januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wow sim dat is schrikken!!! Tja zo'n dokter kan wel zeggen zet die stress eruit maar ja dat is altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan!!! Ik hoop echt dat het je gaat lukken. Je moet idd nu voor jullie kindje gaan!

Labmuisje: dat zou gaaf zijn als het de kleine was!!! Lijkt me super!

Hier gaat alles wel goed. Gisteren een slechte dag, ik kan sowieso niet tegen dat warme weer maar nu al helemaal niet. Hoofdpijn en misselijk blech... Verder gaat het werk nog niet heel goed. Ik ben begonnen als freelance journalist maar wle in dienst (ja heel vaag). Nu zouden zij met onderwerpen aankomen en ik mag zelf verzinnen. Maar ze komen met bijna niks, ik moet alles helemaal zelf uitzoeken (waar haal je nieuws vandaan enzo, ik ben helemaal niet gewend aan journalistieke vaardigheden) en ze reageren niet op mijn mails. Grrr! Misschien ga ik maar verder solliciteren want dit is niet heel erg leuk. maar ja dat zal wel weer moeilijk worden als je zwanger bent.

Toch wil ik verder niet klagen. Ik ben zwanger, we krijgen een kindje en alles gaat goed! En dat is nu even het belangrijkste voor mij...

2. emma

emma Actief lid

21 nov 2005
    113
    0
    0
    Mummy: ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen! Vind het erg knap van je dat je hier voor ons je belangstelling komt tonen, petje af hoor. Het allerbeste voor jullie gewenst!

labmuisje: jij bent slim geweest met je zomerkleding vroeg kopen. Ik ga morgenmiddag eens proberen de laatste aankopen voor echte zomerse kleding te scoren zodat we volgende week vrijdag met aardig wat kleding de auto inkunnen naar Italië. Zal wel wennen zijn voor me, hoef nu niet veel kleding in te pakken voor mezelf tov andere jaren, ben zo klaar haha.
    Van die kriebels heb ik wel eens gelezen hoor, dat kan. Sommige meiden voelen al vroeg iets. Ik zal lang moeten wachten omdat bij de echo bleek dat mijn placenta aan de buikzijde ligt.

sim: denk aan jullie kindje, jezelf en je partner. Jullie zijn nu belangrijk en ga voor jullie drieën. Stel prioriteiten. Wel fijn dat de echo een goed resultaat gaf!

stranger: ik vind het altijd het belangrijkste onderdeel van een baan, dat je het werk erg leuk vind en dat de sfeer goed is. Anders gaat het je op den duur tegenstaan. Niet leuk zo hè?

Gisteren heb ik een geweldig lief cadeau van mijn man gekregen: de Angelsound. Ik had er al geregeld over gepraat, en nu heeft ie hem voor me gekocht. Ik ben wel van plan om het zo minimaal mogelijk te gebruiken, omdat niet 100% bekend is of het gevolgen kan hebben.
    Maar zo eens per week een klein minuutje is heerlijk. Natuurlijk meteen geprobeerd...en ja hoor, daar was de kleine met zijn snelle hartslagje! Ik raak dan telkens op slag verliefd op het geluid.

Verder alles goed met iedereen?

3. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Hier nog geen borstenprobleem.. Maar ja, van een cupje A kun je niet veel maken.. Ben wel blij dat ze nu iets voller zijn maar verder valt het nog tegen.. Straks met de borstvoeding dan pas krijg ik echte!!

Verder alles hier prima! Vanmiddag voor de eerste controle naar de huisarts.. Wij hebben nog geen verloskundigepraktijk in de buurt dus moet nog gewoon naar onze Willempie de dokter!! Een erg lieve en vriendelijke man.

Kan bijna geen kledingstuk meer aan en ben al volop aan het scoren zo hier en daar.. Wacht eigenlijk op een vriendinnetje die bijna is uitgerekend, zij heeft mij al vanalles beloofd maar ja ze heeft het eerst zelf nog een paar weekjes nodig!!

Heb vandaag vakantie gekregen, 7 weken lang!! Voordeel van het onderwijs!! Ga lekker genieten van met mooie weer komende week, kan het goed verdragen gelukkig. En dan straks alles klaarmaken voor onze kampeervakantie naar Italie, heerlijk wat een fijne vooruitzichten allemaal.
    Iedereen veel plezier nog en tot snel..

4. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    dat is inderdaad minder ceacilia. raar he als ze dan opeens zo gaan groeien. zeker als het bij jezelf gebeurt. ik zag in het verleden ook wel zwangere dames en dan dacht ik jeetje zo'n verschil, maar we merken het nu zelf toch, het gaat zo snel. hopelijk heb je wel een fijn bh. ik heb zo'n zwangerschaps bh gekocht. zit een stuk fijner dan alleen maten groeter.

mummy wat lief dat je nog van je hebt laten horen. zo jammer dat het niet goed gegana is. hopelijk komt jullie wondertje snel.

@labmuisje. dat klinkt wel als de kleine die van zich laat horen. ik heb trouwens ook al gelukkig wat zomerkleding, maar misschien toch nog maar even gaan kijken voor wat langere t shirts en zo.

@sim. jeetje zeg. wat een schrik is dat. fijn dat je zo snel langs kan komen. ik hoorde van de week van een verloskundige die zei als het een miskraam is merk je het vanzelf en dat je dan niet naar het ziekenhuis mocht. dan zou ik toch snel een andere verloskundige zoeken. fijn dat bij jullie alles goed was. en heel veel sterkte en rust toegewenst.

@stranger: veel inspiratie gewenst.

@emma: wat leuk zeg dat je nu het hartje kan horen wanneer je zelf wilt. ik zou het ook niet te vaak doen, maar eens per week: heerlijk.

boffen zeg muisje met 7 weken vakantie. geniet er maar van. en voor alle anderen ook die vakantie hebben.

5. sim

sim Niet meer actief

hee meiden bedankt voor jullie lieve woorden, het is nu gelukkig rustig, ga zo even lekker op de bank, ik heb me echt voorgenomen om het me allemaal niet meer zo aan te trekken, inderdaad het kindje is gewoon nu het belangrijkste!

wens jullie allemaal een fijn weekend (met veel rust!en leuke dingen natuurlijk) dikke knuffel aan alle januarimama's!

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja idd iedereen een heel fijn weekend. Tot maandag!

Enne, goed zo Sim!!!

7. Niet meer actief

En van mij ook een heeel fijn weekend iedereen, geniet ervan want het is zo weer voorbij. En voor degene die vandaag vakantie krijgen een hele fijne vakantie :) !

Sim, denk lekker aan jezelf en je kleine ukkepuk!

8. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Sim rust. En probeer inderdaad de stress uittebannen. Het punt is ook dat je kindje het wel merkt ivm hogere bloeddruk en hartslag. Het is zelfs mogelijk dat de kans op een huil baby hoger is. Maar volgens mij heeft dat pas later meer invloed.

Zelf denk ik wel dat ik de kleine krummel heb gevoeld. Mijn ouders waren er net een heb het er met me moeder over gehad en die herkende het heel erg en heb ook even goed gevoeld waar de baarmoeder zit en ook dat zit dan wel goed.
    Vind het wel heel erg gaaf.
    Het was net als je heel erg zachtjes over je tshirt friemeld maar dan aan de binnenkant.
    Nou dames vandaag leef ik weer helemaal op een roze/blauwe wolk hoor.

Groetjes labmuisje

9. Niet meer actief

Labmuisje, dat is idd zo. Ik voel het nu ook en herken het van m'n 1e. Als het straks echte schopjes en stootjes worden, denk je; Ja, dat was toen ook het gevoel, maar dan lichter.

Sim, hopelijk kun je het naast je neer leggen. Zeg ze desnoods dat het moet stoppen omwille van je zwangerschap. Klinkt hard maar is misschien nodig.

Voor iedereen met de dikke borsten, fijn of venijn! Ik heb zelf cup 80C en ze zijn nu voller en steviger, ga richting kleine D, valt nog mee hoor! Als je een A'tje hebt ben je misschien blij ;) !

Mummy, sterkte straks met de curretage.

Gaan jullie straks voor borstvoeding? We hebben het er een weekje geleden over gehad. Ik heb bij mijn dochter 5 weken gevoed. Daarna was ik het zat. Continue lekkende borsten en kluiten die ik na elke voeding onder de douche of warme kraan moest wegmasseren (met het overtolloge melk) om borstontstekingen te voorkomen. Productie kwam niet tot rust. Ik moet er nu heel goed over nadenken of ik dat weer wil of dat het misschien heel anders wordt :(:

Nou ja we hebben nog even de tijd...

Prettig weekend allemaal en tot later!

10. Niet meer actief

Mummy, ik hoop dat je niet heel lang hoeft te wachten op de curettage! Sterkte nog!

Labmuisje, wat spannend joh, ik kan niet wachten tot ik ook wat voel!

Sim, wat klote dat het allemaal zo moet, maar wel gelukkig dat er met je kindje niets aan de hand is! Wat is er allemaal aan de hand joh?

Stranger, da's wel moeilijk dan joh, met je baan! En irritant dat ze gewoon niet reageren....

Met mij gaat het verder wel goed. Moe moe en nog eens moe, maar goed! En nerveus voor de echo maandag... Maar nu eerst weekend!

11. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Heb vanmiddag het hartje weer even gehoord.. Wat een fijn geluid!!
    Mijn dochter was even mee en vond het allemaal reuze interessant, die mama die ineens een baby in haar buik heeft.

Verder alles prima, alleen die vervelende kilo's.. Zei al tegen de dokter dat ik dat het ergst vind van alles.. Het vliegt er bij mij aan, ben wel al vier kilo aangekomen.. Maar ja, ben helemaal niet misselijk geweest en heb wel een hele erge vervelende trek in vanalles wat ongezond is..
    Had me voorgenomen om me niet weer zo te laten gaan, bij mijn dochter was ik 23 kilo aangekomen, maar was het binnen een half jaar ook weer kwijt gelukkig met veel sporten en 10 weken borstvoeding maar toch...
    Je moet er eigenlijk ook lekker van genieten, probeer nu een beetje met mate te genieten.. Maar het is nu weekend dus mag vanavond aan de chipies!! (Zo heb ik iedere keer wel een excuus, erg hé!!)

12. Niet meer actief

Muisje, wees blij dat je een excuus hebt ;) , na je zwangerschap wordt er weer vanalles van je verwacht, onder andere dat je je oude gewicht weer terug krijgt. Aankomen doe je toch. Ik weet het, te veel is ook niet goed maar ja. Het zijn de hormonen hè ;) !!!

Liefs...

13. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Zullen we het daar dan maar op gooien??

14. dat is een goed plan
    ik doe mee
    Maar het valt mee ben nog maar een kilo aangekomen, en dat komt door iets te veel junkfoud vorige week.

deze week er maar ff op gaan letten

15. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik heb steeds last van steken, vreemde pijn onder in de buik. Zijn er meer meiden die hier last van hebben? Ik zit me alweer zorgen te maken. het is zo dat ik er niet heel erg veel last van heb maar ik maak me toch zorgen!

16. Niet meer actief

Moniekje, ik weet natuurlijk niet wat voor soort steken je hebt, maar ik heb het wel als ik te snel op sta en zo. Dat schijnt normaal te zijn. Maar als je je echt zorgen maakt, bel je toch je vk? Die is ervoor je zorgen weg te nemen.

17. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Die steken heb ik ook. Vind het eigenlijk wel fijn dat jullie die ook hebben soms sta ik op en val bijna direct weer om...

18. Niet meer actief

Ik voel ook wel steeds iets in mijn buik hoor. Voorals idd als ik snel opsta of me onverwachts omdraai. Schijnt erbij te horen.

19. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    @babietje, ik wil wel borstvoeding gaan geven. lijkt me wel heel bijzonder en ook goed. maar ja, dna moet het wel gaan natuurlijk.

@ marretje: komt vast goed hoor met de echo. iedere keer weer spannend. had ik ook met 12,5 week, en dan is het zo fijn als je het ziet bewegen. veel plezier!

ben trouwens vandaag weer even bij Future maman geweest. kon het toch niet laten. nog wat leuke dingen gekocht voor de vakantie. ik moet wel wennen wat je nu precies kan dragen als zwangere. maar volgens mij is het veel lange t shirts en dan iets korts erboven in een andere kleur. of juist van die langere dingen, hoe noem je ze, een soort korte jurk die je over je broek draagt. toch? volgens mij krijg ik het eindelijk een beetje door. er gaat een wereld voor je open.

@ moniekje. ik heb ook van die steken onderin mijn buik hoor, maar gaat heel erg met vlagen. zo rond de 8ste week had ik dat heel veel en toen veel minder en nu weer af en toe. volgens mij toch iets van bandenpijn.

zijn er trouwens dames die een pretecho gaan laten doen met 20 weken? wij willen dat eigenlijk wel, maar ik begrijp dat het ene bedrijf er echt veel meer werk van maakt dan het andere. kennen jullie goede in de buurt van Rotterdam? het gaat ons eigenlijk met name om het geslacht en nog even kijken. hoeft dus geen 3D echo te zijn.

goed weekend nog en ik ga wachten op de beweginkjes in mijn buik. ik dacht dat ik met 12 weken al van die plopjes voelde, toen ik heel druk was geweest en op de bank bij aan het komen was, maar dat is wel heel vroeg denk ik. het overviel me een beetje ;)

20. dragonlove

15 jul 2006
    38
    0
    0
    Hallo!

Mag ik gezellig erbij komen? ;)

Dorito: Wij gaan wel pretecho doen met 20 weken.
    Wij willen deze keer graag weten wat het wordt.

Babietje:
    Ik zit ook te twijfelen of ik weer borstvoeding ga geven.
    Ik heb het de vorige keer 3 weken volgehouden.. maar had echt heel huilerige baby die echt honger had. en ik werd er helemaal radeloos van.
    Ik denk dat ik het deze keer ga combineren maar als het niet nodig is en gewoon fulltime borstvoeding kan geven.. ben ik dolgelukkig!!

Verder wil ik jullie ook heel fijn weekend wensen! en hopelijk leer ik iedereen gauw kennen zodat ik gezellig kan meekletsen met iedereen :)

Groetjes,

Dragonlove

Deel Deze Pagina