Hoi! Wat een borstvoedingsproblemen hier. Ik zit nog steeds met spruw, dus ben ook aan het kolven en vervolgens mijn melk per fles geven. Ik heb nu weer iets sterkers tegen de spruw. Ik hoop dat het gaat aanslaan. Ik gebruik trouwens de flesjes van Difrax. Die schijnen het beste te zijn bij borstvoeding. Je kan ze aan de onderkant ook strakker en losser draaien, zodat de melk langzamer of sneller komt. Aan de onderkant wordt het ook ontlucht, zodat ze minder snel darmkrampjes hebben. Mij bevallen deze flesjes beter dan de Avent flesjes. Nou, ik ga naar bed. Ben moe! Merijn wil ook niet echt slapen. Beetje van slag! Groetjes, Lieverd
ik ben weer klaar voor de nacht. al hoop ik wel dat die ongie pijnen weg gaan.. of doorzeten .. en niet weer het eerste uur aanwezig en dan sochtends gewoon doodleuk wakker worden zonder dat je een kindje hebt gebaard morgen alweer maandag! de laatste vd maand.. ik ga voor februari geloof ik haha (ik weet nolangzemerhand niet meer waarvoor ik moet gaan) lekker afwachten.. genieten is er niet echt meer bij.. slaap lekker allemaal!
@Sanna: Ik heb Rens ook bv gegeven via de fles, ik moest dus ook altijd kolven. In het begin had ik zoveel dat ik het invroor. Het is dan 2 maanden houdbaar en je moet het langzaam laten ontdooien. Je zet het flesje melk 's avonds uit de vriezer en je zet het in de koelkast en je gebruikt het de volgende dag in de loop van de dag als het vloeibaar is geworden. Afgekolfde melk die je in de koelkast bewaart is volgens mij één dag houdbaar, dat werd mij toen verteld. Ik verwarm de melk altijd met de flessenwarmer, omdat de magnetron de voedingsstoffen eruit haalt. Ook ik gebruik de kolf en de flessen van Avent, ik ben er erg tevreden over! @smjjanssen: Ik had maandag 22 januari bij de controle bij de vk een halve tot één cm ontsluiting en de baarmoedermond was week. Ze kon me nog net niet strippen omdat dat teveel pijn zou doen. Morgen moet ik weer naar de vk en ik hoop dat de harde buiken en voorweeën hun werk goed hebben gedaan zodat ik morgen wel gestript kan worden. Ik heb de hele avond last gehad van harde buiken en ik heb me verstapt waardoor ik even flink pijn had aan mijn bekken. Ik hoop dat er morgen iemand het nieuws kan brengen dat het begonnen is! Welterusten!
Tsjonge wat een pagina's zijn er bij gepost in één dag zeg! Nu ben ik ook wel laat hoor vandaag, maar goed. Roxy, Lizzy, Jessica1981 en Labmuisje gefeli met de beebs. ik ben natuurlijk erg jaloers. Jessica1981 ook nog gecondoleerd met je opa. @ Sanwel: Dat met die krampen en voorweeen heb ik al drie weken op deze manier. Dan begint het en dan denk ik even afwachten of het regelmatig op gang gaat komen. Maar nee hoor, het stopt gewoon na een paar uur. @ smjjanssen: Al die middeltjes die je opgenoemd heb krijg ik überhaupt al niet door mijn keel. Bij de gedachte moet ik al zowat kokhalzen. @ mrklb1: Dat van die vliezen heb ik ook! Vrijdag was meneer zo verschrikkelijk aan het draaien en stompen en schoppen dat ik zoiets had van die vliezen moeten wel breken, maar helaas. @ mariskaw: Er wordt voor de kleintjes die in de nacht huilen en overdag veel slapen aangeraden om overdag de kamer niet te donker te laten. Ook heb veel babies last van het feit dat het in de nacht vaak te stil is. Ze zijn namelijk je hartslag en gerommel van maag en darmen en ademen en dergelijke gewend, overdag is het altijd wat lawaaiiger en kunnen ze beter slapen. Je kan zo'n slaapbeer met baarmoedergeluiden kopen misschien helpt het. Ook wordt aangeraden om ze altijd wakker in bed te leggen. Dan weten ze zelf op een gegeven moment dat het niet eng is om te gaan slapen en dat ze dus stil liggen. Welke beeb wil er nu niet rondgedragen worden en in slaapgesust of lekker bij paps en mams in bed, warm EN met geluidjes. Nou bij mij was het vanmorgen weer raak. Rond een uur of half drie vanacht begon het weer met erge krampen. Uiteindelijk ben ik er om kwart over vier uitgegaan omdat ik echt niet meer waist hoe ik liggen moest. Rond een uur of halfzes stopte het weer (wordt je ook doodmoe van hoor). Manlief kwam rond een uur of zes naar beneden om te kijken hoe het met me ging. We zijn uiteindelijk maar weer lekker het bedje ingedoken met zijn twee. Om kwart over tien ben ik er weer uitgegaan. Ik kreeg behoorlijk last van poestdrang vandaag, dus heb ik samen met manlief het hele huis aangepakt, hij de benedenverdieping en ik de bovenverdieping met was opvouwen en strijken en badkamer poetsen, draad van een lampje ingekort op de kamer van de kleine, nog een schilderijtje opgehangen op zijn kamertje en het badje alvast even een goede schrobbeurt gegeven. Al met al zijn we lekker de hele middag bezig geweest (manlief is sowieso vreselijk langzaam omdat hij nogal veel rookpauzes neemt en heeft eigenlijk een broertje dood aan het huishouden hahaha). Daarna lekker gedoucht, gegeten en languit op de bank. Net Into The West gekeken. Ik heb al de hele dag de indruk/voorgevoel dat meneer zich vanacht komt melden, maar ik kan het zeker fout hebben. Aan de andere kant heb ik ook het idee dat ik dinsdag gewoon weer naar de gyn mag voor controle. Overigens dat verkouden zijn een voorteken? Ik ben net afgelopen week grieperig/verkouden geweest maar er gebeurt nog steeds niets. Nou dat was weer een heel verhaal. Ik stop er weer mee voor vandaag. Morgen ben ik weer van de partij als er niets gebeurd. Groetsels O ja nog bedankt voor de tips over de maat van de kleertjes. Ik houd gewoon rekening met 56 dan.
Selmama, zo zie je maar weer dat ze allemaal wat anders zeggen. Tegen mij zeiden ze dat de afgekolfde melk in de vriezer 5 maanden goed blijft, en in de koelkast 5 dagen... Lily, wow, wat zijn jullie bezig geweest, zeg! Ik had de voeding van het kruidvat gekocht, ik dacht ik kan het altijd proberen! Maar dat is dus echt een ramp, Finn spuugt het constant uit! Dus morgen even snel andere halen... Iemand trouwens nog een tip voor dichte neusjes en slijm? Ik heb al zoutoplossing, maar dat helpt niet super, net zat hij zo verstopt dat hij zn flesje niet wilde drinken, logisch, dan kan ie niet ademen... Zo zielig!
Goeie morgen! Vanmorgen om 5 uur werd ik wakker met een stekende pijn onderin mijn bekken. Het was net of het bekken langzaam uit elkaar getrokken werd. Ik dacht zal het nu dan toch beginnen? De pijn werd scherper en ik heb me maar omgedraait. Toen ging de pijn langzaam weg en is niet meer terug gekomen. Jammer, weer vals alarm! Vanmiddag weer naar de vk om 14:40, ik laat het jullie weer weten!
Goeiemorgen! Ik heb me toch 'n rotnacht achter de rug, ik heb bovenburen die beter uitelkaar kunnen gaan, iedere avond/nacht is het me daar een portie ruzie, ik hoor ze gewoon letterlijk met alles gooien...grrr leuk als je toch al zo weinig slaapt.. Maar goed, genoeg geklaagd en weer fris een nieuwe dag in, ik moet zometeen naar het ziekenhuis voor CTG en verdere controle, omdat de assistent arts heeft gezegd dat de kleine deze week toch geboren zou moeten worden heb ik 'n beetje hoop dat ze me daar houden.. maarja ligt er ook aan hoe druk ze het hebben..... en de week duurt nog lang.. Stom eigenlijk, had nooit gedacht dat ik ooit zou hopen dat ik in het ziekenhuis mag blijven, haha.. wat overtijd lopen al niet met je kan doen... Fijne dag allemaal, en misschien tot straks! @Selmama jammer dat het niet heeft doorgezet, ik hoop dat ze je vanmiddag kan strippen, wie weet zet het dan wel door!
goedemorgen! ook ik weer van de partij eenredelijk nacht achter de rug. af en toe wat rampen en het zuur wou er hier ook weer uit.. bah . bleh! smjjanssen: jeetje wat een gedoe met die buren.. bah! succes met je ctg en verdere controle.. en wat je zei over dat je hoop er te lbijven: dat had ik vorige week ook. ik dacht hou me nou maar. maar ja alles was goed en toen was ik ook nog niet mega overtijd.. helaas haha, ik duim voor je! dus als we je niet meer zien vandaag dan ben je er gebleven. spannend hoor! selmamma: jij ook succes bij je vk. hopenlijk kunnen ze nou wel strippen en levert het wat op! morgen ben ik pas weer aan de beurt dus zal toch echt nog even geduld moeten hebben..(volgens mij is dat allang op bij mij hahha)
San, veel succes in het zkh, ben benieuwd of ze je daar houden, ik ga zo ook eens bellen voor een ctg, kan je meestal snel terecht in het zkh? Ik heb heerlijk geslapen...niks aan de hand hier dus, maar mijn mede collega's zijn er ook nog, dus ben niet helemaal alleen. Mrklb je bent er toch ook nog of is het dan toch uiteindelijk begonnen? Sanwel? Hhihih, ik zou het iedereen zo gunnen, maar zou het vreselijk vinden helemaal alleen over te blijven Zeg San jij komt ook uit Limburg zag ik! Wat leuk, bijna iedereen komt van de kant van groningen...en een paar uit Brabant volgens mij.
sanna28± ben er nog hoor haha grappig . ik gun het ook iedereen maar als ik dan vind dat ze te lang weg blijven op dit forumpje. dan baal ik stiekem wel een beetje..(jaloers) maar dat zullen we allemaal wel hebben , we hebben natuurlijk het liefst onze kindjes in onze armen
och mrklb we hebben elkaar gekruist! Bel ik dus net met de verlosk. ik zeg dat ik me beetje ongerust maak, en dat ik toch voor woensdag (afspr verlosk) graag even onder ctg wil. Dus ze vraagt of ik dat al heb gehad eerder en ik zeg dus nee. Gaat ze na haar afspraak gelijk bellen en kan ik waarschijnlijk gelijk naar het zkh, tjeetje wat fijn! Ik wist niet dat dat zo ging...wat doen ze eigenlijk allemaal ook alweer in het zkh dan...eigenlijk heb ik wel beetje gelogen, maar wil gewoon ff naar binnen piepen snappen jullie...?
Hoi meiden! Ben er ook nog steeds! Jullie dachten toch niet dat ik als enige dit weekend ging bevallen? Een voor allen , allen voor een! Ik blijf lekker nog even bij jullie, misschien worden we allemaal wel feb.-mama's. Selmama en smjjanssen: succes bij jullie check-up, hopelijk gaat er wat gebeuren bij jullie. Gisteravond weer volop harde buiken gehad en veel krampen, maar toen ik eenmaal in bed lag, hield het al weer op. Ik heb de hele nacht goed geslapen, zonder "narigheid", moest er alleen 2 keer uit om te plassen. Dus we gaan weer een nieuwe dag tegemoet. Wie weet krijgt mijn man toch gelijk en wordt de baby op 2 februari geboren. Ook wel leuk, de 2e dag van de 2e maand. Ach, we zien het ook wel. Ik hoop alleen dat de VK woensdga wil kijken of er al wat gaande is, ik word hier erg onzeker van.
geeft niet meid. dat had ik ook. goed gedaan. ! ik heb toen ok nog een echo ghad. om te kijken of de kleine nog wel genoeg vruchtwater had.. bij ons in zh is het standaard dat je dan vandaag een half uurtje ctg krijgt en morgen voor controle weer een half uurtje..(dus eigenlijk 2 x ) ik vond het leuk om aan dat ding te liggen.. vooral die harde buiken registratie vond ik erg leuk! succes ermee sannna!
Ben blij dat ik eindelijk dan weer iets van "echte"controle krijg zeg maar ipv ff voelen aan je buik. Krijg je ook inwendig onderzoek? Kijken of je ontsluiting hebt ofzo?
bij mij niet .. en ik was toen net zo ver heen als jij nu. ik had ze duidelijk gemaakt dat ik er poepie zat van was.. maar toen werd me toch even haar fijn verteld dat het heel normaal is als je er nou loopt . een zwangerschap kan gewoon 42 week duren.. (daar heb je wat aan aan zulke antwoorden haha)
hihih, ja nou ok, was meer om te weten of ik mijn mooie onderbroek moest aantrekken of degene die lekker zit (jaja we blijven ijdel he ) ik heb helemaal niet veel harde buiken toch al zeker niet in rust toestand dus ben erg benieuwd...tjeetje erg spannend dat ik mijn kleintje weer ff ga zien misschien! joehhhhhhhhhhhhhhoe
haha. onderbroeken lol hahaha. nou succes bij het uitzoeken ervan.. hoelaat moet je heen (ben niet nieuwschierig hoor)