januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    he lieverd dat is normaal hoor dat hij niet zo bewoog. je hebt hem dan net in zijn slaapje gezien. ik had 's ochtends een echo bij de gynaecoloog en toen wij hij echt super druk. 's middags wilde de man van de nekplooimeting zelf ook nog even een echo doen, maar toen lag hij helemaal stil. dus ik oh, en vanochtend was hij zo druk. waarop die man een beetje snibbig zei: beweeg jij de hele dag dan? nou zeg, dat had wel wat aardiger gekund, maar is dus normaal dat hij rust.

die man was trouwens sowieso raar. hij vroeg of ik dronk. ik zei nee niet meer en ik mis het best wel hoe raar ook. toen ik dat tegen de vk zei de vorige keer snapte ze dat prima, maar die man begon me onderhand als een verslaafde te behandelen. wat is er nou raar aan dat je het gezellig vindt af en toe een wijntje mee te drinken, of een coronaatje met het warme weer? nou ja, vervolgens begon hij op mijn man af te geven dat het belachelijk was dat hij er niet bij was. erg gemakkelijk om er zo een mening over te hebben. hebben jullie dat ook, dat ze zich met dat soort dingen bemoeien terwijl jij denkt, het is toch ons feestje?

wat ook bijzonder was met de vraag wat voor ras/huidskleur mijn partner had. zei hij "ik ga ervan uit gewoon blank". zal wel goed bedoeld zijn, maar vond het zo stom. wat als ik nou een donkere man had? kan dat dan niet of zo? je begrijpt al, ik vond die man niet aardig. over een week de echte nekplooimeting. deze was alleen voor de termijnbepaling.

babietje. ik vond al dat ik weinig had geslapen met mijn 6 uur, maar van jou is het nog wat minder. sterkte vandaag met wakker blijven en hopelijk is je dochter snel weer beter.

elanor gefeliciteerd met je mijlpaal. nu kun je het uitschreeuwen: ik ben zwanger!!!

emma. leuk zeg die echo. ik ben bijna 11 weken en ook al minder klachten gelukkig. ik had eerst heel veel last van steekjes van de bandenpijn, maar is nu ook minder. alles is wat rustiger en gelukkig minder misselijk.

dat is voor labmuisje nog wat minder zeg. grappig wat je zegt. "nou ja, misselijk..... moest gewoon heel veel overgeven". volgens mij verstaan de meesten dat wel onder misselijkheid hoor ;)

nou ik ga weer verder. geniet ervan allemaal! nog eventjes geduld voor degenen onder de 12 weken.

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nou zeg Dorito, wat was dat voor een geval? Zeker een slechte dag ofzo... ik kan me indenken als je zo nu en dan alcohol dronk, je het mist. (Ik dronk eigenlijk geen alcohol, ik vond het niet lekker dus ik mis het niet, maar ja kan me wel goed voorstellen dat dat wel zo is.) En die opmerking over het ras vind ik ook vaag hoor. hoezo gaat ie ervanuit blank? En trouwens, wat maakt het uit of dat wel of niet zo is?

Tja, wat opmerkingen betreft ben k heel erg benieuwd als wij het feit wereldkundig gaan maken volgende week. Ik houd rekening met negatieve opmerkingen, omdat mijn man nog studeert, ik net ga werken, ik vrij jong ben en we een piepklein huisje hebben (geen aparte babykamer ofzo, we wille wel gaan verhuizen maar moeten even kijken of het gaat lukken). Er zullen vast wel mensen gaan vragen 'of het wel gepland was' en dat lijkt me niet zo leuk. maar ja, wie dan leeft wie dan zorgt, nietwaar?

3. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    Wat heerlijk dat er al zoveel een echo hebben gehad, ik ben gewoon een beetje jaloers! Heb met 8 weken wel een echo gehad en daarop zagen we een piepklein boontje met een enorme hartslag.
    De volgende echo hebben we op 5 juli. Ik kan bijna niet wachten. Ben zo zenuwachtig (en heel nieuwsgierig) of alles nog wel goed is!?
    Ook hier nemen de klachten cq. pijntjes behoorlijk af. Ik word al wat fitter heb ik het idee en ik kan tenminste weer gewoon traplopen zonder m'n borsten vast te houden.
    groetjes, Michelle

4. elanor

elanor Lid

21 nov 2005
    72
    0
    0
    Groningen
    Zo is het Stranger!
    Als jullie er maar blij mee zijn, het is het belangrijkste dat het kindje welkom is toch?

En Dorito; wat een hork zeg, zeker een rotdag. Ik vind het niet erg professioneel, werk zelf op een rontgenafdeling en ik vind dat je patienten niets mogen merken van je rothumeur. Daar heb je collega's voor ;)

Ik heb ook even een album aangemaakt en de eerste foto's geplaatst. Ik wilde ook foto's maken van mijn echo, maar die is op glanspapier en dat lukt dus niet :( Moet hem maar even inscannen bij mijn ouders binnenkort, hebben zelf geen scanner.
    Mijn buik is al aardig gegroeid al zeg ik het zelf, nou was ik ook nooit een van de dunste dus dat maakt misschien ook uit. Hoe dan ook, ik ben er erg trots op!

5. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    he stranger. jammer he dat je je dan al zo moet afvragen hoe iedereen gaat reageren. terwijl het zo'n belangrijke en grootse gebeurtenis is. en vragen of het gepland was zijn zo sneu. het enige wat je kunt doen is met een stralende lach zeggen, ja en wij zijn zo gelukkig! ;)

die vraag m.b.t. huiskleur schijnt iets te maken te hebben met hogere kans op bepaalde ziektes en zo bij bepaalde afkomst. donkere vrouwen hebben bijvoorbeeld ook standaard een hogere bloeddruk schijnt. maar dan is een normale vraag toch beter op zijn plaats. ik moest nog wel lachen toen ik thuis was. ik zei tegen mijn man: ik had eigenlijk iets moeten zeggen van de vader van mijn kind komt uit spanje, maar mijn vriend gewoon uit nederland. of nog een andere versie. moet je dan kijken hoe hij had gereageerd.

elanor: je hebt gelijk lekker trots zijn op je buik. ik merk ook wel dat ik het uistraal waardoor veel mensen naar je kijken. voel me heel bijzonder.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dorito, als het om ziekten oid gaat kan ie dat toch wel zeker gewoon vragen? lijkt me toch niet zo moeilijk...

tja, misschien maak ik me wel veel te druk. We zullen wel zien.

Michelle, nog even. 5 juli is volgende week of niet? Ik kan me voorstellen dat het lastig is om nog geduld te oefenen...

7. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Nog een paar uurtjes wachten :)

Ben best zenuwachtig voor de echo moet ik zeggen...

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Heel veel succes San!

9. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg

10. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    sanne veel succes met de echo en hopelijk met name heel veel plezier!

11. elanor

elanor Lid

21 nov 2005
    72
    0
    0
    Groningen
    Succes hoor Sanne, het gaat vast allemaal prima!

12. Niet meer actief

Ik ben gewoon jaloers op jullie... Bijna allemaal van de misselijkheid en vermoeidheid af, en ik zit er nog middenin.... Heb net wat in huis gedaan, maar voel me nu zó beroerd.... Volgens mij doe ik vandaag maar niets meer!!! En moe ben ik ook nog steeds. Kan niet wachten tot ik een paar weken verder ben. Ik merk aan mezelf dat ik op dit moment niet eens bezig ben met het kindje in mijn buik. En dat vind ik écht heel erg...!!!! :oops:
    Ik schaam me hier erg voor...

13. Niet meer actief

Emma, ik blijf het een geweldig iets vinden, die echo's! Mijn misselijkheid is zo goed als verdwenen. Overdag heb ik bijna geen last van mijn borsten, maar daar heb ik vooral last van als ik ga slapen of net wakker ben. Verder heb ik weinig last, eigenlijk!

Elanor, gefeliciteerd! Bij mij nog eventjes en dan is het ook zover! Mooi buikje heb je hoor!

Dorito, wat een vage vent joh! Ik vind inderdaad dat je al heb je een rotbui, je dit nooit mag laten merken, maar goed, wie ben ik....

Sanne, hoe laat heb je de echo ook al weer?

Sanwel, gewoon rustig afwachten, bij mij was het gisterenavond dat ik ineens dacht: heee, ik ben nog niet misselijk geweest!! En dat je even niet met je kindje bezig ben, snap ik wel hoor, als je je zo rot voelt. Straks als je je weer beter voelt, is dat allemaal weer heel anders!

14. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Morgen voor de echo.. Pas om kwart voor vier..
    Moet er dus de hele dag op wachten!
    Ben zenuwachtig.. Maar heb ook wel vertrouwen, heb s'avonds al een buik!! Kon wel al vier maanden zwanger zijn..
    Klachten eigenlijk bijna niet gehad, dus daar kan ik niet op uit maken of het allemaal nog goed zit..
    Morgen nog maar even afwachten en dan gaan we het van de daken schreeuwen!! Eindelijk klaar met dat gedraai en gelieg!

15. Niet meer actief

Hahaha! Ben je daar inderdaad eindelijk van af! Ik zou zeggen maak je niet te veel zorgen en geniet ervan!

16. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nou muisje heel veel succes vandaag!

17. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Heb gisteravond mijn echo gehad, kmoest om 8 uur daar zijn maar pas om 9 uur aan de beurt het was behoorlijk druk.

Maar alles was goed, ze konden het kindje alleen niet goed meten want het bleef aan het bewegen kon niet stil blijven liggen :) Kheb handjes en voetjes al kunnen zien en de oogjes neusje en mondje zijn al heel klein te zien.

Op 25 juli daags voordat ik op vakantie ga krijg ik mijn derde en laatste echo voor de eerste tijd.

VK zei dat ik al een behoorlijk bollig buikje kreeg dat kon ze ook aan de baarmoeder voelen en ze raadde aan toch al voor zwangerschapskleding te gaan kijken. Dus vanmiddag maar eens voor kleding gaan shoppen :)

18. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    he Sanne, op zich jammer dat je het niet goed kon zien, maar ja, je weet nu wel dat alles het doet!

Enne zo'n advies om te gaan winkelen zou ik zeker niet in de wind slaan! ;)

19. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Het kindje opzich was heel goed te zien maar kon door het vele bewegen niet goed opgemeten worden.

Haha nee dat advies sla ik zeker niet af kga me zo eens omkleden en dan richting stad :)

20. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    hihi, veel succes in de stad! Ik ben jaloers ;).... is bij mij nog niet nodig!

Deel Deze Pagina