januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Babietje, in mijn vorige zwangerschap dacht ik idd dat het niet mocht, dat verven. Ben toen naar kapper geweest en heb het gevraagd en ook naar de drogist, maar beiden keken mij nogal vreemd aan. Het was maar een fabeltje vertelden ze toen en dat de verfmiddelen van nu een stuk minder agressief zijn als vroeger. Maar voor de zekerheid kun je het nog eens gaan vragen bij je kapper. Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze tegen jou zeggen. :rolleyes:

2. Niet meer actief

Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat het verven van je haar (volledig) niet verstandig is, omdat vaak de kleur niet pakt. Volgens mij heeft het geen invloed op de baby. De struktuur van je haar is door de hormonen anders dan normaal, vandaar. Maar in principe moet de kapper dit ook weten.
    Vandaag lekker wezen shoppen!! Nou ja, lekker.... Het was bloedje heet....
    Maar wel goed geslaagd! Een broek, een rok, 3 tuniekjes, 3 buikbanden en 3 hemdjes... Help Sandra de zomer door!!! :D Ik had ook nog graag een korte broek gehad, maar ik had geen zin meer en was veel te moe.

Ik merk dat ik, nu ik vakantie heb, minder misselijk ben. Heerlijk! Hopelijk ga ik nu de goeie kant op!

Én, marretje, hoe is het met de echo gegaan...?? Ben heel erg benieuwd.

Welkom, dragonlove. Dat je maar vaak komt posten!!!

3. Niet meer actief

Zo, daar ben ik dan eindelijk! Ik ben vandaag geweest voor mn echo. Er is alleen niets duidelijker geworden. Hij zag niets wat er niet hoorde te zijn, maar hij wilde wel dat ik volgende week nog even terug kwam voor een nieuwe controle. Kortom, ik ben nog niet gerustgesteld helaas.... De nieuwe afspraak staat op volgende week woensdag om 13.20 uur. Op zich is het positief dat hij niets zag wat er niet zou moeten zijn, en dat hij me dan volgende week laat terug komen om zeker te zijn! Maar ik kan het heel goed aan een ander uitleggen, het voelt voor mezelf gewoon nog heel onzeker...

Op naar volgende week!!!

4. Niet meer actief

*zucht* Daar schiet je dus eigenlijk nog niets mee op... Jammer, nou moet je weer wachten...

5. Niet meer actief

Heb trouwens net buikfoto's geplaatst van vandaag (14 weken). Een blote buik en een beklede, kies maar uit!

6. dragonlove

15 jul 2006
    38
    0
    0
    Hee! Leuk dat je goed geslaagd bent! Fotootjes???? 8) :oops: 8)

Dankjewel.. ik hoop ook dat ik hier veel mag posten!! maar zote zien ben ik al aardig op weg ;)

Oef marrietje.. minder dat je niet meer duidelijkheid hebt gekregen.. maar anderzijds.. geen nieuws is ook goed nieuws????
    en zo krijg je lekker veel echootjes!!! dat is ook erg leuk :D (nu al jaloers is!)

Ga nu even wat mailtjes lezen en daarna me bedje induiken..

Trussehhh Dames!

7. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Marretje...geen nieuws goed nieuws en je krijgt je kleintje zo wel heel vaak te zien. Das toch een pluspunt, niet?

Gisteren op marktplaats commode en kast gekocht. In de winkel superbedje erbij gevonden. (die de mensen van de kasten aanboden vonden we niet mooi). Helemaal happy.

Gisteren na 3 weken vakantie weer aan het werk gegaan. Heerlijke dag gehad. Ik had taart gebakken voor mijn collega's en de meesten waren super verbaast. De rest van de dag eigenlijk niet gewerkt de een na de ander had het ergens gehoord en kwam me feliciteren. Het leuke is dat mijn man bij mij op werk gedetacheerd zit dus hij was erbij met vertellen en ook bij hem werd de deur plat gelopen.

Over 15 min naar het kinderdagverblijf en dan weer naar mijn werk.

Voel me nog steeds iets beter al ben ik met vlagen (lees keer of 10 per dag) nog steeds misselijk. De moeheid wordt wel iets minder:)

8. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    Leuk om te lezen dat de buikjes nu overal beginnen te komen en het bijbehorende trotse gevoel. :) Ik begin ook al een behoorlijke buik te krijgen. Ben er dit weekend door een voorbijganger op aangesproken..'oh, je hebt precies zo'n buik als mijn schoondochter, ben je ook in november uitgerekend?' Eh, nee...pas 19 januari.. :oops:
    Ondanks dat ik een buik begin te krijgen, maak ik me wel ongerust of het kindje wel leeft en goed groeit. Wat zal ik blij zijn als ik het hartje weer kan horen kloppen. Gelukkig hebben we 25 juli weer een afspraak bij de VK dus daar zullen we het hartje wel weer horen.
    Het gaat over het algemeen wel lekker met ons allemaal, of niet? In ieder geval nog niet al te veel gekke dingen of rare verhalen gehoord, gelukkig maar.

Nou ladies, succes met de hitte en doe lekker rustig aan!
    groetjes, Michelle

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    he Dragonlove, leuk dat je er ook bij bent!

Ik geloof dat ik nog een heleboel bij moet lezen, ik zag snel iets over marretje? wat is er aan de hand? Ik ga het zo wel even opzoeken..

Ik heb verder niet veel te melden alleen dat ik niet tegen dit weer kan maar ja... daarom ben ik weinig online de afgelopen dagen en de komende week.

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ohhh dat klinkt geweldig labmuisje!!! Lijkt me super om mee te maken!!!

En Marretje: wat kan het dan voor ziekte zijn? Ik hoop dat alles goed zal gaan. Je zult wel in spanning zitten nu..

Nou iedereen al in positiekleding... behalve ik!!! Ik heb alleen zwangerschapsbh's aan die zijn wel flink gegroeid. Mijn buik ook wel hoor maar je ziet het nog niet duidelijk. Bij de kerk zat iedereen ook te kijken van: je bent 15 weken zwanger? en waar zit dat kind? Ik hoop dat dat niet zo blijft. De moeder van een vriendin van me bleef de hele tijd dun en 3 weken voor de bevalling vroeg er iemand: he, ben je ook zwanger? Nou dat lijkt me dus niets he...

11. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    he jammer zeg marretje dat je nog even moet wachten. zo werkt dat inderdaad vaak zo dat je het voor een ander goed kan vertellen maar dat het zelf toch wat onrustig voelt. mooie buik hoor. ik heb echt zo'n flubberbuik met 2 delen. dat ik nog een heel klein beetje taille heb op de hoogte van mijn navel. ben benieuwd wanneer het 1 geheel wordt. maandag wegen bij de VK.

@stranger. op zich wel fijn dat je buik nog niet zo dik is hoor. nu vind je het misschien nog niet zo leuk, maar dan is hij straks misschien ook niet zo superdik.

@ michelle. ik heb dat ook hoor dat ik me druk maak of alles wel goed is met de kleine. soms denk ik zelfs nog van ben ik echt wel zwanger. maar ja, gaat hopelijk over als ik meer bewegingen voel.

12. sim

sim Niet meer actief

hee meiden, hier weer een wat meer optimistische sim :) ondanks het weer moet ik zeggen dat ik goed in mijn vel zit vandaag, en ik heb vandaag iets gevoeld in mijn buik, kon niet missen, dat was het! ws zit ik daarom ook goed in mijn vel, het is nog niet super duidelijk maar wel duidelijk genoeg om te onderscheiden van het darmgebrubbel. dus blij blij blij.
    verder lukt het me aardig goed om dingen te verzetten in mijn hoofd. vanmorgen met een vriendin even de etos doos gehaald, en een tal wat langere t-shirts bij hennes, veel 50%, dus leuk en lang genoeg om geen hemd onder te doen, ik wil niet met een blote buik over straat, want dat is gewoon echt geen kijk nu, althans ik voel me er niet lekker bij, dus nu een leuke oplossing gevonden (ze hebben ook leuke zwarte v-hals t-shirts die lang zijn en mooi aansluiten 6,90) wat moeilijk te vinden is = een meerek-rok, echt moeilijk, heb eentje gevonden weer bij hennes, matroosstreep beetje asymmetrisch en een fijne brede band gewoon bij de dames.echt wel een tip voor deze fase en voor volgend jaar ook weer leuk!
    misschien moeten we allemaal binnenkort toch maar eens onze trotse buikjes gaan plaatsen hier ;)

13. Niet meer actief

mmmm voel nog niks :cry: :cry:

14. dragonlove

15 jul 2006
    38
    0
    0
    als het je eerste kind is.. dan is het normaal vanaf 16 weken pas iets te voelen of zelfs met 20 weken
    ligt ook aan de ligging van de placenta heb ik me laten vertellen.

Voor mij is het me 2e zwangerschap vandaar dat ik het al zo vroeg voel.

15. Niet meer actief

gelukkig maar, begon me al een beetje zorgen te maken. Nog eventjes geduld dan maar.

16. dragonlove

15 jul 2006
    38
    0
    0
    Gelukkig is deze forum er he :) daar kan je meestal al je antwoorden vinden op je vragen :)

17. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    he Sim, mooi dat je wat positiever bent! betekent dat nu ook dat de stress wat minder is?

Ik had hetzelfde probleem als jij: ikkan geen leuke rokken vinden!!! Sommige modellen staan me gewoon niet omdat ik vrij klein ben. Dan zie ik eruit als een opgestopte worst terwijl ik toch echt niet dik ben...

oh het lijkt me zo leuk om het kindje te voelen!!! Maar ik merk nog niet veel... dus dat is nog eventjes geduld oefenen...

18. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Belt mijn verloskundige net op dat ik dinsdag geen echo krijg want het echoapparaat is kapot en ze hebben niet voor dinsdag een nieuwe :( maar ze gaan wel aan de buik voelen en naar het hartje luisten dus tis toch iets en als ik het hartje hoor kloppen ben ik ook wel tevreden maar tis toch een beetje balen, maar dan krijg ik keer erna wel mijn echo.

19. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    haha Dorito.. zo'n blubberbuik in twee delen heb ik ook :oops: .. Alleen tegen de avond lijkt ie helemaal wat rond te worden, maar de rest van de dag lijkt het gewoon alsof ik al weken lang veel te veel snoep. ;)

Kan bijna niet wachten totdat ik ook wat beweging voel. Maar goed, ik ga ervan uit dat dat nog wel een weekje of 7, 8 kan duren.

doei
    Michelle

20. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Je buikje gaat ook al aardig groeien marretje. we gaan volgende week op vakantie dus zal dan foto in bikini maken van mijn buikje

Deel Deze Pagina