Hallo allemaal! ik meld mij ook maar weer een keer. Mijn mannetje had een weekje vrij dus ik had maar weinig tijd om op het forrum te kletsen. Wat zijn er een boel meiden bij zeg! allemaal van harte gefeliciteerd! Ik ben gisteren naar de VK geweest! Het was meer een intakegesprek en hij heeft me het een en ander verteld. En hij heeft mijn bloeddruk gemeten. Ik heb een heel pakket met boekjes mee gekregen. Ik krijg vandaag of morgen een verwijsbriefje voor een echo in het ziekenhuis. Dit wordt een termijnecho omdat het nog niet bekend is hoelang ik zwanger ben omdat ik hiervoor een MK heb gehad en daarna direct weer zwanger was zonder een menstruatie te hebben gehad. hij heeft me verder ook niet onderzocht omdat het daarvoor te vroeg was. Naar het hartje luisteren was nu ook nog te moeilijk en als je er naar gaat zoeken en het niet kunt vinden dan wordt je daar ook aleen maar zenuwachtig van zei hij. Ik vond het eerste bezoekje dus eigenlijk een beetje tegenvallen dus. Ik zie naar de echo uit moet ik zeggen. Ik ben eigenlijk er wel een beetje gestressed over. De laatste week heb ik eigenlijk helemaal nergens last van gehad. Alleen snachts eraf moeten om te plassen en verder helemaal niks. Ben daar dus helemaal niet blij mee. Ik maak me dus best wel een beetje zorgen. Maar goed. Ik volgens de VK vrij snel een echo krijgen en als de brief er is zal ik direct bellen.
moniekje, ik heb afgelopen maandag ook alleen een intake gehad. Wel leuk, maar stelt niet echt veel voor nee. De VK zette mij op een cyclus van 28 dagen, terwijl ik al een jaar een gemiddelde van 26 had. Ik kwam volgens mijn telling en diverse sites op 4 januari as uit, maar VK zegt 6 januari. Ik hou het nu maar op 5 . Ik heb een echo-brief direct meegekregen en kan volgende week bellen voor een echo in week 12. Je beetje stress herken ik volledig hoor! Ook hier gaat het aardig goed, pijnlijke borsten niet meer de hele dag, alleen in de avond en nacht. Buikpijn wordt echt minder, alleen behoefte aan kleine beetjes eten neemt toe. Ook ik denk dan geregeld, als straks bij de echo maar alles goed zit.
he hallo allemaal, er is al weer heel wat afgekletst zie ik! Nou heb ik niet zoveel te melden want de afgelopen dagen heb ik helemaal op mijn scriptie en zieke mannetje geconcentreerd dus alle misselijkheid heb ik heel hard genegeerd... maar nu is de scriptie ingeleverd en als het goed is ben zelfs vandaag afgestudeerd! Alleen het cijfer duurt nog wel even... Ik kan me trouwens voorstellen dat iederen wel tegen de echo opziet. Ik ook heel erg. Een vriendin van mijn man had ook een echo gehad en het kindje was overleden. Ben je net blij dat je 12 weken gehaald hebt... brrr lijtk mij verschrikkelijk. (Dit is trouwens niet bedoeld om iedereen hier te deprimeren maar ja ik was en ben er nogal van onder de indruk!) Trouwens ik had nog wel iets grappigs. Mijn eerste bloesje past niet meer. En nee, niet vanwege een buikje... hij past niet meer over mijn borsten! Zit enorm strak. Ik denk dat ik ook maar een andere bh ga aanschaffen...
ik ben vandaag naar de gynacoloog geweest in het ziekenhuis ivm dat ik dacht 3 weken geleden dat ik een miskraam had, maar ik heb een echo gehad en het minimensje zit er nog en het leukste was dat we het hartje hebben zien kloppen, maar volgens de gynacoloog was ik 6 weken en 4 dagen zwanger, omdat het frummeltje pas 0.69 cm was dus zit er 4 dagen naast en ben 20 januari 2007 uitgerekend ipv 16 januari 2007. Ik moet nu een verloskundige zoeken voor een intake gesprek en voor over 6 weken een echo te laten maken. Ik heb wel al een echo mee naar huis gekregen van het ziekenhuis. Wel leuk hoor!!! meteen maar even mijn banner veranderd
Gelukkig kan iedereen hier een beetje met elkaar meeleven. Ik heb op 19 juni 's ochtends eerst een echo in het ziekenhuis en 's middags de intake bij de verloskundige. Ik ben dan 9 weken en 2 dagen. Van de vk kreeg ik de opdracht mee tussen de 9 en 12 weken een echo te doen. Ik ben zo nieuwsgierig dat ik het liever vroeger dan later had, vandaar de 19 juni. Hopelijk stelt het me een beetje gerust als ik die kleine frummel heb zien ronddobberen. Uiteraard nog steeds kans dat het in die weken daarna misgaat, maar toch. Ik zal blij zijn als het eenmaal zover is! Ben ook wel erg benieuwd wat de echte uitgerekende datum wordt. Voor zover ik nu weet, ben ik op 20 januari uitgerekend. groetjes, Michelle
Dank je wel, ik ga zeker even kijken! De rest trouwens ook bedankt voor jullie reacties! Ben dus niet gek.... Moniekje, het is wel fijn om bij de vk geweest te zijn, maar kan me zo voorstellen dat je gewoon op die echo zit te wachten! Zeker na die mk, lijkt me! Hoop dat je heeeeel snel kan! Stranger, fijn dat je nu afgestudeerd bent! Heb je er een goed gevoel over? Dat cijfer van je scriptie, bedoel ik. Haha, en dat van dat bloesje herken ik! Ik heb een jas, die niet strak zat, maar gewoon glad, met zo'n riem op je heupen, onderaan je jas, zeg maar. Als ik die nu dicht doe en ik kijk naar beneden, staat ie helemaal open op borsthoogte.... Nieuwe jas dus maar zoeken.... Jessica, gelukkig dat alles goed is joh!
Jaja we zijn vandaag bij de VK geweest, tas vol met boekjes gekregen en er zijn een hoop vragen gesteld. We zitten nu op de 9 weken en hebben op 16 juni een echo, nog 2 weken dus, jeetje wat gaat het allemaal snel. Bloekdruk was prima, ben ook bij het lab geweest om even 8 buisjes bloed af te geven. VK heeft geprobeerd om het hartje te horen maar helaas ons kleine duifeltje laat zich nog even niet horen. Over 2 weken hebben we met elkaar afgesproken dat we gaan zwaaien.
Van harte met het afstuderen! Wel fijn zeker, om dat afgerond te hebben. Werk je al of ga je nu werken? Geniet iig maar even van dit gevoel! Grappig dat iedereen zo aan het groeien is bij haar borsten... Bij mij zijn ze echt enorm gevoelig, alsof ze enorm aan het groeien zijn. Ik hoop het eigenlijk niet, maar ja, daar is weinig tegen te beginnen! Ik heb wel enorme last van mijn onderrug en bekken. Andere mama's ook? Ik heb er tijdens mijn vorige zwangerschap nauwelijks last van gehad, maar na mijn bevalling begon het tot zo'n 6 weken na de bevalling. Toen nam het weer af. Nu bedacht ik me laatst dat ik 'scheef' ben bevallen vorige keer. Het ging zo snel dat de VK pas kwam toen ik al een half uur persdrang had. Ik moest dus gauw mijn been tegen haar heup zetten en persen. Aan de andere kant had ik geen tegendruk (manlief moest ineens snel alles klaarzetten en de kraamhulp bellen). Waarschijnlijk is dit niet goed geweest, destijds. Herkent iemand dit? Weet je ook wat ik tegen deze last moet doen? Nu gaat het wel, maar straks met een dikke buik, verslapte spieren en een dochter van niet al te licht wordt het anders wel pijnlijker. Mummy jjjjjjvvvxdr4bbbbbbvbnnnnbbbbnnnubvcvccfcfh bbvvvvbvvvx
Hoi Sanwel, We zijn op dezelfde datum uitgerekend ... Ik had zelf berekend de 25e maar de huisarts zei 26. Groetjes mummy!
Hey Mummy!! Da's leuk om te lezen!! Tegelijk met jou uitgerekend, en ook nog eens allebei van de tweede! Wat een toeval, hé. Alleen heb ik een zoon in 2005 gekregen, dus toch nog een verschil!
Van harte met het afstuderen! Wel fijn zeker, om dat afgerond te hebben. Werk je al of ga je nu werken? Geniet iig maar even van dit gevoel! Ik heb wel enorme last van mijn onderrug en bekken. Andere mama's ook? Ik heb er tijdens mijn vorige zwangerschap nauwelijks last van gehad, maar na mijn bevalling begon het tot zo'n 6 weken na de bevalling. Toen nam het weer af. Nu bedacht ik me laatst dat ik 'scheef' ben bevallen vorige keer. Het ging zo snel dat de VK pas kwam toen ik al een half uur persdrang had. Ik moest dus gauw mijn been tegen haar heup zetten en persen. Aan de andere kant had ik geen tegendruk (manlief moest ineens snel alles klaarzetten en de kraamhulp bellen). Waarschijnlijk is dit niet goed geweest, destijds. Herkent iemand dit? Weet je ook wat ik tegen deze last moet doen? Nu gaat het wel, maar straks met een dikke buik, verslapte spieren en een dochter van niet al te licht wordt het anders wel pijnlijker. Mummy jjjjjjvvvxdr4bbbbbbvbnnnnbbbbnnnubvcvccfcfh bbvvvvbvvvx[/quote] Ik heb ook heel erg last van mijn rug en bekken/heupen. Krijg vanaf morgen houdingstherapie omdat ik helemaal verkeerd sta/zit. Als ik dit niet doe krijg ik straks grote problemen als ik zwaarder word. Misschien is dit voor jou ook iets?? Verder hier alles ok. Mijn borsten zijn wel gevoelig maar volgens mij nog niet echt gegroeid. Voel ze wel groeien, een beetje trekkerig gevoel. Ze zijn wel ietsje voller geworden maar dat is dan alles. Mijn buik begin je nu ook te zien. Heb net zo'n buikje als LIeverd nu heeft. Kan geen foto's plaatsen want dat lukt me nog niet.
Ik heb ook last van mij onderrug en bil. Nu zit daar zowiezo slijtage wat na de herniaoperatie niet beter is geworden uiteraard. Ik doe op dit moment fysio fitness, nog wegens die hernia, maar ik blijf dit houden tot december 2006. Ik merk dat het voor mijn rug heel goed is, omdat alles sterker wordt. Misschien is het voor jou ook iets om te doen? Meiden nog even en dan hebben we een echo!!!!!!! Groetjes MB2005.
Ik had gisteren een enorme huilbui. Ik zag het allemaal niet meer zitten. Ik heb helemaal geen zwanger gevoel meer en dat maakt me enorm bang. Ik werd in een keer gepakt door de emoties en heb even goed gehuild. Gisteren zat het verwijsbriefje voor de echo nog niet bij de post dus komt die vandaag. Ik kan niet wachten tot ik het ziekenhuis kan bellen voor een afspraak. Ik verlang zo naar een bevestiging want ik ben enorm bang dat het weer mis is. Ik heb zo'n eng voorgevoel. Ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb. Zijn er ook mama's die het zelfde hebben meegemaakt en dat het allemaal goed zat? Ik ben toch echt wel verschrikkelijk bang.
Je hoeft niet altijd wat te voelen moniekje, Ik heb pas ook een paar dagen niks gevoeld en laatste paar dagen ben ik behoorlijk misselijk en pijnlijke borsten. Iedereen heeft wel eens zo'n moment van dat je niks voelt dus zou me niet meteen zorgen maken. gewoon echo afwachten meid
Probeer toch even positief te blijven Moniekje! Kan je trouwens niet alvast een afspraak maken voor de echo? Daar heb je je verwijsbrief toch niet voor nodig? die heb je nodig als je er heen gaat! Die echo heb je waarschijnlijk toch morgen nog niet! Het is een ideetje hoor Groetjes MB2005.
Maar heb je bloedverlies gehad dan ofzo? Anders hoef je je echt nog geen zorgen te maken. maar das makkelijker gezegt dan gedaan he, kmaak me zelf ook te snel zorgen
Hoi Moniekje, Het komt vast allemaal wel goed. Probeer niet te veel enge verhalen overal te lezen, je maakt je zelf alleen maar gek. Nog even geduld en je zult je kleine hummeltje zien!
Vervelend he, die onzekerheid... Maar ik zou, als ik jou was, toch die echo maar afwachten. Grote kans dat alles nog goed is, ook al twijfel je daaraan. Maar ik begrijp wat je bedoelt, zo'n eerste echo geeft je net die bevestiging die je nodig hebt. Zelf ben ik nog te kort zwanger om überhaupt al naar de VK te gaan, maar ik kan niet wachten!! Vanmorgen is de dame van Moeders voor Moeders geweest. Zij heeft weer een test gedaan en die was knetter positief. Wel weer een extra bevestiging dat het echt zo is, maar ikzelf heb pas zekerheid na het horen van het hartje of de echo. Ik wens je veel sterkte toe met je gevoel en leef met je mee!!