januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi,

Wat leuk dat iedereen al lekker aan het shoppen is geweest voor zwangerschapskleding. Ik heb in totaal 2 driekwartbroeken, een lange broek en een shirtje gekocht. Het zit veel lekkerder dan mijn andere kleding.

Hoe zit het met jullie borsten? Ik hoor vaak dat de borsten meestal in deze periode wel al een cupmaat zijn gegroeid, maar bij mij is dit nog niet het geval hoor. Bij jullie wel?

We hebben ook ons behang besteld voor de babykamer. Ik zal er een foto van in mijn album zetten. We gaan het combineren met een knaloranje en een witte muur. Ik ben er helemaal blij mee!

Verder moet ik nu nog maar één dagje werken en dan heb ik 5 weken vakantie. Heerlijk!

Sim, wat vervelend dat je nu zoveel stress hebt. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de gevolgen voor je kindje zijn. Ik zou het inderdaad even aan je vk vragen. Sterkte!

O ja, ik heb 25 juli mijn echo bij 16 weken en dan vier weken daarna mijn 20-weken echo. De echo's na de 12 weken zijn voor je eigen rekening. Er hing daarover een brief van verzekeraars bij mijn verloskundige. De echo's tot 12 weken worden vergoed.

Groetjes,
    Lieverd

2. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    minder zeg Sim. heel veel sterkte. hopelijk gaat het snel beter.

leuk die 20 weken echo's. ik weet eigenlijk niet of dat nu standaard is. ik begrijp dat sommige verloskundigen het wel altijd willen laten doen. nou ja, de volgende keer maar eens vragen.

marretje: de echo was gelukkig goed en nekplooimeting ook. begin nu echt te beseffen dat ik over de 12 weken ben.

veel sterkte voor iedereen de komende dagen met de hitte. ga mijn emmer maar weer eens opzoeken, lekker in het koele water.

babietje, dat klinkt toch wel dat je ziek bent. hopelijk valt het mee.

3. Niet meer actief

Vandaag mijn 12 weken echo gehad!!! In een woord GEWELDIG!!! Nu weet ik waar ik het allemaal voor doe, dat misselijk zijn en die vermoeidheid. Ik hoef alleen morgen nog maar te werken en dan lekker 3 weken vakantie. En a.s. maandag ga ik kleding shoppen! Ik heb nu nog maar 1 rok die ik aankan, verder niets meer. Sterkte voor diegenen die het nodig hebben, en de rest... Geniet ervan! Ga ik hopelijk binnenkort ook doen.

Groetjes!!!

4. Niet meer actief

Sim, stress is nooit goed voor je kindje, net zo min als het voor jou is. Ik zou het in ieder geval met je vk bespreken. Misschien weet zij iets homeopatisch of zo, wat je zou kunnen slikken, om rustiger te blijven?

Dorito, fijn om te lezen dat alles goed was met de echo!!!! Geeft je een rustig gevoel dan he?

5. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Hoi, van harte met de 12 weken grens! Zoals beloofd zou ik nog eens wat van me laten horen en dit is wel even een mooi moment...
    Fijne vakantie en geniet van je groeiende buikje ;)
    Mummy

6. Niet meer actief

@ Mummy, wat lief van je!! Ik heb de laatste weken veel aan je gedacht!! Hoe gaat het inmiddels met je? Heb je al weer een beetje rust kunnen vinden?
    Ik hoop het voor je. Ik wens je iig alle goeds en hopelijk gaat voor jou de zon ook weer (feller) schijnen.
    Liefs, Sandra

7. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi Mummy! Hartstikke bedankt voor je felicitaties. Ook ik heb de afgelopen tijd nog vaak aan je gedacht en met je meegevoeld. Ik hoop dat het nu wat beter met je gaat en dat jullie binnenkort verblijd worden met een geweldige zwangerschap!

Gr. Lieverd

8. Niet meer actief

Hallo allemaal,
    Ben vanmorgen weer bij de VK geweest en heb het hartje gehoord, hartstikke leuk. Lig op schema en volgens haar en de echo houden we 17 jan. aan als uitgerekende datum, ietsje eerder dus, banner maar weer aangepast.
    Voel me weer stukken beter. Slik paracetamol en dan gaat het prima. Zomerverkoudheidje ;) Ik heb de afgelopen nachten lekker geslapen.

Heb een beetje haast, klets later wel weer bij.
    Groetjes!

9. Niet meer actief

Lieverd, ik merk ook niet veel aan mijn borsten hoor, misschien dat ze ietsje voller zijn geworden maar zeker nog geen cupmaat gegroeid.

Babietje, leuk he dat je het hartje hebt gehoord, wij hebben hem maandag voor de eerste keer gehoord en dat is toch wel een speciaal gevoel. Fijn dat je je al ietsje beter voelt, en gelukkig mag je paracetamol dus dat zal zeker verlichting geven.

Ga maandag lekker babyshoppen, veel is nu nog in de aanbieding dus maken wij graag gebruik van :)

10. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Mijn borsten zijn juist enorm gegroeid....lastig al mijn T-shirtjes zijn te kort :)
    Ben van 85 C naar 85 E gegaan....

11. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    wow dat is wel bijzonder. daar zal je mannetje wel blij mee zijn of niet ;) dat scheelt wel. hopelijk heb je er niet al te veel last van.

12. Niet meer actief

Mummy, lief dat je gereageerd hebt. Hoe gaat het met je? En heb je lichamelijk nog klachten? Hopelijk is het voor jullie snel weer raak!

Liefs babietje

13. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @dorito.... blij is niet helemaal het juiste woord we vonden ze allebei hiervoor groot genoeg :)

14. Mijn boobs zijn ook groter aan het worden.
    ben er niet zo blij mee
    ik heb al 95 E dus waar dit gaat eindigen

15. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Wat borsten betreft ze zijn al flink gegroeid haha ik heb me vorige week een meegroei bh gekocht die zit heerlijk

16. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Bedankt voor de lieve reacties. Momenteel ben ik nog in afwachting van de curettage (de miskraam komt niet natuurlijk). Heb een beetje moeite met accepteren dat ik dus al 12 weken zwanger ben en dat ik nog steeds kwaaltjes heb, maar dat het al 6 weken geleden mis is gegaan.
    Maar inderdaad, ook onze tijd komt wel weer. Ik begin daar al positiever over te denken. Over een tijdje kom ik wel weer even buurten en kijken hoe het met jullie (dan al dikke) buiken is! Iedereen lekker genieten want dit is het leukste trimester: pronken met de buik, kindje voelen schoppen, spulletjes kopen en nog niet al te erge kwaaltjes!!!
    Mummy

17. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    We leven met je mee meid tis allemaal niet makkelijk, hopelijk krijg je de curretage snel dat je weer met een nieuwe start kunt beginnen of even tot rust kan komen. Sterkte meid..

x Sanne

18. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Hoi mummy.
    We denken veel aan je en ik hoop dat alles goed gaat voor je en dat je dan snel (als je er aan toe bent) weer de draad kan oppakken. En dat ook jij straks met een mooie bolle buik loopt.
    Ik wens je het allerbeste en veel liefs.

Groetjes ilona (labmuisje)

19. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Hallo allemaal

Hier even weer een update.
    Hier alles goed, het braken word echt minder en ik ben ook afgevallen, de aangekomen kilo's zijn eraf plus nog 1 extra. Mijn buik groeid op het moment weer behoorlijk heb er ook wel last van voel me vooral moe dan. Ik denk dat het een combi is van het warme weer en het harde groeien van de kleine krummel. Als je na gaat dat het nu met 15 weken al ongeveer 11cm is (van kruin tot kontje) en met 12 weken nog maar 6cm. Dat is in 3 weken bijna verdubbeld in lengte. En de aankomende week dus van 15 naar 16 komt er nog weer eens 3cm bij.
    Hoezo een groei spurt.

Mijn borsten staan nu gelukkig aardig stil. Daar heb ik de eerste 8 weken zo'n grote groei sprut van gehad en ja ik ben ook een volle cup omhoog gegaan. Van cup G naarH dus degene met cup E (weet zo even niet meer wie dat is) Je kan nog wel even hoor. Zelf draag ik voedingsbh's. Die geven voor mij meer steun dan meegroeibh's, en met cup H is dat wel gewenst.

Het zomershoppen heb ik in week 8 a 9 al gedaan, had zo'n flauw vermoede dat als ik het nodig had er dan niet zoveel meer zou zijn omdat dan de herfst en winter kleding al weer aardig in de winkels zou komen. En zo te horen aan jullie mag ik blij zijn dat ik dat gedaan heb. Ik heb 3 korte broeken, 1 caprie broek en 2 lange broeken waarvan 1 zacht linnen en katoen is. Ook ideaal voor het warme weer. Alleen mijn bikini moet ik nog wat anders voor zoeken, bikini en zwempak denk ik. Maar dat komt nog wel.

Ik heb zo het idee dat ik toen net voor het eerst die kleine krummel heb gevoelt. Zat zo te typpen en in ene keer voelde ik wat gekriebbel aan de binnenkant van me buik. Ik zit alleen nog even te twijfelen of mijn baarmoeder dan al zo groot is dat het daar ook al zit.
    Ik heb zo'n flauw vermoede van wel als ik zo aan de buitenkant van mijn buik voel. Voelt wel hard aan als jullie begrijpen wat ik bedoel. Zou wel heel gaaf zijn als het echt zo is. Ga maar goed opletten of ik het vaker voel op die manier.

Groetjes labmuisje

20. sim

sim Niet meer actief

hoi meiden, hier toch ook even een korte up-date, ik heb verteld dat er behoorlijk wat stress is geweest de afgelopen tijd. ik voel me ook behoorlijk op. gisteravond voor het koken ging ik naar de wc en had ik ineens bruinverlies, ik heb tampontest gedaan en het was helemaal bruin van binnen. in paniek het ziekenhuis gebeld en gelukkig konden we direct terecht, gyn heeft direct een echo gedaan en gelukkig zag alles er goed uit. het hartje klopte goed, hij heeft niertjes, hersentjes, blaas en maagje goed nagekeken en ons verzekerd dat het er allemaal goed uit zag. ik ben nog nooit zo gelukkig geweest, maar dat neemt de stress niet direct weg. we hebben hem ook verteld dat er veel stress is geweest en hij heeft ons geboden om nu ook echt stress te vermijden, schop ze de deur uit zei hij. ik vroeg waardoor dit kon komen en hij heeft gezegd dat dit ws een bloeding is geweest van zo'n 2 dagen geleden en nu dus oud bloed is, toen is inderdaad de bom gebarsten dus dat klinkt aannemelijk. ik ga nu meer dingen loslaten, ik kan gewoon niet tegen onredelijkheid en onrechtvaardigheid, daarom maak ik het mezelf zo moeilijk...laat maar... ik wil mijn kindje niet hierdoor verliezen want als dat ooit zou gebeuren blijf ik echt verbitterd achter, ik ben die onredelijkheid zo zat :cry:

Deel Deze Pagina