Hoi meiden!! Ik ben er ook weer eens, na 2 weken vakantie in Friesland. Lekker genoten en voor mijn doen ben ik "bruin". Ik heb namelijk rood haar en een daarbij horende lichte huid... Ik verbrand dus snel, maar nu ben ik best wel "bruin". Voornamelijk van de sproeten, maar dat geeft niet. We hebben een heerlijke vakantie gehad, alleen was de eerste week amper vol te houden met die hitte... We zaten nl. in een tent, zonder schaduw... 8) Maar goed, het was iig heerlijk, ben lichamelijk niet uitgerust (dat krijg je met een zoontje van 16 maanden, die de wereld aan het ontdekken is...), maar geestelijk wel! Ik voel me helemaal opgeruimd in mijn hoofd, vooral nu ik me lichamelijk een heel stuk beter voel. Ik ben niet meer zo moe en volledig van de misselijkheid af!!! Wat een heerlijkheid! Nu kan ik pas echt gaan genieten van de zwangerschap!!!! Fijn te lezen dat het met iedereen zo goed gaat! Lekker met de kinderkamer bezig! Heerlijk! Ik ga binnenkort op pad voor een fatsoenlijke zwangerschapsbroek, ik pas niet meer in mijn spijkerbroeken. Die kon ik nog wel aan, omdat ze wat wijder aan de boord zijn, maar nu niet meer. Ik heb er nog wel een liggen van de vorige zwangerschap, maar die was eigenlijk te wijd van boven, dus die heb ik steeds met bretels moeten dragen... Zit niet zo fijn en op den duur kreeg ik last van mijn nek en schouders... Toch maar op zoek naar een andere... 16 augustus mag ik weer naar de VK, nog 1,5 week wachten... Leuk om te lezen dat iedereen zo aan het groeien is, en dat langzamerhand de meesten wat beginnen te voelen. Zelf denk ik soms ook wat te voelen, maar het blijft moeilijk... Maar aangezien mijn buik nog steeds lekker groeit, gaat het vast wel goed. De 16e weten we weer meer!! Goed, genoeg voor deze keer! Voor diegenen die met vakantie gaan, veel plezier!! En de groetjes voor iedereen!!! Sanwel
Ook ik ben er weer. Ondertussen getrouwd en op vakantie geweest. Eenmaal terug van vakantie ben ik goed ziek geweest, waarschijnlijk ook door de warmte, kon echt helemaal niks meer en kon niks binnenhouden. Van de week weer begonnen met werken en nu zit ik ziek thuis, overgeven, draaierig, duizelig enz. Heb nu wel veel tijd om alle boekjes door te lezen.
Cindy en Babietje, heel veel beterschap. Hier gaat alles harstikke goed. Heb vanmiddag het allereerste minischopje gevoeld. Het was geen borreltje maar echt een schopje. Ik weet het zeker. Verder gaat alles zijn gangetje. Heb ook wel last van de warmte gehad, misselijk etc en moe. Gelukkig dat het nu een beetje is afgekoeld! Gisteren voor een kinderkamertje gaan kijken. We hebben er eentje uitgekozen (gewoon bij de IKEA) en gaan hem na onze vakantie kopen. Onze kinderwagen komt binnen 6 weken binnen, dus daar moeten we nog even op wachten. Verder nog geen nieuwe dingetjes gekocht. We zijn aan het twijfelen naar de kleuren van onze kinderkamer. Wat doen jullie????? ENNE we hebben eindelijk onze jongensnaam uitgekozen! Hier hoeven we ons dus geen zorgen over te maken. Voor iedereen een heel fijn weekend nog.
Wij gaan voor wit, in combinatie met aqua-blauwe en lime-groene accenten. Lekker fris en kleurrijk! We hoevan in principe alleen nog een wit bed te kopen, de rest hebben we nog staan. (commode is gekregen en we gebruiken bestaande kasten die we gaan verven). Dus deze kamer gaat ons ook niet veel geld kosten, net als bij de eerste. En we kunnen sowieso veel spullen van de eerste nog gaan gebruiken... Lekker makkelijk!! Groetjes!!
wat vervelend dat een aantal zich niet zo lekker voelen! Maar cinderella als ik het goed begrijp heb je wel een goeie trouwdag en vakantie gehad! gelukkig maar. Wij hebben gisteren het bedje gekocht en hebben nu de meubels voor de kinderkamer bijna klaar. De onze is wit met grijs/zilveraccenten en verder combineren we dit met lime groen. Over de kinderwagen twijfelen we nog. De bugaboo is wel mijn favoriet maar ook wel erg prijzig...
Net bij de VK geweest en alles was perfect. Baarmoeder zit nu bij mijn navel dus dat was ook helemaal volgens schema. En natuurlijk weer het hartje gehoord ! Mijn dag kan niet meer fout gaan!!!
Wij hebben onze volgende echo pas met 23 weken. De 20weken echo mocht ook maar deze wordt door het zilveren kruis niet vergoed als er geen medische indicatie is en die is er niet. Met 23 weken krijg ik een echo bij een opleidingsinstituut in de Bilt waar 2 van mijn vk's een opleiding volgen. We hebben dus besloten om geen geld uit te geven aan een 20 weken echo als we er 3 weken later 1tje gratis krijgen
De trouwdag was perfect (alleen heel vermoeiend), en de vakantie ook, de dag nadat we terugkwamen ben ik ziek geworden. de bugaboo is inderdaad gaaf, maar de firstwheels ook, en die lijkt er wel een beetje op. http://www.firstwheels.nl/
Hallo Dames Ik heb even een vraagje voor jullie allemaal en wie weet herkennen sommige dit. Ik hoop het anders wel. Gisteren hebben mijn man en ik ruzie gehad. En voor onze doen niet zo'n kleintje ook. Toen ik een bepaalde opmerking maakte werd hij zo kwaad dat hij de auto sleutels heeft gepakt en weg is gegaan. Hij heeft een 10min rond gereden en kwam toen weer terug. Toen hebben we wat gepraat en waar het op neer komt is dat hij zich sinds dat we het verteld hebben het huissloofje voelt, en op de tweede plek komt. Mijn mond viel open van verbasing. Ten eerste waarom heeft hij het er nooit eerder over gehad? Ten tweede Wat kan ik daar nou aan doen. Hij hoeft in huis echt niet meer te doen van wat hij al deed. Oke ik heb de afgelopen 2 zondagen gewerkt en toen heeft hij de was allemaal gedaan en zo en toen ik zo moe was heeft hij wat meer in huis gedaan. Maarja is dat nou zo verschrikkelijk???? Toen hij zwaar depresief was en helemaal in de dip zat deed ik het hele huishouden en koken en alles. Hij hoefde toen alleen maar boodschappen te doen. En nu heb ik hem nodig en nu voelt hij zich op de tweede plaats komen. (krijg er weer tranen van). Sorry hoor dat ik zwanger ben en dat mensen daar op reageren. Dat mensen dan mij eerst begroeten en dingen zeggen en dan hem. Wat kan ik daar aan doen?? Volgens mij niets. Ik ben op dit moment nog zo verdrietig en boos, dat ik vanacht heel slecht geslapen heb. Ik werd met dikke en rode ogen wakker. Ik snap dit niet. Heeft iemand een idee waardoor ik hem dit gevoel minder kan geven?? Ik weet ook wel dat ik niet alles kan doen om het minder te maken maar misschien wel iets?? Alvast bedankt. Groetjes labmuisje
Hoi labmuisje! Ben je al weer een beetje bijgetrokken?? Ik vermoed dat je man het gewoon erg moeilijk vindt dat alle aandacht naar jou uit gaat en niet naar hem. Toen jullie nog met zijn tweeën waren, kregen jullie allebei evenveel "aandacht" en door de zwangerschap is het evenwicht wat verstoord. Voor zijn gevoel. Tja, wat kun je doen... Misschien moet je hem nog meer bij je zwangerschap betrekken?? Een goed gesprek met hem voeren en uitleggen waarom je soms wat meer moe en daardoor minder actief in het huishouden bent?? En nu met de vakantietijd heb jij wat meer diensten, waardoor je minder thuis bent en eerder moe bent. Hopelijk heb je hier wat aan... Veel sterkte ermee, ennuh... je weet mijn nummer, hé! Liefs, San
poeh, labmuisje, da's een moeilijke! Ik moet wel zeggen dat ik, aangezien ik ook depressief geweest ben, ik wel herken hoe hij dit zegt. Niet dat het eerlijk is, dat is het absoluut niet! Ik denk dat hij misschien daardoor een beetje gewend is dat hij het belangrijkst is voor jou, toen het niet goed ging, omdat je bezorgd om hem was. Nu ben je misschien bezorgd om je kindje? En dat is voor hem wel wennen. Dat merk ik bij mezelf ook hoor, al ben ik er niet trots op. Maar goed, ik heb het "voordeel" dat ik zwanger ben, waardoor mensen toch meer begaan zijn met je. En dat heeft hij niet (logisch....). Maar goed, da's hoe ik denk hoe het zit, zo hoeft het natuurlijk niet te zijn! Oke, hoe het op te lossen. Heel veel praten is denk ik het belangrijkst. En hem inderdaad laten merken dat jij toen het met hem niet goed ging er voor hem was, was het niet fysiek dan in geest. En dat als het nu niet goed met jou gaat, omdat je moe bent of wat dan ook, jij even het belangrijkst voor hem moet zijn. Sterkte meid!
Labmuisje.... rot voor jullie. Ik herken dat je relatie veranderd. Mijn man zegt het allemaal verwacht te hebben maar ik merk dat hij zich soms wat meer terug trekt om tijd voor zichzelf te hebben. Wij zijn in het huishouden een tandje terug gegaan. Iets meer stof op de vloer maar we hebben geen van beiden het idee dat we tekort komen. Maar ja de was moet natuurlijk wel gebeuren. Ik denk dat Marretje gelijk heeft en dat praten het beste is. Probeer hem alleen niet te verwijten dat jij alles wel deed toen het met hem minder ging. Ik denk dat dat misschien wel waar is maar niet zo goed bij hem zal vallen. Misschien is het ook een idee om als je binnenkort wel wat tijd hebt naast je werk om iets samen te gaan doen wat niets maar dan ook niets met de baby te maken heeft. (kan zoiets simpels zijn als naar de een film gaan die hij graag wil zien oid) Succes meid!
Hallo dames Heel erg bedankt voor jullie reacties. We hebben samen eens goed gepraat en hij heeft meer zoiets van ik zal er aan moeten wennen, en ik heb zoiets oke misschien moet ik wat minder op de voorgrond treden. Met simpele dingen. Bv als tweede bij visite binnen gaan. Verder is er ook uit gekomen dat hij alle veranderingen heel eng vind, en dat wisten we eigenlijk wel. Voor dat we de knoop doorhakte hebben we het daar ook goed overgehad. Hij is voor sommige dingen heel bang en vind het eng. Dat heeft met zijn depressie, en sexueel misbruik verleden te maken. Om het kindje straks in bad te moeten doen en het afte drogen of een schone luier om te doen heeft hij nu al nachtmerries over zeg maar. Daar ziet hij heel erg tegen op. En dan nog eens alle veranderingen. Daar kan hij heel slecht tegen. En ja die zijn nu al gaande natuurlijk met de verbouwing in huis. Dus denk dat daar de grootste irritatie zit en verder dan dat ik wat meer aandacht krijg. Nu ik het weet kan ik er wel wat mee, en ja samen nog leuke dingen doen is ook heel belangrijk. Zaterdag gaan we er een leuke dag van maken. Eerst een tweede handse bugaboo cameleon kopen en dan leuke dingen doen. Wat weten we nog niet maar daar komen we wel uit. Groetjes labmuisje
Goed zo, meid!! Samen komen jullie er wel uit!! Het is nu in ieder geval uitgesproken wat er dwars zit, dan ben je al op de helft!! Groetjes!! P.s. gisteren heb ik het eerste `schopje` gevoeld!! Joepie!!
oke nou wil alleen nog maar vertellen wat voor ongelovelijke schat mijn man is. Ik zei toch dat we zaterdag een lekker dagje van zouden maken alleen wisten we nog niet wat. Nou mijn man heeft dus een nachtje weg geboekt in een hotel incl. ontbijt. Lekker een nachtje met z'n tweetjes ergens in een hotel. Wat een schat he. Groetjes labmuisje