januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

@Mariska, wat vervelend zeg! Meike heeft dat sinds twee dagen ook, 's avonds is ze niet in slaap te krijgen en 's nachts gaat het dan nog wel een tijdje goed. Komt het misschien omdat ze wat ouder worden? De kleine heeft hier de eerste paar weken eigenlijk alleen maar geslapen en nu merk je dat ze krachtiger wordt, ik heb het idee dat het daarmee te maken heeft. Ik haal haar er vaak toch maar even uit tegen elven (als ze ook de speen niet meer wil) en ja, op mijn buik slappt ze wel :) Ben erg benieuwd wat ze op het CB zeggen!

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja het scheelt echt veel stress...

Hoe vaak kolf jij Nann en hoeveel komt er dan uit?

Ik ben nl. nog een beetje aan het opstarten en op zoek naar de beste manier...

3. Niet meer actief

Stranger, nou 'gewoon' BV geven bestaat niet hoor! Ik ben er nu beter op voorbereid dan bij de 1e. Ik weet nu wat vooral de nadelen zijn. Het is jammer dat ze bij de voorlichtingavonden alles zo romantiseren. Ze willen dan uiteraard al die zwangere dames aan de BV hebben. Ik vind écht dat ze ook goed de nadelen moeten uitlichten en dan daar weer een positieve draai aan moeten geven. Het is niet alleen maar aanleggen en drinken en klaar. Stuwing, te veel of te weinig melk, kolven, 's nachts BH's dragen (ook gezellig wanneer het weer 'gezellig-in-bed' wordt ;) ), zoogkompressen en ga zo maar door.
    Ik ervaar ook een aantal van die nadelen maar voor mij wegen die nu niet op tegen de voordelen. De 1e keer was ik dáár totaal niet op voorbereid en ging het dus mis. Nu ben ik dat wel en gaat het stukken beter of eigenlijk heel goed!

4. Niet meer actief

Ik begon met ene borst 20 en de andere 10 minuten, eens in de drie uur... alleen nu ligt de vriezer vol :)
    Doe nu elke vier uur 1 borst en dan een kwartier lang. Komt dan ongeveer 150 cc. Hoe vaak kolf jij?

5. Niet meer actief

en welke flesjes gebruiken jullie dan dames, ik heb namelijk 2 flesjes van bibi in huis gehaald voor als het bij mij ook kolven word, maar mijn schoonzus die net een kleintje heeft die zei dat ik die van avent moest halen omdat die meer in de vorm van een tepel zijn, vinden jullie dat ook?

6. Niet meer actief

Ik heb Avent flessen gekocht, zijn mij bij de 1e goed bevallen. En ik heb 1 pak Kruidvat voeding in huis. Maar die ga ik voorlopig nog niet gebruiken zoals het nu lijkt!

7. Niet meer actief

Mijn kraamhulp raadde de speen van Bibi aan, maar ik heb een kolf van Avent en ik vond dat overgieten in een andere fles elke keer niet zo handig, dus gebruik nu gewoon de Aventfles + bijbehorende speen!

8. Niet meer actief

ahzo ik heb ook de aventkolf , wist niet eens dat daar een fles bij zat, heb de doos nog niet open gehad :oops: ...wat ben je als zwangere vrouw eigenlijk onwetend he, en wat betreft de voeding in de vriezer bewaren, hoelang kan dat? en wanneer ontdooien jullie dan? misschien stomme vragen hoor, maar ben benieuwd.

9. mamain2007

23 jul 2006
    58
    0
    0
    Ik heb diverse soorten flessen gekregen, word dus uitproberen, mits de bv niet goed loopt.

voor de dames die nog moeten bevallen, is jullie bekend of je al ontsluiting hebt, of is daar nog niet naar gekeken?

Ik heb sinds 4 weken flinke voorweeen, maar helaas afgelopen dond. was er nog niks van ontsluiting, en de baarmoederhals was ook nog niet korter, heb me toch even afgevraagd waar die 4 weken voorweeen dan goed voor zijn geweest. grrr...

@Jessica, gecondoleerd met het overlijden van je opa

10. Niet meer actief

heb nog geen wee gevoeld...dus waarschijnlijk zit ik ook nog potdicht...maar idd moet voor jou wel frustrerend zijn, voorweeen en dat er dan niks gebeurd

11. Niet meer actief

Zegt niks hoor Sanna! Heb nog nooit een voorwee gehad, en wel die afscheiding waar je het over had...

12. Niet meer actief

Mariska, misschien kun je proberen haar overdag wat meer wakker te laten zijn zodat ze 's avonds wat vermoeider is? Dan hoef je haar misschien maar heel eventjes bij je te houden om haar in slaap te laten vallen en kun je haar dan terugleggen?

Stranger, volgens mij heb je je bevallingsverhaal nog niet verteld! Kom op, ben nieuwsgierig!

13. Niet meer actief

jesicca: gecondoleerd met je opa..
    ik ben ook erg benieuwd naar de foto's

sandra/
    smjjanssen:

bij mij hebben ze ook nog niet gekeken. ik hoop dat ze dit dinsdag gaan doen(lijkt me wel)
    zonet weer een kwartier lang vreselijke krampen onderin buik gehad(ongiepijnen) de kleine zal wel weer vreselijk hebben liggen bewegen..

helaas gaat dit niet in combi met hardebuiken en zit er ook geen regelmaat in. :rolleyes:

ik ben vandaag niet helemaal mezelf geloof ik. vreselijke krampen. chagie :oops: en beetje last van de rug. net of er een griepje aan lijkt te komen.. ik hoop van niet natuurlijk. kan ik echt niet wachten nou.

nou ik ga zo eerst maar eens relaxen in bad.. (alweer)
    :)

michelle zal wel bevallen zijn. ik hoop het voor dr ;)

14. Niet meer actief

grieperig zijn/worden is ook een voorteken toch? ;)

Ach meid moet voor jou toch ook heel zwaar worden nu he, pfff nog ff volhouden.

Toen ik me net had gedoucht en me in mijn makkelijke joggingsbroek wilde hijsen en weer moeilijker mijn benen in de broekspijpen kreeg had ik wel ff zoiets van yesss, straks kan dat weer normaal!

15. Niet meer actief

wat kun je daar een moeite mee hebben he. haha. ik vind het ok zo lastig om sokken aan te doen.. vreselijk klusje..
    schoenen heb ik geen last van. ik loop namelijk al een paar maand op van die opa sloffen (action) mijn olifantspoten wouden niet meer in de schoenen.
    ook val mij het op dat ik de laatste tijd veel dingen laat vallen.. oh en dan moet je weer bukken en dat gaat echt niet.. pfff. net wat je zegt nog even en dan kunnen we dit allemaal weer doen.

nou ik ga ff badderren. erin klimmen gaat nog wel maar om vervolgens uit bad te stappen.. hahaha.

mijn mannetje hoort volgens mij niet veel anders meer dan geklaag en gepuf.. *hijg* zucht* kreun*

hahaha. af en toe moet ik ook wel om me zelf lachen hoor.. dan denk ik , man ben 21 en nou lijk ik wel een ouwe vrouw van 80

16. Niet meer actief

Nou, ik word hier ook gek van de harde buiken, de krampen en de druk op mijn onderkant. Af en toe kan ik niet zitten of staan van de pijn.
    Ik wou dat het maar eens doorzette.

Wat betreft de flessen en kolf: ik gebruik de spullen van Avent, die bevielen me bij de eerste zo goed (8 maanden kolven en de flessen nog langer gebruikt), dat ik nu niets anders meer wil. De kolf beviel me goed en de flessen zijn ook ideaal in gebruik.
    Bevroren BV is behoorlijk lang houdbaar. Ik weet niet meer hoelang, maar het zal me niets verbazen dat het minimaal 6 maanden is. Je moet het alleen niet verwarmen in de magnetron, omdat dan de antistoffen kapot gaan.
    Wij hebben nu ook een flesverwarmer van Avent gekocht. Daar passen alle flessen van Avent in en ook potjes voeding voor later.

17. mamain2007

23 jul 2006
    58
    0
    0
    @mrklb1
    Ik heb ook gehoord dat een grieperig/niet lekker gevoel de bevalling kan aankondigen, :D ik hoop het in ieder geval voor je.

18. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @jessica, nog gecondoleerd.. zo zie je weer hoe dicht nieuw leven en einde van het leven bij elkaar liggen.

Ik ben sinds een paar dagen aan het nakolven. Xander drinkt eerst zoveel hij wil en daarna kolf ik de rest af om een voorraad aan te leggen :) Ik gebruik nu de avant handkolf. Van mijn kraamhulp mocht ik 5 minuten nakolven. Dit leverd tussen de 10 en 30 cc per keer op. Weet iemand of dit klopt? Ik vind het soms erg veel gedoe voor heel erg weinig voeding...

19. Niet meer actief

Ik hoor het al, ben waarschijnlijk niet echt handig bezig geweest, flessen van bibi, avent kolf en een hema flessenwarmer.... :-s

20. Niet meer actief

Oh ik heb dat trouwens ook dat ik ineens super klunzig ben....alles laat ik vallen, alsof het expres gaat, irri man, pfff weer bukken...pfff weer bukken, niet te doen gewoon...Zou dat ook een teken zijn, ik weet wel dat dat met menstruatie wel is, dat je dus voor je ongesteld word altijd wat onhandiger word zeg maar.

Deel Deze Pagina