januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Marretje, heerlijk om te horen dat alles normaal lijkt op de echo. Kun je weer met een gerust hart slapen.

Hier koelt het nu heerlijk af (omgeving Groningen), omweer, regen, mmm....

Ik heb nu al een paar dagen niets gevoeld en maak me dan gelijk een beetje ongerust, wou dat ik nu even het hartje kon horen kloppen. Ik weet wel dat dat normaal is, maar toch...
    Die spanningen horen er nu eenmaal bij.

Groetjes...

2. Niet meer actief

Ik denk dat ik mijn hummeltje ook heb gevoeld. Voor de ervaren a.s. moeders, voelt het een beetje als hele zachte plokjes en kriebeltjes. Hoop het wel want dan is het mijn hummeltje. VOlgende week weer naar de VK naar het hartje luisteren.

3. dragonlove

15 jul 2006
    38
    0
    0
    Ik voel de kleine momenteel even helemaal niet.. maar toen ik hem een tijdje wel voelde.. was het idd ook als kleine plopjes en jeuk aan de binnenkant van me buik.

15e weer naar vk..

4. sim

sim Niet meer actief

hoihoi! @dragonlove, dat kan inderdaad dat het lijkt dat je het even niet voelt, maar de baby beweegt wel door hoor, alleen misschien net als jij druk bezig bent waardoor het niet opvalt, zou me niet druk maken, straks als het wat krachtiger wordt ga je het sowieso duidelijker en harder voelen.

en @ roos, het zijn inderdaad die plopjes, net luchtbelletjes maar dan wat plopperiger, hihi moeilijk uit te leggen, maar ik denk wel dat je het gevoeld heb.

hier is alles lekker rustig, gelukkig koelt het lekker af, alleen in huis zakt de temp nog niet echt. maar goed, al een stuk beter dan de afgelopen weken!
    morgen weer naar de vk! leuk en weer spannend. gaat nu best wel snel allemaal, soms slaat de paniek me even toe met wat we nog allemaal moeten doen, maar goed het is boven nog zo warm, als het wat is afgekoeld kunnen we daar lekker aan het werk. we hebben nog tot januari, dus eigenlijk als je het zo zegt nog tijd genoeg.

voor de vakantiegangers een hele prettige vakantie en ik kan ook niet wachten op alle zomerse verhalen als jullie terug zijn!

meiden geniet van de koelte! ;)

5. Niet meer actief

We willen heel graag weten wat het wordt. Ik kan niet wachten om echte jongens of meisjes kleertjes te kopen!

En dat gevoel van die plopjes en zo, dat heb ik ook. Het is net alsof er lucht dwars zit, alleen als ik dat normaal heb (voor ik zwanger was), kwam die lucht er dan ook na niet al te lange tijd uit :oops: . En nu niet. Zo voelt het ongeveer. Niet helemaal hetzelfde, maar goed...

6. Niet meer actief

Ik heb trouwens net een afspraak gemaakt voor een pretecho. 2 september is de dag! Dan krijgen we een superlange 2d echo, op dvd en een rits foto's. Zo'n zin in! En we hebben een soort pakket, dat we dan rond de 25-30 weken een 3d/4d echo krijgen. Dan is de 3d foto's, en de 4d bewegende beelden. Ook op dvd en foto's. Wel een beetje overdreven, een weer een hoop centjes, maar goed, je krijgt maar 1 keer in je leven je eerste kindje, toch?! Ach, zo praat ik het bij mezelf goed in ieder geval hahaha!

7. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Wij hebben in week 23 (14 september) ook een extra echo. Soort pret maar eigenlijk is het via de verloskundige... In de praktijk waar ik loop zijn er 2 bezig met een opleiding voor echo's etc. en daar mocht je je voor opgeven en dan krijg je GRATIS een uitgebreide 2d echo van 45 min!

Kon dit natuurlijk niet aan mijn neus voorbij laten gaan en heb me opgegeven.

Morgen weer naar de VK ben best zenuwachtig...mijn lijf doet zwanger maar toch blijft er de angst dat er iets mis kan zijn... We zijn nu 7 weken geleden voor het laatst in/bij zh/vk geweest en dat vindt ik toch een lange tijd.

8. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Hallo dames

hoe is ie allemaal bij jullie wat ik zo lees is alles wel goed. Heerlijk Marretje dat alles goed is. En ja voor alle die twijfelen of ze de baby al gevoeld hebben wees gerust wat jullie beschrijven klinkt heel bekend. Bij mij is het inderdaad meer jeuk aan de binnenkant van je buik, kriebel aan de binnen kant.
    Ik heb het nu zelfs wel eens aan beide kanten van me buik. (zowel links als rechts opde zelfde hoogte) Denk dat mijn krummel zich dan aan het uitrekken is.
    Verder hier alles goed. Mijn buik groeit enorm. En heerlijk dat koelere weer. Ik zal binnenkort weer een foto maken van me buik en dan moet ik toch echt mijn man strikken om me te leren hoe ik dat dan op de comp kan zetten.

Verder geen nieuws. Ben alleen al wat aan het shoppen geweest voor rompertjes bij de prenatal. Moest eigenlijk een kadotje hebben voor kennissen van ons die ook een kleintje gekregen hebben maar ja.......... Wat zijn die kleertjes toch schattig he. Heb uit eindelijk wel het kadotje gekocht nadat ik voor mezelf 5 rompertjes had uitgezocht. Op twee stond de geweldige tekst en van "papa's kanjer" en "mama's kanjer" die kon ik toch echt niet laten liggen he.

Mijn man is verder druk bezig met de kamers. Ja we moeten zelfs twee kamers veranderen. De grote kamer (nu computer en boekenkamer) word de babykamer en de kleine kamer (nu opslag, rommel en waskamer) word dan de computer, boeken-, opslag-, rommel en waskamer. Dus een kleine verbouwing was wel nodig.
    Maar hij is er druk mee bezig. Lang leven een man die eigenlijk een technische opleiding heeft gehad maar daar niet meer mee werk, maar nu wel heel handig uit komt. (snappen jullie het nog???)

Groetjes labmuisje
    (die nu aan het werk is in haar nachtdienst.)

9. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Alles was goed bij de VK! Hartslag was heel erg duidelijk en goed te horen.
    150 slagen per minuut. Wij zijn helemaal blij! Ik heb een verwijsbrief voor de 20 weken echo en vanmiddag hoor ik of we een extra echo moeten laten maken in het ZH voor de hartruis die mijn man vroeger heeft gehad.

10. Niet meer actief

Fijn dat alles goed was bij de VK, ik mag maandag weer. Leuk zijn die rompertjes he Labmuisje bij de Prenatal. Ik heb ze ook gekocht. Het begint onderhand een hele verzameling al thuis te worden met allerlei spulletjes. Heb van mijn zus ook al van die hele lieve ieniminie luiertjes gekregen die ze over had. Over 6 weken komt de kinderwagen binnen, dus daar moeten we nog heel even op wachten. Vrijdag zijn we lekker vrij dus gaan we naar de kinderkamer kijken :) , heb er nu al zin in.

Groetjes vanuit een heerlijk koel Brabant!!!!

11. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    haai meiden.....

ik hoef pas 23 augustus weer naar de vk/zh heb dan mijn 20 weken echo...spannend
    we hebben trouwens al een kinderkamer uitgezocht,
    deze krijgen we 9 september.
    leuk he.
    En jullie wanneer krijgen jullie of willen jullie achter een kinder kamer aan
    groetjes en succes

12. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik ben ook uitgerekend in januari, en wel op 15 januari. Ik weet echter pas 2 weken dat ik zwanger ben :oops: :)

13. Niet meer actief

Wow, hoe heb je dat gedaan dan?

En, gefeliciteerd!

14. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Begin dit jaar ben ik een tijdje met de pil gestopt, niet om bewust zwanger te worden maar vanwege klachten die ik had. Achteraf ben ik toen in april (de 8e ofzo) zwanger geraakt. 2 maanden later ben ik weer met de pil begonnen, me helemaal niet ervan bewust dat ik zwanger was! Toen kreeg ik wat last van een "opgezette" buik en gevoelige borsten. Maar ik dacht dat dat kwam omdat ik weer met de pil was begonnen :) Vervolgens ben ik nog een keer ongesteld geworden, dus ik had nog steeds niets door. 4 weken terug ongeveer had ik weer ongesteld moeten worden, en toen ben ik het niet geworden. Ik ben toen nog 10 dagen op vakantie gegaan en toen we terug kwamen van vakantie toch maar een test gekocht onder het mom van"het zal toch niet?!?!" ......... en die test was dus positief. Heel onwerkelijk en ik kon het niet geloven, de huisarts zei toen dat ik waarschijnlijk pas 4 weken, hooguit 5 weken zwanger was. Hij vond ook dat ik nog geen buikje had. Ik zelf vond van wel, mijn vriend had ook al langer gezien dat ik een buikje had gekregen en op mijn werk had ook al iemand het opgemerkt. Een week later had ik een termijn echo en toen zagen we tot onze grote verbazing dat ik al 15 weken en 2 dagen zwanger was!!!
    Ik kan niet beschrijven hoe mooi en leuk het voelt dat je erachter komt dat je kindje al bijna 4 maanden "stiekem" in je buik zit........ ;)
    En als ik dan lees hoe veel moeite sommige mensen hebben om zwanger te worden, dan besef ik des te meer wat voor mooi geluk ons zomaar overkomen is!
    En geduld is toch al niet mijn sterkste kant dus gelukkig hoef ik geen 9 maanden maar nog maar 5 maanden te wachten tot ik ons kindje in mijn armen kan houden :)

15. Niet meer actief

dat is waar, je hoeft minder lang te wachten! En je mag het iedereen gelijk vertellen hihi!

16. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    weer een update van mij......

ik moet vanmiddag om 10 voor 2 bij de huisarts zijn...
    heb behoorlijk veel pijn in mijn heupen en onderrug....
    meestal komt t pas rond een uur of 4 in de middag opzetten en heb ik zelf zo iets van ach zou wel weer over gaan :oops: .
    Maar gisteravond kon ik niet eens meer zelfstandig lopen, ik moest steunen op mijn vriend. heb nu ook de heletijd al pijn en vanacht ook... dus ik baal als een stekker................
    nou kijken wat er vanmiddag gezegd word

17. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Sterkte nicole.

Ik ben gisteren naar de vk geweest samen met mijn moeder. Ze vond het geweldig. Alles was goed. Bloeddruk goed, groei goed (mijn baarmoeder zit nu bij de onderrand van me navel), en hartslag goed. Mijn krummel was heel erg wakker gisteren, geweldig, ik voelde het al in de wachtkamer dat hij/zij mij aan het kriebelen was. Nou het was ook te merken met de hartslag zoeken hoor. Ze had hem even en floep weg was ie weer, toen had ze hem weer en floep weer weg. Soms echt een pok tegen de microfoon aan(noem het maar microfoon) ja die kleine van mij was echt druk. Maar helemaal geweldig. Mijn moeder glunderde ook helemaal.
    We zijn daarna de stad nog even ingeweest wat resulteerde in een shirt en buikband voor mij, en een rompertje en een geweldig klein broekje voor mijn krummel. Wat is mijn moeder toch een schat he want ik kreeg het allemaal kado. Ik hoefde alleen maar het parkeergeld te betalen.

Verder geen nieuws.
    Groetjes labmuisje

18. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    @ marion: gefeliciteerd met je zwangerschap. wat ene verrassing. zo schiet het leker op.

@ marretje. leuk zeg die lange echo. je hebt helemaal gelik: je krijgt maar 1 keer je eerste kindje ;)

@caecilia: jij hebt helemaal geluk met de gratis echo. dat scheelt een hoop. geniet ervan!

@ labmuisje: succes met de verbouwing. hopelijk loopt het allemaal een beetje.

@ nicole; wij hebben ook al een kinderkamer hoor. veel eerder dan gepland, maar we zagen een leuke aanbieding. hij komt in oktober. minder zeg dat je zo'n last hebt. hopelijk kunnen ze er wat aan doen.

@labmuisje. leuk zeg die echo. bij ons was hij ook een keer zo heel beweeglijk. dat was zo bijzonder.

ondertussen is mijn buik opeens flink gegroeid. ik ben een weekje weg geweest en mijn mannetje zei gisterenavond na die week. van jeetje die is gegroeid. het is nu bijna 1 geheel. raar hoor want van de week had ik juist helemaal niet veel trek. maar ja, hij groeit toch als het nodig is, of ik nu eet of niet.

verder boek over borstvoeding gekocht. ik wist er helemaal niets vanaf dus een beetje een idee hebben is wel handig.

weten jullie trouwens die winkel in Gouda of die een beetje betaalbaar is? wij willen nog een keer gaan kijken voor een kinderwagen, maar ik weet eigenlijk niet of er veel prijsverschil is. we twijfelen tussen de quinny speedy sx en evt de urban jungle, maar volgens mij is die veel duurder.

19. Niet meer actief

Sterkte Nicole, vervelend hoor!!!

Wat een lieve moeder heb je, labmuisje!!!

Ik ben ook weer naar de vk geweest, gisteren. Alles was goed!

20. Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik ben even afwezig geweest. Heb een behororlijke griep te pakken gehad. Afgelopen maandagavond begonnen. Dinsdag hoge koorts (41,2), verloskundige nog gebeld. Op haar advies gewoon maar 6-8 paracetamolletjes genomen. Woensdag had ik enorme hoofdpijn. De dokter kon me helemaal niets geven i.v.m. mijn ZW. Donderdagavond was ik weer koorstvrij en voelde ik de hoofdpijn niet meer zo hevig. Het gaat best redelijk. We zijn gisteren niet vertokken (vakantie). Ik zag het nog niet zitten om te reizen. We gaan vanochtend weg. Heb de bijholten flink vol zitten met kaak-, oor- een hoofdpijn. Slik nog steeds paracetamol en neem neusspray, 's avonds stoom ik. Het is nu al weer wat beter dan gisterochtend en ik ga er van uit dat dat zo doorzet.

Verder heb ik nog niet echt bijgelezen, hier en daar een hap en een snap. Iedereen de hartelijke groeten en tot later, we zijn nu eerst een weekje weg!

Groetjes babietje

Deel Deze Pagina