Lieverd, fijn dat alles goed is met je kleine hummeltje! En leuk dat je op 25 juli weer een echo krijgt. Ik moet daar nog even op wachten. Muisje, veel plezier vanmiddag met de echo. Het is echt geweldig om voor de eerste keer dat kleine mensje in je te zien. We horen wel hoe het gegaan is.
Roos: we lopen nu inderdaad gelijk! En ja, je beschrijft hetzelfde gevoel zoals ik dat voel. elanor: ik had ook in al die weken weinig kwaaltjes. Misselijk eigenlijk niet, overgeven ook niet, alleen eerste 8/9 weken moe en slecht doorslapen, pijnlijke borsten en dat was het wel. Nu soms gevoelige borsten en in de avond trekkende buik. En ja, je 12 weken is echt een mijlpaal-gevoel! stranger: mijn buik is er alleen als ik zit of sta, zodra ik plat lig lijkt ie wel te verdwijnen in m'n lijf En je bent aan een kindje toe wanneer de tijd daar is, jong of oud. Lekker genieten van jullie kruimel hoor, wat een ander ook misschien zou zeggen! dorito: wat een rare man had je getroffen, balen is dat hè? Snappen ze dan niet wat het voor ons allemaal betekent? Enne ik mis mijn rode wijntje ook wel, en nu met warm weer een wit biertje 's avonds in de tuin...mis het wel hoor. Dat mag je toch wel zeggen dat je dat mist? Is toch lekker? Sanwel: toen ik 10 weken was had ik ook nog echt last van vermoeidheid na een klusje. En nu 3 weken later is mijn energie aardig terug. Komt vanzelf. Is ook raar hoor, dat je een heel aantal weken vanalles voelt, en nu minder is. Ach, zo blijven we die negen maanden toch wel oplettend en denken over wat we voelen denk ik . Marretje: het is gewoon een wonder vind ik, als je daar voor de echo ligt en je ziet de beelden. Kan het nog niet geloven dat het zo is. Sanne: geweldig dat het goed was met de kleine, opluchting hè? Ik heb vorige week m'n eerste twee positiebroeken gekocht. Mijn eigen broeken zaten echt knellend, en 's avonds liep ik met rits en knoop open. Is thuis niet erg, maar ga dit weekend 2 keer weg. En dan ga je niet bij anderen met een open broek sjouwen . De positiebroek zit heerlijk, maar wel wennen. En...het valt wel meer op nu, dat buikje hihi. Ik probeerde liggend vanochtend m'n baarmoeder te voelen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Het voelt voor mij allemaal hetzelfde. Nu heb ik altijd al een licht buikje gehad, wellicht zit dat 'speklaagje' in de weg en kan ik als leek niets ontdekken. Als ik zit of sta is de bolling van de buik echt duidelijk zichtbaar, kan het (en hoef het niet meer!) te verbergen. Maar als ik in bed lig is het zo goed als verdwenen??? Herkenbaar?
ja hoor, heel herkenbaar, maak je maar geen zorgen, ws zakt het gewoon een beetje weg nog naar achter, het heeft nu natuurlijk nog wel de ruimte en je darmen zijn flexibel dus dat zakt en past allemaal nog wel langs elkaar heen. leuk zeg en herkenbaar die vreugde over de echo's heerlijk he!
Vandaag de echo ben weer verlieft Alles zit er op en er aan. Meteen een nekplooi meting gehad en die was ook prima. Nu moet ik 29 Juli weer retour komen en dan gaan we een afspraak maken voor een uitgebreide echo in het AMC in Amsterdam. deze heb ik ook met Ilmar gehad om dat mijn moeder een MK heeft gehad met 7 maanden het kindje had een klopvoetje en spinabifida Volgende week moet ik bloed laten prikken en ook een suikerziekte test doen. dit om dat we er achter zijn gekomen dat het erfelijk is aan mijn moeders kant. maar het hartje klopt, en het beweegt goed dus we zijn hardstikke happy. Alleen de uitgerekende datum is volgens de echo 9 Jan ,maar ze zijn er van uit gegaan dat ik een cyclus had van 28 dagen en ik heb een cyclus van 24 dagen. dus ik mag gewoon 6 Jan aanhouden en bij de echo in het AMC moet ik dus aan geven dat ik een 24 daagse cyclus heb. Ze hadden net nieuwe apparaaten en of ik er bezwaar tegen had dat er iemand van het berijf er bij zat om uit leg te geven. Neeeee ikke niet heb nu een echo van 20 min gehad dus 20 min Beeb kijken. Heerlijk
sim en Roos: fijn te lezen dat jullie het herkennen dat de buik weg is als je ligt. Nalan: gefeliciteerd met je goede echo, lekker lang naar je baby kunnen kijken. Ik hoop dat als ik aanstaande dinsdag voor de 2e keer naar de vk ga, dat ze het hartje kan laten horen. Vorige week tijdens de echo in het diagnostisch centrum klonk het zo prachtig, heb nu zo'n zin om het weer te horen. Maar heb hier en daar gelezen dat het soms, gezien ligging etc. (mijn placenta ligt aan de buikzijde), pas rond 16 weken te horen is door vk, en in andere gevallen kan het wel rond 13 weken. Ben dan ook benieuwd tot hoever ze de baarmoeder qua hoogte voelt liggen. PS: ik heb zojuist de 3 echo's in mijn album gezet!
Ik ben helemaal happy!!! Ik ging vandaag naar mijn huisarts voor een laatste gesprek... we zijn verhuisd en gaan vanaf nu naar een andere huisarts... Ik vertelde hem dat ik me eigenlijk helemaal niet zwanger voel, geen last van kwaaltjes of wat dan ook, en dat dat me soms behoorlijk onzeker maakt. Ik heb gewoon een soort van bewijs nodig dat er iets in me groeit. De dokter stelde voor om te gaan proberen het hartje te luisteren. Hij zei dat het daar nog wel heel vroeg voor was, en dat ik me niet ongerust moet maken als het niet lukte. Maar, hij zette de doptone op mijn buik en binnen een paar seconden knalde de harslag van kleine ukkepuk door de luidsprekers! Wat een geweldig geluid! Ik moest wel even een traantje wegpinken en het was ontzettend jammer dat mijn vriend er niet bij was. Ik kijk nu nog meer uit naar de echo van komende woensdag. We weten in ieder geval dat het kindje leeft, nu alleen nog even kijken of alles erop en eraan zit en of ie mooie koprollen maakt... groetjes, Michelle
Hoi meiden!! Wat leuk dat we nu allemaal ongeveer een echo hebben gehad van onze ukkies! Heerlijk gevoel dat we ook allemaal bijna de 12 weken zijn gepasseerd! Ik herken het gebrek aan klachten wel een beetje. De vermoeidheid lijkt minder te worden en de misselijkheid is helemaal verdwenen. Mijn buik begint echt te groeien en zondag ga ik met mijn moeder even shoppen voor zwangerschapskleding. Ik heb het echt bijna wel nodig hoor. Ik vind het trouwens heel bijzonder dat onze echo's zo verschillend zijn allemaal. De één is veel mooier dan de ander. Is jullie dat ook opgevallen? Ik vind mijn echo erg onduidelijk. Gr. Lieverd
Och Lieverd, die van mijn is ook niet al te duidelijk hoor? Ligt ook aan de termijn én aan de apparatuur van het ziekenhuis én aan de echografist(e). Ik zal 'ns kijken of ik die van mij in m'n album krijg. groetjes...
Ja, die van jou is inderdaad ook niet superduidelijk! Die van Emma vind ik echt heel mooi! Ach, wat maakt het uit. Alles is goed en daar gaat het uiteindelijk om toch? Gr. Lieverd
Fijn Sanne en Nalan, dat alles goed is!!! Emma, en Babietje, mooie echo's hoor! Michelle, gaaf hoor, ik hoop ook als ik donderdag ga dat we het hartje kunnen horen!
Hoi meiden, Ik moet nog bijlezen maar ik ben terug van vakantie.... Klopt een week te vroeg... Het was in italie zelfs na 18:00 uur nog + 37 graden en dat zorgde dat ik echt helemaal niets meer kon. We hadden een rondreis en niet 1 vast hotel. Ik was doodop en als we een stadje gingen bekijken moest iik in iedere straat 3 keer gaan zitten. We hebben besloten maar naar huis te gaan. Klinkt erger dan het is. Ik ben superblij thuis te zijn. Voel me opeens vol energie (nog steeds weinig maar in italie kon ik helemaal niets) en ben heel blij dat mijn man en ik nu allebei tijd hebben om babyspulletjes te gaan shoppen. Ik ga nog even bijlezen! Tot later!
Dan kan je inderdaad nog beter thuis zijn en energie hebben dan in Italie en niks kunnen, toch? Veel plezier dan met babyshoppen!
Caecilia; Jammer dat je je vakantie moest afbreken maar het is vast heerlijk om weer thuis te zijn. Nu is het hier ook mooi weer! Lekker babyshoppen is ook niet verkeerd. Volgende vakantie meer succes. Ik zou zeggen, shop ze! Groetjes babietje
Hallo allemaal. het is fijn om te lezen dat het allemaal met iedereen wat beterder gaat, oke bij sanwel helaas nog niet maar dat komt wel meid. Hier alles een hele week goed gegaan. Een hele week niet overgegeven dus dat gaat ook de goede kant uit. Ik heb gemerkt dat ik goed moet slapen en dat ik het daarmee onder kontrole kan houden dus dat doen we nu ook braaf en zowaar het helpt echt. Verder gaat het hier allemaal goed, heb tussendoor even nog het hartje gehoord. Had de nacht van afgelopen maandag op dinsdag wat bloedverlies gehad. Dus ik maar voor de zekerheid de verloskundige gebeld. Die zei dat ik smiddags maar even langs moest komen. Maar ja van zutphen naar enschede even op en neer is ook wat. Dus gevraagd of ik het niet in het ziekenhuis zelf kon doen waar ik werk. Dat was geen probleem afgesproken dat als het niet was gelukt of het hartje niet konden horen dat ik dan terug zou bellen en daar zou komen. Gelukkig hoefde ik niet meer te bellen. Het duurde heel even voor ze het had maar toen duidelijk een mooi hartslagje te horen. Aankomende woensdag weer naar de verloskundige, me man gaat dan nog weer mee. Ook even naar het hartslagje luisteren. Verder groei ik in flagen. Dan 2 weken niet en dan in 1 week wel weer duidelijk. Ga vandaag proberen een foto van mijn buik te maken voor in het album. Verder geen nieuws. Groetjes labmuisje
Hoi!! Wij zijn gisteren wezen babyshoppen en hebben de Quinny Buzz Papillon besteld. We zijn er helemaal happy mee. Gelijk een voetenzak en de bijpassende Maxi Cosi Cabrio erbij besteld. Echt super!! Ze adviseerden ons nu vast te bestellen, omdat het een tijdelijke topline collectie is en als de stofjes op zijn, worden ze gewoon niet meer gemaakt. Eind oktober wordt de wagen geleverd. Ik ben er erg blij mee!! Groetjes, Lieverd
Labmuisje, goed om te horen dat het allemaal goed gaat! Wel fijn dat je dat dan zo kan laten checken! Lieverd, gaaf joh! En wat een belachelijk lange levertijd zit erop! Wij gaan straks even kijken in de stad, er is koopzondag, ben benieuwd wat wij daadwerkelijk gaan kopen...
Gisteren bij mn ouders geweest, voor mn vaders verjaardag. Kregen we ineens een hele grote mand helemaal overladen met kadootjes voor de baby! Zo onwijs lief, en ik moest er natuurlijk weer om huilen....! Nou, we zijn in de stad zwaar geslaagd! Er was een mega uitverkoop! Kinderwagen, maxi cosi, box, kinderstoel, campingbedje, boxkleed gekocht! Tja, nog wat kleine dingen, een heleboel in ieder geval. En toen we thuiskwamen en ik de bon nog een keer goed ging bestuderen bleek.... dat ze de kinderwagen niet aangeslagen hebben. Is dat wat! Maar we hebben m dus wel meegekregen...