Caecilia: geweldig zeg dat je echo goed was, genieten nu hè! Cinderella en MB2005: ik heb ook gisteravond gelezen dat het enkel een kansberekening is, en geen zekerheid geeft. Alleen een evt. punctie na een mindere uitslag kan wat meer zeggen. Zo'n punctie zou ik toch al niet laten doen, en de zenuwen voor allerlei uitslagen doen mij ook niet goed. Ben nu al geregeld aan het denken of alles straks bij de 1e echo ok is, laat staan als ik de onderzoeken laat doen. Het is zoals het is, en ik wil gaan genieten van de mooie tijd, zonder angst.
O ja, wij doen ook geen nekplooimeting e.d. Het geeft geen zekerheid en mocht het toch een kindje met het syndroom van down zijn, zou ik het niet weg laten halen. Gr. Lieverd
Roos, ik hoef het bloed pas te laten prikken bij mijn 1e echo over drie weken. 6 buisjes, poeh best veel, maar dat zal ik ook wel hebben. Ik heb al het formulier voor de onderzoeken thuis liggen en er is best veel aangekruist bij bloedonderzoek. En ja, dat 1e bezoek aan de VK maakt het weer wat meer echt, dat gevoel had ik ook toen ik er gister was. Nu aftellen naar de komende drie weken!
Nou kunnen we samen aftellen! Ik schrok ook wel toen hij zei nou worden dus 6 buisjes! Ach ja je moet er wat voor over hebben! Verder voel ik met goed op af en toe wat misselijkheid na. Verder heel veel last van mijn heupen/rug, dus mag vanmiddag even langs de HA gaan. Met de vermoeidheid gaat het ook de goede kant op, eingenlijk gaat alles steeds beter.
Net geprobeert foto te maken van buikje maar lukte niet, moet ik mijn vriend maar vragen of hij eens wil proberen, Hoe zit het met jullie buikjes? Groeien ze al? Hebben jullie al foto's gemaakt?
Buikje begint al te groeien he.. Kmerk bij me zelf ook dat broeken al strak zitten en kzie dat buik ook al wat gegroied is
Hoi allemaal!! Ik ben 26 januari uitgerekend en ook nog eens een vriendin van labmuisje... Dat wordt gezellig samen zwangeren!!! Wel leuk, hoor. Een forum voor januari 2007 mama's
Sanwel, welkom en van harte gefeliciteerd! Lieverd, leuk zeg dat je buikje al groeit. Bij mij groeit het nog niet echt, ik heb alleen 's avonds een opgezette buik, komt denk ik door darmwerking. Dan kan mijn broek ook moeilijk dicht (knoopje open). Man zegt dat m'n buik al wel wat dikker is, maar ik weet het niet zo zeker. Komt omdat ik al nooit helemaal plat was. Maar voelt wel steviger, harder aan, en kan hem niet inhouden zoals voor zwangerschap.
Dank je wel, Emma! Ik had van de vorige zwangerschap ook nog een buikje overgehouden (ik weeg nog 2 kilo meer dan voor de eerste), maar vooral mijn onderbuik voelt wat steviger. Maar ja, daar gebeurt op dit moment ook vanalles!! Ik vind het, net als bij de 1e, nog steeds onwerkelijk. Ik geloof het pas echt bij de eerste echo. Als ik het hartje zie kloppen. Maar goed, de test was echt positief. Dus het moet wel waar zijn...
Sanwel, dat steviger van de onderbuik is ook datgene wat ik als anders opmerk. En ja, onwerkelijk is het zeker. Ik hoop ook zo dat over 3 weken de echo in orde is, kan het me nu nog steeds niet voorstellen dat er iets groeit in mijn buik.
Roxy, ik maak me ook zo'n zorgen! Ik ben dan niet zo ver als jij, maar toch... Labmuisje, gefeliciteerd!!!! Heb je een mooie dag gehad? Lieverd, wat fijn om te lezen dat alles goed is! Hoe hebben zij het uitgerekend dan? En jij? Hoe komt dat verschil erin dan? Enneh.... dat buikje mag er wezen hoor! Bij mij is het echt meer onder mijn navel, bij jou loopt ie mooi geleidelijk naar boven! Cinderella, die krampen heb ik ook gehad, nu zijn ze weg, sinds een weekje of zo, maar het is niks ernstigs, gewoon je baarmoeder die aan het "werken" is. Caecilia, bij jou ook alles goed, gelukkig maar! Sanwel, gefeliciteerd, en gezellig!
Hee hoi, Ik meld me ook weer even. Heb even alles weer bijgelezen, er wordt echt lekker gekletst zeg! Heb vanmiddag de VK gebeld en ik heb over twee weken een afspraak voor de eerste echo en informatie over eventuele prenatale tests. Spannend, maar ook wel een beetje eng... Ik krijg in ieder geval een inwendige echo omdat dat een beter beeld geeft met negen weken, da's iets minder maarja de VK is het wel gewend natuurlijk. Het is alleen een beetje een raar idee... Nou goed, dat was het weer zo'n beetje. Oh ja, alle nieuwe mensen: welkom en gefeliciteerd natuurlijk!
Nou, ik heb mn eerste bah-ervaring gehad op mn werk. Mijn baas was bij ons komen eten thuis, afgelopen vrijdag, dat doet hij eens in de zoveel tijd omdat het tussen hem en mijn man wel klikt. Dus hebben we verteld dat ik zwanger ben. Omdat hij namelijk sociaal niet zo goed ontwikkeld is om het zo maar te zeggen hadden we zoiets van: is wel een goede gelegenheid om het thuis te vertellen, weg van het werk. Ik heb in het verleden nogal vaak overgewerkt, zonder problemen. Nu heb ik dus gezegd dat ik echt op tijd naar huis wil, omdat ik me heel moe en misselijk voel. Begreep ie helemaal. Tot vandaag. Hij wilde me dus nog iets laten doen wat volgens mij echt wel kon wachten, maar neeee, het moest perse nu! Nou, misschien heel overdreven, maar de tranen stonden gewoon in mn ogen! Als ik het nou de hele dag druk had gehad, maar nee, geen reet te doen en als het tijd is om te gaan dan nog snel even dit.... En het ergste vond ik nog hoe hij het zei, echt zo'n houding van: durf eens nee te zeggen... Ik snap wel dat ik hier zelf voor gekozen heb, maar dat wil toch niet zeggen dat ik dan maar niet mag klagen of zo? En we hebben ook nog eens avondsecretaresses, dus het is niet zo dat als ik weg ga, er dus niemand meer is die dit kan doen of zo.. Vrijdag heb ik mn functioneringsgesprek. O wee als het dan in negatieve zin ter sprake komt dat ik zwanger ben. Dan krijgt ie de volle hormonen laag! Sorry hoor meiden, maar moest het even kwijt, ben er gewoon verdrietig van...
Hoi meiden!! Eindelijk weer online! Internet lag er een week uit hihihi. Nieuwe zwangeren van harte!! Marretje wat naar voor je... Spui je gal maar lekker hoor, dat lucht lekker op . Succes ermee! Ik heb vandaag (ook) mijn eerste echo gehad!! Het was heel spannend. Ik kreeg naar aanleiding van het bloedverlies toch meteen een echo. Ik had de verlos maar gebeld omdat ik me er zorgen maakte en ze belde de volgende dag dat ik dus vandaag mocht om half negen. Van te voren was ik heel angstig dat er niks te zien zou zijn, mede door de nare opmerkingen van de doktersassistente . Maar gelukkig was er al snel een kloppend hartje te zien en vertelde de gyn dat het in elk geval nu op een goede zwangerschap leek . Alleen net zoals Lieverd en Ceacilia ben ik minder ver als ik dacht en werd idd ook op 7,4 weken gerekend. Wel gezellig natuurlijk op dezelfde dag uitgerekend !! In mijn fotoboek staat alvast een kiekje van vandaag.
Hoi Vervelend he, zo'n situatie op je werk... Door die hormonen komt het allemaal extra hard binnen en is het helemaal lastig! Wat leuk om die echo's te zien van anderen. Ik had mijn echo gepland staan op 10 en een halve week. Vandaag bracht ik echter mijn dochter naar de creche, heerst daar de vijfde ziekte . Meteen even de VK gebeld en die heeft me wel wat gerust gesteld. Ik weet ook bijna zeker dat ik het ooit heb gehad. Toch trok ik de stoute schoenen aan en heb mijn afspraak een week vervroegd, naar 9 en een halve week. Ze snapte het helemaal, dat een weekje extra heel veel is... O trouwens, de test van moeders voor moeders was wel gewoon super duidelijk. Daar was ik nog even bang voor, omdat die testen veel gevoeliger zijn... Ik begreep van die vrouw dat er nog altijd een tekort is aan dat hormoon, dus iedereen die zich nog niet heeft opgegeven: overweeg het eens. Wat wel jammer is, is dat er artsen zijn die dat medicijn voorschrijven aan mensen die willen afvallen . Moeders voor moeder staat daar niet achter, maar kunnen er niet veel aan doen, voor zover ik het begreep. Enerzijds vond ik het vervelend al die moeite te doen voor mensen die willen afvallen, maar anderzijds ken ik mensen die met hormoonbehandeling zwanger proberen te worden en dat is dan weer wat belangrijker... Groetjes!
Labmuisje, gefeliciteerd hoor, met je huwelijk! Het is hier duk geweest de afgelopen week. Wel heel gezellig. Ik ben hier nog niet zo lang maar vind het reuze leuk. Nou ja, geniet van het "mw. meijer" zijn ha ha. Ik moest heel erg wennen aan het veranderen van naam. Nu is het helemaal ingeburgerd hoor... Groetjes!
Marretje, er zijn wettelijke regels inzake overwerk en zwanger zijn en dat dit niet gevraagd mag worden. Kijk eens op de site van het ministerie van sociale zaken of bij postbus 51. Staat best veel info op. of deze site: http://www.vacature.com/scripts/indexpa ... ingID=2893 Succes. Karin