januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    leuk die echo Lieverd!
    Ik ben vandaag voor de tweede keer bij de verloskundige geweest. Ik heb het hartje ook weer gehoord! Leuk hoor! mijn moeder was mee en die vond het ook heel leuk! Mijn baarmoeder komt nu twee vingers boven mijn schaambeen uit. Het kindje was erg beweeglijk zij de VK. Alles zag er goed uit! Ik ben zo blij! nog een paar dagen en dan zit ik op de 13 weken!

2. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlijk Moniekje!! Ik denk dat ik mijn moeder ook een keer meeneem naar de verloskundige. Ik denk dat ze dat wel heel leuk vindt.

We kunnen nu eigenlijk al gaan genieten. Volgens mijn vk is de kans nu nog klein dat het alsnog misgaat.

Zaterdag gaan mijn man en ik babyshoppen. We willen gaan kijken voor de Quinny Buzz Papillon. Kennen jullie die? Die willen we heel graag hebben.

Gr. Lieverd

3. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    he marretje dank je wel voor de tip van de H&M. dat is wel heel handig om te weten. ik ga volgende week meteen kijken. dan komen we elkaar nog wel tegen bij de future maman volgende week woensdag ;)

sanwel sterkte met de misselijkheid. bij mij is het gelukkig al weer bijna over, maar zo irritant als je je bijna de hele dag slecht voelt, behalve 's ochtends dan. wat nou ochtendmisselijkheid? 's ochtends had ik het juist niet..... hopelijk is het voor jou ook snel over.

stranger: leuk zeg dat de kleine bewoog. wij hadden de echo met 10 weken en hij was ook al zo beweeglijk. echt super om te zien.

lieverd en moniekje: bijzonder hoor de echo's en eentje zelf met een film meegekregen. dat zou ik ook wel willen. doen ze dat standaard bij je verloskundige?

jeetje mummy dat is wel erg zeg dat het mis is gegaan. je was toch ook al best een eind? heel veel sterkte! neem de tijd om het een plekje te geven ook al gaat je omgeving na een paar weken al gewoon weer verder. het is niet niks als het zo gaat.

4. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Mummy sterkte meid.

Ik moet nog een dagje wachten tot morgen, het blijft toch heel erg spannend of alles wel goed is, ik kan niet wachten tot het morgenavond is

5. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Hebben jullie trouwens al kraamzorg geregeld of wanneer beginnen jullie daarmee??

6. Cinderella

Cinderella Bekend lid

20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Ik heb al informatie aangevraagd, hoef het nu alleen nog maar in te vullen en op te sturen!

7. Niet meer actief

Ik heb het ook al aangevraagd. In oktober heb ik een intakegesprek en krijg ik het kraampakket van mijn verzekering

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Daar ben ik toevallig vandaag ook achteraan geweest. Ik heb het formulier ingevuld. Nu alleen de verzekering nog te pakken zien te krijgen, daar was geen doorkomen aan vandaag.

9. Niet meer actief

Mijn verzekering regelt de kraamzorg. Dus heb het daar vorige week doorgegeven met mijn voorkeur etc. Krijg eind juli hier bericht over en dan wordt er gelijk een afspraak gemaakt.

Verder hier alles oke, krijg steeds minder broeken dicht, dus loop nu met elastiekjes, alhoewel dit ook al strak gaat zitten. Gelukkig wordt het mooi weer en dan kan ik rokjes aan die rekken wel een beetje mee.

EN ben gelukkig helemaal niet meer misselijk. Wel voel ik mijn buik "oprekken". Ik voel dat mijn huid helemaal strak staat en dat is niet echt een lekker gevoel. Heb dit vooral savonds en snachts. Heb maar lekkere bellycream gekocht! Hebben jullie hier ook last van. Voel dit namelijk ook bij mijn borsten maar niet zo erg. Ben benieuwd of ik niet de enigste ben.

Groetjes

10. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hé meiden!!

Wat raar dat jullie kindjes allemaal zo beweeglijk waren en de mijne helemaal stil lag. Nou ja, zal wel goed zijn.

Ik heb vandaag kraamzorg geregeld. Ik heb de verzekering gebeld en die regelt het verder. Over 2 weken krijg ik bericht thuis. Morgen ga ik naar de kinderopvang bellen om een afspraak te maken om daar eens te gaan kijken.

Gr. Lieverd

11. Niet meer actief

Jouw ukkie was vast aan het uitrusten van al dat bewegen, Lieverd...
    Don´t worry!!

Groetjes!!

12. Niet meer actief

Goed dat jullie over kraamzorg beginnen, zal ik ook gaan regelen. Je kunt het niet vroeg genoeg doen i.v.m. evt. wachttijden. Ik weet nog van de vorige keer dat ik me bij 12 weken aanmeldde en dat het toen al heel vol zat. Uiteraard zal je altijd wel wat kraamzorg krijgen maar als het heel erg druk is, dan niet altijd de maximale aantal uren. Gelukkig heb je ook nog verschillende zorg instanties.
    Verder alles OK. Vannacht slecht geslapen door mijn verkouden dochtertje. Ik lag er tegen kwart voor elf in en zij heeft tussen 1 en 2 mij wakker gehouden en was uiteindelijk om 6 uur klaarwakker! Nu ben ik moe. Ga zo lekker douchen en dan op de bank met een kop koffie, heerlijk...
    Iedereen de groeten en tot later...

13. Niet meer actief

Ik heb ook een luilakje, die van ons lag ook lekker te slapen en heeft een keertje gezwaaid en geschopt dat was alles!

14. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Jeetje ben je er een klein tijdje niet mis je meteen van alles weer. Mummy heel veel sterkte met het verwerken van het verlies.

Hier verder alles wel goed, ben de laatste tijd aardig misselijk nou ja misselijk... moet gewoon heel veel overgeven. Afgelopen dinsdag op het werk ook. Ontbijt, lunche en tweede pauze het fruit. Savonds was ik alleen thuis want mijn hubbie moest overwerken en ik had in koken totaal geen zin na al dat gekots. Was helemaal chagarijnig ik naar de mc Donalds met de instelling wat maakt het uit ik kots het er toch wel weer uit. Wat gebeurt er blijft het zitten. .. ahahahahahaha.
    Nou ja wel weer lekker een mcchicken gegeten en een mannenburger. Zo.

Ik ga zo eens proberen om de echo hier te plaatsen. Ben er niet zo'n ster in dus kijk wel even.

Groetjes labmuisje

15. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    foto van de echo is gelukt. Het was wat werk maar toch gelukt.
    groetjes labmuisje.

16. Niet meer actief

leuk labmuisje, duidelijke echo!!!!!!!!!!!!!

17. emma

emma Actief lid

21 nov 2005
    113
    0
    0
    Hallo, is lang geleden dat ik iets geschreven heb.. :oops:
    Leuk om al die echo's te zien/over te lezen. Wij hebben de onze vorige week donderdag gehad, en alles was dik ok. Meeting was 5,60 cm kop/stuit, stond voor 12w1d. Klopte dus (ik had 1 dag korter berekent). Hartje klopte goed en regelmatig (geweldig om te horen), en de kleine bewoog enorm veel, druk persoontje :D .
    Volgende week naar VK voor 2e controle.
    Hebben jullie ook dat de meeste kwaaltjes afnemen? Zo kan ik al weer zachtjes aan op mijn buik slapen, borsten zijn niet meer zo gespannen en pijnlijk. Wat ik er wel voor teruggekregen heb zijn een soort groeikrampen in mijn buik. Niet altijd, niet elke dag, maar wel met regelmaat en dan voornamelijk in de avond. Niet echt pijnlijk maar gewoon aanwezig. Moeilijk uit te leggen.
    Wat zijn jullie klachtjes/symptomen momenteel (en dan voornamelijk de meiden die tussen 11 en 13 weken zijn, want bij mij nam het af tegen dat ik de 12 weken erop had zitten).

18. Niet meer actief

Hoi Emma,

Ik heb ook last van die "groeipijnen" en van het denk ik oprekken van mijn huid, die staat savonds zo strak gespannen dat het een vervelend gevoel is.

Mijn misselijkheid is ook al weg hoor en mijn borsten zijn lang niet meer zo gespannen als een paar weken geleden.

Dus volgens mij voel ik me precies hetzelfde als jou, en ik zie dat we gelijk lopen dus ......

19. elanor

elanor Lid

21 nov 2005
    72
    0
    0
    Groningen
    Joepie, ik ben vandaag 12 weken zwanger! :D
    Da's toch wel een beetje een soort van mijlpaal, voor mij in ieder geval.

Ik had vanaf een week of 10 al veel minder last van m'n kwaaltjes, niet dat ik er veel had trouwens. En nu voel ik me eigenlijk gewoon normaal, op een beetje bandenpijn na af en toe. Maar dat is niet erg, kan ik tenminste nog ergens aan merken dat ik zwanger ben ;)

20. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik heb eigenlijk nergens last van. Die buik schiet ook nog niet echt op, haha. Nou ja komt vanzelf wel denk ik.

@Lieverd, bij onze echo bewoog het wurm alleen armen en benen zo nu en dan, verder was ie niet in beweging te krijgen, wat ze ook probeerde... T is vast een eigenwijsje maar ja dat kan ook niet anders met z'n papa en mama ;).

Deel Deze Pagina