januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik heb ook positiekleding aan hoor, want een gewone broek krijg ik echt niet meer dicht! Ik was voor ik zwanger was net heel erg afgevallen en had daardoor echt een platte buik. Nu is het net of ik een week achter elkaar alles gegeten heb wat los en vast zit, maar dat het alleen in mn buik terecht is gekomen... haha!

2. dragonlove

15 jul 2006
    38
    0
    0
    Hahhaha

Ik was eindelijk weer beetje in me oude maat gekomen en kon me spijkerbroeken weer aan.

Toen ontdekte ik.. HOERA zwanger!!! en jahoor.. week later kon ik me broeken al niet meer dicht doen.

Baalde er eerst van.. eindelijk kon ik me eigen kleding weer aan. Maar nu.. GENIETEN!!!

3. Niet meer actief

precies!

4. dragonlove

15 jul 2006
    38
    0
    0
    Hebben we met zijn 2tjes 1 pagina helemaal volgekletst!!

Gaat hard!

Ow, krijg net een ijsje van me man :) *mjummie*

5. Niet meer actief

Wat lief!!!! Ik ga ook weer eens naar mn mannetje toe, eens even kijken wat hij aan het doen is en misschien nog even een filmpje kijken of zo!

Spreek je later!

6. dragonlove

15 jul 2006
    38
    0
    0
    Heel erg veel plezier!! en tot latersss!! vond het gezellig even met je te kletsen! :D

7. Niet meer actief

Dragonlove, welkom hier. Ik zie dat je al uitgebreid kennis hebt gemaakt met Marretje. Het is hier idd heel gezellig en informatief.

Ik weet niet meer wie het over die steken in z'n buik had, maar ik heb ze ook hoor! Hoort er echt bij. Ik krijg nu ook steken in m'n liezen bij het opstaan (van een stoel, wc, bed, etc.) en daar ben ik minder blij mee i.v.m. bekkeninstabiliteit. Soms is het gewoon echt pijnlijk om op te staan. Hopelijk gaat het weer over.
    Verder voel ik me heel erg goed, het dipje van afgelopen week is weer als sneeuw voor de zon verdwenen, gelukkig.
    Buik groeit gestaag. Ik zal foto's gaan maken, heb ik bij de eerste ook gedaan.

Prettige dag allemaal!

8. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Een goede morgen dames.

Ik leef helemaal op een roze/blauwe wolk. Ik voel namelijk mijn kleine krummel geregeld bewegen. Gemiddeld 3x per dag. Het is zo heerlijk. Heb ook al een beetje met hem/haar aan het spelen geweest. Voelde een kriebeltje in me buik en toen drukte ik me buik terug. Heel even later voelde ik daar weer een kriebeltje en ook toen duwde ik op me buik, weer een kriebeltje terug. Ik weer duwen maar helaas toen niets meer gevoeld. Had er waarschijnlijk genoeg van of was moe.
    Ik vind het zo geweldig.

Verder valt het voor mij mee met de kilo's ben de aangekomen kilo's weer kwijt. Zit op mijn oude gewicht.

Die pijn die sommige voelen is waarschijnlijk bandenpijn. Het kan helpen door savonds je buik zachtjes te masseren. Als je dat met een goede vette creme doet kan het meteen helpen tegen straie. Misschien 2 vliegen in 1 klap.

Groetjes labmuisje

9. Niet meer actief

Labmuisje, wat heerlijk! Ik voel af en toe ook kriebeltjes, niet elke dag. Ik denk dat ik over een week of 1-2 ook echte bewegingen voel. Dat is het heerlijkst. Vanaf die tijd tot ongeveer 8 maanden. Daarna denk ik dat ik weer ga willen dat de beeb zou komen.
    Ik was bij m'n dochter na 2 weken overtijd op mijn eigen verzoek geprimed (gel op de BM-mond, in het ZH door gyn.) waarna ik binnen 5 uur beviel. Ik ga er vanuit dat ik nu weer over tijd raak, anders is het misschien wel weer lang wachten. Hopelijk begint het nu vanzelf, lijkt me erg mooi om dat zelf te constateren. En dat het ietsje langer duurt. Maar ja bij een 2e zeggen ze dat het vaak even snel of sneller gaat, niet langzamer.
    Maakt natuurlijk niet uit, als het allemaal maar goed gaat en er een gezond kindje komt!
    Nou ja, voor zo ver mijn bevallingsverhaal ;)

Groetjes...

10. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    labmuisje. dat is wel heel speciaal zeg dat je er zo mee kan spelen.

over pendelen: er is wel iets van 7 keer voor mij gependeld en uiteindelijk toch in een andere maand zwanger geraakt.

maretje: heel veel succes morgen. hopelijk is het allemaal goed en loos alarm met de navelstreng.

11. Gisteren de eerst kado doos opgehaal
    die van de Etos en hoe noemen ze dat ding
    DE ZWANGEREKADOOS.

hoe verzin je het, maar ik had er twee dus was ook wel lekker

een hoop bladen zaten er in en een klein potje Sudocreme.
    een pak billendoekjes van Zwitsal en een klein doosje voor de doekjes voor onderweg in te doen.
    en een pakje met 3 luiers maatje 2.

12. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hallo allemaal,

Dragonlove, welkom hier. Gezellig dat je ook komt meekletsen.

Labmuisje, wat leuk dat je die kleine al voelt. Ik heb nog niets gevoeld, maar het is nog wel erg vroeg nu natuurlijk.

Marretje, wat spannend morgen de echo. Ik ga voor je duimen dat alles goed is, maar daar gaan we ook gewoon vanuit natuurlijk! Succes morgen en veel plezier! Hoe laat moet je er zijn?

Moniekje, die steken onderin de buik herken ik wel. Ik heb het inderdaad met opstaan en onverwachte bewedingen. Eergisteren heb ik voor het eerst sinds lange tijd weer naar mijn werk gefietst en toen had ik er onderweg en zeker toen ik van de fiets afstapte ook erg veel last van. Ik ga er ook gewoon maar vanuit dat het bandenpijn zal zijn.

Muisje, wat heerlijk dat je het hartje hebt gehoord.

Wat betreft borstvoeding. Ik ben zeker van plan om het te gaan geven. Zeker omdat ik last hebt van allergieën en het dan helemaal goed is om borstvoeding te geven. Ik wil het proberen volledig te doen tot 6 maanden, maar of dat gaat lukken is natuurlijk nog maar de vraag.

Willen jullie eigenlijk weten wat het wordt? Wij in ieder geval niet. En waar gaan jullie bevallen? Ik ben van plan thuis te gaan bevallen.

Zo, weer een hoop vragen, hihi!

Gr. Lieverd

13. Niet meer actief

Lieverd, ik moet er om 9.40 uur al zijn. Ik ben daarna waarschijnlijk weg, maar ik zal in ieder geval morgenavond even laten weten hoe het gegaan is. Bedankt, en Dorito, jij ook natuurlijk!!!

En we willen wel graag weten wat het wordt, tenminste, dat zeg ik nu, wie weet als het zo ver is of we het dan nog willen! En als het even kan, wil ik graag thuis bevallen.

Met hoeveel weken kunnen ze eigenlijk zien wat het wordt?

14. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Volgens mij bij een week of 20. Bij 16 weken in ieder geval nog niet. Dat heb ik pas ergens gelezen.

Succes!

15. Niet meer actief

Marretje, succes hè!

Lieverd, ik ben ook allergisch aangelegd (m.n. hooikoorts en als kind eczeem), dus daarom vindt ik het nog een moeilijke keuze.

En wat betreft het geslacht, bij onze dochter wisten we het wel en dat was heel erg handig voor de naamkeuze, vonden wij nl. erg lastig. Nu weet ik het nog niet. Aan de ene kant is het voor de naam wel heel erg handig ;) , aan de andere kant hou ik ook wel van de verrassing!
    Ik probeer in ieder geval de screeningsecho zo rond de 22 weken te plannen, dan kunnen ze het (wanneer de beeb er goed voor ligt) in ieder geval zien. Soms bij 20 wkn. kunnen ze het nog niet zien, had ik bij mijn dochter, moesten we na 3 weken weer heen. Gelukkig hoefde ik toen niet extra te betalen en had ik dus 2 echo's voor de prijs van 1.

Ik ga eten, tot later...

16. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Dragenlove welkom :)

Marretje: We wachten met spanning af maar alles zal wel goed zijn meid.

Mijn vriend wil het geslacht wel al weten maar ik weet het nog niet, met naamkeuze is het iss makkelijk want daar zijn we nog niet helemaal uit, tis toch wel moeilijk een naam uit te kiezen.

Verder gaat hier alles z'n gangetje kben dan nog wel behoorlijk moe nog erger dan in de eerste 3 maanden en die steken waar iedereen het over heeft heb ik ook vooral als ik me snachts draai in bed, het zal de baarmoeder wel zijn.

Kzit al op de 14 weken het gaat best wel snel vind ik voor we het weten zitten we al op de helft.

17. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Dragonlove welkom!!

Zo ik ben er ook weer eens... Alles gaat goed hier, morgen weer naar verlos en vorige week babykrioel gevoeld... Ik weet dat het wat vroeg is maar het is natuurlijk mijn 2e zwangerschap en dan herken je het dus sneller als de baby. Toch ben ik nog steeds wat onzeker :oops: :rolleyes: . Hoop dat we morgen het hartje horen.

Labmuisje, wat gaaf dat de kleine al reageert op je handen!!

Oh ja en wij willen wel weer weten wat het word, ik ben zo vreselijk benieuwd!!! Krijgt onze dochter een zus of een broer... Bij nze dochter wisten we het ook al en ach het is makkelijk en toch nog steeds een verassing hoe het eruitziet :D

18. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    he marretje: hoe is het gegaan met de echo?

19. dragonlove

15 jul 2006
    38
    0
    0
    Dankje :) En ik merk de laatste tijd zeer zeker dat het echt informatief is.
    Dat is echt dikke pluspunt!!!

Ben erg benieuwd naar je buikfoto :) (heb het altijd heel erg mooi gevonden om de ontwikkeling door de weken te zien aan buiken :) )
    Ik heb het ook!!! Heerlijk is dat he! kan echt niet wachten tot het echte schopjes worden!
    Bij me vorige zwangerschap was het pas met ongeveer 19 weken. en toen pas voelde ik kleine vlindertjes in me buik.

Lieverd.. Dankje :)
    Wij willen wel graag weten wat het wordt dit keer. Hebben we bij onze zoon niet gedaan en dat was afentoe best frustrerend.
    Dit keer willen we de slaapkamer ook echt helemaal naar de kleine inrichten met meubeltjes en muurschilderingen. Kan echt niet wachten tot 20 weken echo!!! :D

Ik wil deze keer gewoon thuis bevallen als het mogelijk is. Mijn man heeft liever dat ik in t zh beval.. dat gaat nog wat worden als het zover is :D

Sanne..
    Dankje :)

Andrea001..
    Dankje :)

Morgenavond ga ik naar verloskundige... Ooohh wat vind ik het spannend!! eerste keer hartje horen en mijn man hoort het dan ook.
    Vorige keer was ik toen samen met me schoonmoeder omdat me man moest werken en dat vond ik zo heel erg jammer!!!

Strakjes gaan wij zwemmen.. ben heel erg benieuwd hoe me zoon het vindt! Hij is wel helemaal gek op water in zijn badje en mini zwembadje.
    Maar hoe zal het zijn in peuterbadje?

Vraag me alleen nog af.. moet ik zijn zwembandjes meenemen of gewoon zon kinderbandje waar ze al heel vroeg in kunnen zitten en niet doorheen kunnen zakken?

Nouja, neem het gewoon allebei mee.. beter teveel meenemen dan te weinig he :D

Tot schrijfs!!!

Dragonlove

20. Niet meer actief

Zijn jullie allemaal alweer lekker aan het zweten? Ik hier wel. Verder voel ik me goed. Elke dag lijkt de vermoeidheid verder af te nemen, heerlijk. Heb nog wel steeds buikpijn, maar dat vind ik niet zo erg, het is prima te doen hoor! Kortom, voel me lekker! Jullie hopelijk ook.
    Marretje, ben er benieuwd naar de uitslag van je echo.

Weten jullie ook of er algemene adviezen bestaan m.b.t. verven van je haar tijdens de zwangerschap, en dan bedoel ik coupe de soleil, streepjes in je haar (blondeer)? En hoe zwaarwegend zijn die?

Groetjes babietje...

Deel Deze Pagina