Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    :idea: anneliesje, hier is het wel wat donker, maar geen regen en onweer, weet of je valkbij mij woont, maar hopelijk blijft die onweer hier weg!

:idea: annika, heel veel sterkte meid! Jeetje das niet niks! Hopelijk mag je snel naar huis!

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Annika wat vervelend joh!
    Ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt en wat fijn dat de beeb oké is! Wat zal dat een geruststelling voor je zijn!

Enneh wat het weer betreft vanmiddag heeft het hier enorm geregend en geonweert. Gelukkig is het nu al weer wat opgeklaart

3. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Och Annika, wat vervelend zeg. Heel veel sterkte, hoop dat je snel weer opknapt!

Meliske, woon niet bij Eindhoven in de buurt, ongeveer uurtje rijden naar boven!

Zag net het weer bij RTL, nou er komt nog heel wat regen aan zeg.

4. klein wonder

klein wonder Actief lid

29 dec 2006
    131
    0
    0
    ANNIKA heel veel beterschap gewenst ik hoop dat je snel weer opknapt.
    MELISKA veel sterkte en beterschap voor je mannetje en jou.
    GUPPIE81 ik kan je helaas niet helpen maar wil je wel veel sterkte wensen
    MIRAN34 van harte welkom hier. Gefeliciteerd.
    KIRYLIS veel plezier morgen bij de echo.
    Voor degene die morgen voor de 1e keer naar de vk moeten succes.

Wat betreft het weer hier heeft het flink geregend en we hebben wat onweer gehad.
    Ik ben zo blij dat ik niet zo veel kwalen heb. Mag wel afkloppen. Maar wel heerlijk.

Liefs klein wonder

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ach annika, wat sneu voor je! Hoop dat je snel opknapt.

Ben inmiddels ook ziek geworden, flinke koorts en hoofdpijn erbij. Lekkere ontsteking :(
    Heb vanmiddag nog een behandeling gehad en het lijkt erop dat de pijn nu iets minder is.

6. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    guppie, fijn dat het nu wat minder lijkt te worden! Hopelijk ben je er snel vanaf!

7. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    @ guppie en annika beterschap meiden

@ de nieuwe jan mama welkom :)

8. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Annika, jeetje joh wat naar voor je, hoop dat je snel opknapt en lekker naar huis mag.

Guppie, sterkte hopelijk is de pijn snel weg

Meliske, sterkte met en voor je mannetje.

Enne wie ik verder nog vergeet....

Wat betreft de combinatietest/nekplooimeting, wij hebben er heel lang over gedacht en gepraat. Aan een kant van mijn familie komen erfelijke hartafwijkingen voor en de ene voorlichter zei dat ze daar niet op testen dat het alleen op Down is en de ander zei van wel, daar werden we heerlijk onzeker van natuurlijk.
    Voor mij persoonlijk zou ik een zwangerschap alleen afbreken als het echt om een hele ernstige aandoening gaat (hazenlipje dus zeker niet). Maar met de test is de heftigheid van een aandoening niet aan te tonen. Dus zouden we het dan weten maar er niets mee opschieten voor ons gevoel. Daarom hebben we besloten niet de test te doen. En intussen heb ik begrepen dat veel hartafwijkingen bij de 20 weken echo duidelijk worden en die doen we wel, maar dan met de achterliggende gedachten dat wij en de artsen voorbereid kunnen zijn en eventueel vast dingen kunnen regelen. Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb opgeschreven.

Half juli gaan we voor geregistreerd partnerschap en daarna lekker 4 dagen naar Antwerpen. Heerlijk nog even met zijn 2 naar ons favoriete stad.

Verder zijn we nog in afwachting wat betreft de woning, er wordt nu voor de bovenbuurman (we wonen in een duplex) een andere woning gezocht en dan wordt er 1 huis van gemaakt voor ons. Mocht dit voor 1 september niet lukken dan gaan ze een andere oplossing bedenken. Ben best ongeduldig intussen....

9. Niet meer actief

Annika, sjee meid, hopelijk knap je snel op, blij dat je kleintje het goed doet, nu jij nog!

Guppie, men, dat trek je slecht, ik miep al als ik voor controle moet :confused: Dapper hoor, hopelijk knap je snel op, want dit is ook niets.

Miran, welkom hier, hieronder staat een lijst, geef je me wat info, dan zet ik je er gezellig bij!

Meliske, sterkte voor je mannetje en voor jou....

Lexie, ik moest ook zoveel buisjes. Ben trouwens rhesus negatief, dat wordt nog een prik met 30 weken :rolleyes:

Nou, ik ben er een boel vergeten, maar ben lui vandaag.... :oops:

Hier heeft het net ontzettend geregend, straat stond blank, wc borrelde helemaal :(
    Wel wat minder klef nu en daar ben ik blij om!

10. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    he getsie meiden wat een ziekenboeg. Heel veel sterkte hoor. Hier hebben we alleen nog maar zon gehad en net vanavond een buitje. Ik hoop dat het ons hier ook bespaard blijft.
    Ik heb ook zeer weinig kwaaltjes, behalve dat ik de hele dag door wel kan slapen. Ik ben echt bekaf (van het nietsdoen?!).
    Vraagje. Ik hoor iedereen over bloedprikken, mag ik vragen waar dat voor is? Ik hoef helemaal geen bloed te prikken. Misschien hebben ze dat bij mij al gedaan toen we met de onderzoeken bezig waren. Nou ladies, een fijne avond. En sterkte voor alle zieken/ mannetjes/ kwaaltjes.

Liefs Marije

11. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Ik vraag mij trouwens af welke zwangerschapscursus jullie willen doen, als je dat wilt tenminste.
    Wij gaan voor Samen Bevallen en voor Haptonomie.

12. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    He meiden, ik heb net de foto van onze eerste echo in mijn album gezet.

Miss Frodo: wanneer moet je dat eigenlijk doorgeven? Die cursus?

Ik ben eigenlijk nog helemaal niet zo bezig met al die dingen, maar heb inmiddels begrepen dat ik dat toch maar eens moet doen. Wie weet hoe dat eigenlijk met kraamhulp zit. Ik lees overal dat je moet kiezen tussen 3, 5 of 8 uur per dag. Hoe kun je dat nu al beslissen?

13. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Kiezen uren Kraamhulp? Hmm ik heb mij anagemeld en dat was dat. Rond 7 maanden nemen zij kontakt met mij op om het een en ander door te spreken heb ik begrepen.

Zwangerschapscursussen schijn je vroeg te moeten doorgeven, cursussen zitten snel vol en er is overla een tekort aan leidsters. Haptonomie mag ik rond de 17de week bellen om af te spreken, dat is vanaf 20 weken.
    Samen Bevallen had ik al gebeld en daar ga ik mij komende week voor opgeven.

14. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    :idea: marieke, vervelend zeg! nog een prik met 30 weken!

:idea: marije, mooie echo meid! Bij mij (en denk bij jou ook) gaat het zo dat je je moet inschrijven bij het bureau waar je kraamzorg wil. het Landelijk Indicatie Protocol stelt vast hoeveel uur kraamzorg je krijgt. als alles goed verloopt krijg je dan het basis aantal van 44 uur. als er complicaties zijn bij de bevalling of tijdens de kraamtijd (die 44 uur) dan krijg je extra uren. Dit kan bijv zijn als de borstvoeding echt niet wil lukken.

:idea: missfrodo, wij doen geen cursus.

15. sporty78

sporty78 Actief lid

15 jan 2007
    195
    0
    0
    he Annika wat vervelend zeg, gelukkig is met de kleine alles goed. Ik heb me nog niet zo in alles verdiept moet ik zeggen als ik jullie soms lees! Ik heb nog geen spullen en nog niets geregeld ofzo, doe ik pas na de 1e echo volgende week dan durf ik het pas echt te geloven denk ik.

16. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    meiden ik ben er weg van.
    Ik moet werken heb nachtdienst.

tot morgen!

17. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    Meliske, bah bah, een nachtdienst? zwaar hoor! werkse meid! en sterkte met je mannetje (wat is dat toch met dat zuchten van die kerels? ze denken echt dat dat helpt he? ;) ). Hoop dat hij snel weer opknapt hoor!

Annika, sterkte zeg! vervelend dat je bent opgenomen in het zkh! hoop dat je snel opgeknapt bent!

Sporty, ik snap wel dat je de echo afwacht hoor. dan weet je pas enigszins zeker of het allemaal wel goed is enzo... dan durf je het misschien ook wat meer te geloven....

Marije, mooi echo! wat kun je heerlijk trots zijn op die eerste echofoto he?! ik had bij mijn dochter ook 44 uur kraamhulp. ik ben met een keizersnede bevallen en kwam na 2 dagen thuis. heb toen nog 28 uur kraamhulp gehad voor mij alleen, omdat mijn dochter nog in het zkh lag. toen zij thuiskwam kon ik ook nog 4 dagen kraamhulp krijgen maar dat wilde ik toen niet meer (was blij dat ik van de witte jassen af was na een maand hihi). Woon jij ook in de buurt van twente toevallig? wij hebben hier namelijk ook alleen maar zon gehad, en einde van de middag een paar spetters, maar vrij snel daarna weer zon.... En het is benauwd!

over de zwangerschapscursus... wij hebben samen bevallen willen doen. we hadden 1x gevolgd, daarna werd ik al opgenomen in het zkh. Nu doen we geen cursus meer. Ik gok weer op een keizersnede ;) Heb wel een kind, maar nog geen wee gehad. Keizersnede was ook niet leuk hoor, maar goed, we zien wel hoe het gaat lopen dit keer! geen cursus in elk geval!

Ik heb een nieuwe tic.... savonds om 22.00 uur een kopje cup a soup.... heerlijk! :) Grappig he, dat je eetpatroon zo veranderd? hebben jullie dat ook? Ik kan ineens veel minder eten, en moet regelmatig eten. heb veel zin in fruit en groenvoer en geen zin meer in mijn (normaal gesproken) favo chips... echt grappig!

18. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Marije, heb me vorige week aangemeld via zorgverzekering voor de kraamzorg en kreeg vandaag bericht. Ze nemen met 7 maanden contact op en dat was het

Miss Frodo, ik wil zwangerschaps yoga gaan doen, aanmelden is volgens mij al met 12wk.

Ben voor het eerst niet misselijk geweest na het avondeten :)

19. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Marij, Heb niet echt hele rare dingen, maar heb in heel veel dingen geen zin meer. Ben erg kieskeurig geworden met eten.

20. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi,

Annika: beterschap, hopelijk gaat het gauw beter met je!
    Gisteravond was manlief nog niet thuis en ik was alvast in bed gekropen. De honden mogen eigenlijk niet in de slaapkamer komen, maar ze waren met zijn tweetjes naar boven geslopen en kropen in mijn knieholte, erg lief. Ik krijg ook af en toe spontane liefdesbetuigingen over mijn tenen van ze als ze langs lopen. De jongste is al een kroeldier, maar nu begint de oudste dus ook.
    Met het bloedprikken wordt je op verschillende zaken getest, je hebt de zwangerschapscocktail voor: hiv, syfilis, hepatitis B, rhesusfactor, hbgehalte, antistoffen rode hond.
    Daarnaast kreeg ik extra nog de check voor glucose, want mijn moeder is diabetes.
    Het was hier ook rotweer gisteren, veel regen, het ging dwars door mijn regenpak heen.....
    Vanmiddag schapen scheren met de leerlingen, samen met 2 collega's.
    Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina