januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

oh, wat een spannende nieuwe dingen allemaal weer!!!!

Ik voel nu ook met regelmaat de kleine. Vooral blubjes haha!

Mooie kinderwagen hoor!

2. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb ook maar even wat foto's in mijn album gezet ;)

3. Niet meer actief

Mooie buik Marion! En mooie kinderwagen Michelle. Caro, welkom (terug)!

Ik heb ook af en toe zo'n 'drukplek' in mijn buik. Zo is 'ie er en zo is 'ie weer weg. Dat is dus de beeb die zich tegen de buikwand aan ophoudt.
    Ik doe niet meer aan sport. Daar ben ik met 12 weken mee opgehouden vanwege 'bandenpijn'. Op mijn werk loop ik veel heen en weer (ik heb geen zittend beroep) en wanneer ik vrij ben, loop ik elke dag een paar km naar het centrum heen en weer. Niet veel maar genoeg. Ik voe me fit! En ik fiets dagelijks. Het zijn de dagelijkse bewegingen, ik weet het, maar ik voel me daar fit genoeg bij ;)

4. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Nou leuk dat ik mag meepraten :) Of ik de baby voel weet ik niet zeker, ik twijfel een beetje! Kan het nog niet met zekerheid zeggen misschien wil ik het ook wel te graag! Morgen naar de vk, daar heb ik echt zin in! Lekker naar het hartje luisteren!
    Willen jullie trouwens weten wat het geslacht is van jullie kindje? Ik twijfel!
    Groetjes Caro

5. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    ik wil het heel graag weten, we weten het al een beetje maar over anderhalve week met de volgende echo hopen we het duidelijker te kunnen zien! Ik vind het leuk om gerichter spulletjes, kleertjes e.d. te kunnen kopen en voor mijn gevoel wordt het wat persoonlijker, beetje moeilijk uit leggen ;)
    Maar ik zou als ik jou was pas de keuze maken als je het zeker weet wat je wil! Gewoon lekker laten bezinken en over een paar weekjes weet je vanzelf wel wat je wil ;)

6. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    op zich lijkt het me wel leuk maar ik ben bang dat ik me ga verspreken en ik heb zoiets van dat het tussen mij en mn man moet blijven, dat dan wel! Dus dan moet ik wel heel goed op letten met wat ik zeg enzo.
    Maar hoezo weet je het al een beetje en niet helemaal?
    Groetjs Caro

7. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    nou de echoscopiste zei de vorige dat ze dacht dat het een .... werd maar ze zei er nadrukkelijk bij dat ze het niet zeker wist en dat we het met de 20 weken echo nog maar eens moesten vragen ;) Dus we gaan er wel een beetje vanuit da thet klopt wat ze zei, maar ja wie weet blijkt het straks helemaal anders :)

8. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Hallo Dames

Even een update van uit hier.

Bij mij wil het op het moment helemaal niet. Ik zit thuis in de ziektewet omdat ik zo in en in moe ben. Ik ben vorige week ook al 3 dagen thuis geweest vanwege de spier en banden pijn. Heb toen vrijdag en zondag gewerkt en zondag aan het eind van de dag was ik helemaal kapot. Ik had een zere buik, benen zo dik als olifante poten van het vocht en ik was verschrikkelijk moe en emotioneel.
    Ik ben gisteren (maandag) naar de verloskundige geweest voor advies. Daar heeft ze alles nagekeken en alles was goed. Urine goed, bloeddruk goed en hartje was ook goed. Alleen blijf ik verschrikkelijk moe. Heb een formulier mee gekregen om te kijken hoe me hb is dus moet zo even wat bloedprikken.
    Gisteren avond heb ik even wat gelopen samen met mij man maar na die tijd had ik al weer dikke voeten en mijn buik deed zeer. Het zit me dus niet helemaal lekker. Ook ben ik nog snel emotioneel.

Dus deze week in de ziektewet en dan 3 weken op vakantie. Daarna kijk ik wel hoe het gaat. En als het niet wil dan minder gaan werken.
    Ik kreeg ook een advies van de verloskundige. Ik mocht eventueel wel wat meer eten omdat ik nog niets ben aangekomen.
    Die kleine eet dus gewoon van mij. Of die kleine eet mijn eten en ik eet van me eigenlijf. Hoedan ook ik val dus af eigenlijk.

Ik ben dus deze week wel een paar keertjes hier te vinden denk ik.

Groetjes een vermoeid labmuisje

9. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    ohja ps

mijn bevallingsdatum is ook eigenlijk 2 dagen naar voren gezet aan de hand van de echo. Het klopt niet maarja ze moeten daar van uitgaan omdat ik niet meer dan 1 bloeding heb gehad nadat ik ben gestopt met de pil. Dus dat noemen ze nog een pil bloeding en geen echte menstruatie. Daarom gaan ze ook uit op de dag van de echo en dat is ook gelijk met de dag van de gemeenschap zeg maar. Maar ja dat ikop een laboratorium werk en zelf ook fertilitiets onderzoeken doe en daarom bij me zelf de lh-piek heb gemeten en daarom precies weet wanneer de eisprong is geweest. En dat die dan perfect klopt met mijn menstruatie cyclus ja daar gaan ze maar niet van uit. Maar wel van de echo en waar die mevrouw het streepje heeft gezet. En als die mevrouw bv 1mm tever of teweinig heeft gemeten (wat dan al gauw een paar dagen scheelt) dat word als betrouwbaar geinterpurteerd. En achja de lengte van de ouders gaan ze ook maar niet van uit. Ik ben zelf 1.86m en mijn man is 1.93m en zelfs de echo mevrouw heeft gezegt dat dat misschien wel het verschil van die paar dagen kan zijn. Maarja daar gaan we maar niet van uit he.
    Misschien kan je merken dat ik een beetje boos ben, ik heb het gevoel dat ze me niet geloven of dat ze het niet van me aanwillen nemen van wat ik zelf heb gemeten. Dat ze alleen maar willen uitgaan van wat hun meten. Nou ik vind dat dus een beetje kortzichtig. Maarja wie ben ik.....Alleen maar een medische analist die al jaren fertiliteitsonderzoeken doe meer niet, dus wat weet ik nou van een eisprong.

Sorry merk dat ik even me frustratie heb moeten weg schrijven.
    hoop dat jullie het niet erg vinden.
    En eigenlijk ben ik dus geen januarie mama meer (volgens de verloskundige) maar een 31 december mama. Nou volgens mij onderzoeken ben ik gewoon een januarie mama. Ik weet immers zeker wanneer ik mijn eisprong heb gehad.

Groetjes Labmuisje

10. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Wat ons betreft moet je ook gewoon bij de januari mama's blijven! Onderzoeken zeggen niet alles! en interpretaties al helemaal niet :) En je zult zien dat ook van de jan mama's er achteraf toch een heel stel dec/feb mama's zullen worden :)

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    hallo allemaal! Daar ben ik weer, terug van een heeeerlijke vakantie!!! Bretagne is fantastisch, niet al te warm maar wel lekker dus we hebben lekker gewandeld enzo.

Verder gaat het goed hier. Ik kan de baby voelen schoppen!!! En nog leuker: mijn man heeft hem gisteren ook gevoeld!!! Echt superleuk. Verder moet ik nu toch aan de positiekleding geloven... hihi ook erg leuk.

Morgen moet ik weer naar de vk. Eens kijken wat ze zegt...

Maar nu ga ik eerst maar eens van drie weken bijlezen...

12. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik twijfel nog of ik wil weten wat het word mijn vriend wil het wel weten, kheb nog tot maandag om te beslissen want dan heb ik mijn 20 weken echo... denk denk denk :)

13. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Wij vinden het juist heel speciaal om het niet te weten :)

14. Niet meer actief

Heeeeeel erg veel beterschap, labmuisje!
    Ik denk aan je! Geniet maar lekker van de rust en de vakantie zometeen. Gaan jullie nog wel naar Bretagne?? Als het ff kan, gewoon doen! Ben je er lekker uit en kun je de "ellende" in Nederland even vergeten.
    En trek je maar niets van de verloskundige en de rest van de "kundigen" aan, jij weet wel beter. ;)
    En blijf maar lekker hier posten, tenslotte ben jij dit forum begonnen...
    Gisteren ben ik ook een dagje thuis gebleven, ik was zo ontzettend moe... :( Heb heerlijk uitgeslapen en rustig aan gedaan. Heeft me goed gedaan, morgen ga ik weer fris aan de slag op het werk.
    Groetjes!! 8)

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wij ook!

16. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Kheb foto in album gezet waar buik redelijk goed te zien is tis op vakantie, maar kprobeer een deze dagen duidelijke foto's te maken...

En foto van mezelf erop gezet is mischien leuk te zien met wie je op het forum zit haha

17. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    trouwens wat gaat het hard he? Ik ben al weer over de helft... Ik zag net dat er al een topic is voor mei 2007 mama's....

18. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Dank je sanwel. Ik denk ook aan mezelf en me kleine krummel. Daarom ben ik ook thuis gebleven, en omdat mijn man en mam dat ook graag wouden.
    Ze zagen mij op die stoel zitten en die hadden echt zoiets van "dit kan niet langer zo meer" het komt ook wel goed. Moet gewoon rust nemen.

Groetjes labmuisje

19. Michelle

Michelle Actief lid

20 mei 2006
    101
    0
    0
    Hallo meiden,
    ik ben vanochtend weer naar de VK gegaan en alles is helemaal goed! :D Het hartje klopte weer prachtig en de kleine krummel zit nu lekker achter mijn navel. Dat verklaart dus ook waarom ik regelmatig wat pijntjes in die buurt heb. De kleine zit er gewoon tegenaan te duwen..
    Ik merkte trouwens ook al dat mijn navel wat minder diep aan het worden is, wel grappig hoor.
    Volgens de VK heb ik net een flinke groeispurt achter de rug (goh, dat had ik nog niet door ;) ) met de bijbehorende hormonen door mijn lijf. Vandaar de vele dromen, nachtmerries en een akelig jeukende huid.
    Maarja, 't is allemaal voor het goede doel moet je maar denken.

Nog 7 daagjes tot de pretecho! De vk gokte overigens op een meisje (zoals bijna iedereen). Ben benieuwd! Zou het stiekem wel errug leuk vinden...

groetjes, Michelle

20. Niet meer actief

Fijn, michelle! Goed nieuws! Nu maar wachten tot de echo... Ik mag 12 september...

Deel Deze Pagina