Ik heb er deze keer nog 5 weken tussen zitten, maar ik loop dan ook nog iets achter op jullie. Over 2 weken mag ik weer voor controle en ik verwacht dat het dan 4 weken wordt. Gaat de tijd ook sneller door!! Alleen maar leuk!! Afgelopen vrijdag heb ik de baby met mijn hand voelen schoppen, door de buik heen, dus. Geweldig!!! En sindsdien voel ik hem eigenlijk wel iedere dag in mijn buik bewegen, heerlijk!! Ik geniet hier vreselijk van. Nu is het nog leuk, maar zodra de baby een maand of 8 is, wordt het wat vervelender... Mijn zoon heeft me toen een paar beurse ribben bezorgd, en na zijn geboorte kon ik precies zien met welk beentje. Dat lag namelijk recht als hij in bed lag, de ander was gebogen. Maar evengoed is het zalig om je kleine te voelen!!
nou, wat flauw.... het zal wel aan mij liggen maar ik kan niet zeggen dat ik het duidelijk voel! Ja ik voel wel wat maar niet niet dat het overduidelijk is snappen jullie? Het is in ieder geval super leuk om iedereen zo te horen over de kamers. Wij hebben niet echt een thema kamer, maar wel een kamer waar heel trots op zijn. Wij hebben het behangen met 2 kleuren, beige en een mengeling tussen bruin en paars dus laten we dat maar aubergine noemen. hier bij hebben we een band van nijntje uitgezocht.
dat klinkt ook leuk! paars kan heel goed samen met beige kleuren! misschien ben je overdag zo druk bezig dat je de kleine niet merkt, maar ik weet zeker dat je niet lang meer hoeft te wachten
Ik moet eerlijk zeggen dat het bij de eerste pas met 24 weken was te voelen, hoor! Maar toen ik eenmaal wist HOE het voelde, had ik het achteraf al eerder gevoeld. Maak je maar geen zorgen, het komt vanzelf wel!!
Hoi Allemaal... Nou mijn weekendje weg was heerlijk hoor, was erg gezellig mar de tijd vliegt helaas voorbij! Gisteren mn 20 weken echo gehad, was echt super!! We weten nu ook wat het word...maar dat hou ik liever voor me we konden ons niet behersen van nieuwsgierigheid dus toch maar gevraagd hihi. Ales was gelukkig goed met de kleine, veel uitleg gehad ook was erg leuk! Ze zei ook dat ik de baby goed zou moeten kunnen voelen omdat mn placenta achter ligt, nou dat klopt ook want ik voel hem/haar ook al zo'n 3 weken. Was weer helemaal gelukkig nadat we waren geweest en ik ga zeker nog een pretecho doen want zo lang die kleine niet zien vind ik wel heel lang!! Groetjes Caro
Ik voel de kleine nu sinds een week af en toe zachtjes kloppen. Ik voel het deze keer weer net zo laat als bij mijn zoontje, dat komt omdat mijn placenta weer tegen mijn buikwand aan ligt.
Leuk al die verhalen en al die kleuren. Sommige lijken erg veel op elkaar en sommige verschillen weer. Kan ik nog mooi even wat ideeen van jullie op doen Gisteren echo gehad. We konden niet in een ziekenhuis terecht i.v.m. de drukte dus maar naar een particulier echobureau gegaan. HET WAS LEUK!!!!!!!!!!!!!!!! Alles gezien, zag er goed uit, geen bijzonderheden. De beeb lag helemaal met het koppie voor de uitgang en helemaal in elkaar gedoken. Na wat drukken en wrijven ging het anders liggen. En een gaap gezien, super leuk! En ja, we hebben kunnen zien wat het wordt. Op de echo kon de mevrouw een aantal keer uit verschillende hoeken goed uitleggen hoe we dat moesten zien. Na de echo, toen ze de foto bekeek begon ze in enen toch te twijfelen, jongen-meisje, meisje-jongen????? Met wat andere foto's erbij kon ze eigenlijk wel zeker zijn van wat ze had gezien. Ik vertrouw op haar expertise. Ken verschillende mensen die bij haar zijn geweest en voor zover ik weet heeft ze het nog niet fout gehad. Zij heeft het zelf in haar hele loopbaan (zo'n 20-25 jaar) 3 x mis gehad. Vind ik niet veel. Nou ja, we zien het ook wel! En nu nog de namen... Groetjes babietje
P.S. Kunnen jullie nog wat namen noemen? Die jullie zelf niet of wel kiezen, maakt niet uit. Misschien zit er nog wat voor ons tussen. Jongen, Meisje, alles is welkom. Tuurlijk, smaken verschillen maar je weet maar nooit.......
Goedemorgen allemaal, carretje en babietje, goed te horen dat bij de echo alles prima was met de kleine! Gisteren ben ik bij de VK geweest. Bloeddruk wordt steeds lager (100/60), was goed zeiden ze. In totaal ben ik 3,5 kilo zwaarder geworden tov eerste afspraak bij VK, was ook ok. Urine ook weer goed en dan op tafel liggen. Hartje klonk perfect en de groei was prima op schema (bovenkant navel). Alles gaat dus goed! Ik moet nu nog een keer 4 weken wachten voor controle, en vanaf de volgende keer moet ik om de 3 weken gaan komen. Groetjes!
Ha fijn al die goede berichten!!! Hier is niets bijzonders te melden eigenlijk. Ik heb behoorlijke energie en alles gaat wel goed eigenlijk. lekker hoor.
Iedereen heeft zo te zien bijna allemaal 20 weken echo gehad Herinner me nog dat we aant aftellen waren voordat we eindelijk aan die 12 weken zaten en nu zitten we al over de helft, gaat echt allemaal sneller dan gedacht.
ja, gaat echt heel snel nu! fijn al die goede berichten enne namen tja..... vind het toch wel heel persoonlijk....goed naar aftitelingen kijken van series, films, programma's etc vind ik persoonlijk pakkender dan een boekje van a tot z doorlezen. bij een aftiteling spreekt iets je aan of niet..snappie? zo heerlijk dat getrappel! geloof dat de baby veel wakker is, voel het heel geregeld op een dag! hebben jullie nu ook zo'n heerlijk zwanger gevoel?? en een ideaal buikje 8) geen stampot en zit nog niet in de weg! veel energie! kan eindelijk zeggen dat ik me weer goed voel, en dat is echt lang geleden.
Dag meiden,aan deze kant van mijn beeldscherm gaat alles goed zn gangetje. Ik vind het idd een goed idee om de aftiteling te lezen op tv, dan heb je er meer een gevoel bij als uit een boekie...... Morgen moet mn vriend de laatste 2 verstand kiezen laten trekken, zielig he!!!! Ook gaat 1 van onze honden naar de dierenarts voor casteratie.... dit vind ik dus ook echies niet leuk voor hem maar ja......... Ik had dus niet veel nieuws over mijn buik en de beebs maar af en toe moet je ook iets anders neer zetten toch. groetjes mij
We hebben vandaag (m.n. vanmiddag en begin avond, iedereen is net weg en nu zit mijn dochter in bad) de verjaardag gevierd van mijn dochter. Ze is vandaag 2 jaar geworden. Het was heel gezellig. Dat van die aftiteling is een goed idee. Bedankt voor de tip!
Gefeliciteerd!!! 2 jaartjes al weer! Mijn zoon is bijna 1,5 jaar, ook een leuke leeftijd. Hij begint nu te peuterpuberen..... En wat namen betreft... Persoonlijk vond ik een boekje wel fijn, ik heb die van de Hema gebruikt. Die heeft de namen niet op alfabet (wat erg moeilijk zoeken is, omdat het er dan zoveel zijn), maar gesorteerd op taal , land, enz. Dus als je bijv. houdt van scandinavische namen, staan ze daarin op een rijtje. Vond ik op zich wel prettig. Maar aftilelingen werken ook goed, hoor!! Succes met het vinden van een naam!! Groetjes.
gefeliciteerd!!! geweldige leeftijd, alles is één grote ontdekkingsreis heb vannacht niet zo lekker geslapen, buikpijn gehad waar ik steeds wakker van werd.. op een moment dacht ik zelfs ongipijnen. dus werd ik weer bang, eraf even lopen etc. voel me best wel gebroken.. en ik ben ik de slaapkamer bezig geweest met stickerverwijderaar (ja ik weet het, giftige dampen, maar ik hield mijn adem in terwijl ik het gebruikte en had gedacht dat als we naar bed zouden gaan dat het alang weg zou zijn, maar ik rook het nog steeds.) het raam helemaal opengehad, maar van zorgen eerst een tijd wakker gelegen. nou ja, zo nog een bakkie en dan komt het wel goed hopelijk. hoop niet dat ik de kleine schade heb aangericht met die lucht, heb er echt vreselijk spijt van ga nu mijn dochter van bed halen.... liefs van mij
Stranger, wat die borstvoeding betreft, dat heb ik ook wel hoor! Vooral omdat ik het bij mn zus heb gezien, die had er zo'n pijn van. En dat is dus echt geen watje.... en ik wel....! Maar goed, ik ga het proberen en dan zien we het wel! Zometeen naar de gyn voor de 20 weken echo. Ben benieuwd of die hetzelfde geslacht ziet als bij de pretecho. Zal wel... maar toch! We zijn geloof ik nu wel helemaal uit de naam! Dat is toch wel een opluchting hoor! Roos, ik moet tot nu toe elke 4 weken terug komen bij de VK. Mijn placenta ligt ook tegen mn buikwand aan, maar daardoor voel ik onze kleine vooral tegen de zijkant van mn buik in plaats van in het midden. Althans, dat zei degene bij wie we de pretecho hadden! Babietje, gefeliciteerd! Wil je graag een echt Nederlandse naam, of liever wat buitenlandser? Engels of gewoon een heel aparte Nederlandse naam? Balen Sim, dat je er zo slecht van geslapen hebt! Maar je moet maar zo denken: zo'n kleine kan echt heel wat hebben hoor, ook al heb je het gevoel van niet!
Marretje, wij houden van klassieke nederlandse namen. Lastig uit te leggen, als het maar nederlands klinkt! Met klassiek bedoel ik niet jan,piet,klaas,katrijn hoor. D.w.z. niet ouderwets.