Nu net de 20 weken echo gehad en alles was perfect, hij ligt goed op schema, alleen toen ze wilde kijken of het een j of m is hield ie zijn beentjes strak bij elkaar, dus niks te zien. Nu maar wachten op de 3d echo op 25 september a.s.!!!! BEN HELEMAAL GELUKKIG
Ik had zondagavond een heel klein beetje bloedverlies!! Was verschrikkelijk geschrokken. Heel erg emotioneel. Ik was vandaag nog steeds toch een beetje ongerust en onzeker en dus is de VK bij me thuis geweest. Ze heeft even gevoeld en geluisterd. Alles was prima!!! he gelukkig maar. Een pak van mijn hart hoor. Mijn man heeft nu ook het hartje gehoord! A.s. zaterdag hebben we een pretecho.
Aangezien wij geen standaard 20-weken echo hebben (alleen op medische indicatie) heb ik zojuist een afspraak voor een pretecho gemaakt! Op 29 augustus gaan we een half uur lang ons kindje bekijken en de echografiste zal haar best doen om te ontdekken of we een ventje of een meisje krijgen. Nieuwsgierig!!! Heb er zo'n zin in! Maar ben er stiekem ook wel een beetje zenuwachtig voor. Stel voor dat ze ontdekken dat iets niet helemaal goed is... Maar, ik ga er maar gewoon vanuit dat onze kleine lekker groeit en dat we straks hele mooie plaatjes zullen zien! groetjes, Michelle
Zo Moniekje, dat was wel even schrikken zeker? Gelukkig dat alles goed is. Een hele opluchting denk ik! Ik heb me trouwens opgegeven voor zwangerschapsgym. Over een week of acht heb ik de eerste les. Ik ben benieuwd! Het leek mij gewoon wel leuk. Verder hebben wij ook bij drie kinderdagverblijven gekeken, maar wij hebben waarschijnlijk geen opvang nodig. Mijn man werkt doordeweeks als brandweerman maximaal 2 wachten en ik wil drie dagen gaan werken. Ik mag mijn dagen flexibel indelen, dus dan kunnen we het zonder opvang regelen. Dat vind ik wel ideaal. Verder heb ik vandaag weer een broek en twee shirtjes gekocht. Ik had wel al 3 zwangerschapsbroeken, maar daarvan waren er 2 driekwartbroeken. Nu het wat frisser gaat worden, wilde ik er toch graag nog een spijkerbroek bij hebben. Nou, dat is weer lekker gelukt. Ik voel het kindje trouwens zeer regelmatig. Ik vind het zo bijzonder. Je weet natuurlijk nooit 100% zeker of het het kindje is, maar zoiets als dit heb ik nog nooit eerder zo vaak gevoeld. Kleine plopjes, maar absoluut niet van mijn darmen. De ene keer is het plopje ook veel krachtiger dan de andere keer. Zo mooi! Gr. Lieverd
Dank je Caecilia! Emma en Roos, goed te horen dat alles goed is! Roos, vind je het niet jammer dat je nog niet kon zien wat het wordt? Emma, ik heb 2 september een pretecho en 7 september een controle echo. Kan niet wachten!!! Moniekje, spannend allemaal! Fijn dat je nu weet dat alles goed is!
Stiekem had ik het wel gehoopt om het te kunnen zien hoor! Maar ja als je daarentegen hoort dat er helemaal geen afwijkende dingen te zien zijn, valt het geslacht natuurlijk helemaal in het niets. Moniekje, je zult wel geschrokken zijn. Fijn dat er niks aan de hand is!
Ik heb me opgegeven voor zwangerschapsfitness en zwangerschapscursus. Het lijkt me wel gezellig om met een groepje vrouwen wat ervaringen uit te wisselen, verder verwacht ik er niet veel van hoor! Wij gaan morgen een klusbedrijf bellen om een offerte aan te vragen voor het opknappen (schilderen) van de babykamer. Hopelijk is het niet te duur, dan hoef ik het lekker niet zelf te doen Wij kiezen straks voor een gastoudergezin of oppas aan huis, voor 2 halve dagen per week. Daar is het nu nog te vroeg voor om te zoeken. Die werken niet met wachtlijsten, dus dat wordt toch pas na de bevalling actief zoeken. Ik hoef pas half juni weer aan het werk namelijk. Caecilia: ik weet niet hoeveel dagen je kindje naar het dagverblijf moet brengen? Maar als ze beiden even goed voelen zou ik toch voor de geodkoopste gaan denk ik. Die 700 meter vind ik nou niet zo'n mega reisafstand Maar denk er gewoon nog even over na, na 1 of 2 weken wikken en wegen ben je vast wel over uit Over 2,5 week hebben wij de 20 weken echo en ik zie er erg naar uit. Ten eerste zal het voor mij een hele opluchting zijn als ze alles goed hebben nagekeken, en ten tweede hoop ik te horen wat het wordt, een jongetje of meisje! Bloedverlies heb ik ook gehad, 2 weken terug. Ik moest toen meteen een echo laten maken voor de zekerheid, maar gelukkig was ook alles goed, was wel even schrikken net als bij jou Moniekje Ik was wel blij dat de verloskundige me meteen doorstuurde naar het ziekenhuis. Ik had 's ochtends bloedverlies en 's middags zat ik in het ziekenhuis bij een gynaecoloog voor een medisch onderzoek en een echo. Gaf wel een gerust stellend gevoel!
Roos, wat jammer! Ik moet straks naar de Vk en dan zal ik wel een verwijsbriefje krijgen voor de termijnecho. Ik wil 'm op 21 á 22 weken laten plaatsvinden (als dat mogelijk is), dan weet ik zeker als de beeb er goed voor ligt, dat we het geslacht kunnen zien. Ik voelde gisteravond heel duidelijk een poosje de beeb. Allerlei licht gewoel in m'n buik, dan weer links, midden, en dan weer rechts, heel afwisselend. Emma, welkom terug van vakantie. Tja, het wandelen en steile stukjes lopen is idd wat zwaarder, is mij ook al opgevallen. Maar goed, het is allemaal voor een goed doel.. Caecillia, Marretje en Lieverd, succes met het uitzoeken van de kinderdagverblijven! Is soms lastig. Ik heb vooral praktisch gedacht, natuurlijk ook naar het verblijf zelf! IK wilde het allemaal zo praktisch mogelijk regelen zodat je daar rust mee creëerd. Bij ons zit er 1 op zo'n 800 m. loopafstand. We gaan later dit jaar verhuizen en dan is het zo'n 1,5-2 km. Nog goed hoor, mijn man komt er langs op weg naar z'n werk dus brengt (bijna) altijd. Meestal haalt hij ook, soms doe ik dat. Wij hebben allebei ideale werktijden voor het halen en brengen, dus voor ons gelukkig geen gesjees en gehaast 's morgens. Gewoon om 8.10 uur de deur uit. Marion, tja als je die keuze maakt dan is het lekker makkelijk. Moet zeggen dat dat wel handig is hoor! Kunnen jullie zelf lekker op de inrichting en andere dingen richten. Moniekje, hoe is het nu? Is het weer 'normaal'? Schrikken zeg?! Michelle, je kan idd niet weten of er iets mis is, en je moet je nog maar afvragen wat je met de kennis doet als je het wel (goed) mis is. Op zich wel jammer dat ze jullie geen screeningsecho aanbieden. Leuk even weer bijgelezen te hebben en leuk om te weten wat jullie al zoal bezig houdt. Groetjes babietje!
Roos, wat jammer! Ik moet straks naar de Vk en dan zal ik wel een verwijsbriefje krijgen voor de termijnecho. Ik wil 'm op 21 á 22 weken laten plaatsvinden (als dat mogelijk is), dan weet ik zeker als de beeb er goed voor ligt, dat we het geslacht kunnen zien. Ik voelde gisteravond heel duidelijk een poosje de beeb. Allerlei licht gewoel in m'n buik, dan weer links, midden, en dan weer rechts, heel afwisselend. Emma, welkom terug van vakantie. Tja, het wandelen en steile stukjes lopen is idd wat zwaarder, is mij ook al opgevallen. Maar goed, het is allemaal voor een goed doel.. Caecillia, Marretje en Lieverd, succes met het uitzoeken van de kinderdagverblijven! Is soms lastig. Ik heb vooral praktisch gedacht, natuurlijk ook naar het verblijf zelf! IK wilde het allemaal zo praktisch mogelijk regelen zodat je daar rust mee creëerd. Bij ons zit er 1 op zo'n 800 m. loopafstand. We gaan later dit jaar verhuizen en dan is het zo'n 1,5-2 km. Nog goed hoor, mijn man komt er langs op weg naar z'n werk dus brengt (bijna) altijd. Meestal haalt hij ook, soms doe ik dat. Wij hebben allebei ideale werktijden voor het halen en brengen, dus voor ons gelukkig geen gesjees en gehaast 's morgens. Gewoon om 8.10 uur de deur uit. Marion, tja als je die keuze maakt dan is het lekker makkelijk. Moet zeggen dat dat wel handig is hoor! Kunnen jullie zelf lekker op de inrichting en andere dingen richten. Moniekje, hoe is het nu? Is het weer 'normaal'? Schrikken zeg?! Michelle, je kan idd niet weten of er iets mis is, en je moet je nog maar afvragen wat je met de kennis doet als je het wel (goed) mis is. Op zich wel jammer dat ze jullie geen screeningsecho aanbieden. Leuk even weer bijgelezen te hebben en leuk om te weten wat jullie al zoal bezig houdt. Groetjes babietje!
Hallo dames Ik zie dat jullie weer heel veel kunnen typen in een korte tijd. Ik ben op het moment "ziek" thuis. Ik heb waarschijnlijk weer een groeispurt en mijn buikspieren willen absolute niet mee werken hier aan. Bij de minste geringste verkeerde beweging schieten ze in de kramp. Heel erg pijnlijk. En alleen een warme kruik kan het dan kalmeren. Hier verder alles wel goed. We zijn lekker een weekendje weg geweest in heerlen (limburg), daar hebben we tweedehands een bugaboo gekocht en de rest van het weekend door gebracht. ' Ik zelf ga 3 dagen werken verder ga ik met 4 weken voor de bevalling met verlof en dus 12 weken erna. Mijn man neemt ook ouderschapsverlof op voor 1 dag in de week dus dan zoeken we een flexiebele gastouder opvang. We zullen op sommige dagen maar 1 uurtje gebruik van hoefen te maken. We zien wel hoe het gaat. Mijn schoonvader is op het moment hard aan het schilderen in de nieuwe computerkamer en als die klaar is dan kunnen we na de vakantie met de baby kamer aan de gang. Daar is het nu nog 1 GROOT zooitje. Over een week ga ik weer naar de vk en volgende week vrijdag hebben we de tweede termijn echo. Ik ben dan 21w3d. Gisteren heb ik het hartje nog even gehoord. Was op mijn werk en moest op de verlosafdeling een mevrouw prikken. Werd toen door mijn buikpijn helemaal niet lekker. Mijn oude vriendin werkt daar nu en die zag me. Zij had zoiets van ga jij maar eerst eens zitten. Mijn bloeddruk gemeten was goed, en ook toen even hartje geluisterd en die was ook goed. Mijn kleine krummel was weer prima aan het bewegen dus ze moest soms even zoeken. Het is nu alleen even afwachten hoe mijn buikspieren zich verder ontwikkelen. Maar dat het hard groeit merk ik wel in 1.5 w tijd ik mijn baarmoeder een halve vinger hoger. Ik hoop dat ze straks met de echo goed kunnen meten hoelang het kindje nu is en misschien wel een schatting kunnen geven. Ik verwacht wel een groot kind en een zware bevalling want als het minder is dat is alles meegenomen. Ik vind het wel weer even goed zo en ga zo maar eens even een warme kruik op me buik leggen dat voelt wel wat prettiger namelijk. Groetjes labmuisje
Hallo! Roos: ik snap goed dat je helemaal gelukkig bent met je 20-weken echo. Jammer als je wilt weten of het een jongen of meisje is dat je het nu niet kon zien, maar het belangrijkste is toch wel dat alles perfect gaat. En je hebt nog een mooie 3D in het verschiet. moniekje: wat zal dat schrikken geweest zijn zeg. Mijn VK heeft enkele weken geleden gezegd dat toen de kritieke periode voorbij was ik niet direct in paniek moest raken als ik eens een kleine bloeding zou krijgen, maar gewoon even bellen voor controle. Ze zei, vergelijk het maar met een bloedneus die je ook zomaar kunt krijgen. Gelukkig heb ik het tot nu toe niet meegemaakt, maar ik denk dat ik wel wat overstuur zou raken ondanks haar woorden. Gelukkig was alles prima met jou en de baby! Michelle: wat vervelend dat je geen 20-weken echo vergoed krijgt. Zie ook het info-onderwerp op dit forum http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=15914, helaas nog veel onduidelijkheid hierover in Nederland. Veel plezier met je pretecho! Lieverd: leuk dat je de baby al voelt, ik twijfel soms of ik iets voel. Maar vorige week zei mijn VK nog dat het bij mij ook nog wel aan de vroege kant zou zijn omdat mijn placenta aan de voorkant ligt. Marretje: leuk zeg, twee keer een echo in korte tijd, spannend! Marion: gelukkig dat twee weken geleden met het bloedverlies op de echo bleek dat alles ok was. babietje: wat zul jij je gisteravond fijn hebben gevoeld toen je de baby voelde, leuk zeg! Veel plezier bij de VK straks! labmuisje: sterkte met je buikspieren. Ik heb dat gevoel ook al een paar keer gehad, en als het dan weer over was en ik voelde de baarmoeder, dan lag de bovenkant weer een stukje hoger als daarvoor. Echte groeispurts. Ik vroeg jullie een aantal weken geleden hoe jullie buiken waren als jullie plat lagen. De meesten antwoorden dat bij staan/zitten een mooi buikje te zien was, en bij liggen alles weer weg. Dat had ik ook. Maar sinds vorige week voel ik als ik plat lig een verhoogde stevige vorm van de baarmoeder. Die verdwijnt niet meer in mijn lijf als ik in bed lig. Herkennen jullie ook deze verandering? Vind het zo leuk, al die veranderingen! Groetjes!
Hallo allemaal, Ikben erg nieuwsgierig wie de baby kamer alklaar heeft en wanneer. Ik heb de baby kamer met 17 geheel klaar in zo'n 3 dagen tijd. Het is voor het vierde kindje en heb veel spullen gekregen van familie en vrienden. Tussen de jongste en deze zit bijna 9 jaar en dus had ik niet veel baby spullen meer Dit kindje is dan ook van m'n nieuwe partner. Groetjes Maboshi
Zo, weer terug van vakantie.. Lekker twee weekjes gekampeerd in Italie met manlief en dochter.. Heerlijk!! Hoeveel kilo zijn jullie al aangekomen?? Het gaat bij mij zo hard, ben nu al zes kilo aangekomen, had ik bij mijn eerste zwangerschap ook maar wil eigenlijk niet weer een tientonner worden! Probeer er wel een beetje om te denken, maar tsja op vakantie lukt dat natuurlijk niet echt..
Ik ben tot nu toe 3 kilo aangekomen. Ik weet niet wat "normaal" is, maar goed... Ik hoop in ieder geval niet te veel extra aan te komen, buiten de baby en alles daar omheen. Maar goed, ik vind aan de andere kant dat ik mezelf nu af en toe wel mag verwennen, niet overdreven, gewoon een beetje... Nou goed, we zien het wel!
Ik ben zo'n 3 kilo aangekomen nu. Als ik sta is mijn buikje al behoorlijk dik en als ik lig voel en zie ik ook al een buikje en als ik eraan voel kan ik de baarmoeder wel voelen dit is dan wat harder. Ik kan niet wachten tot ie nog meer groeit Tis ook zo leuk, iedereen ziet ook gewoon dat je zwanger bent nu..
Ik ben ook 3 kilo aangekomen tot nu toe. Als ik lig blijft mijn buikje ook meer staan, echt zo'n bolletje. Hij groeit volgens mij met de dag. En ik voel mijn kleine uk nu een paar keer per dag. Gisterenavond heeft mijn vriend het ook voor de eerste keer gevoeld. Leuk!!!
Hoi meiden! Vandaag weer bij de VK geweest. Alles is goed, bloeddruk goed, gewicht goed (2,5 kg aangekomen na de vakantie en nadat ik er 2 kwijt was door misselijkheid) en met de baby is ook alles goed. Het hartje was moeilijk te pakken te krijgen, maar dat kwam omdat hij/zij niet stil lag. Er werd zelfs een keer tegen de doptone aan getrapt... Mijn baarmoeder ligt nu 1 vinger onder mijn navel, dus alles is perfect! Meteen een afspraak gemaakt voor de 20 wkn echo. Helaas kan mijn man daar niet bij zijn, maar ik heb mijn moeder gevraagd. Die voelde zich erg vereerd! En 20 sept. mag ik weer terugkomen bij de VK. De babykamer is nog lang niet klaar bij ons, maar in mijn hoofd heb ik al precies zitten hoe ik het hebben wil... We zijn al wel begonnen met het leegmaken van de kamer, maar er ligt nog genoeg op te ruimen... *zucht* Ik kan trouwens merken dat men kan zien dat ik zwanger ben, ik heb het idee dat veel dames (vooral oudere dames en moeders) me vaak wat lachend aankijken, heel vreemd op zich. Maar dat komt misschien wel omdat ik wat meer straal als anders. Steekt toch aan, denk ik... Iedereen met kwaaltjes e.d. wens ik veel sterkte toe en verder wens ik iedereen veel plezier met alles. Er zijn nu zoveel mensen hier, dat ik niet overal op kan reageren, vandaar dat ik het op deze manier doe. De groetjes maar weer!!
Ik ben nu zo'n 1 dikke kilo aangekomen. Ik was door mijn griep wat afgevallen dus het zal in totaal al wel iets meer geweest zijn. Later in de ZW zal ik wel veel meer aankomen, dat was ook zo bij de eerste ZW. Gisteren bij de VK geweest, alles dik in orde Het ziekenhuis zit vol t/m oktober voor een screeningsecho, die gaat dus niet door. Nu ga ik even mijn verzekering bellen of zij 'm überhaupt wel vergoeden en of ik naar een ander ziekenhuis mag gaan. Zo niet, dan laten we bij een deskundige echostudio in de buurt een echo maken (moeten we dan wel zelf betalen) en vraag ik haar of ze het wil melden wanneer ze iets 'bijzonders' ziet. Is erg ongebruikelijk, moeten we maar eens even over praten! En anders heb ik gewoon pech gehad en blijft het bij de zgn. 'pretecho' (doet diezelfde dame). Verder voel ik me super! Geen klachten meer, alleen maar de lusten, heerlijk! Voel sinds een dag of 2 echt dagelijks de baby bewegen, geen twijfel meer mogelijk Ik droom nog steeds erg veel, vannacht weer een nachtmerrie gehad. Ik droom ook allerlei verhalen doorelkaar. Kan er zo 2 opnoemen. Heel apart. Groetjes Babietje
Wat lekker dat al zoveel meiden het kindje voelen. Ik voel nog helemaal niks , dus ik wacht met spanning af. Ik ben trouwens inmiddels al 7 kilo aangekomen , dus best veel. De grap is wel dat ik slanker oog, mijn taille en bovenbenen zijn dunner geworden. Het zit echt allemaal in mijn buik geloof ik. Ik hou het wel een beetje in de gaten, want ik hoop toch niet dat ik met 30 kilo extra eindig. Komende dinsdag mag ik weer naar de VK. Dit maal alleen omdat vriendje niet vrij kan krijgen van het werk. Ben er toch steeds weer wat zenuwachtig voor.. gaat het allemaal wel goed, kan ze het hartje wel horen enzovoort. Had ik de vorige keer ook heel erg, maar toen ik het hartje eenmaal had gehoord, zweefde ik op wolkjes weer naar huis groetjes, Michelle ps. de babykamer (nu nog kantoor) is bij ons één grote puinhoop.. zucht. Over 3 weken gaan we met vakantie, dus ik hoop 'm dan helemaal leeg te hebben, zodat we na de vakantie lekker aan de slag kunnen met inrichten. Heb daar zo'n zin in! Verven en behangen is vorig jaar allemaal al gedaan toen we er kwamen wonen, dus dat hoeft niet meer gelukkig.