januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    @polleke: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Igor! Knap gedaan hoor! Fijne kraamtijd!

@babietje: Mooi bevallingsverhaal! Jammer dat ze dwarslag in je buik en dat je naar het zkh moest.

2. Niet meer actief

Joepie Polleke, gefeliciteerd en geniet van de kleine Igor!

3. Niet meer actief

Sanna, Sara lag niet vast in het bekken. Met 36 weken lag ze ook met d'r hoofd naar boven. Vervolgens 37, 38, 39 en 40 (!) weken lag ze (volgens de VK's, 3 verschillende) met d'r hoofd in het bekken, maar niet vast. Dat gebeurt niet altijd bij een 2e of volgende ZW. Ze is tussen 40 wk. en 40 wk. 3 dgn. weer omgedraaid! Toevallig, ze had gewoon nog veel ruimte en ik had best wat vruchtwater.

4. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Marretje, ik ben begin de huiltjes van Merijn ook al beter te begrijpen. Zoals jij het doet in het wipje leggen doe ik ook. Hij heeft een hele wakkere periode op een dag en dan is hij uren beneden, waaronder veel in het wipje.

Mariska, kan me voorstellen dat jouw bevalling emotioneel zwaar was. Je hebt natuurlijk grote zorgen. Gelukkig was het voor niks, maar op dat moment weet je dat natuurlijk niet. Wat goed dat jij het kolven ook volhoud. Misschien gaat ze ooit ook nog eens aan de borst drinken. Dat zou een hoop tijd schelen. Ik kolf nu om de 3,5 uur, 6x per dag. Ik heb het er graag voor over. Welke kolf heb jij? Ik heb nu nog de Symphony van Medela. Deze heb ik gehuurd. Ik heb ook een eigen kolf gekocht. Die dubbele van Medela van 295,--. Het is een hele investering, maar ik vind het het wel waard. Flesvoeding een half jaar is ook duur.

Nann, ik wil het een half jaar volhouden, omdat dat het beste is voor Merijn. Ik hoop eigenlijk als de spruw over is weer over te kunnen gaan op de borst. Als hij de borst dan niet meer pakt, schakel ik een lactatiekundige in. Ik heb het er graag voor over. Moedermelk is zoveel beter voor hem en voor jezelf. Ik twijfel geen moment en ga gewoon door! Ik voel me er goed bij, ookal is het erg intensief.

Polleke, van harte gefeliciteerd met je zoon Igor. Wat een voorspoedige bevalling. Geniet van elkaar en van je kraamtijd!

Babietje, van harte gefelicteerd met je dochter Sara. Wat een prachtige naam. Jammer dat de bevalling in een keizersnede is geëindigd, maar zo te lezen gaat het goed met jullie. Geniet van elkaar!

Om half twaalf ga ik nog een keertje kolven en dan lekker slapen (hoop ik).

Groetjes,
    Lieverd

5. Niet meer actief

@ Lieverd: Ik heb een Lactina Plus van Medela. Ik heb deze ook gehuurd. Is dezelfde als ze in het ziekenhuis hadden. Ik wil bv voorhouden tot ik ga werken. Dan wil ik stoppen. Misschien de ochtend en avondvoeding nog. Maar dan moet ze wel zelf kunnen drinken. Ik ga op mijn werk niet kolven. Ik vond idd de melk ook duur. De huur kost mij E 40 per maand. Als ik deze tot aan dat ik werk nodig heb, dan had ik er net zo goed een kunnen kopen. Maar we moeten eerst nog even kijken. Nadine dronk vandaag wel 10 min. Maar ja weet dan natuurlijk nooit of ze genoeg heeft.

Ik heb geen wipstoeltje. Geloof dat ik dat ook maar eens ga aanschaffen.

Visite is net weg. Gelukkig bleven ze niet te lang. Heb zo'n zin in morgen. Ga met mijn moeder winkelen. Nadine blijft voor het eerst een dag alleen thuis met papa. Vind het wel moeilijk, maar aan de andere kant ook wel zin om iets voor mijzelf te doen.

6. Niet meer actief

Goeie zet hoor mariska, ff lekker wat voor jezelf doen, hoe moeilijk ook, jij hebt echt al slopende weken achter de rug.

Selmamma, niks geworden vandaag op JOUW dag?

Nou ik kan het nog halen, maar dan zou het toch al moeten rommelen, maar er is niks aan de hand.

We hebben hier lekker de DVD collectie van de Sopranos geleend van mijn ouders en zijn die nu vaak aan het kijken, zo ook vanavond weer..en dan lekker slapen en dan is het morgen MIJN dag, raar hoor, merk dat ik het echt allemaal voor me uit schuif en doe alsof het nog heel lang kan duren...onderdrukking waarschijnlijk, maar ja tis ook een stukje zelfbescherming heeft geen zin om me druk te maken over dingen waar je geen weet van hebt, we zien het op dat moment wel...

Slaap lekker iedereen!

7. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Ha meiden, ik breek weer even in.
    Op 19 januari ben ik uiteindelijk via een keizersnede bevallen van een supergezonde dochter. Yana Sophie is haar naam.
    Voor degenen die al bevallen zijn; van harte.
    Voor degenen die nog steeds wachten, zet m op!
    Ik ben nog erg zwak door complicaties maar zal binnenkort bijlezen en mijn verhaal plaatsen.
    Groetjes, Lizzy

8. Niet meer actief

Mariska, het wipstoeltje is echt een aanrader hoor! Als ik Finn in de box leg, vind hij het maar niets, in het wipstoeltje kan je hem echt bij je leggen, zodat hij je makkelijk kan zien als hij wil, en dat vindt ie fijn! En alvast veel plezier met winkelen!

Lizzy, van harte gefeliciteerd! Wat een mooie naam joh! Doe rustig aan, neem de tijd!

9. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Merijn vindt het wipstoeltje ook erg fijn. Ik heb absoluut geen spijt van onze keuze.

Ik zit nu lekker met een slapende Merijn op schoot achter de pc. Merijn heeft doorgeslapen, maar ik kon vannacht niet slapen. Ik heb maar 2 uurtjes geslapen. Echt verschrikkelijk! Ik ben er maar uitgegaan. Ik voel me iedere keer zo gelukkig en als ik dan in bed lig, gaan al die geluksgedachten door mijn hoofd. Ik kan mijn gedachten maar niet stopzetten. Nou ja, mijn lichaam heeft in ieder geval wel gerust vandaag. Ik probeer zo nog wel weer wat te slapen, voordat de visite om 11.00 uur weer op de stoep staat. Vandaag hebben we in de ochtend, middag en avond visite. Lekker druk, maar ik heb er wel zin in.

Gr. Lieverd

P.S. Ik plaats weer even wat fotootjes!

10. Niet meer actief

Hier ook een wipstoelvoorstander. Yara wil niet in de box maar heb nu het wipstoeltje in de box staan en daar ligt ze best veel in.

Van hoe laat tot hoe laat slaapt Merijn Lieverd? Yara heeft vannacht van 2 tot 7 geslapen en dat vond ik al lang.

LIzzy: gefeliciteerd met je dochter Yana.

Mariska: geniet van je winkeldagje. Krijg er ook wel zin in om er even tussenuit te gaan. Goed idee!

11. Niet meer actief

12 JONGENS - 15 MEISJES geboren

charissa - 29-12-2006 - meisje
    editha - 01-01-2007 - meisje - 15-12-2006 - Isabella Maria
    petra 71 - 01-01-2007 - jongen - 23-12-2006 - Eljah Samuel
    labmuisje - 02-01-2007 - meisje - 30-12-2006 - Sanne
    roos1978 - 03-01-2007 - meisje - 19-12-2006 - Yara
    sim - 03-01-2007 - jongen - 11-01-2007 - Elijah Aiden
    moniekje - 05-01-2007 - meisje - 25-12-2006 - Anouk
    maboshi - 06-01-2007 - meisje- 05-01-2007 - Zenny
    19nicole83 -06-01-2007 - meisje - 10-01-2007 - Ivana
    marrie - 06-01-2007 - verrassing - 20-01-07 - Mick
    mumuitaustralie - 06-01-2007 - verrassing - 17-01-07 - Eyva
    stranger - 07-01-2007 - verrassing -15-01-07 - Jarik
    roxy - 09-01-07 - verrassing
    andrea001 - 12-01-2007 - meisje - 10-01-2007 - nena
    caecilia - 12-01-2007 - jongen - 07-01-2007 - xander
    lieverd - 12-01-2007 -verrassing - 15-01-2007 - Merijn
    sillaah - 13-01-2007 - meisje - 07-01-2007 - Evy
    sanne - 14-01-2007 - verrassing - 15-01-2007 - Iris
    marretje - 15-01-2007 - jongen - 27-12-2006 - Finn
    MarionM – 15-01-2007 - jongen - 30-12-2006 - Ilias
    babietje - 17-01-2007 - verrassing - 20-01-07- Sara Juliet
    michelle - 19-01-2007 - verrassing
    polleke - 19-01-2007 - jongen - 26-01-2007 - Igor
    jessica1981 - 20-01-2007 - verrassing
    muisje - 21-01-2007 - verrasing - 22-01-07 - Fardau
    mrklb1 - 21-01-2007 - verrassing
    dorito - 21-01-2007 - jongen - 02-01-2007 - Merlijn
    lizzy - 22-01-2007 - meisje -19-01-07 - Yana Sophie
    sanwel - 24-01-2007 - verrassing
    marisca - 24-01-2007 - jongen - 09-01-2007 - Yorick
    selmama - 26-01-2007 - verrassing
    daphne1980 - 26-01-2007 - jongen - 09-01-2007 - Kamiel Hubertus
    alexandra - 27-01-2007 - verrassing
    sanna28 - 27-01-2007 - meisje
    nann - 29-01-2007 - verrassing - 13-01-2006 - Meike
    mariskaw -29-01-2007 - meisje - 15-12-2006 - Nadine

12. Niet meer actief

Lieverd, wat een mooi koppie heeft die Merijn toch!

Vannacht heeft Finn van half 11 tot 5 uur geslapen! Niet te geloven! En net heeft hij 135cc in een keer achter elkaar weggedronken! We geven hem dit sinds gisteren omdat hij nog honger leek te hebben en daardoor ook niet wilde slapen. Gisteren dronk hij 110 of 105 cc, maar net dus alles in een keer! Volgens het pak mag dat pas als hij 3,5 kg weegt, en hij weegt nu ongeveer 3,3 of 3,4 maar ja, ik wil ook niet dat hij honger heeft. Wat vinden jullie?

13. Niet meer actief

goedemorgen dames..

hier weer een rustig nachtje achter de rug. helaas..
    sanna28 het is jou dag! of ga je gezellig met ons mee overtijd.. dat is nou toch echt wel de trend! :)

ik voel me verder wel uitstekend(zal wel komen dat het weekend is)

er blijven echt weinig schrijvende nog moeten bevallen mamma's over.. :(

morgen alweer 41 week.. wie had dat gedacht , sta er nog steeds versteld van..

nou weinig nieuws vanaf hier .. ik wens jullie een fijne dag. en sanna28... ik hoop dat je ons vandaag komt verblijden met baby nieuws..

(oja ik had charissa ook gekleurd in de lijst klopt niet helemaal, al hoop ik natuurlijk wel voor haar dat ze een dochtertje heeft! , maar als we die erbij tellen dan zitten we op 16 meisjes)

14. Niet meer actief

en dan heb ik lizzy nog niet eens gefeliciteerd:

bij deze.

lizzy gefeliciteerd met je dochter !

15. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Hoi,

Iedereen die in de tussentijd nog is bevallen, van harte gefeliciteerd en geniet van de kleine :)
    30 pagina's terug lezen was me wat teveel...

Hier gaat het al stukken beter, mijn hb is nog laag maar zo voelt het niet, kben deze week voor de eerste keer eens met iris gaan wandelen het was heerlijk.
    Ik kan nu eindelijk van de kleine meid genieten.

Khoop dat het hier met iedereen en de baby's ook goed gaat en iedereen die nog moet bevallen heel veel suc6 :)

16. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Lizzy, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Gr. Lieverd

17. Niet meer actief

Hoihoi,

Lizzy van harte met je dochter, hopelijk ben je snel weer fit na die keizersnede.

Lieverd jij klinkt echt zwaar verliefd op je Merijn he, haha, kan er zelfs niet van slapen, ik ben zo benieuwd naar dat gelukzalige gevoel (hopende dat ik dat ook zal hebben dan), maar kan me er wel iets bij voorstellen.

Mrklb...niks hier aan de hand verder, jammer he....Maarrre heeft selmamma zich gemeld al, die was gisteren uitgerekend, wie weet is ze wat later op de dag toch nog gaan bevallen, zou leuk zijn, want ik denk idd dat ik de trend ga volgen en de datum ga passeren. :rolleyes:

18. Niet meer actief

Sanne, fijn dat het goed gaat met je!

19. Niet meer actief

Gewoon lekker laten drinken. Als hij genoeg heeft, houdt hij vanzelf wel op met drinken. Ik geef Yara haar laatste fles ook 135 cc, maar dat krijgt ze niet altijd op haar.

Jullie voelen jezelf nu zeker wel heeeeel erg uitgeslapen of niet? :)

20. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @lizzy, gefeliciteerd met jullie dochter!

@marretje, ik ben een beetje jaloers wat een nachtrust :)

Maar hier ook goed nieuws! Xander is vannacht om de 2 uur en 20 minuten gekomen! Normaal kan ik de klok gelijk zetten op 2 uur nu op 2 uur en 20 minuten! Vanmiddag heeft hij zelfs 2 uur en 45 min geslapen. Voel me ook herboren wat een rust :)

Deel Deze Pagina