Hoi meiden! Gisteren bij de VK geweest!! Alles is goed. We hebben een klein wurmpje van 1,3 cm in de buik zitten, met een kloppend hartje! Alleen mijn uitgerekende datum is iets terug gezet. I.p.v. 26 januari ben ik, volgens de echo, op 24 januari uitgerekend. Ik heb meteen mijn banner maar aangepast. De volgende afspraak is al over 4 weken, omdat we anders precies in de vakantie zouden zitten. Lekker snel dus al weer. En we laten dan ook nog een echo maken, voor het plakboek. We hebben van mijn zoon nl. ook een echo met 12 weken en dat willen we bij deze baby ook doen. Deze wordt natuurlijk niet vergoed, maar das geen probleem. Gewoon leuk!! Groetjes!!
Elanor, Sanwel en Caecilia, fijn joh, dat alles goed was bij de echo's!!! Sanwel, dank je wel! Sanne: ik slik gravitamon, op aanraden van de vk, hier zit alles in wat je nodig hebt, vitamine b, caroteen, c, d, e, calcium, jodium, koper, selenium, ijzer, zink, ook je foliumzuur zit hier al in. Die hoef je dus niet apart te slikken. En wat betreft de lengte van mijn zwangerschap, volgens de vk was ik korter dan ik dacht. Dit kan nog veranderen na mijn echo, maar dat zien we dan wel weer. En voor iedereen: ben vandaag bij de psycholoog geweest, die zei dat ik door dat mijn nichtje een miskraam gehad heeft, en ik door gesprekken met anderen me ben gaan realiseren dat het wel eens mis zou kunnen gaan, ik in een soort zelfbescherming ben gevallen, zo van: als het nu mis gaat, en ik zie dat bij de echo, dan geeft het niet, want ik ben er nu toch even niet blij mee. Dat hielp me wel om mezelf ook wat beter te begrijpen. Het is dus niet raar, ik ben niet raar.... Voelde wel even goed om te horen, ook dat ze nog steeds positief is over mijn ontwikkeling vanaf dat ik voor het eerst bij haar kwam...
Ik slik alleen foliumzuur! Vanaf deze week heb ik ook last van misselijkheid, en dat is dan maar heel even, en daarna weer over.
Marjolijn, Fijn dat je met je psychologe hebt kunnen praten en dat je je er goed/beter bij voelt. Ik hoop dat je jezelf weer een beetje terug kunt vinden. Ik kan me heel goed voorstellen dat deze ZW met al z'n hormonen je koppie behoorlijk op hol kan laten slaan. Helemaal als je al een 'voorgeschiedenis' hebt. Heel veel sterkte en blijf alstjeblieft ook hier je hart luchten! Liefs babietje
Dank je wel! Ik ben echt heel blij dat ik hier mn hart kan luchten, want het valt inderdaad niet echt mee.... Maar ik kom er wel!
Nou, marretje. Ik ben blij voor je dat je bij de psych bent geweest. Hopelijk gaat het nu iets meer de goede kant op met je. Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap (op dringend advies van de VK) ook bij een psych terecht gekomen (i.v.m. het overlijden van mijn zusje, ik trok het allemaal niet meer), maar ik heb er veel baat bij gehad. Alleen al het praten over jezelf met een `vreemde`was al fijn. Ik ben toen achter een heleboel dingen gekomen (over mezelf) die ik niet eens wist. En het heeft me geholpen om de meeste dingen een plaats te geven. Dus blijf daar vooral mee doorgaan, marretje, zeker als jij je er beter door voelt!! En wij zijn er ook voor je! Liefs, Sandra
Ik denk dat ik dan ook gravitamon ga halen omdat de verloskundige me heeft geadviseerd een vitamine tablet erbij te nemen dan was ik er zeker van dat ik alles binnen krijg.
Het gaat nu zeker de goede kant op en zo'n psych helpt echt wel! En ik vind jullie allemaal echt onwijs lief dat jullie er voor me zijn!
Hoi, Ik slik Femnatal van Davitamon. Dat is net zoiets als Gravitamon. Dan weet ik helemaal zeker dat ik niets tekort kom. Ceacilia, wat heerlijk dat je ontslagen bent uit het ziekenhuis en dat alles goed is. Nu kan je helemaal heerlijk gaan genieten. Marretje, ik hoop dat de vitamine B helpt. Dat zou fijn zijn. Ook al heel fijn dat de psycholoog je één en ander heeft laten inzien. Moniekje, ook ik moet 27 juni voor de tweede keer naar de verloskundige. Leuk! Ik krijg dan ook mijn tweede echo. Ik ben zo benieuwd weer! Sanwel, wat leuk dat alles goed was. Over 4 weken alweer een echo. Leuk hoor! Met mij gaat trouwens alles goed. Ik ben bijna niet meer misselijk en ook de vermoeidheid lijkt al af te nemen. Soms voel ik me helemaal niet zwanger. Hebben jullie dat ook? Soms ben ik er heel weinig mee bezig en dan zou het net zo goed kunnen zijn dat ik helemaal niet zwanger ben. Ik zit ook nog niet op een roze wolk ofzo. Ik heb nu weer zoiets van: laat de volgende echo over twee weken maar goed zijn en dan durf ik pas echt te genieten volgens mij. Herkennen jullie dit? Groetjes, Lieverd
Hoi meiden, ik ben even een tijdje niet geweest omdat ik om een of andere reden uitgelogd was. Gaat alles goed met jullie? Hier gaat alles wel goed, ik ben alleen verschikkelijk zenuwachtig voor de echo morgen. Ben zo bang dat we rotnieuws krijgen. Ik ben blij als we 24 uur verder zijn. Morgen om 11.20 mag ik! Groetjes MB2005.
MB, succes morgen! Maak je niet te druk! Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb de hele nacht voor mijn eerste echo heel slecht geslapen. Morgen is vast alles goed!
MB, succes morgen. Ik moet morgen voor het eerst naar de VK. Omdat ik zelf vind dat ik een dikke buik heb, ben ik benieuwd of ze aan m'n baarmoeder kan voelen of 'ie al boven het schaambeen uitsteekt en of de grootte gewoon is voor deze termijn ZW. Voor mijn gevoel konden het er wel eens 2 zijn Waarschijnlijk stel ik me verschrikkelijk aan en is het gewoon eentje hoor, maar toch... Volgende week maandag een echo en dan weten we alles zeker, en, of het hartje klopt! Ben heel nieuwsgierig, ook al is het de 2e. Groetjes..
Hoi, Even bijkomen met wat koeler weer. Ook wel even lekker na die hete dagen. ik krijg nu tenminste weer een beetje eetlust. Laatst moest ik spugen maar kwam er weer niks uit, beetje vocht. Ik begon me een beetje zorgen te maken dat als mijn maag echt steeds helemaal leeg is, ik misschien niet genoeg voedingsstoffen voor mijn kindje zou hebben. De vk heeft me gelukkig wel iets gerustgesteld. MB, niet zenuwachtig zijn hoor, voor morgen. Moet je je juist op verheugen, dit is de eerste keer dat je je eigen kleine hummeltje gaat zien. Leuk toch juist?! Lieverd, ik herken wel dat je zegt dat je je soms helemaal niet zwanger voelt. Door wat negatieve kwaaltjes merk ik dat ik er alleen op dat soort momenten mee bezig ben. Niet dat ik, zoals bij mijn eerste zwangerschap, uren over kon kletsen of denken ofzo. Soms word ik wakker en besef dan na een minuut of wat ineens weer dat ik zwanger ben. Nou ja, dan is het in ieder geval steeds weer een leuke verrassing Heb helaas een drukke week op werk en merk dat ik verder weinig energie over hou. Ook heb ik totaal geen zin in mijn werk, hoewel ik het normaal best leuk vind. Hebben anderen dat ook?
Ooo heerlijk deze koelte Kan niet goed tegen de hitte en wat dat aan gaat ben ik blij dat ik in Jan moet bevallen want met die hitte van gisteren met een dikke buik rond te lopen is geen pretje (lees ervaring). En nee ik voel me soms ook niet zwanger, maar dat komt ook om dat ik er nog een heb rond rennen die een hoop aandacht wil hebben. Alleen gisteren bij de tandarts Pffft wat een ramp zeg. werd echt kots misselijk van die lucht van de handschoenen. Gelukkig hield hij er goed rekening mee en deed hij rustig aan na elke kant kreeg ik een adempauze. en mijn kleine man word ook groot Ilmar gaat per 26-9-2006 naar PZ toe twee ochtendjes per week. wel lekker als de kleine er zo is dan heb ik twee ochtendjes die nieuwe smuft helemaal voor me zelf alleen.
Gelukkig ben ik niet de enige die zich soms niet zwanger voelt. Ik denk er wel regelmatig aan, maar soms ook een uur of langer niet. Ik heb trouwens ook wat minder zin in mijn werk. Ik kan me moeilijk concentreren en vind het ineens niet meer zo belangrijk allemaal. Raar hè? Ik ben gisteren ook nog bij de tandarts geweest, maar ik had gelukkig geen last van de handschoenen. Hoeveel dagen gaan jullie werken met een kleine straks? Ik ben van plan drie dagen per week te gaan werken. Hoe regelen jullie oppas? Gr. Lieverd
Ik ben ook van plan 3 dagen in de week te gaan werken. Ik werk nu 4 dagen in de week. Qua oppas heeft mijn moeder al aangeboden om 2 dagen in de week op te passen. En bij mijn man op de zaak werkt een collega 1 dag in de week thuis. En dat wil hij ook doen. Maar ja, of dat kan is maar de vraag natuurlijk.
Hoi meiden, Marretje fijn om te horen dat je een goed gesprek met je psych hebt gehad! Wij hebben ons nieuws dinsdagavond aan goede vrienden verteld waarvan we weten dat ze ook al bijna een jaar bezig zijn. Wij hadden nooit iets over onze MMM verteld dus was het erg spannend. Van het weekend vertellen we het aan onze vriendengroep maar we wilden het hun apart vertellen omdat ik weet dat je aan de ene kant blij bent voor je vrienden maar dat het zoveel verdriet doet als je zelf graag zwanger wilt worden. Ze waren blij voor ons en erg ontroerd dat we de moeite namen om hun apart te informeren. Deed echt goed! Gisteren eertse bezoek bij de VK. Goed gesprek gehad. We moeten nu wel wat zaken uitzoeken... zo melde mijn man opeens tijdens het gesprek dat hij als baby hartruis heeft gehad! Ik wist even niet wat ik hoorde. Maar komt vast goed is bij hem zonder problemen over gegaan. Wemoeten het alleen even uitzoeken en wellicht een speciale echo in het zh laten maken om naar het hart te kijken.
Ben vanmorgen naar de VK geweest. Leuk gesprek. Zwangerschapsduur is ze met me eens en maandag zal de echo meer uitwijzen. Verder geen bijzonderheden. Ik ben rhesusnegatief en dus vroeg ze of ik na de bevalling van m'n dochter anti-D heb gehad en of ik in de tussentijd geen miskraam heb gehad. Nou ja, alles OK. Ze heeft me geïnformeerd over de mogelijkheid tot prenatale screening. Gaan we niet doen. Ik ben 28, er komt geen down-syndroom voor in de familie en de uitkomsten van die tests geven nooit zekerheid. Wel kiezen we voor de screeningsecho rond de 20 weken. Over 4 weken (13 juli) moet ik weer heen. Volgende week nog even bloedprikken voor de andere zaken, ze kon nu geen goede ader vinden. Het lab moet het maar even doen. Ik schijn hele dunne adertjes te hebben... En dat was het dan weer. Verder alles OK, ga nu even een dutje doen, mijn dochter slaapt ook. Groetjes...
Hoi Lieve mensen! Ben er ff niet meer geweest..sorry maar ik ben er weer! IK HEB DE BAAN!!! ik heb niet verteld dat ik zwanger ben. Ik dacht wettelijk gezien morgen ze er toch geen rekening mee houden dus.... vertel ik ze het niet! Ik ben wel heel erg blij met de baan! Met mij verder is alles wel oke. Erg veel last van stemmings wisselingen. wordt snel boos op vriend lief, maar hij kan het relativeren gelukkig! Ben heel erg veel moe maar voel me ook heel gelukkig! Soms krijg ik even een angst gevoel van ow jeej dadelijk twee kids hoe ga ik het er van af brengen! Maar ik geniet ontzettend van mijn mooie zoon en zie uit naar de tweede. Wat is het toch een wonder dat er leven in een vrouw kan groeien. Wij (de gene die zwanger zijn) moeten echt dankbaar zijn dat we zwanger zijn!! Voor iedereen veel liefs!