Ik vind het zo leuk dat we nu allemaal een nieuwe fase in gaan. We worden dikker, gaan onze beebs voelen, heerlijk... Ik heb ook het idee dat iedereen wat ontspannender wordt, het gevoel van de eerst 12 weken zijn voorbij. Ik voel ook dagelijks leven, brobbeltjes/7-upje in mijn buik. Nog een week of wat en het worden echte schopjes. Kijk er nu al naar uit. Sprak vandaag iemand van zwangerschapgym van de 1e ZW en ze vertelde mij dat haar dochter een broertje of een zusje ging krijgen. Ik zei, onze dochter ook! Goh wat leuk zei ze, wanneer? Ik; 17 jan. 2007. Zij is 7 jan. 2007 uitgerekend. Toevallig en grappig. Misschien wel weer samen op ZW-gym. Gaan jullie ook ZW-gym volgen? Ik wel weer, voor de gezelligheid. Als je van je 1e zwanger bent denk ik dat je er best veel aan kan hebben, vooral de ademhaling- en ontspanning technieken. Ik ben van mezelf niet zo'n stresskip maar best kalm en nuchter. Zonder die oefeningen had ik het er misschien ook wel goed vanaf gebracht hoor! Ik weet wel dat ik bij de 1e echt goed heb gepufd en kunnen ontspannen en dat ik daardoor zo'n vlotte bevalling heb gehad (mijn mening hoor ) Nou ja, was weer een verhaal van mijn kant, doei doei!
Hoi babietje, Ik heb me ook opgegeven voor de ZW gym. Ik woon in een vinexwijk en ken hier nog steeds niet zoveel mensen. Lijkt me een leuke manier om mensen uit onze plaats te leren kennen die hetzelfde meemaken als wij.
Jeetje, wat is het warm. Het is gewoon niet leuk meer nu! Volgens mij kan ik er nu wat minder goed tegen dan normaal gesproken. Marretje, wat vervelend dat je nog niet veel met de echo bent opgeschoten. Meestal is geen nieuws inderdaad goed nieuws, maar ik kan me voorstellen dat je je toch wat druk maakt. Nog even een weekje geduld. Dat wordt een lange week. Wat leuk dat zoveel meiden hun kindje al voelen. Ik heb nog niks gevoeld, alhoewel ik het gisterenavond op bed wel even dacht te voelen. Wat zijn de momenten waarop jullie het vooral voelen. Als je rustig zit of ligt of als je lekker bezig bent? Gr. Lieverd
@ michelle. ik heb precies hetzelfde met dat mijn buik s avonds pas min of meer 1 geheel wordt. vandaag liep ik in de stad en vroeg me echt af van die mensen denken zeker dat ik dik ben. wel grappig dat ik net in het boekje "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" las dat het met veel vrouwen werkt van dat eerste kleine buikje wordt gekoesterd en als het dan dikker wordt, is het van oh jeeh ik word zo dik en ik zie er niet uit, mijn borsten ook niet. dat herken ik wel ene beetje. met name 's avonds. @babietje; ik wel wel op zw gym gaan, maar dan de yogo variant. heb altijd al wel yoga willen doen en dit is een mooie mogelijkheid. ben benieuwd. @ lieverd. wat een hitte he. ik word er ook helemaal gek van. moet zeggen dat ik er nog meer last van had n paar weken geleden toen ik ook nog zo misselijk was, maar heb het nu wel weer gehad. dat het maar snel zaterdag mag zijn dat het wat koeler is. heb alles vandaag dicht gehouden en wilde net gaan luchten, maar het is nog steeds snikheet buiten. ik trouwens dacht iets te voelen toen ik rustig op de bank lag. @ marretje: sterkte nog met wachten. ik las trouwens net de je borsten in de komende periode nog meer kunnen gaan groeien. jeetje zeg. waar gaat dat heen? ik dacht dat het zo wel genoeg was.
haha, ja waar gaat dat heen, dat dacht ik net ook toen ik voor de spiegel stond tjonge jonge, nou eeh, alsof ik een bezoekje aan dokter schumie heb gebracht en ook nog mooi stevig haha, kon wel weer twintig zijn *trotstrots* maar goed ze doen sinds twee dagen wel weer pijn steken erin en heel gevoelig, da's dan weer minder...
Als ik tot rust kom, wanneer ik druk ben is het stil in mijn buik (meestal). Het wordt straks leuk als je een maand of 5-6 bent en je hebt 's avonds een feestje of een hele drukke dag. Wanneer je dan denkt, nou hè hè rust, dan begint je beeb lekker veel te bewegen, heerlijk is dat. Tenzij je een schop in je ribben krijgt. Ik heb wel eens gegild, toen deed het dus zeer! En ja, wat is het HEET. Ik zweet druppels, stroompjes, watervallen Ik heb m'n dochter nog in bad zitten en hoop dat ze straks lekker in slaap kan vallen. Het is al erg laat voor haar maar eerder is gewoon niet te doen hier in huis. Succes allemaal met slapen vannacht. Groetjes babietje
hoop ook dat de hitte snel over is. Mijn misselijkheid is sinds gisteren weer in alle hevigheid terug... Werd vandaag al min of meer naar huis gestuurd door collega's (we hebben airco maar die doet het niet dus is het 30graden en benauwd op werk). Op naar verkoeling laat die regen maar komen!
Hello ladies! Wat een hitte! Ik loop echt met mijn ziel onder de arm... Het is bij ons in huis een graad of 30 en boven wil ik niet eens weten... Maar een ding ben ik wel blij mee, ik ben zo goed als van mijn misselijkheid af!!! Joepie!!! Nu kan ik pas echt gaan genieten van mijn zwangerschap! En van de vakantie. A.s. zaterdag gaan we weg, 2 weken naar Friesland. Kamperen met de tent! Hopelijk is het dan niet zo warm als nu... Maar goed, als het maar droog is. Vandaag ga ik ook eens kijken wat ik aan Kado-dozen kan aanvragen. Is nooit weg, zulke dozen!! Misschien ben ik er nog voordat ik wegga, anders tot over een week of 2! Groetjes, San
Sanwel: Fijne vakantie alvast. Heerlijk vooruitzicht in ieder geval. Gelukkig is het hier ietsje minder warm als gisteren en het waait een beetje meer. Maar ik zit lekker op kantoor dus hier is het heerlijk cool! Verder gaat hier alles ok. Ik heb af en toe het gevoel dat ik mijn hummeltje voel, maar dan denk ik ja het kunnen niet zo goed mijn darmen zijn. Dus denk dat ik nog even geduld moet hebben. Over 2 weekjes weer naar de VK en dan horen we het hartje weer. Dan de week erop alweer de 20 weken echo. Jee wat gaat de tijd nu hard.
Nou, ik voel nog nix, maar jij bent ook al 3 weken verder dan ik. Bij de eerste voelde ik bewust wat in week 20, maar achteraf had ik datzelfde al in week 16 gevoeld... Veel sterkte op je werk. Daar is het iig lekkerder dan hier in huis.
hoihoi, wat een hitte inderdaad, klaag smelt, drupdrup, gewoon overleven nu en niet denken, maar goed, sanwel, hele fijne vakantie gewensd (met wat aangename temperaturen ) en ja, als je nadenkt nu gaat de tijd best wel snel he? zodra die 12 weken om zijn, wij moeten 2 augustus weer, eigenlijk zouden we volgende week dinsdag, maar mijn man moet en week doorwerken (airco's installeren, hij red mensen , wou dat hij er één achterover kon drukken voor thuis hihi) en inderdaad dan nog twee weekjes en dan alweer de 20 weken echo, dan zitten we op de helft ai, dat gaat dan echt ineens snel
Klopt, Sim!! Als je eenmaal die 12 weken gepasseerd bent, gaat het echt heel snel! Je zit idd zo aan die 20 weken én op de helft... Over ongeveer een half jaar heb je gewoon een baby (erbij)!!~Raar idee, hoor! Wij zijn er trouwens uit, v.w.b. de namen. Een meisjesnaam hadden we al, incl. een 2e naam. En voor een jongen hebben we nu ook een roepnaam, alleen de 2e naam nog. Maar daar gaan we ons in de vakantie over buigen. Ik neem wel een namenboek mee en een schrijfblok, kunnen we gaan puzzelen.
heerlijk dat puzzelen op vakantie dat hoort erbij, en nog fijner dat je weet wat de prijs is en dat je zeker weet dat je de prijs ook nog eens krijgt 8) van onschatbare waarde wij hebben ook al een naam, kan voor beide ik wil eigenlijk ook nog wel een tweede naam, en daar wil ik dan het één en ander in verwerken, dus ik ga ook nog eens puzzelen, in the backyard haha, heel veel plezier daar waar in friesland ga je heen?
We gaan naar St. Annaparochie, camping de Blikvaart. Ligt bovenin Friesland, voor diegenen die het niet weten. Lekker aan het water en de beheerder heeft een boerderij, leuk voor de kids! We gaan met een kameraad van mijn man en zijn vrouw en 3 kinderen. Die kids zijn al wel ouder dan Ruben, maar spelen met zo'n ukkie vinden ze wel leuk! Ruben is bijna 16 maanden en die anderen zijn 6, 7 en 8 jaar. We staan gelukkig niet naast elkaar, anders heb je haast geen vrijheid... Maar het lijkt me wel gezellig!
Hallo Dames, Ik zal echt blij zijn als de temp eindelijk weer eens omlaag gaat.. maar ziet er niet naar uit vakantie... heerlijk!!! Wij gaan pas eind september naar duitsland naar een landal park. Welke weten we nog niet.. merken we dan wel Hier gaat het nu langzaam iets beter met de misselijkheid.. maar kan absoluut niet tegen frituurvoedsel Vond ik echt jammer.. had gisteren echt zin in een groentekroket!! Heb het maar aan de hond gegeven. Ga weer een eindje aan breien.. het is gewoon niet te doen met de hitte!!! Tot schrijfs!!
Heet, heter, heetst. Warm, warmer, warmst. Morgen weer werken. Daar hebben we airco. Voel me goed uitgezonderd de warmte. Wel buikpijn, niet zo erg gelukkig. Ga weer naar beneden, het is hier boven op z'n minst 35 graden, of nog warmer. Fijne vakantie Sanwel, wij moeten nog 1 weekje werken, dan 1 weekje thuis en dan naar België en Luxemburg voor 1 week, dan nog 1 weekje thuis. Veel plezier in St. Anaparochie!! Groetjes babietje
Hé meiden, Ik ben dus niet de enige met last van hitte. Vandaag is het gelukkig wat koeler, maar in huis nog altijd 29 graden. Sanwel, fijne vakantie! Mijn vakantie is sinds afgelopen maandag begonnen en ik hoef pas 21 augustus weer. Heerlijk! Wij gaan over 1,5 week op vakantie, 2 weekjes kamperen, maar we weten nog niet waar. Ik kreeg net het serviesje van Moeders voor Moeders. Ziet er erg leuk uit. Dit wordt mijn laatste inzamelweek. Dinsdag weer naar de verloskundige. Ik kan bijna niet wachten, hihi! Vandaag wezen babyshoppen met mijn moeder. Ik heb een onderlakentje en lakentje gekocht voor de kinderwagen. Zo leuk! Ik wil morgen eigenlijk nog terug naar Babyplanet met mijn man, want ze hadden veel leuke aanbiedingen. Ik hoop dat ik hem morgen meekrijg. Fijne avond allemaal en sterkte met de warmte! Gr. Lieverd