Fijn dat alles goed gaat Michelle! Is toch wel weer even lekker om te horen he? @ Labmuisje: maak je maar niet zo druk hoor om wat ze zeggen! je kunt je energie, zeker nu, wel beter besteden toch? Zoals genieten van je zwangerschap. Nou ja als dat tenminste lukt als je je zo voelt... ik hoop dat je goed kunt uitrusten en dat het dan weer beter met je gaat! Alvast een hele fijne vakantie! Waar ga je naartoe?
Hoi! Labmuisje, wat vervelend dat je je zo beroerd voelt. Ik hoop dat je snel wat opknapt. Misschien gaat dat vanzelf als je een beetje kunt uitrusten. Ik heb net weer even een buikfoto gemaakt en zal hem gelijk in mijn album zetten. Donderdagochtend a.s. moet ik weer naar de verloskundige. Ik ben benieuwd. Volgende week dinsdag heb ik de pretecho. Daar ben ik helemaal erg benieuwd naar!! Wat een leuke dingen allemaal! Het enige kwaaltje dat ik op dit moment heb, is maagzuur. Wie heeft hier nog meer veel last van. Ik heb het vooral als ik 's avonds op bed ga liggen. Verschrikkelijk af en toe! Groetjes, Lieverd
Michelle, ik heb vandaag ook zo'n kriebelige huid. Overal, m.n. op m'n armen, borsten en buik. Labmuisje, beterschap en sterkte. Emoties horen er bij. Laat het lekker komen en til daar niet te zwaar aan. Die uitgerekende datum? Pff... Ik was bij mijn dochter 23 aug. uitgerekend en uiteindelijk ben ik op mijn verzoek op 6 sept. ingeleid (alleen de gel gehad, gelukkig geen infuus). Nu is het voor ons 'officieel' 17 jan. Maar naar mijn idee kan het ook wel 1 jan. worden of zelfs 1 feb. Ik heb zelf steeds het idee dat ik eerder ben uitgerekend (gezien de cyclus) maar voor mijn gevoel komt het weer later. Je moet het zo zien, als de medici je datum naar voren halen dan heb je lekker eerder verlof. Komt het dan toch later, nou dan heb je die dagen er lekker extra bij ! Succes en probeer van je ZW te genieten, het is zo weer voorbij hoor. Liefs Babietje
Lieverd, maagzuur begint bij mij ook weer te komen. Ik hou de Maalox paraat! Nu gaat het nog met het hoofdeinde een eindje omhoog te zetten. Babietje
He, labmuisje, wat vreselijk vervelend!!! Wel fijn dat je zometeen vakantie hebt, en hopelijk gaat het daarna wat beter! Sterkte in ieder geval! En wat een burocratie zeg.... tja, ze gaan uit van wat ze uit de boeken geleerd hebben ennehh... intuitie? Wat is dat...??? Ga maar lekker van je eigen gegevens uit inderdaad, je weet het zelf toch het beste! En schrijf je frustraties maar lekker van je af hoor, daar zijn we toch voor?! Goed nieuws Michelle! Lieverd, een mooie foto hoor! Waar ik trouwens nogal last van heb is dat ik na het avondeten zo'n strakke buik heb, niet normaal, dan kan ik eigenlijk alleen nog maar liggen.... Heeft iemand anders hier ook last van?
hoihoi meiden! @ labmuisje, vervelend dat je je zo rot voelt, ik hoop dat de rust je goed zal doen en je gauw weer opknapt. wij zijn gister voor de 20 weken echo geweest en ook vooruit gezet, nu naar 3 januari, dit is de 3e echo en elke echo zijn we een paar dagen vooruit gezet, hij had alles opgemeten en hoofdje, buikje, beentjes etc klopte volgens hem precies op de dag af met de tijd, nou ja met mijn dochter was ik ook wat later, we zien gewoon wel, wie weet labmuisje krijgen onze baby's vuurwerk met hun geboorte (elke keer 3 dagen vooruitgezet is al 9 dagen zou dus betekenen dat ik bevrucht ben tijdens de visite van de duivels ) nou ja, wel een teken dat de kleine goed groeit toch maagzuur..... ik word er gek van, heb er zelfs al een topic over geopend bij zwangerschap.. paar tips in elk geval die ik nog niet geprobeerd heb. wij gaan ws nog voor een pretecho, konden niet goed zien wat het gaat worden, maar het belangrijkste blijft natuurlijk dat alles goed was dus wij zijn hartstikke blij. de placenta ligt blijkbaar aan de voorkant zo bij de navel, hij zei dat ik daar ws weinig leven zal voelen, eeh ik voel daar juist wel goed leven, maar goed de baarmoedermond was gelukkig goed gesloten, kortom ik ben heel erg gerust op die echo.
@ Sim: als je zo doorgaat krijg je nog een sinterklaaskindje . @ Marretje: ja daar heb ik ook wel een beetje last van. Maar ik geloof niet zo erg als jij! Hopelijk gaat het snel beter. @ Lieverd & babietje: daar heb ik nog helemaal geen last van gehad. Lijkt me wel erg vervelend. Hebben jullie er vaak op een dag last van? Wat fijn zeg, al die goeie echo's! Wij hebben besloten, na lang twijfelen, om geen 20 weken echo te maken. We willen geen prenataal onderzoek doen en daar valt dit toch ook een beetje onder. Best lastig vond ik. je wilt toch ook het beste voor je kindje! Vandaag ben ik weer bij de vk geweest. Mn baarmoeder zit nu boven mn navel, 5 weken geleden nog op een 1/3 eronder... En ze kon hem goed voelen. (wij ook trouwens, super super superleuk!!!). Het hartje was goed en mijn bloeddruk ook. Dus ik stond zo weer buiten. Wat ik wel jammer vond: het was weer een andere. Ik heb er nu 3 gezien en dan leer je ze niet echt kennen. Maar ja... Oh ja, de rhesusfactor van mijn man is positief. Maar ze zei dat dat niet heel veel uitmaakte omdat ik negatief ben krijg je die spuit sowieso. Maar de kans op een positief kind is nu wel vele malen groter. Ach ik ben blij dat ze daar tegenwoordig middelen voor hebben! Wat dat betreft leven we wel in een goed land en een goede tijd....
Sim, wat fijn dat de echo zo goed was. Wel apart dat ze jouw kindje weer opmeten, want mijn verloskundige doet dat niet. Die houdt de datum van onze eerste echo aan. Hoe hebben ze trouwens gekeken of de baarmoedermond goed gesloten was? Konden ze dat op de echo zien? Ik zal ook eens op het topic over maagzuur kijken. Stranger, het maagzuur komt bij mij vooral in de avond en helemaal als ik op bed ga liggen. Fijn dat bij jou ook alles goed was bij de verloskundige. Ik mag morgenochtend weer naar de verloskundige. Ik heb er al zin in. Groetjes, Lieverd
Hallo allemaal, Gisteren mijn 20-weken screeningsecho gehad, en alles was prima! Ben er zo blij mee. Wonderlijk om te zien wat zo'n echoscopiste allemaal kan zien. Ze heeft alle onderdelen uitgelegd, en dan wordt het wel een stukje duidelijker. Resultaat dat er geen problemen waren en de groei ok was natuurlijk super. Weer drie mooie foto's meegekregen en zo'n 10 minuutjes film op video! Over 2 weken weer naar de VK, gaat allemaal lekker snel nu. Babykamer, wandelwagen, matras, maxi cosi en nog wat dingen staan in bestelling, dus binnenkort maar eens beginnen met uitruimen van de babykamer. Sim: vond je het ook zo prachtig om al zo'n echte baby op je echo te zien? Het is nu een echt minimensje geworden hè? Lieverd: mooie buik heb je al hoor! Veel plezier bij de VK morgen. Marretje: ik heb ook na het avondeten dat mijn buik wat strakker is als overdag, maar ik vind hem dan ook meteen mooier. Maar pijn heb ik er niet aan, heb dan lekkere positiebroeken met hogere buikstukken aan en die rekken dan goed mee, in tegenstelling tot mijn positie-spijkerbroek die zo'n lage band heeft. Die kan ik na het eten minder goed verdragen. stranger: leuk hè als je weer bij de VK komt en je baarmoeder is zo goed omhoog gegroeid, dat moeten we hebben! Groetjes! PS: 3 foto's van de baby weer in album, ben nogal trots
@ lieverd, er was niet een speciale reden om de baby op te meten, hij deed dat geloof ik standaard, hoofdje, benen, lengte, buikomtrek etc en aan de hand daarvan zei hij dat er 3 dagen verschil was, maar ach die paar dagen reken ik er ook wel weer bij omdat de kans natuurlijk groter is dat het wat later komt als eerder.. echt leuk al die echo's! maandag moeten we naar de vk, maar ik heb het gevoel dat mijn buik vrij hoog zit, ik voel m in elk geval als ik zit (dan bedoel ik niet heel verantwoord met een rechte rug enzo) maar dan voel ik mijn buik wel in mijn maag drukken (vandaar ws ook dat maagzuur) verder gelukkig geen buikpijn meer, maar wel net of alles trekt (mijn huid dan)
Oh Sim en heb je dan ook van die jeuk op je buik? Ik wel soms... vk zei dat het kwam door het oprekken van de huid.
Emma, duidelijke foto's hoor! En idd, prachtig om te zien dat het al echt zo'n minimensje is. Diegenen die al een 20 weken echo hebben gehad, weten jullie ook het geslacht? Wij krijgen dus geen 20w echo i.v.m. ruimtegebrek in de ziekenhuizen maar hebben met 21 weken een echo bij een echoburo. Ik heb de afspraak express pas met 21 weken gedaan zodat het geslacht te zien is (als de beeb er goed voor ligt uiteraard). Mocht er iets niet in orde zijn, dan hebben we alsnog een week de tijd om in het ziekenhuis terecht te kunnen, dit moet dan nl. voor 22 weken. We hebben er zo'n zin in! Zijn jullie al ver gevorderd met de namen? Wij nog absoluut niet, kunnen maar moeilijk dingen bedenken omdat we veel niet mooi vinden, beetje te kieskeurig denk ik. Gelukkig hebben we wel dezelfde smaak, dus het zal wel los lopen. Wanneer we weten wat het wordt, valt er al één geslacht af. Bij onze dochter hebben we daar ook op gegokt (en goedgegokt, alhoewel de echo heel duidelijk was bij haar). We zien het allemaal wel. Nou ja, verder niets bijzonders hier, 's avonds zo nu en dan maagzuur en dat is het wel. Veel beweging in mijn buik. Groetjes...
Dank je babietje! En nee, wij hebben ervoor gekozen om niet te weten of het nu een jongen of een meisje is. Dus we weten nu niets, en de vrouw die de echo maakte heeft zelf ook niet duidelijk kunnen kijken omdat wij het anders zouden kunnen zien, maar ze had al wel een dik vermoeden wat het is! Blijkbaar kon je het met een geoefend oog zien, maar wij hebben niets in de gaten gehad. Namen, daar zijn we bijna over uit. Wel moeilijk hoor, zo'n definieve keuze voor een mensenleven lang. Zou hij of zij er later blij mee zijn? Groeten!
Ja, die namen...We hebben nu zo'n leuke jongensnaam bedacht dat ik bijna WIL dat het een jongetje is! haha. Klein vraagje, hebben jullie dat ook dat wanneer het gevoel ineens in je buik veranderd je denkt dat er wat mis is? Ik voelde me vorige week heel erg naar (angstaanval, ga ik hyperventileren enzo) en toen had ik het gevoel dat er iets loskwam (weet ook niet zo goed hoe ik het gevoel moet omschrijven), alsof er iets draaide. Weten jullie misschien wat dat is? Ik had het van de week ook weer (maar dan zonder angstaanval! ). Is niet zo heel erg lang gevoel, eventjes maar. Liefs, Daphne
Wat dacht je van je baby? Het kan zo'n beetje komen nu hoor, dat voelen! Soms lijkt het erop alsof je ingewanden van plek verwisselen, ha, ha! Groetjes...
Daph, voel je niet gewoon de baby? Ik had ook zo'n vreemd gevoel regelmatig totdat het van het weekend ineens heel duidelijk was: ons kleintje was aan het schoppen! S Avonds kon mijn man het ook voelen! Enne wij hadden de namen als voor ik zwanger was hihi.
Ik dacht dus ook dat het de baby was, maar dacht dat het daar nog te vroeg voor was. Ik schrok wel heel erg toen het gebeurde! Was echt even bang dat er iets mis ging...Laten we het daar dan maar op houden he! hihi. Hopen dat ik hem/haar steeds vaker ga voelen dan! Want voorlopig laat ie niks meer van zich horen. Maar ik geloof dat het voelen van je kindje ook niet altijd even prettig is, dus geniet ik nog maar even van de 'rust'! haha. @stranger, ik had al een heel lijstje gemaakt met namen van de letters van Martijn (mijn vriend) en mijn naam!
Emma, wat een mooie echo's joh! Ik moet nog 1,5 week wachten, maar heb zo'n zin! Babietje, wij willen wel heel graag weten wat het wordt, dus hopelijk is dat over 1,5 week goed te zien! En poeh, die namen..... meisje zijn we wel redelijk uit, maar jongen is nog errug moeilijk! Daphne, dat gevoel wat je beschrijft heb ik niet gehad. Wel ongeveer zoiets, dat ik voel dat iets me dwars zit, en dat het dan wegplopt, zeg maar. Maar volgens de vk is dat de baby die even ergens tegenaan zit en dan weer verder beweegt. Ik weet niet of dat het misschien is wat je bedoelt?
Wij komen ook niet uit de meisjesnaam, maar wel uit de jongesnaam. We hebben het gevoel dat we een meisje krijgen. Hebben jullie ook een gevoel? Gr. Lieverd