Hebben jullie je zwangerschapsverlof al geregeld of aangevraagd en de kinderopvang geregeld? Ik ga in totaal 6 maanden met verlof, 5 weken voor de uitgerekende datum en bijna 5 maanden erna. Daarna ga ik 2 dagen in de week werken, en ben nu op zoek naar een gastoudergezin. Een kinderdagverblijf is voor mij geen optie omdat ik onregelmatige diensten werk en mijn vriend ook vaak 's avonds werkt. Ik vind het wel duur hoor, je bent al gauw zo rond de 400 euro per maand kwijt aan 2 dagen opvang in de week Verder ben ik babykamers aan het kijken en hoop er binnekort eentje naar mijn smaak te vinden. Vrijdag ga ik naar het baby park in Gouda. Volgende week (of dit weekend) begin ik met het opknappen van de babykamer! Waar zijn jullie zoal mee bezig????
Nou wat heb jij een geluk met je verlof. Ik heb in totaal 16 weken, vier voor en 12 weken erna. Ik ga 3 dagen in de week werken, 1 dag past mijn vriend op en de rest gaat onze uk naar het kinderdagverblijf (2 dagen). We zouden vanavond beginnen met het opruimen van de toekomstige babykamer, maar ja daar hadden we weer even geen zin in. Misschien morgen. Fijne avond allemaal
Hoi Roos, Ik neem 4 weken zwangerschapsverlof en 1 week vakantie vooraf op, en erna 12 weken zwangerschapsverlof, gevolgd door 4 weken onbetaald verlof gevolgd door 4 weken vakantie
Ik kreeg vandaag een heel pakket van mijn werk over kinderopvang, verlof enzo. Daar zat ook een zwangerschapverklaring bij. Wij gaan binnenkort beginnen met het kamertje, de meubeltjes heb ik al.
Ik ga ook 4 weken vn tevoren en 12 erna met verlof. Daarna neem ik 1 dag per week ouderschapsverlof en de rest van 2007 1 dag vrij per week dus ga ik 3 dagen werken. Mijn man gaat 4x9 werken en is dus ook 1 dag thuis. Dan 2 dagen opvang. 400 euro voor 2 dagen valt nog mee... de opvang bij ons kost 530 voor 2 dagen en alleen mijn werkgever betaald 1/6 deel de rest moeten we zelf betalen Zal niet al te zielig doen we krijgen geen geld van de overheid omdat we genoeg verdienen. Dus niet zielig maar het blijft een hoop geld!
Hello ladies, ik ben weer terug van mijn weekje Rome! Het was heerlijk, maar het viel niet altijd mee met een groeiende buik en temperaturen van 31-35 graden. Wat wel lekker was, is dat veel mensen mij al een plekje aanboden in een volle bus of metro.. haha Om even aan te haken op jullie verhaal; Ik ben van plan 6 weken van tevoren met verlof te gaan en dus 10 weken erna. Na de bevalling ga ik 4 dagen werken (1 dag ouderschapsverlof) en vriendje fulltime. De kleine gaat dan 3 dagen naar de creche en 1 dag per week naar opa en oma (beide opa's en oma's wisselen elkaar af). Voor 3 dagen creche betaal je hier ongeveer 775 euro in de maand, maar... werkgevers mogen samen 1/3 voor hun rekening nemen, en vergeet niet dat ook de belastingdienst een deel voor zijn rekening neemt (volgens mij iets minder dan 1/3, bij een volgend kindje veel meer..). Wij moeten zelf in ieder geval iets van 275 euro netto betalen voor 3 dagen creche in de maand. Oké, het is veel geld, maar ik vind het nog meevallen.. Verder hier alles helemaal goed. Dit weekend gaan we eindelijk spijkers met koppen slaan en de hele babywinkel leegkopen! Mijn buik begint goed te groeien. Ik zal nu maar eens beginnen met foto's maken. Eens kijken of ik er hier eentje kan plaatsen. groetjes, Michelle
Hoi Michelle, leuk dat je een weekje naar Rome bent geweest, wij zijn daar een paar jaar geleden ook geweest en ik vond het zo'n leuke, mooie stad! Zou nog wel een keertje terug willen
Hoi hoi! Ben al een hele tijd bezig om nieuwe foto's in mijn album te zetten, maar ze zijn te groot... Iemand enig idee hoe ik ze kan verkleinen?? Mijn man heeft nl. een foto van mijn buik (16 weken) gemaakt en ik wilde nog een leuke vakantiefoto van mijn zoon plaatsen... Jammer, zeg! Iemand een idee??
Het is gelukt!!! Met een beetje geduld en wat stoeien met een fotoprogramma, heb ik het toch voor elkaar gekregen!! Jippie!!
Hallo, Ik ben maboshi en zwanger van de vierde. Op 06-01-07 ben ik uitgerekend. Alles gaat qua baby/zwangerschap goed. Heb alleen carpaletunnel syndroom(zenuw beknelling in de pols) door de zwangerschap en wordt daar binnen kort aan geholpen door een chirugische ingreep.( beide polsen eerst de een en na een week of 2 de andere) Gelukkig zijn de andere kinderen een stukje ouder en kunnen alles zelf...ook naar school als dat straks weer begint. Groetjes Maboshi
Hoi Maboshi! Welkom bij onze gezellige club! Fijn dat het goed gaat met je baby en zwangerschap, alleen jammer van je polsen. Wanneer gaan ze daar wat aan doen? En wát precies? Ik ken het syndroom verder niet, heb je er erge last van?? Hopelijk "zien" we je hier vaker!! Groetjes, Sandra
Hoi Sandra, ik vind het leuk hier ook te komen. de heledag tintelen mijn handen en vingers en bij kracht inspaning voel ik pijn scheuten maar s nachts is het het vervelendst je wordt er wakker van. ik kan pas in oktober bij de neurochirurg terecht en dat duurd voor mij nog erg lang als je weinig meer kan met je handen. Gelukkig zijn mijn andere kinderen een stukje ouder en kunnen ze veel zelf. Mandy 15, Bowey 12, Shilvy is 8 en dan komt deze in januari groetjes Mascha (Maboshi)
Leuk, zeg, je vierde kindje!! Het zal wel een gezellige bende zijn bij jou thuis! Wat vinden je andere kids er van dat ze een broertje of zusje krijgen?? Oktober is trouwens nog erg ver weg, zeg!
Dit kindje is van een andere partner en mijn kinderen zijn helemaal weg van hem en dat we een kindje krijgen. Ze willen wel unaniem een broertje maar we weten nog niet wat het is, we willen het wel weten dus hopelijk bij de 20 weken echo
Leuk voor je, meid! Je oudste is een meisje, je middelste denk ik een jongen en is je (nu nog) jongste een dochter? Mooie namen, trouwens. Heel bijzonder. Ben benieuwd of je wat ziet bij de echo, ik ken iemand waarbij de baby zich elke keer zo weet te draaien dat het niet te zien is.
Ja idd de jongste is een meid en de middelste een knul. mijn vriend heeft zelf ook kinderen..ook 4 stuks. een knul en drie meiden zijn jongste is even oud als mijn jongste. Bij al mijn zwangerschappen ( hahah dat klinkt raar) hebben we nooit kunnen zien wat het werd. wat ik heel erg jammer vond altijd. Mijn moeder heeft het wel altijd goed gehad met raden dus als ik haar nu weer geloof krijgen we een zoon.
Nou, dat heb je regelmatig het huis vol, denk ik!! Maar wel gezellig. En een jongen zou leuk zijn voor het evenwicht bij de kids.
Ja de jongens zijn in de minderheid En het lijk me wel weer eens leuk om een klein ventje te verzorgen. ze zijn zo anders als die meiden met de hoge gil stemmetjes en poppegedoe. tig keer verkleden op een dag , make-uppen, en alle jongens verhalen.
Kan me er iets bij voorstellen. Ik heb het juist een beetje andersom. Ik heb een zoontje van 16 maanden rondlopen en zou het best leuk vinden als het een meisje wordt. Alhoewel ik het voor Ruben wel weer leuk zou vinden als hij een broertje krijgt... Maar goed, mijn man wil het niet weten, dus bij de 20 weken echo gaan wij niets zien. Ik zou het niet leuk vinden als ik het wel wist en hij niet... Maar ik ben nu wel erg nieuwsgierig! Had ik bij Ruben niet zo, omdat ik eigenlijk al verwachtte dat het een jongen zou worden.