Ik zat ook al over die cursus na te denken, naast de infoavond van de thuiszorg... Maar dit klinkt wel heel erg enthousiast!!! Ik ben liever goed voorbereid... dus ik ga er even achteraan!
Doe maar!!! Is echt goed, deze "cursus". Met de borstvoeding zelf ga je toch op je eigen gevoel af, maar veel dingen die daar verteld werden, daar heb je echt wat aan. Niet alles, hoor, moet ik toegeven. Maar dat is persoonlijk. Wat me opviel is dat ze het vooral over "voeden op verzoek" had, maar das in de praktijk niet haalbaar. Ik heb mijn zoon op redelijk vaste tijden gevoed. Anders doe je niets anders dan voeden de hele dag. Maar voor het zelfde geld is jouw kindje daar wel bij gebaat... Afwachten, dus. Maar het is echt een goede cursus, zelfs mijn man vond het erg interessant. Hij is elke keer meegeweest!
ja ik heb de data alvast opgezocht. Zo heel duur is het trouwens ook niet. het zusje van mijn man voedde wel op verzoek. Was in het begin heel zwaar (hij kwam om de 2 uur) maar ze heeft het wel volgehouden. Vind ik superknap! Ik weet neit of ik dat zou kunnen... hihi, misschien is het geen cursus maar ik noemde het zo omdat het drie avonden waren...
Hoi, Ik ga me ook aanmelden voor die informatie-avond van borstvoeding natuurlijk. Dat was ik ook al een tijdje van plan. Ik heb me trouwens ook opgegeven voor zwangerschapsgym. Iemand hier ervaring mee? Gr. Lieverd
hoi dames, ik ben er ook weer een keertje. Zoals jullie zien ben ik ook de 12 weken voorbij en as donderdag heb ik een afspraak bij de vk om 9.00 uur al voor de termijnecho. Ben benieuwd ik vind het best spannend. Ik heb met 7 weken en 4 dagen ook een echo gehad en hebben het hartje gehoord wat een heel mooi moment was voor ons tweetjes. Ik ben benieuwd hoe groot het nu is toen was het 1,4 cm het zou nou wel een stuk groter zijn. Iedereen die de 12 weken voorbij zijn van harte gefeliciteerd er valt denk ik een grote last van je schouders af als je die gepaseerd bent. In ieder geval bij mij wel, maar wacht eerst even de echo af donderdag.
Hee meiden, Ik ben ook weer eens online, het is nu een beetje afgekoeld hier en ik kan eindelijk weer wat geduld opbrengen om achter de computer te zitten Ben afgelopen dinsdag weer naar de VK geweest, alles was prima en we hebben ook het hartje gehoord Dat was toch wel weer fijn hoor, even een bevestiging dat alles nog goed gaat. Mijn buik groeit nog lekker door, ben blij met mijn positiebroeken, ga er binnenkort nog maar wat bij halen. Twee is maar weinig natuurlijk... Verder hebben we de kinder/wandelwagen en maxicosi ook aangeschaft inmiddels. Het is een Quinny Buzz geworden in de kleur flame red. Was behoorlijk in de opruiming bij ons in de buurt omdat het onderstel model 2005 is, wat mij dus helemaal niets uitmaakt, alleen de kleur van de wielen is anders namelijk. Ik ben er in ieder geval heel blij mee en hij staat nog in de woonkamer zodat ik er lekker naar kan kijken Zo, dat was weer een heel verhaal. Nu maar even verder met het bijlezen van de rest van het forum. Groetjes
Leuk Elanor!! De Buzz lijkt me een erg fijne wagen. Wij hebben hem ook besteld en krijgen hem pas eind oktober. Gr. Lieverd
Hoi meiden, Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben sinds maandag eindelijk minder misselijk! Dit na ruim 10 weken van constant op het punt van overgeven staan is een hele grote opluchting.... Ik moet nog steeds niet denken aan warm eten maar ik eet nu wel genoeg brood en yoghurt zodat ik niet meer midden in de nacht wakker wordt van de honger. Het regent hier nu heel hard....heerlijk
Kben gisteren weer flink gaan shoppen en heb er weer wat kleren bij je hebt echt leuke zwangerschapskleding. mijn eigen broeken krijg ik met geen mogelijkheid meer aan haha gaat best snel dat groeien van het buikje. Kmoet nu alleen nog een bikini hebben voor op vakantie en dan ben ik er klaar voor. Kheb me ook al ingeschreven voor de blije doos van kruidvat en prenetal, kben benieuwd
Sanne, heb je ook echte zomerkleding voor warme dagen gevonden (rokjes, bermudas, zonnejurkjes)? Ik ben gisteren ook gaan kijken, heb een leuke spijkerbroek tot over de knie gekocht, maar kon verder niets voor warme dagen vinden... Mijn eigen zomerkleding gister gepast, ik kan in niet 1 kledingstuk net als jij.
wat lekker zeg dat er nu al zo veel over de 12 weken grens zijn. nu ik dat zo zeg realiseer ik me dat ik ook al over de 12 weken ben. maar dat realiseer ik me niet zo omdat we vanavond echo hebben ook voor nekplooimeting. ik vind het best spannend. weten jullie trouwens wie er allemaal themavond geven voor bevalling in de regio rotterdam? de avond via de kraamzorg kan ik niet. erg he, heb toevallig 2 afspraken in november. en om het er nu 4 weken voor de uitgerekende datum heen te gaan is ook een beetje laat. nou succes met shoppen. toch leuk he dat we nu weer een goede reden hebben om te gaan shoppen.
Welkom alle 'nieuwelingen', het is hier heel gezellig en fijn om wat luisterende oren te hebben. Met mij gaat het nog steeds niet zo lekker. Ik werk 3 dagen per week (ma,di,vr) en ik was vandaag zo moe dat ik haast in slaap viel en er niets uit mijn handen en hoofd kwam. Nu ben ik afgedraaid. Of het door de ZW komt weet ik niet zeker want ik heb het sinds een uur erg koud maar voor mijn gevoel een beetje een warm, zwaar hoofd. Kan dus ook wel een griepje zijn. Mijn dochter slaapt nu en ik kruip op de bank en duik er om half tien in. Als ik zo moe ben kan ik soms wel janken van verdriet (terwijl ik echt geen verdriet heb of zo). Zullen de hormonen wel zijn. Donderdag as. naar de VK en dat maar even bespreken. Mijn ogen vallen dicht, ik stop voor vandaag. Liefs babietje..
Hallo, met iedereen alles goed! Mijn buik is nu volop aan het groeien. Heb gelukkig van een vriendin van mij maar liefst 7 zwangerschapsbroeken gekregen dus die hoef ik niet meer aan te schaffen. Met een paar rokjes kom ik de zomer & winter wel door. Gelukkig maar want je kan het maar een paar maanden aan. Verder veel last van vermoeidheid, misschien komt het ook wel door het weer. Dinsdag 15 augustus hebben we onze 20 weken echo al! Ben harstikke benieuwd. Hebben jullie ook al afspraken gemaakt voor de 20 weken echo???
Nou Roos, das wel heel fijn dat je van een vriendin zoveel broeken hebt gekregen. Ideaal zeg. Ik heb nu 2 lange en een knielange broek, vind dat voorlopig wel goed, maar mis heel erg een leuk rokje, jurkje en bermuda voor de komende vakantie in Italie en de zomertijd die daarna in Nl. nog resteert. As. zaterdag laatste weekend dat we in Nl. zijn, hoop dan eindelijk eens te slagen voor echte zomerkleding (in Italie zie ik me niet met een lange broek aan naar het strand gaan ). Ik heb al wel het formulier van de 20-weken echo thuis liggen, maar moet nog een afspraak maken. Ons was verteld dat de echo plaats moet vinden als ik 20 volle weken erop heb zitten, dus in mijn 21e week de afspraak. Ben nu al zo benieuwd ernaar als ik naar de foto's van anderen kijk van 20 weken, zo mooi.
Babietje, balen dat je je zo voelt! Slik je extra vitamine B? Dit helpt bij zowel je emoties als vermoeidheid volgens mijn vk. Spannend joh, Roos, je 20 weken echo! Wilde jij trouwens weten wat het wordt, of niet? We hebben het er wel over gehad, maar ik weet niet meer wat jij wilde of dat je het gezegd hebt. Ik krijg eerst volgende week maandag die extra echo, om te kijken of alles goed is met de navelstreng en zo. Dan 3 augustus weer naar de vk (dan ben ik zo'n 16 weken en een beetje), dan zal ik wel weer een verwijsbrief krijgen waarmee ik een afspraak kan maken voor de 20 weken echo.
@ Caecilia: wat fijn dat je niet meer zo misselijk bent!!! Nu kun je vast meer genieten... @ Babietje: jammer dat je nog beroerd bent! Ik hoop voor je dat het gauw overgaat... Grappig dat iedereen nu aan het aanschaffen begint. Ik heb een driekwartsbroek gekocht maar die zit nog iets te ruim . Ik vond het nog lastig om iets leuks te vinden. Er was niet zoveel in mijn maat (36). Gelukkig kan ik mijn rokken (waaronder een aantal wikkelrokken) nog wel aan. is ook wel heerlijk met dit weer. Wel heb ik meegroeibeha's kunnen vinden, heerlijk!!! het doet minder pijn nu. Echt heel fijn! Eigenlijk had ik dat eerder moeten doen, maar ja dat weet je niet he... Verder ga ik volgende week naar devk, dan zal ik vast ook wel iets over een 20weken echo horen... Oh ja en mijn oma's en opa waren ook erg enthousiast dat ze weer overgrootouders worden!
Je hebt leuke zwangerschapsrokken en jurken bij prenetal en promiss Ikzelf heb daar ook vanalles gekocht maar mijn rokken heb ik gewoon bij H&M gekocht, kheb er een met een elastiek en een met een koortje boven allebei linnen rokken dus die kan ik na mijn zwangerschap ook nog gewoon aan.
babydump heeft ook van die dozen, kun je via internet een folder opvragen en daar zit dan een bon bij die je thuisgestuurd krijgt en dan kun je die door vrijblijvend (zonder aankopen) ophalen! spannend zeg die 20 weken echo, vraag me nog steeds af hoe dat zit met vergoedingen enzo, is me nog steeds niet duidelijk.. fijn dat bij de meeste de kwalen een beetje verdwijnen, moet zeggen dat het bij mij ook allemaal wat afneemt nu. de stress hier in de familie is nog steeds behoorlijk heftig, ik vraag me af (maak me er ook best zorgen om) in hoeverre dit kwaad kan voor de zwangerschap wanneer komt die roze wolk nou hier, ik wil zo graag een keer volop genieten, soms lukt het een dagje en dan gebeurd er hier weer iets waardoor er weer stress is, gister was ik even helemaal op. gelukkig kon mijn dochter bij mijn ouders slapen zodat ik vanmorgen even uit kon slapen, heerlijk, heb ook wel weer een wat lichter gevoel op mijn schouders. en gelukkig is het thuis goed, jammer genoeg woont de schoonfamilie errug dichtbij dus als ik nu een boodschapje ofzo haal rij ik om, omdat ik anders automatisch langs hun huis kom, en dat probeer ik een beetje te vermijden (het is echt een steenworp afstand...) weten jullie of het heel veel kwaad kan die stress? knuffel en liefs
Sanne: dank je voor de tip, ik zal zaterdag eens een Promiss opzoeken. Ik was al bij een Prenatal-vestiging geweest, maar daar hingen voornamelijk lange broeken en shirts met mouwen. Wellicht eens een andere Prenatal binnenstappen? Sim: wat erg dat je zoveel stress in deze periode te verduren krijgt. Over de gevolgen? Ik weet het niet. Men zegt altijd dat je stress moet vermijden. Maar ja, als je er midden inzit, is dat makkelijk gezegd. Ik zat net wel te denken aan zwangere vrouwen tijdens oorlogen, ziektes van mensen dichtbij, grote financiele problemen etc. toch ook allemaal hun kindjes veilig op de wereld zetten. Maar misschien zou je het eens met je VK moeten bespreken, of zwangerschapsyoga proberen. Ik wens je veel sterkte meid!