januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik hoop het voor jou ook! Jij zit nu al op 41 weken, dus het wordt ook wel eens tijd voor jou om je kind op de wereld te zetten.

2. Niet meer actief

Gossie, dat dubbele posten ook... :(

3. mamain2007

23 jul 2006
    58
    0
    0
    @ mrklb1 ik hoop ook dat de glucose goed is, heb net nog even gebeld omdat me niet helemaal duidelijk was of 't gevolgen voor de kleine kan hebben, bleek toch wel klein risico te zijn omdat ze ook een snellere hartslag ontwikkeld.. gelukkig houden ze me nu goed in de gaten, en word de kleine na de geboorte meteen goed in de gaten gehouden, ik mag ook niet meer terug naar m'n vk, ben overgenomen door gynaecoloog.

Ik hoop dat je morgen al wat ontsluiting hebt, geeft toch weer wat nieuwe energie, mijn vk heeft me overigens 2 wkn terug verteld dat ik als alles goed gaat tot 42 wkn onder haar toezicht mocht bevallen (nu dus niet meer), en dat ze normaal rond de 42wkn en 4 dgn gaan inleiden, maar het kan natuurlijk zijn dat ze bij jullie 'n ander beleid hebben.

@ Sanna28 gelukkig is alles goed, toch weer 'n hele geruststelling. geniet morgen maar weer lekker van je CTG, ik vind ze ook geweldig!

@ Selmama ik hoop dat het strippen geholpen heeft, succes in ieder geval.

4. mamain2007

23 jul 2006
    58
    0
    0
    @ babietje dankjewel, ik hoop idd ook dat ik via de natuurlijke weg kan bevallen..

5. Niet meer actief

Roos, dank je wel, maar het neuspompje heb ik ook al. Ik heb het idee dat het slijm te ver weg in zn neusje zit om het op te zuigen met dat pompje. Ik heb zoutoplossing van de apotheek gehaald, op advies van de wijkverpleegkundige, een soort van capsule, dat spuit je in zn neus, dan spoel je het een soort van door, een wat grotere hoeveelheid dan zoutoplossing in een spray zeg maar. En een hoestsiroop, homeopatisch, om te zorgen dat het in z'n borst ook allemaal wat oplost. Net had hij hele grote snottebellen, had ie eerst niet, dus volgens mij werkt het wel!

Sandra, irritant is dat, van die bovenburen! Ben benieuwd hoe het verder zal gaan met je! Ik duim in ieder geval voor een natuurlijke bevalling voor je!

Sanna, fijn dat alles goed was!

Jessica, wat een droppie, en wat een bos haar!

Sanne, succes bij de ha, ben benieuwd wat ie zegt!

Babietje, klinkt goed, die tijden!

Selmama, nu maar hopen dat er snel wat gebeurt!

6. Niet meer actief

Selmamma, spannend :) Hopelijk doet het strippen je goed.

7. Lily

Lily Actief lid

14 mrt 2006
    114
    0
    0
    Proffesioneel vampier
    Kwadijk, Noord-Holland
    Hallo allemaal, ben ik weer!

@ jessica: Je kean niet missen wie zijn vader is volgens mij, hahaha. Als een druppel water.

Ik ben vanmiddag naar het ziekenhuis geweest. Ik stond op van de bank vanmorgen en toen had ik een erge stekende scherpe pijn onderin mijn buik. Daarna liep ik naar de keuken en toen voelde ik iets 'lopen'. ik meteen naar de WC. Bleek een 'golf' afscheiding te zijn maar het bleef nog doorlopen zeg maar (Sorry voor de onsmakelijke details) omdat ik het toch niet vertrouwde heb ik toch het ziekenhuis maar gebeld. Ik mocht meteen langskomen. Aangezien manlief met auto op zijn werk was moest ik hem ook bellen om thuis te komen (we wonen in een dorpje zonder openbaar vervoer namelijk) ondertussen meteen even onder de douche gesprongen.
    In het ziekenhuis aangekomen werd ik meteen aan de CTG gelegd. Meneer was lekker aan het slapen dus zijn hartslag was zeer regelmatig. De verpleegkundige moest wel lachen, meneer kan er namelijk niet tegen als ik bij zijn voeten por, toen zag je zijn hartslag wel even omhoog gaan omdat meneer dan uit frustratie trapte of bewoog.
    Het bleek superdruk op de afdeling want we lagen zelfs in de verloskamer, Er waren al zeven kamers bezet. De verloskundige had op dat moment even geen tijd voor me. Omdat de CTG helemaal perfect was mocht ik even naar beneden langs de gyn, om de CTG te bespreken. Hij heeft me ook niet onderzocht omdat ik tussendoor kwam op het spreekuur.
    Ik heb voor morgen ook een afspraak staan met mijn eigen gyn en voor echo en CTG. Dus we wachten morgen wel weer af.
    Wel zei de gyn van vandaag dat het best weleens een teken kon zijn dat het niet lang meer gaat duren.

Ik hoop het *zucht*

Trouwens mochten een aantal van ons toch in febr gaan bevallen (wat ik voor mezelf eigenlijk niet hoop) gaan we dan ook naar de febr mama's? Of blijven we gezellig bij elkaar hier bij de jan mama's?

Ik hoop zeker dat mijn meneertje zich niet komt aandienen op 1 februari (of inleiden) want dat is zijn peetoom ook jarig, vind ik persoonlijk niet zo prettig voor de kleine.

8. Lily

Lily Actief lid

14 mrt 2006
    114
    0
    0
    Proffesioneel vampier
    Kwadijk, Noord-Holland
    O ja, @ Selmama: Ik hoop voor je dat het gaat werken!

9. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    sterkte met wachten Lily

10. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    Hallo meiden,

Het is ons toch nog gelukt in januari: gistermiddag om 13.52 uur zijn wij papa en mama geworden van een prachtige zoon! Hij heet Jordin (volledig Jordin Roelof Merijn), weegt 3510 gram en is 51 cm lang. Het is een prachtig en heel tevreden kereltje en we zijn apetrots op hem.

Aangezien ik me prima voel, kan ik net zo goed direct even vertellen hoe het allemaal gegaan is...

Donderdag en vrijdag voelde ik me niet zo lekker, was vaag misselijk, had hoofdpijn en blinde vlekken voor de ogen. Zaterdag was het nog niet over en toen heb ik op aandringen van vriendlief toch maar even de vk gebeld die direct langskwam. Mijn bloeddruk (onderdruk) bleek veel te hoog en ik had een licht spoortje van eiwit in de urine. Omdat ik al acht dagen overtijd was, wilde de vk geen risico nemen. Daarop heeft de vk direct maar het ziekenhuis gebeld met de mededeling dat we eraan kwamen. Vanaf toen ging alles eigenlijk heel snel.

Zaterdag om 12.20 uur waren we in het ziekenhuis, tien minuten later lag ik aan de CTG, om 13.00 uur werd ik gestript en om 14.00 uur werd er gel ingebracht waarna ik weer twee uur aan de CTG ging. De gel deed goed zijn werk en ik kreeg er direct lichte weeën van. De volgende ochtend zouden ze om acht uur beginnen met de inleiding. Vanaf drie uur 's nachts kreeg ik wat zwaardere weeën en hebben ze me alvast naar de verloskamer gebracht, waar ik acht uur de tijd vol heb gepuft met rugweeën (niet leuk!).

Om kwart over acht bleek ik twee centimeter ontsluiting te hebben en toen hebben ze me aan het infuus met weeënopwekker gelegd. Toen werd het pas echt heftig.. twee lange uren met rugweeën later had ik nog maar 4 cm ontsluiting en nog eens twee uur later zat ik al op 9 cm! Toen kwam ook die enorme persdrang maar dat moest ik toch nog 20 minuten zien op te houden (wie dat heeft bedacht mogen ze afschieten :evil: )

Vanaf 12.20 uur mocht ik eindelijk gaan persen, wat een heerlijkheid! Helaas vond Jordin het wat minder leuk, dus ik mocht maar om de perswee meepersen en moest de volgende uitzuchten. Na 1 uur en 25 minuten persen was ik compleet uitgeteld en Jordin bleek het laatste bochtje niet goed door te kunnen komen. Daarop is besloten de vacuümpomp erop te zetten. Met de pomp op z'n koppie en een flinke knip (en later bleek ook nog 3 inwendige scheuren) werd Jordin een wee later geboren! Een helemaal gaaf en gezond mannetje, geweldig!

Al met al vond ik het een enorm heftige gebeurtenis en viel het me qua pijn en dergelijke wel een beetje tegen. Desondanks voelde ik me twee uur na de bevalling en het hechten weer helemaal top, hebben we een lekkere warme hap naar binnen gewerkt en sjouwde ik met mijn kleine man in het wiegje over de gangen van het ziekenhuis. Apetrots natuurlijk! Jordin en ik moesten nog wel een nachtje blijven ter observatie, maar vanochtend om tien uur waren we allebei goedgekeurd en mocht pappa ons meenemen naar huis, waar de boel al helemaal versierd was. Jordin is overigens enorm sterk en drink al heel goed aan de borst. Laten we hopen dat dat zo blijft!

Groetjes van een supertrotse mama Michelle

11. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @michelle, gefeliciteerd met jullie zoon. Mooie naam!

@babietje, ik zit nu na 3 weken op 10 a 11 voedingen per dag... maar ik ben daarmee eerder uitzondering dan regel :)

12. mamain2007

23 jul 2006
    58
    0
    0
    @ Michelle Proficiat met jullie zoon Jordin, wat 'n leuke naam!

13. Niet meer actief

Michelle, gefeliciteerd! Mooie naam. En een heerlijk bevallingsverhaal ;) pfoe...

Caecillia, tja, dat is wel weer wat anders. Ik wacht nog wel een paar dagen af.

14. Niet meer actief

Gefeliciteerd, Michelle, met jullie zoon. Jordin, alweer zo'n leuke naam! Fijn dat alles (eigenlijk) zo goed is gegaan, geniet er maat lekker van!

15. Niet meer actief

@ lily: Ik hoop voor je dat het niet te alng meer duurt!
    En wat betreft de evt. februari-mama's... We hebben gezamelijk afgesproken dat we met zijn allen en 1 keer over gaan naar het mama-forum. Alle mama's zijn heel lief op ons aan het wachten. Dus ook al is er iemand in feb. bevallen, die blijft gewoon bij de januari-mama's!

16. Niet meer actief

Michelle: gefeliciteerd met jullie zoon!

En voor de nog zwangeren onder ons: OPSCHIETEN het is bijna FEBRUARI!

17. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    michelle gefeliciteerd ! en wat fijn dat alles goed gaat zeg, lekker van genieten he ! :D

18. Lily

Lily Actief lid

14 mrt 2006
    114
    0
    0
    Proffesioneel vampier
    Kwadijk, Noord-Holland
    @ Michelle: Heel erg gefeliciteerd met de geboorte van jullie beeb. Ik ben benieuwd naar de foto's! Dat je meteen alweer rondliep na toch een behoorlijk (mijn inziens) bevalling vind ik knap. Mooie aparte naam overigens! Maar ik houd wel van aparte namen.

@ Sanwel: gelukkig! Het leek me al niet zo leuk om nu na jullie weer opnieuw kennis te moeten maken met februari mama's.

Ik voel me 'apart' vandaag. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen.
    Ik ga zo lekker languit op de bank en maar vroeg mijn bedje in.
    Zal wel een vorm van spanning zijn.

Groetsels meiden

19. sim

sim Niet meer actief

michelle gefeliciteerd met jullie zoon! geniet ervan!

20. Niet meer actief

Michelle van harte gefeliciteerd :D

@ de rest die nog zit te wachten, wel gewoon bij de jan. mama's blijven hoor! Uiteindelijk waren we wel allemaal in januari uitgerekend ;)

Deel Deze Pagina