januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Bedankt allemaal voor jullie steun!

Caecilia, wat leuk hoe ze allemaal gereageerd hebben joh! Wel balen dat je misselijkheid weer terug is, ik hoop voor je dat dat snel weer weg is.

Stranger, wat het voor ziekte kan zijn? Het kan emphacele zijn, als ik het goed onthouden heb. Dat betekent dat de ingewanden van het kindje aan de buitenkant van het buikje in een soort van zak zitten. Later moet het daar dan aan geopereerd worden, zodat het weer van binnen zit.

Dorito, mijn buik is ook nog in 2 delen hoor!

Sim, goed te horen dat je weer wat beter voelt.

Wordt het geen tijd voor iedereens buikje te laten zien??? Ben zo nieuwsgierig!

Sanne, balen dat je nog geen echo krijgt, maar inderdaad het hartje horen is ook heeeeeel mooi! Ben benieuwd naar je buikje in bikini! :)

Babietje, ik heb me nog niet verdiept in zw gym, maar denk dat ik dat wel wil doen, al is het maar voor de gezelligheid!

Sanwel, een hele fijne vakantie en weg met die misselijkheid!!! Yes!

Lieverd, jij ook heel veel plezier met je vrije dagen! En leuk is dat he, dat shoppen!

2. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Hoi meiden,

Bijna weekend en dan zit de eerste werkweek na mijn vakantie er weer op. Als ik erlijk ben heb ik genoten van weer werken (echte workaholic dat wordt nog wat straks) maar ik ben nu wel moe. Van het weekend lekker een beetje extra slapen.

De airco op werk is eindelijk weer gemaakt :) Hopelijk gaat de misselijkheid dan weer een beetje weg.

Van het weekend gaat mijn man het kamertje ophalen kan haast niet wachten.

Inmiddels is mijn buikje echt zichtbaar! Helemaal als ik zo'n lang zwangerschapsshirt aan doe ( zo een die bijna een jurkje is) mensen op straat beginnen me al aan te spreken...heel bijzonder.

Marretje, lief dat je aan iedereen denkt....maar hoe is het met jou?

Liefs
    Caecilia

3. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Hallo dames

Hoe is het hier. Ik ben een week niet geweest want het was veeeellllllste warm. Kan er slecht tegen dit jaar maar ja heb ook niet elk jaar zo'n klein krummeltje in me buik.

Ik heb zelf de afgelopen 3 dagen heel veel spierpijn gehad boven in me buik. 3 dagen lang het gevoel dat ik verschrikkelijk veel buikspier oefeningen had gedaan. Alles stond strak alles deed zeer, en het gevoel alsof je een buik had van hier tot aan de maan.
    Gelukkig is dat nu weer iets minder. Mijn hele buik was gespannen en als de kleine krummel bewoog dan voelde dat niet eens als een kriebeltje, het deed dan gewoon even zeer. Maar vanochtend heb ik weer een kriebeltje gevoeld dus de buik begind zich weer te ontspannen.

nou hier verder weinig nieuws.

Groetjes labmuisje
    ps ohja mijn borsten beginnen ook weer te groeien, ben benieuwd of ik straks cup I haal.
    groetjes.

4. emma

emma Actief lid

21 nov 2005
    113
    0
    0
    Hallo allemaal!

Hier ben ik weer even, ga vannacht op vakantie met de auto naar Italië! Straks de kleding inpakken en vanmiddag de auto in orde maken. Dan hondje naar ouders brengen en hopelijk kunnen we nog wat kleine uurtjes slapen voordat de nachtelijke tocht begint. Heb er zo'n zin in!
    Heb het deze week met die hitte zwaar gehad om zoveel nog te wassen en strijken en in te pakken, pfff.
    Verder gaat het prima hoor, en met de Angelsound (wat trouwens een soort sterke microfoon blijkt te zijn ipv geluidsgolven uit te zenden, en dus veiliger dan ik eerst dacht) luister ik ongeveer 2 keer per week even het snelle hartslagje van de kleine, en dan kan ik er echt weer tegen, hoe heet het ook is. Dat geluid maakt alles goed!

Marretje: mooie foto's van je buik, lijkt wel een beetje op de mijne. Zelf heb ik nog geen foto's, wellicht na de vakantie.
    Ik hoop voor jullie dat volgende week de echo goed nieuws brengt. Maar het is toch al een goed teken dat ze van de week niets zagen wat niet hoorde? Heb vertrouwen meid!

Degenen die al wat voelen in hun buik, ik voel nog helemaal niets. Maar ja, is ook mijn eerste zwaangerschap en de placenta ligt aan de voorkant, dus kan er nog lang op wachten.

Sanwel: ook jij een hele fijne vakantie in Friesland! Wij gaan ook in de vakantie eens goed nadenken over namen.

Lieverd: wat een lekker lange vakantie heb jij zeg, geniet er van!

labmuisje: zou je met die spierpijn die je voelde niet een groeispurt van binnen gemaakt hebben? Ik voel ook een keer of twee per week van die trekkerige dingen, volgens mij is het aan het werk dan.

Zo meiden, ik krijg het erg druk vandaag, dus zal hier niet meer posten. Lees voordat ik de pc afsluit vanavond wel even door hoe het jullie weer vergaan is vandaag. Voor nu zeg ik, tot over twee weken en iedereen braaf het buikje laten groeien in die tijd :D .

Doeg doeg!

5. Niet meer actief

Hier ook weer eventjes een berichtje van mij. Wat jij voelt is denk ik idd de groei van de kleine Labmuisje. Ik heb dit vooral onder aan de zijkanten van mijn buik (banden??). Mijn buik begint nu ook echt te groeien en vooral als je inderdaad een zwangerschapsbroek / truitje aanhebt valt het extra op. EINDELIJK!!!.

Ik heb nu af en toe het geval dat ik mijn ukkepuk voel. Tenminste de borreltjes en vlindertjes. Maar weet het niet echt zeker. Misschien is het gewoon wel een luilakje.

Vanavond de kinderwagen ophalen. Wij hebben de Quinny (dezelfde als Lieverd) maar dan een rode en er zat een gratis maxicosi bij dus dat is ook al mooi meegenomen. Ik heb bij de IKEA een leuk kinderkamertje gezien en deze gaan we tzt ook halen. Verdere spulletjes nog niet gekocht.

Voor iedereen straks een fijn (warm) weekend.

6. Niet meer actief

En natuurlijk Emma een hele fijne vakantie!!!!

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    he haloo daar ben ik ook weer eens. door het weer had ik geen puf om naar de uni te fietsen... hihi dat zal wel veel bekend voorkomen!

We hebben gisteren ook een kinderwagen gescoord. Een Mutsy Outdoor (oid), helemaal compleet en zag er nog goed uit!!! We zijn er superblij mee! Oh ja, hij is tweedehands, we gaan veel tweedehands kopen omdat het financieel anders niet te trekken is. Hier hebben we al zo'n €500-600 mee uitgespaard :-D.

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Oh ja, Emma en Sanwel: fijne vakantie!

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    En dan vergeet ik ook nog te zeggen dat ik woensdag naar de vk ben geweest. Uitslag van het bloedonderzoek was goed, ijzer en alles. Bloedgroep wist ik al (0 neg.) dus ik krijg met 30 weken een anti-D nog iets prik. Is er iemand anders die dat ook krijgt?
    Verder groeide de kleine goed, bloeddruk was goed, alles was goed. Hm heerlijk!!!

En nu ga ik zwemmen dus doei tot maandag!

10. sim

sim Niet meer actief

hee meiden! emma ook jij een fijne vakantie, sanwel is vast al aan het bakken op haar bestemming 8)

stranger: ik heb ook oneg, ik heb twee keer zo'n prik gehad (na mijn eerste miskraam, dat was met 14 weken; en na de bevalling van mijn dochter zij was opos) ik weet niet hoe ze dat nu gaan doen bij mij later in de zwangerschap, maar ik geloof dat de vk iets zei over dat ze in de gaten houden hoeveel antistoffen er in je bloed zitten, het fijne weet ik er eerlijk gezegd ook nog niet van, maar ik ga dat bij mijn volgende bezoek zeker even vragen.

voor iedereen een heel fijn weekend! en hopend op van tempzakken!!!

11. Niet meer actief

Caecilia, met mij gaat het verder prima hoor! Ik ben natuurlijk wel een beetje nerveus voor de echo woensdag, maar hoop dan toch definitief te horen dat alles goed is met mn kindje! Verder heb ik eigenlijk weinig te zeggen, nergens last van op het ogenblik, dus dat is wel heel fijn. Verder de warmte natuurlijk, maar goed, dat heeft iedereen!

Kortom, mijn groeispurt is even gestopt, dus nu is het wachten op het volgende!

12. Niet meer actief

Oh, stranger, nou vergeet ik nog te zeggen dat ik ook o neg heb, dus ook een prik krijg met de 30e week.

13. Niet meer actief

Over je bloedgroep, ik heb A-negatief. Tijdens m'm eerste ZW bij 30 weken een prik gehad en na de bevalling (dochter was A-positief). Nu wordt m'n bloed gecontroleerd bij ongeveer 30 weken en zo nodig krijg ik dan weer anti-D-immunoglobuline. Als alles OK is, is het niet nodig. Na de bevalling zal dan weer gekeken worden naar de bloedgroep van de baby en zo nodig krijg ik weer een prik.

Vakantiegangers, veel plezier!!!!

Verder geen bijzonderheden hier. Lusten en lasten nog steeds hetzelfde, prima in orde! Ik blijf hopen dat die buikpijn op dit niveau blijft en niet erger gaat worden, heb het nu alleen bij lang staan/lopen, opstaan, etc. Het straalt dan echt naar mijn liezen.

Voel me gelukkig en heerlijk zwanger :D

Groetjes babietje

P.S. Zal vanavond aan mijn man vragen even een foto te maken van mijn buik, plaats ik hem in mijn album!

14. Niet meer actief

Net de kinderwagen besteld. Het is dus de rode quinny speedy geworden (zie foto in fotoalbum). Er zit ook nog een reiswieg + gratis maxicosi bij. Ben helemaal happy!

15. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Hallo dames

Ja de buikpijn bij mij is echt van een groeispurt dus ben heel benieuwd hoe hoog mijn baarmoeder straks zit als we over 2 weekjes weer naar de verloskundige gaan. Zelf heb ik het gevoel dat het nu net onder de navel zit. De spierpijn in nu in iedergeval minder dus dat scheelt.

Voor de rest die met vakantie gaan heel veel plezier en tot horens.

Groetjes Labmuisje

16. elanor

elanor Lid

21 nov 2005
    72
    0
    0
    Groningen
    Zo, ik meld me ook weer eventjes. Het was me de afgelopen dagen toch een beetje te heet op zolder. Heb dus een paar dagen niet achter de computer gezeten. Met die hitte ben ik zowiezo tot weinig in staat :(
    Maar goed, we hebben toch wel het een en ander gedaan hier in huis. Onze babykamer is zelfs al zo goed als klaar! We waren vorige week even aan het babyshoppen en zagen een ontzettend mooi kamertje. Direct maar besteld en gisteren belden ze al dat alles er was.
    Vanochtend alles opgehaald en naar binnen gehesen, en nu staat het er :D Echt helemaal super. Als ik er langs loop moet ik ook steeds even naar binnen kijken, ik ben er helemaal blij mee :D
    Verder heb ik nog even wat foto's on mijn album gezet van de kinderwagen en toebehoren.

We schieten al weer lekker op met z'n allen, nog even en we zijn al op de helft. Gelukkig nemen de misselijkheid en andere kwalen bij de meesten bu ook duidelijk af.
    Nou, weer een heel verhaal. Ik ga nog even bijlezen op de rest van het forum.

Groetjes.

17. Niet meer actief

OK, heb de foto van mijn buik geplaatst. Heb 'm zelf gemaakt en is goed gelukt. Toen ik 'm zelf zag, schrok ik toch behoorlijk. Zo van de zijkant ziet hij er anders uit dan van de bovenkant. Nou ja, het is toch echt zo. De onderkant van mijn buik staat ook al echt naar voren!

Verder een heerlijke dag gehad. Mooi, niet te warm weer. Gisteravond een verkoelende omweersbui gehad, super! :D
    Wel een eind gefietst, dikke 25 km, waardoor ik nu een pijnlijke stuit en heupen heb. Moet heel voorzichtig gaan zitten, anders kom ik niet weer overeind :oops: Lijk wel een oma, hi hi :) Is morgen vast weer beter.

Deze week nog even werken en dan VAKANTIE, JOEPIE!!

Iedereen een prettige avond en tot later!

18. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    jeetje hoe doen jullie dat toch allemaal een kinderwagen met een gratis maxi cosi erbij. dat moet ik ook eens uit zien te vinden. we willen in ieder geval de quinny speedy sx.

voor iedereen die al lekker vakantie heeft: genieten maar.

marretje heel veel sterkte alvast woensdag. hopelijk krijg je gewoon goed nieuws en is er verder niets aan de hand.

er zijn er veel zeg die negatieve bloedgroep hebben. ik ben heel standaard O pos dus gemakkelijk.

ik merk wel dat ik wat kribberiger ben de laatste tijd trouwens. erger me aan meer dingen en ben sneller onrustig. misschien komt het door de hormonen. wie zal het zeggen.

nou geniet er allemaal van dat het wat normalere temperaturen zijn. vanacht lekker slapen!

19. Niet meer actief

eleanor, mooie kinderwagen hoor!!!

babietje, wow, wat heb jij een mooie buik!

Dorito, dank je wel weer he, ik laat het woensdag natuurlijk even weten!

Hier verder alles ok, het is buiten wel heel lekker nu, moet ik zeggen, alleen binnen zit ik nog met een rode kop! Het koelt binnen maar niet af, vervelend vind ik dat!

Verder ben ik tot niets in staat, geen puf om schoon te maken of op te ruimen of zelfs leuke dingen te doen. Het liefst slaap ik de hele dag, maar goed, dat is ook weer zo wat...

20. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Jullie hebben het steeds over foto's.... waar vind ik die?

Deel Deze Pagina