het laatste weekend van januari! Ik zit nu aan de beschuit met muisjes, had er zo'n zin in! Wie weet helpt 't?
Mkrlb1: ik heb gewoon een vast contract dus mijn werkgever hoort mij te betalen. Heeft die overgens ook gedaan alleen een dag te laat. Zorgen gemaakt om niets dus. Maar het UWV stuurt elke keer brieven naar mij. Dat snap ik niet. Mijn werkgever dan de uren dat ik niet werk declareren bij het UWV. Laten ze het lekker onderling oplossen! Nu hadden ze een verkeerde bevallingsdatum opgeschreven en uitgerekende datum. Dus klopte mijn verlof niet. Een gezeur van niets! @ Lieverd: Mijn bevalling was emotioneel zwaar. Ik vond het eng omdat ik niet wist of ze zelf kon ademen etc. Gelukkig ging het allemaal snel. Moest er niet aan denken om zo 40 uur te liggen. Jij weet een beetje wat het is om je baby niet direct bij je te hebben na de bevalling. Dat vond ik ook moeilijk. @ alle mama's: Ik heb het idee dat Nadine meer wakker is. Hoe doen jullie het met slapen. Toen zij uit het ziekenhuis kwam sliep ze steeds. Ik doe nu als ze wakker is, haar verschonen, flesgeven, boeren en naar bed. Alleen ze is nu alweer wakker en ligt nog geen 1,5 uur. Misschien dat ze gewoon minder rust nodig heeft? Ze is vandaag 6 weken, maar ja is zo moeilijk omdat ze te vroeg geboren is om dit te vergelijken met jullie...
hihi, beschuit met muisjes... ik had een hele trom geboortechocolaatjes gemaakt (chocolade gesmolten en dan in vormpjes gedaan en muisjes erop). Leek me leuk om na de geboorte uit te delen, maar nu ukje zo lang op zich laat wachten heb ik de meeste chocolaatjes zelf al verorberd Gisteren en eergisteren heb ik een liter tonic weggewerkt, maar afgezien van ontzettend boeren komt er niks van. Vanochtend maar weer een ananas geslacht. Het enige wat we nog niet geprobeerd hebben is een partijtje sex, maar daar moet ik toch ook niet aan denken eerlijk gezegd, dan wacht ik nog wel een weekje hoor! Ik ben net maar weer een beetje aan het poetsen geslagen. Eigenlijk gekkenwerk.. eerst de stofzuiger door de kamer en sta ik daarna met een keiharde buik de plee te schrobben.. zucht. Van Polleke niets meer vernomen hè. Die zal al wel volop in de bevalling zitten.
michelle heb het ook enorm met jou te doen.. lekker klinkt dat verhaal van die chocolaatjes.. mmmhhh..
mrklb1, tjonge jonge, wat een toestand joh met dat uwv! sanna, oh ja, haar gezellige bevalling, ben inderdaad nieuwsgierig! Lieverd, 6 uur doorslapen! Wow, ben jaloers! Mooi verhaal heb je geschreven, poeh, je hebt het wel zwaar gehad he? Maar inderdaad, ALLE cliche's zijn waar! Mariska, Finn heeft ook minder slaap de laatste week. (Hij is 3 weken te vroeg geboren) Ik leg hem in eerste instantie in bed, maar als hij wakker wordt en begint te huilen en hij heeft geen schone luier nodig, geen boertje wat dwars zit, en het is nog geen tijd voor zn voeding, dan leg ik hem in de box of in wipstoeltje neer bij ons, in de woonkamer. Dan kijkt hij om zich heen of valt uiteindelijk weer in slaap. Behalve 's avonds, dan laat ik hem echt in zn bedje liggen en stop af en toe zn speen in zn mond als hij huilt. Werkt niet altijd, maar goed... Michelle, mmm... chocolade! Ik zou zo een kilo op kunnen, maar ja, als ik die 6 kilo (ondertussen 7 geloof ik..) kwijt wil, moet ik echt doorgaan met NIET snoepen... is me tot nu toe gelukt, maar pas 5 dagen achter elkaar... Moet dus nog even! Oh, er begint er eentje te huilen, ga even bij m kijken!
Lieverd, ik heb je verhaal gelezen, prachtig! Polleke? Hoe gaat het met je? Is er al een baby? We horen het t.z.t.! Succes! Enne de rest, jullie gaan voor het weekend? Toy toy toy zou ik dan maar zeggen! Hopelijk allemaal spoedig en gezond! Sara is nog steeds rustig, vannacht heb ik zelf nu echt lekker geslapen tussen de voedingen door. Ik geef BV op vraag dus een echt ritme is er nog niet, wel om de 3-4 uur hoor en dat is natuurlijk al super goed. Stuwing lijkt een piepklein beetje af te nemen, da's hoopvol. Ga nu zelf slapen, even een uur, anderhalf uur, bijtanken! Doet me heel goed!
meiden er is blijkbaar een voor ons onbekende jan. mamma bevallen, magikwings ofzoiets heet ze, jullie moeten echt even haar verhaal lezen bij de de bevalling...pfff IK HOOP DAT HET VOOR ONS OOK ZO MAG ZIJN!
Ik heb het net gelezen. Wauw, wat een superbevalling! Onthoud 1 ding: dit is echt een uitzondering, hoor!
Yara is ook meer wakker. Vond het ook moeilijk om weer even een goed ritme te vinden. Als ze nu overdag wakker wordt, luier verschonen, flesgeven en boeren en dan nog even spelen, knuffelen totdat ze moe wordt en dan breng ik haar naar bed. Of ik leg ze in het wipstoeltje in de box. Als ze dan slaapt breng ik haar ook naar bed. Yara is 2 weken te vroeg geboren. Snachts hetzelfde: luier verschonen, flesje en boeren, alleen nu gaat ze meteen naar bed. Meestel jengelt, huilt ze dan een kwartiertje en gaat dan lekker slapen. Totdat het weer van vooraf aan begint. Yara wil snachts nog wel de fles dus slaapt nog niet door. Maar dat komt vanzelf. Zo ga nu appelflappen bakken. Enne het begint weer te sneeuwen!