januari 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door labmuisje, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Bedoel je bijvoorbeeld zoiets als Lotte? Ik zal eens opletten, als ik dan iets bedenk, dan hoor je het van me!

2. Niet meer actief

M'n echo was trouwens helemaal goed hoor!!!

3. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Zagen ze ook hetzelfde geslacht als op de pretecho?

Sim- Ik heb afgelopen weekend ook de hele nacht buikpijn gehad en niet heb geslapen en me echt zorgen maakte, khad zelfs een beetje bloedverlies.
    Kheb toen gewoon de vk geveld en ik ben zondags nog kunnen gaan, ze had een echo gemaak en me gerustgesteld dat alles er goed uitzag. Ik moet alleen echt rustig aandoen zij ze, ik werk nog maar voor 50%. Als ik niet rustig aan doe gaat ze me verbieden om te werken.
    Dus het enige wat ze me kon zeggen is dat ik teveel deed en op de echo gelukkig niks verkeerds te zien was.
    Maar ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is als je zo'n buikpijn hebt ikzelf maak me dan ook al snel druk.
    Anders gewoon even de vk bellen.

Gr San

4. sim

sim Niet meer actief

hoihoi, het gaat gelukkig vandaag een stuk beter, geen buikpijn meer gehad, vermoed nu echt dat hetmijn darmen zijn geweest. gelukkig eindelijk weer eens naar de wc geweest :oops: sorry, maar voel me een stuk lichter!

hoop op een betere nachtrust vannacht.

sanne, gelukkig dat alles in orde is, dan schrik je je echt helemaal rot! maar net wat je zegt, even een teken om een versnelling terug te gaan. ik ben ook vaak zo dat ik de hele dag het gevoel kan hebben dat ik haast heb, en dan kan ik me vreselijk druk maken. vandaag is niet een rustige dag geweest, constant in de weer geweest en het is alweer bijna drie uur. dat betekend dat ik zo alweer naar school kan fietsen, direct door boodschapje halen, snel nog even stofzuigen (haren :pukel: ), koken (wordt dus een makkelijk potje vandaag macroni met smak of hoe schrijf je dat, nou ja makkelijk)afwassen...dan dochter douchen, voorlezen, wasje draaien en voor ik met mijn ogen knipper is het half negen haha

dag om!

nou meiden, gauw nog ff het forum kijken en dan ga ik! dikke knuffel!

5. Niet meer actief

Ik lees dat ik niet de enige ben met haastige dagen. Ik ren vandaag (net als gisteren) van hot naar her. Nu zit ik even maar dochterlief zal zo wel wakker worden.

6. Niet meer actief

Sanne, hetzelfde geslacht weer!!! Vervelend joh, dat je je zo voelt! Heb je het idee dat je rustiger aan kan doen?

Sim, bij jou mooi dat je je beter voelt en dat het "maar" je darmen waren!

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ marretje: ach we gaan er gewoon voor! Ik verslind boeken over borstvoeding. haha, ik lees daar meer over dan over zwangerschap zelf!

@ Sanne, dat is even schrikken zeg! Gaat het nu wat beter? Lukt het om rustiger aan te doen?

@ Sim: fijn dat je je weer beter voelt!

@ 19nicole83: hoe ging het trekken van de verstandskiezen van je vriend? En hoe ging het met de hond?

Nou hier gaat het wel weer goed. gisteren effe een dipdag gehad, na vier dagen rennen en vliegen was het op. Ik was zooo moe. Dus lekker rustig aan gedaan, lekker overdag geslapen, gisteren op tijd naar bed en vanmorgen stond ik weer zo fris als een hoentje op. Voordeel van freelancer zijn, kun je zelf je tijd indelen ;).

verder ben ik druk met de bruiloft van mijn zusje, die trouwt over een week. Ik heb er zin in!!!

8. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Jippie! Vandaag de 20 weken bereikt!
    Ik kan ook gaan aftellen :p !

Ik voel me nog steeds super goed, ik moet alleen wat rustiger aan doen met lopen ed.
    Net een heel eind gewandeld met mijn zoontje.
    Ik moest om 9:00 een van mijn hondjes wegbrengen naar de dierenarts voor sterilisatie en daarna ben ik gelijk doorgelopen naar de winkels en de markt. Normaal zou het wel makkelijk gaan, maar nu voel ik toch mijn heupen en onderrug.
    Ik rust nu maar even lekker uit en de kleine ligt te slapen op bed.
    Om 15:30 kan ik mijn hondje weer gaan ophalen. Ik neem haar mee in de vervoersbench achterin de duowagen en mijn zoontje voorin, handig :) !

9. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik kan wel rustig aan doen, tis alleen vaak moeilijk, ik werk dan maar halve dagen maar heb vaker de neiging om dan thuis nog teveel te doen dus dat moet ik proberen niet te doen, maar mijn vriend houd me dan gelukkig wel tegen . Verder gaat het prima

10. Niet meer actief

Sanne, het is inderdaad lastig om rustig aan te doen. Zeker omdat je je vaak pas rotter gaat voelen als je al te veel gedaan hebt, en niet van te voren! Tenminste, dat heb ik! Sterkte meis, en take it easy!

11. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ahum ik ontdek deze topic nu pas.... :p
    Mag ik nog meeschrijven?
    Ik ben 31-01 uitgerekend.
    En hallo allemaal :albino:

12. Niet meer actief

Natuurlijk! Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier!!!

13. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Hoi meiden,

Gisteren voor het eerst gaan zwangerschapszwemmen. Was erg leuk en lekker. Ik heb alleen al dagen pijn in mijn bovenbenen en onderkant baarmoeder. Die werd van het zwemmen wel erger. Vannacht werd ik iedere keer dat ik wilde draaien wakker van de pijn. Vanmiddag eindelijk weer naar de VK hoop dat zij me meer kan vertellen. Ben bang voor bekkeninstabiliteit oid...

Zijn er nog meer meiden die zwemmen?

En nog een vraagje. In de kraamlijstjes staan allerlei baby verzorgingsproducten die je moet halen (bijv shampoo) van welk merk halen jullie dit? Ik vindt zwitsal heerlijk ruiken maar begrijp dat dit vaak niet de beste is... (geirriteerd huid voor baby's etc.)

Dus met name wat raden de mamma's aan die al een kleintje hebben :)

14. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Tuurlijk klets ( typ) maar lekker mee
    Welkom :) En gefeliciteerd met je zwangerschap

15. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Dank jullie! :D
    Ik heb meteen een vraagje, ik kan op internet nergens precies vinden waarom je tijdens je zwangerschap tillen zoveel mogelijk moet vermijden.
    Weet iemand dat hier?

16. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik ga gewoon zwitsel gebruiken. Ruikt idd heerlijk
    Vriendinnen van me die al een kleintje hebben gebruiken het ook allemaal en heb hun er nog nooit over horen klagen.

17. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik had ook Zwitsal in huis gehaald, het ruikt lekker, maar het kan idd behoorlijk irriteren.
    Mijn zoontje had allemaal bultjes gekregen op zijn huidje.
    Als het irriteert kun je beter iets natuurlijks pakken van bijv Weleda.
    Ik heb in het begin van Zwitsal de badolie gebruikt, maar daar ben ik na een tijdje ook mee gestopt.
    Toen heb ik hem iedere keer gewoon gewassen in puur water.
    Van te voren kun je je kleintje wassen met wasschuim van Zwitsal op de plekjes waar het vuil wordt (kruis, billen, nekje, onder de oksels, plooien), dat is vrij mild en je spoelt het er in het badje weer vanaf.
    Het belangrijkste is dat je je kleintje na het badderen goed insmeert met een zachte olie of bodymilk waar het huidje lekker soepel van blijft en niet uitdroogt, dit doe ik altijd met Weleda olie.
    Het kan heel goed zijn dat jouw kindje wel goed tegen Zwitsal kan, ik zou gewoon wat Zwitsal spulletjes in huis halen en kijken hoe je kindje erop reageert. Kan je kindje er niet tegen dan gebruik je het daarna gewoon voor jezelf, ruik je zelf lekker naar baby!

18. Niet meer actief

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet waarom het beter is om het niet te doen, alleen dat je het beter niet kunt doen... Ik weet wel dat als ik nu zonder na te denken toch wat zwaars op til, ik vaak last krijg van een harde buik. Nou is dat niet schadelijk, maar het is niet goed dat vaak op een dag te hebben. Verder sorry, kan ik je niet helpen!

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Caecilia, ik ga niet speciaal zwangerschapszwemmen maar ik zwem 3x per week. Dat deed ik voor mijn zwangerschap al en daar ben ik gewoon mee doorgegaan. Ik vind het heerlijk!

@ Anabelle; leuk dat je er bent! Over dat tillen, ik heb gelezen dat dat is omdat het slecht is voor je bekken en gewrichten enzo... ik zal eens kijken wat het nu precies was.

@ Selmama. is dat insmeren echt nodig? Ik stond laatst in de kruidvat bij de babyafdeling en ik was stomverbaasd over de enorme keuze aan producten. Wat heb je nu echt nodig...

20. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Bedankt Marretje en Stranger!
    Ik heb er zelf ook al wat over gevonden via een link hier op de site:

Je kunt nu vaker last hebben van rugpijn doordat hormonen de spieren van de onderrug rekbaar en zacht maken. Je belast je spieren daardoor veel sneller als je bukt, plotseling opstaat of iets verkeerd tilt.

Naarmate de baby groter en zwaarder wordt, raak je ook meer uit balans. Door het gewicht van je buik ben je geneigd achterover te leunen en je rug hol te trekken. Hiermee belast je de spieren van de onderrug en het bekken vooral tegen het eind van je zwangerschap.

Voorkom overbelasting van je rug tijdens je zwangerschap en streef naar een goede houding:

Laat je schouders zakken en houd ze naar achteren
    Haal je borst en ribben omhoog
    Houd je rug recht
    Trek je buik aan
    Trek je bips in
    Buig je knieën licht
    Zet je voeten wat uit elkaar
    Ga bewust om met je lichaam bij alles wat je doet en mijd zwaar tillen. Als je tilt; ga dan zelf omlaag, buig je knieën en houd je rug recht. Probeer zoveel mogelijk op platte schoenen te lopen; met hoge hakken komt je gewicht nog meer naar voren.

Deel Deze Pagina