januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maboshi

Maboshi Lid

9 aug 2006
    11
    0
    0
    Delft
    Ik heb bij de vorige 3 zwangerschappen zelf steeds fout gehad.
    Nu houdt ik me mond maar :(
    Wel zeg ik steeds dat het ook een meisje kan zijn als ze weer tegen me praten.
    Als het een jongen wordt gaat het Perry Johanathan Ziggy heten met roepnaam Ziggy.
    Hier in huis zeggen ze dan ook bij alles HeY Ziggy ....
    Dan zeg ik stee vast NEE Ashley vind .....
    als het een meisje is noemen we haar Rohannah Thecla Ashley
    Ik vind het geweldig dat ze ondanks dat de baby erniet is altijd de baby overal bij betrekken en hele verhalen tegen me buik zeggen.
    Het hoord er al helemaal bij

2. Niet meer actief

Lief! Daar is mijn zoon helaas nog te klein voor. Hij is net zo ver dat ik hem "baby" probeer te leren.
    Dit zijn trouwens ook leuke namen! Niet dat ik ze zou kiezen, maar ze passen wel leuk bij de rest!
    Voor een meisje hebben we al namen, alleen voor een jongen moeten we nog steeds een 2e naam vinden. Zijn roepnaam hebben we al wel! Maar ik vertel ze niet! Wil ik graag voor mezelf houden. Vooral ook omdat we niet weten of er hierna nog een 3e komt.
    De meisjesnaam hadden we al van Ruben, maar vonden we zo leuk dat we die nu weer willen gebruiken. Alleen haar tweede naam is een andere geworden.
    Dus we mogen nog even puzzelen, hebben we gelukkig ook nog lekker de tijd voor!

3. Maboshi

Maboshi Lid

9 aug 2006
    11
    0
    0
    Delft
    Ik heb bij elke zwangerschap al verteld wat de roep naam en meerdere namen zou worden.
    was de eerste met kinderen krijgen en zo te zien ook nu de laatste.
    ik heb een voorkeur voor een y(ie) op het eind .
    mijn oudste broer heeft dat met een o en me jongste broer houdt van franse namen
    Maakte me geen zorgen over of iemand mijn namen wel leuk zou vinden want dat is toch erg persoonlijk.
    ik vind heel veel namen erg leuk of mooi of de betekenis erg leuk maar voor mijn gevoel is de Y het einde het mooiste en fijnste te schrijven.
    zo zie je maar dat iedereen wel wat heeft hahaha

4. Niet meer actief

Je hebt helemaal gelijk. Iedereen moet het ook zelf weten. Sowieso welke namen je kiest en ook wat je er mee doet! Toch?
    En het leukste is iid dat iedereen lekker zijn/haar eigen weg volgt, heerlijk! Hou ik van.

5. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    ergens lijkt ons daarom een zoontje wel leuk :) Mijn man is de 7de generatie met zijn voornaam en wij willen een zoon ook zo noemen. Dan wel een tweede naam welke de echte roepnaam wordt gezien ik geen junior en senior in huis wil :)

Maar vindt het wel een leuk idee!

6. Niet meer actief

Dat zou wel leuk zijn, de 8e generatie met dezelfde naam...
    Persoonlijk houden mijn man en ik niet van vernoemen, hij heeft namelijk een opa en nog 2 neven met dezelfde naam. De opa leeft inmiddels niet meer, maar ze zijn nog wel met 3 neven met dezelfde naam... Lastig!
    En je zit met de opa's en oma's van de kleine, naar wie vernoem je en stoot je dan een ander niet voor het hoofd... En daarbij vinden we dat elk kind een eigen individu is, zonder "verleden".
    Daarom hebben we mijn zoon ook niet vernoemd naar mijn overleden zusje en gaan we dat bij de 2e ook niet doen.

7. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Ik hou eigenlijk ook niet van vernoemen en weiger ook deze naam als roepnaam te gaan gebruiken. Maar wie ben ik om te zeggen dat ik deze familietraditie doorbreek. Mijn man vindt het namelijk wel erg leuk. Maar onze eventuele zoon krijgt gewoon zijn eigen individuele naam.

8. Niet meer actief

Goeie manier om jouw wens en die van je man te combineren.

9. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Hee,

Ik ben er weer :)

Kheb nog niet alles bijgelezen maar khoop dat alles goed gaat met iedereen.
    We hebben vandaag een babykamer uitgezocht en heb de babysound besteld via internet kben benieuwd.....

Gr Sanne

10. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik krijg 28 augustus mijn 20 weken echo ik kan nu al niet meer wachten, we kunnen dan ook zien wat het word al twijfel ik nog of ik het wel wil weten.....

En heb de zwangerdoos van etos op kunnen halen, is altijd leuk om spulletjes te krijgen

11. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi allemaal!!

Vandaag eerste dagje weer thuis na een heerlijke vakantie in Zuid-Frankrijk. Dit was onze laatste vakantie saampjes, dus we hebben ervan genoten. Heerlijk!

Welkom alle nieuwe zwangeren! Ik vind dat we een leuk groepje hebben.

Mijn buikje groeit ook al aardig en elke dag voel ik wel plopjes in mijn buik. Heerlijk! Ik word er helemaal gelukkig van.

Wij krijgen onze kinderwagen trouwens eind oktober. De Quinny Buzz Papillon. De kinderkamer nemen wij over van de buren en kunnen we binnenkort al krijgen. Hij wordt wit met knaloranje. We gaan binnenkort al maar eens beginnen met verven en behangen.

Ik ben van plan 4 weken voor de bevalling met verlof te gaan en dan heb ik nog 12 weken erna. Ik ga dan 3 dagen per week werken en dat mag ik op flexibele dagen doen. Mijn man werkt maximaal 1 of 2 keer per week, dus wij hebben zeer waarschijnlijk geen kinderopvang nodig en kunnen het helemaal samen doen. Dat vind ik wel heel fijn hoor. Mijn man is brandweerman en daar heeft hij 24-uursdiensten. Hij hoeft daarbij niet zo heel veel diensten per week te werken.

Gr. Lieverd

12. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb even gekeken op internet, maar dat ziet er leuk uit, de quinny buzz papillon ;) Een nadeel vind ik alleen dat er geen mandje onder zit waar je de boodschappen in kwijt kunt ;)

13. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Onze eerste keus valt ook op de quinny buzz papillon, zagen hem pas staan en zijn er helemaal weg van :)

Maar we kijken nog even rond hebben hem nog niet gekocht

14. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi!!

Er kan wel een boodschappenmandje onder hoor. Deze hebben wij voor 20,-- er los bijgekocht. Je kan er ook een tas onder doen. Deze tas krijg je erbij. Ook krijg je er een muskietennet en regenhoes bij. De boodschappenmand is het enige wat je los moet kopen.

Hij rijdt trouwens heerlijk! Hij is iets duurder, maar ik vind hem echt super. Als je hem wilt, moet je wel op tijd bestellen, want de Topline met zijn kleuren is maar beperkt leverbaar. Als ze stoppen met die collectie, kan je ineens naast de post pissen als de stoffen op zijn. Wij krijgen hem trouwens pas eind oktober, maar hij is in ieder geval besteld.

Gr. Lieverd

15. Niet meer actief

Hallo allemaal,
    Weer terug van vakantie! Alle andere vakantiegangers (Caecilia en Lieverd en ...) welkom thuis. Vorige week voor onze vakantie was ik dus hartsikke ziek. Uiteindelijk zaterdag toch maar weggegaan. Voelde me elke dag beter worden, veel plezier gehad (België/Luxemburg). Afgelopen dinsdagavond/woensdag ging het weer mis. Koorts kwam terug (beetje maar hoor) en m'n bijholten stroomden vol met koppijn, kaakpijn, oorpijn, verminderd zicht tot gevolg. Helaas, te vroeg gejuichd. Gisteren zijn we thuis gekomen en ben ik nog naar de dokter gegaan. Kuurtje antibiotica gekregen, kaakholte ontsteking, aan één kant. Koorts wordt wat minder, zit nu op 38,4, valt mee. Paracetamol helpt redelijk en ik hoop dat de antibiotica snel helpt.

Labmuisje, tja, zo zie je maar dat mannen ook erg onder de indruk kunnen raken van een zwangerschap, helemaal als het de eerste is. Goed om er over te (blijven) praten en je gevoelens eerlijk met elkaar te delen. Daar kom je het verst mee, hij zal er absoluut aan wennen hoor! Mijn man had het ook wel een beetje. En nu deze ZW, dat in het begin mijn hormonen zo door m'n lijf jaagden. Af en toe was hij ook goed pissig op mij met al m'n kwaatjes e.d. En nu ik grieperig ben en hij wat meer moet 'zorgen' is ie ook een beetje uit z'n hum. Uiteindelijk doet ie alles met heel veel liefde en zonder schroom of problemen. Ik hoop dat jullie er goed met z'n tweetjes mee overweg kunnen en dat alles op z'n plek terecht komt.

Alle nieuwe kinderwagens, prachtig zeg! Ik heb een Quinny XL3 van 2 jaar geleden, 3 wielen, voorste kantelbaar en dus makkelijker door de bocht te sturen. Als ik nu weer moest kiezen koos ik absoluut wat anders.
    Goed kijken naar de grootte van de reiswieg en de in- en uitklapbaarheid van de wagen. De Quinny Zapp of zo lijkt me wel wat of de buggaboo. Wij kopen nu geen nieuwe wagen, we gebruiken onze eigen, ik koop er alleen een kiddyboard voor mijn dochter bij. Ze kan al heel goed een eind lopen en ik woon dicht bij het centrum, als ze dan moe is, kan ze even meeliften.

Zwangerschapsverlof, tja, ik stop nu echt 6 weken van te voren, anders is me dat veel te kort. Hou ik niet vol in mijn werk. Dan hou ik automatisch 10 weken na die tijd over, + ik denk 2 weekjes vakantie er achteraan!

Verder alles OK, voel m'n beeb slecht of helemaal niet. Weet niet hoe dat kan, misschien een voorliggende placenta. Ik weet nog niet waar die ligt. Donderdag weer naar de VK. Misschien ga ik maandag bellen of ik eerder deze week mag komen. Het is dan ook alweer 5 weken geleden door vakantie e.d.

Nu ik dit net zo zit te typen voel ik weer wat kriebeltjes, weet alleen niet of dat zenuwuiteinden zijn of echt de beeb, het is zo licht. Terwijl ik een aantal weken geleden er van overtuigd was, dat het de beeb was!

Nou ja, weer bijgelezen en getypt (wel een beetje veel voor één keer hè!).

De groeten allemaal en tot later!

16. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik las net dat het niet goed is om in de babykamer de verwarming aan te laten. Maar ik lees ook dat de temperatuur tussen de 18 en 20 graden moet zijn. Volgens mij wordt het in januari 's nachts veel kouder als ik de verwarming uitlaat!
    Hoe gaan jullie dat doen?

17. Niet meer actief

Verwarming aan, raam open! Lekker energiezuinig maar er zit niets anders op. En ook heel belangrijk, kruikjes in bed bij koude temperaturen. Die temp. is best belangrijk, helemaal bij pasgeborenen. Ik vind 18 graden (ongeveer hoor) het lekkerst, in ieder geval voor de nachten. Overdag heb je je kindje toch wel wat meer bij je op de kamer of beneden in de woonkamer. Frisse lucht is altijd goed, zo lang het maar niet tocht. Onze dochter is in september geboren. De nachten waren niet koud maar we hadden wel een kruikje nodig de eerste week.
    Je moet je kindje gewoon even temperaturen, dan weet je snel of het te koud of te warm is. De eerste paar dagen is het altijd schipperen en lastig omdat hij/zij geen temperatuurregulatie heeft. Lekker vertroetelen en je best doen de temp. op 36,8 á 37,2 te houden. Zo wel wat te koud als wat te warm kan direct geen kwaad, als de temp. maar weer bijtrekt.

18. michelle81

4 jul 2006
    19
    0
    0
    apothekersassistente
    Stein (lb)
    Hoi hoi,

hiero nog een januari mama :D , is er nog een plekkie vrij?
    Ben 25 jaar en woon in Zuid Limburg. Hier woon ik samen met de as papa. Ik werk fulltime in een apotheek als assistente. Ik ben uitgeteld op 22 januari, dus of een watermannetje of een steenbokje. We weten niet wat het geslacht is en dat willen we ook zo houden tot de geboorte. We hebben ook nog een hond en een papegaai (en die kletst je de oren van je kop af).
    Groetjes Michelle

19. Niet meer actief

Gezellig Michelle, welkom en alle jan. mama's zijn van harte welkom hoor.

Hier alles ok, gisteren de kinderwagen binnengekregen en natuurlijk gelijk in de woonkamer neergezet. Het is echt een supermooie en rijdt harstikke lekker.

Verder alles zijn gangetje, dinsdag mijn 20 weken echo, ben wel zenuwachtig hoor!

20. Niet meer actief

JOEHOE eindelijk gelukt om foto's te plaatsen!!! Wat vinden jullie van mijn buikje???

Deel Deze Pagina