januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Echo was helemaal goed, hebben het hartje mooi horen kloppen, dus ben helemaal gelukkig!

2. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Roos, wat geweldig he! Het is altijd weer een opluchting als je het echt ziet en het hartje hoort!

3. Niet meer actief

Roos, Polleke, super joh!

Nalan, gefeliciteerd met je verjaardag!

4. Niet meer actief

Nalan, gefeliciteerd. En Roos en Polleke, ik ervaar hetzelfde gevoel want ook wij hebben vandaag onze 1e echo gehad. Alles deed het, hartje klopte, armpjes en beentjes zwiepten in de ronde, heerlijk... :D Ook ik ben iets korter zwanger dan gedacht, 9w1d (i.p.v 9w5d). Het scheelt niet veel en ach... met onze dochter was ik ook 2 weken later dan uitgerekend. Toch fijn om nu een 'officiele' datum te hebben hoor! Ik ben nu op 21 jan. uitgerekend.

Weet iemand hoe ik op de bevallingslijst kom? Als ik een datum invoer en de andere gegevens, zegt de PC dat ik er al tussen sta of een foutieve datum heb ingevoerd, snap er niets van, geen van beide is aan de orde :(: .

Groetjes...

5. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hoi Caecilia, ik lees dat je een teek hebt gehad. Mijn vriend heeft er ook een gehad en angsthaas als hij is heeft hij meteen alle boeken nageplozen!

Een teek kan een virus met zich meedragen (niet alle teken), dit kan hij aan je overdragen via de beet. Hij hoeft niet perse heel lang erin te zitten. Wanneer je inderdaad een rode ring of rode opgezette plek krijgt rond de beet MOET je echt naar de dokter, want waarschijnlijk heb je dan de ziekte van lyme. Mijn vriend had het ook, het ziet er niet goed uit die rode plek, maar als je gauw medicijnen haalt kun je het nog voor zijn. Mijn vriend heeft er verder niets aan overgehouden en de plek is langzaam weggegaan.

Succes ermee!

6. Cinderella

Cinderella Bekend lid

20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Nalan, gefeliciteerd!!

Morgen de eerste afspraak bij de VK, ik ben benieuwd!!

Vanaf gister ben ik supermisselijk, en helaas ook overgeven.
    Vandaag ben ik heel de dag al 'wazig', heb geen idee hoe het komt, want heb toch wel gegeten!

7. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    he polleke leuk hoor zo'n echo. ik sta nu ook nog op 19 jan, maar vrijdag weer echo. misschien moet je even je banner aanpassen.

nalan nog gefeliciteerd.

babietje dat klinkt raar van de bevallingslijst. ik kan nl gewoon een datum invullen. kijk eens of ergens anders in de lijst een naam staat waar je bewerken achter ziet staan. dan is die aan jou gekoppeld.

gisteren was grappig. loop ik bij ons huis en kom een bekende tegen die daar ook woont. we babbelen even en daarna ging ik richting huis. zegt hij opeens "wat zie ik nou?" ik meteen ssstttttt. je bent zwanger. het is onze eerste dus mijn buik is nog niet giga. ik zie het zelf al wel. staat zo heel mooi naar voren, maar ik had er wel een truitje over. dat het zo duidelijk is dat mensen het ook durven te vragen.

ik zei van joh ik dacht dat je het nog niet zo duidelijk zag want op mijn werk weten ze het ook nog niet. nee hoor dat zag je duidelijk. ik liep met een brede glimlach verder. voelt toch wel speciaal. en misschien weten toch al veel meer op mijn werk het en denk ik alleen dat ze het niet weten ;)

8. sim

sim Niet meer actief

bij mij is ook ineens dat opgeblazen gevoel weg???? en de misselijkheid en weeig gevoel ook?? soms denk ik ook: ben ik nog wel zwanger???kun jij trouwens voelen hoe hoog je baarmoeder zit? bij mij vlak boven het schaambeen, ben benieuwd of jullie dat kunnen voelen?ik durf ook niet te hard te drukken..

nalan nog gefeliciteerd ;)

caecillia, hoe gaat het met de tekenbeet? brr enge beestjes! :confused:

roos en polleke, wat geweldig he? dat maakt het allemaal wat echter!

groetjes sim

9. Tnx Lady,s voor de felicitaties

10. elanor

elanor Lid

21 nov 2005
    72
    0
    0
    Groningen
    Ik heb dat ook hoor, dat de eerste kwaaltjes nu ineens over zijn. Heb ook veel meer energie ineens. Ik ben blij dat er meer mensen zijn die dit duidelijk merken, dat neemt mijn onzekerheid een beetje weg.

We hebben gisteren trouwens een kinderwagen en maxi cosi gekocht. Beetje vroeg, maar de babyzaak bij ons in de buurt heeft opruiming en het scheelde zoveel dat we het toch maar gedaan hebben. Je moet het immers toch aanschaffen. Hij staat nu nog in de woonkamer en ik ben er zo trots op :D

Verder heb ik ook mijn eerste positiekleding gekocht. Mijn eigen broeken zaten echt niet lekker meer. Ik moet zeggen dat je buik in positiekleding wel veel meer opvalt, echt super vind ik dat.

11. Niet meer actief

Bij mij zijn ook zo goed als alle kwaaltjes weg. Ben niet meer zo moe en mijn misselijkheid komt met vlagen, mijn borsten doen helemaal geen pijn meer. Alleen heb er iets nieuws voor terug gekregen. Heb de hele dag HONGER! Dus mijn hele tas zit vol met boterhammen, fruit etc zodat ik toch gezond eet.

Hebben jullie dat ook!

12. sim

sim Niet meer actief

meiden, kunnen jullie de hoogte van de baarmoeder zelf voelen? en zoja hoe hoog is dat dan?

13. Niet meer actief

Nee ik niet, ben ook wel benieuwd.

14. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    pfff, wat ben ik blij om te lezen dat een heleboel geen kwaaltjes of symptomen meer hebben. Heb er net een vraag over gesteld aan de verloskundige hier.
    Ik heb dus écht helemaal nergens meer last van en dat maakt wel erg onzeker.. geen pijnlijke borsten, buikje weg. enzo
    Hoop maar dat het erbij hoort
    gr. Michelle

15. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @ sim, De rode vlek is al bijna helemaal weg. Verder niets raars aan de plek te zien. Enige lastige is dat je moet letten of je je misselijk gaat voelen of erg moe... Dat voel ik me al weken...
    Ben in ieder geval een stuk positiever dan gisteren!

Ik heb nog niet echt een buik maar mijn kleding zit niet lekker mee. Zelfs rokken met elastieken bovenkant die ik altijd ruim vond zitten knellen na een uurtje... Vrijdag laatste werkdag en dan vakantie. Vanaf dan kan ik volop aan de positie kleding! Zaterdag nog shoppen met mijn zus. Maar ik heb al 8 super broeken thuis liggen te leen van een vriendin.

16. Niet meer actief

Ik heb vandaag toch ook maar twee broeken gekocht, want het zit echt allemaal niet lekker meer! En dat ligt niet eens zozeer aan mijn buik op zich, maar heb helemaal het idee dat ik wat dikker ben, vocht of zoiets? Nou goed, in iedere geval een spijkerbroek gekocht die gewoon wat lager valt, en de band is in verhouding met de rest gewoon wijder. Echt een hele leuke broek! Die doe ik morgen meteen aan! En nog een zwarte, die loopt door tot zowat onder mn borsten. Die durf ik nog niet naar mn werk aan hoor, want het benadrukt mijn buik wel, moet ik zeggen, en daar vertel ik het, als alles goed gaat, na mijn echo.

Nog maar 2 nachtjes slapen en dan heb ik de echo. Vind het wel eng eigenlijk...

En voor iedereen die er steeds voor me was, bedankt: het gaat gelukkig een stuk beter met me, ik kan weer lachen! Enige is dat ik nog steeds niets leuk vind om te doen, maar ik denk dat dat vooral met de vermoeidheid te maken heeft, en dat gaat vanzelf over, lees ik hier!

17. Niet meer actief

Fijn dat het langzaamaan wat beter met je gaat, Marretje! :D
    Mijn collega's zijn er zelf al achter gekomen. De uitslagen van het bloedprikken zijn er blijkbaar bij ons uitgekomen, ipv. het ziekenhuis waar we mee gefuseerd zijn... (ik werk op het laboratorium) Helaas heb ik een paar collega's die niet weten wat beroepsgeheim is... Ik was boos, verdrietig en teleurgesteld toen ik het hoorde... Zo ga je toch niet als collega's met elkaar om?? :evil:
    En ik had het voorlopig nog niet willen vertellen, ook niet!!!! Pas over een week of twee... :(
    Maar maatregelen zullen volgen, ik heb hierover met mijn baas gesproken. Dit kan ECHT niet!!!
    Nu moet ik proberen dit los te laten en toch maar te genieten van dit wondertje... Het zou jammer zijn als ik alles laat verpesten door mijn collega's. :)
    Dus vol goede moed gaan we verder!!!
    Groetjes maar weer!!
    Ik hoop alleen dat ik binnenkort van de misselijkheid af ben... 's Avonds kan ik soms geen hap door mijn keel krijgen...

18. Niet meer actief

Sanwel, dat is echt niet normaal zeg, van die collega's! Ik kan me voorstellen dat je hier boos over bent. Ten eerste dat het "te vroeg" gezegd wordt, ten tweede dat je het ook nog niet eens zelf hebt kunnen vertellen en ten derde dat het uberhaupt gezegd wordt, terwijl ze zelf kunnen snappen dat dit onder beroepsgeheim valt!

Ik hoop voor je dat je inderdaad snel niet meer misselijk bent! Ik ben ook nog wel misselijk, maar niet zo dat ik er niet door kan eten, het wordt bij mij juist minder als ik eet. Balen voor je! Helpt het wel bepaalde dingen wel of niet te eten? Bij mij hielp toen ik echt zo misselijk was om een beschuitje met jam (heeeeeel weinig jam) te eten. Sterkte!

19. Niet meer actief

Sanwel, ik wist niet wat ik las, ongelofelijk!!!

Enne Roos, ik herken dat HONGER erg van m'n eerste ZW. Ook zo'n beetje tussen de 10 en 12 weken geloof ik. Ik at heel veel, wel gezond, maar echt wel 6-8 boterhammen per dag en warm eten en fruit en... en ga zo maar door. Normaal heb ik nooit zo'n sterke eetlust. Wat ik wel begin te krijgen dat ik zo in enen zin in iets heb. Heb ik anders nooit, eerlijk. Vanavond had ik tegen half 8 plotseling zin in vers fruit, heel veel verschillende soorten. Ik had alleen appels in huis. Mijn man stelde voor om nog even naar de AH te fietsen en wat op te halen, hij lustte ook wel wat, ha ha. Aardbeien, kersen, appel, meloen, mango, alles door elkaar, heerlijk, zit nog na te smullen ;)
    En volgende week is het weer een hamburger om 22.00 uur (tijdens m'n 1e ZW is het wel eens voorgekomen dat manlief 's avonds nog voor me naar de MC-Donalds is gereden, belachelijk gewoon :oops: :oops: )...

Ach ja, wat is het toch heerlijk om zwanger te zijn..

20. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Bij mij helpt het erg om iedere dag een glaasje cola te drinken tegen de misselijkheid. Coca cola en geen light.. We even de prik eraf laten gaan.

Verder eet ik nog steeds alleen broodachtige dingen. Ik kan geen warm eten verdragen.

@sanwel, ik vind het super jammer dat je collega's zo met jou prive gegevenss omgaan. 1 van de leukste dingen in deze periode is iedereen je grote nieuws vertellen als jij daaraan toe bent. Jammer dat anderen dit niet respecteren.

Deel Deze Pagina