Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    goeiemorgen meiden,
    dromen jullie ook zoveel en raar momenteel?

miran:welkom hier en van harte!
    nog een januari mama :D

marij:mooie echo.geniet er maar lekker van.zoiets moois als je je kleine op zo'n scherm ziet.

annika:sterkte meid.hoop dat je gauw weer opknapt en lekker naar huis mag.wel fijn om te weten dat alles met je kleine goed gaat.

meliske:hoe gaat het nu met je mannetje?
    lijkt me best zwaar nu om nachtdienst te draaien.

ik heb ook al kraamhulp geregeld.zowiezo 44 uur bij betuwe &gelderse vallei.als ik 33 weken ben krijg ik mijn kraampakket en met 30 weken zwangerschap nemen ze contact met mij op voor de kraamzorg.
    dan pas hoef ik aan te geven hoeveel uur ik echt verzorging wil.
    als ze de eerste paar dagen er volledig zijn en daarna 's ochtends kom ik er wel.

knuff.kristy

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wat zijn jullie er allemaal vroeg bij! En zo lekker bezig met regelen.
    Ik ben nog steeds hartstikke slecht, nu ook koortsig de hele tijd. Heb net de VK gesproken, omdat ik me ook echt zorgen maak. Volgens haar hoeft dat echt niet. Moet wel op de koorts letten, als het blijft aanhouden even een AB kuurtje ophalen.

Echt stom, heb ik dinsdag de echo gehad en alles goed, maak ik me nu alweer zorgen dat het hartje misschien wel is gestopt met kloppen. Wat een zorgen zeg...
    Als het zo blijft bel ik volgende week gewoon of ik nog een keertje extra mag, voor m'n eigen gemoedsrust. Eerst maar eens zien of ik maandag meekan op kamp :(

3. klein wonder

klein wonder Actief lid

29 dec 2006
    131
    0
    0
    o wat gaat het toch snel ik ben alweer 11 weken :eek: . Zit bijna op de 200 dagen grens.

Ik heb ook nog niks geregeld. Ik heb er wel over nagedacht over welke cursus en hoeveel uur per dag kraamzorg maar dat is nog wel moeilijk. Ik wil niet de hele dag iemand bij me te trentelen.

4. klein wonder

klein wonder Actief lid

29 dec 2006
    131
    0
    0
    guppie 81
    Wat vervelend voor je meid. Ik hoop dat je snel weer wat opknapt. En ik zou dan ook bellen of je nog een echo mag. Ik snap wel dat je hier erg ongerust door wordt. Gewoon doen zit je zelf ook niet zo in de stress.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    vraagje, kan het zijn dat kwaaltjes zomaar veel minder worden of verdwijnen?

Ik had me op 3 maanden gericht, maar ik heb al een week bijna geen last meer.

6. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hoi dames,

Nou moest even een paar dagen weg voor mijn werk (Berlijn!) maar ik ben er weer hoor...
    Pff ik merk dat zo'n tripje toch ook wel een stuk vermoeiender is hoor. Het was daar bovendien echt gigantisch warm en benauwd, veel meer dan hier nog. Maar wel leuk!

Annika, beterschap! En ook de man van Meliske, veel beterschap! (en dat je sneller geirriteerd bent, daar kan je niks aan doen hoor, die hormonen ook!).

Ik lees hier dat heel veel meiden na de echo zo rond 8 weken nog standaard een echo met 12 weken krijgen, maar toen ik laatst mijn echo had, zeiden ze dat de volgende in principe pas met 20 weken is?! Toen heb ik wel gevraagd of er bij 12 weken niet toch een echo gemaakt kon worden, al was het alleen maar voor mijn eigen gemoedsrust... Want door die mk in januari zit de angst er goed in bij mij hoor! En zou ik dolgraag over een paar weken weer een echo hebben. Ze zei toen dat er wel over te denken viel. Ik hoop het maar!

Zijn er meer die niet standaard een 12 weken echo krijgen?

De gyn zei overigens ook dat door mijn voorgeschiedenis (MK en eerste zwangerschap wat zwaar verlopen, en te vroeg met spoedks bevallen) ze mij niet naar de verloskundige terug willen sturen maar gewoon de hele zwangerschap daar houden. Nou ja, ook goed toch?

7. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    guppie:bij mij worden de kwaaltjes ook al minder hoor!alleen die moeheid blijft maar dat kan ook de combinatie wezen van niet meer werken en zwanger zijn

mamasu:mijn eerst volgende echo is ook pas met 20 weken.
    ik vind dat ook best lang duren maar voor je het weet is het zover.
    er zijn zelfs al een paar meiden bijna 12 weken zwanger zijn \:D/

knuff.kristy ;)

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Marij, ik vind dat ook wel jammer, want ik krijg voorlopig ook geen echo. Met 16 weken pas weer.

Ik ben inmiddels goed ziek en bij de eerstvolgende koorststuip moet ik de dokter bellen, dan moet ik naar het ziekenhuis. Hoop niet dat het zover gaat komen.

9. lapeldoorn

lapeldoorn Actief lid

4 jan 2007
    157
    0
    0
    Ik ga gedag zeggen, ik ga vanavond op vakantie voor 3 weken! 2 weken Spanje en dan een week Frankrijk... tot later!

Groetjes Linda

10. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    guppie wat erg dat je zo ziek bent.
    hoop voor je dat het gauw over is en dat je lekker thuis mag blijven.
    sterkte

11. Niet meer actief

Haai,

ik hou het even heel kort, ben zo ontzettend moe, ga zo slapen.... :confused:

Hele dag gewerkt en vanavond met m'n team uit eten geweest.
    Heb verteld dat we zwanger zijn, allemaal reageerden ze zo enthousiast, zo lief! Ben blij dat ik het gezegd heb, nu kan ik er lekker over kletsen op werk.

Nou, ik lees jullie morgen bij en pas dan de lijst aan hoor.

Liefs, Marieke

12. annika1985

annika1985 Niet meer actief

goeden avond dames.

ik ben weer thuis uit het ziekenhuis ( voor zolang het duurt) :p

marieke: wil jj deze datum in je lijst zetten?
    28 juni nekplooi meeting en 3 juli eerst vk afspraak? thanks.

bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes.

veel liefs Annika

13. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi!

Annika: hoe gaat het nu met je?
    Meliske: hoe is het met je mannetje?
    Guppie: gaat het al wat beter?
    Anneliesje: wat voor honden heb jij? Hier lopen een Cairn en een Petit brabancon rond.
    Gistermiddag schapen geschoren met de kinderen. Mijn collega's zaten te sjorren en ik hielp voorn l om de scheertechniek te laten zien. Gelukkig ben ik lang en zit zo'n dier tegen je benen aan, bij de meesten toch bij de buik in de buurt.
    Ik hoef nu alleen donderdag nog 1 keer mee en vrijdag met alle tweede klassen naar het dolfinarium.
    Dinsdag nog een excursie naar de gemeentewerf.
    Liefs,
    Sandra

14. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi hoi.

het gaat wel redelijk met mij.
    moet me erg rustig houden.

veel liefs Annika

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    annika fijn dat je weer thuis bent!

Ik mag thuis blijven, geen koortsstuipen meer gehad. Vannacht maar 1 keer wakker geworden, verder goed geslapen. Voel me veel beter, maar nog steeds pijn en suffig. Heb nog geen paracetamol genomen, dus dat is een goed teken!

San, volgens mij heb jij een hartstikke leuke baan! Als ik zo af en toe lees wat jij allemaal meemaakt! Hoe ga je dat straks doen als je verder bent in je zwangerschap?

Ik heb nog een tipje, als je ergens last van hebt en je wilt paracetamol nemen, de roter smelttabletten werken het snelste. Heb de laatste dagen veel merkjes genomen, omdat ik vaak moest overgeven en bij deze wel goede ervaringen!

Vandaag 10 weken trouwens, nu is het kindje een foetus!

16. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi!

Annika: fijn dat het nu redelijk gaat!
    Guppie: ook fijn dat het met jou beter gaat. En ja, mijn baan is ontzettend leuk! Ik geef nu dierverzorging in klas 1 t/m 4 en volgend schooljaar alleen 1 en 2. In de bovenbouw moeten we nl ook in nov koeien scheren (ja, ik ben een klein boerinnetje hahaha). Dus ik ben blij dat dat even niet hoeft. Tot aan de bevalling blijf ik fulltime werken. Ik geef namelijk ook biologie volgend jaar aan bijna alle bovenbouwklassen. Ik zit er wel een beetje mee dat ik mijn 4e klassen een tijd dan niet zie maar in april kom ik dan als het goed is weer terug en ga ik of 4 of 3 dagen werken, afhankelijk of mijn mannetje ook minder kan/gaat werken.
    Ik denk dat ik als uitsmijter op het teamuitje (begin juli) de rest van het team het blijde nieuws vertel.
    Mijn mentorklas (misschien heb ik volgend jaar dezelfde kinderen) licht ik denk ik na de vakantie in. Afhankelijk van wat de VK zegt hoe ver ik ben. Ik hou de 12 weken als ijkpunt. Ik mag kiezen welke klas ikals mentorgroep neem.
    Ik heb ontzettend getroffen met de school en de collega's!
    Ik mag zelfs mijn hondjes meenemen naar school! De mannen werken 2 dagen in de week, langer is te vermoeiend voor ze en zulke lange dagen werk ik niet.

17. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hallo allemaal,

ik kom weer even kijken!
    's avonds na het werk heb ik geen puf meer om online te gaan en aangezien mijn oma erg achteruit gaat word de zin om bij te lezen ook minder.

volgende week woensdag de intake en 1e echo, ben zoo benieuwd!

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    zo San dat klinkt echt wel leuk!
    Ik ga volgend jaar ook een beetje praktijk geven, ben benieuwd hoe ik dat ga vinden! Ik heb het overigens al wel verteld op mijn werk en ook al aan de kinderen. Zat er een beetje over in dubio, want heb nu een heel leuke mentorgroep en volgend jaar krijg ik een nieuwe groep. Dat wordt pittig, veel minder open dan deze groep. Na de vakantie ben ik al 20 weken en woon dicht bij de school. Kom regematig kinderen tegen in de supermarkt en in de stad, vind het zo lullig als de één het al wel weet en de ander niet. (weet natuurlijk niet hoe snel het al te zien is)

De VK vertelde dat door de goede echo de kans nog minimaal is dat het misgaat en dat bij 12 weken de kans net zo klein is. Toen voelde ik me heel zeker, maar dat is wel een beetje minder geworden nu ik zo ziek was. Moet nog even afwachten of ik mee ga en kan op kamp, maar wil zeker volgende week even langsgaan, gewoon voor de zekerheid.

19. Niet meer actief

Annika, fijn dat je weer thuis bent!

En Guppie, lekker dat je weer opknapt en dat je niet naar het zks moest.

Mamasu, wij hebben mazzel, hadden eigenlijk geen termijnecho, maar de praktijk begint nu met die echo's en wij mochten toch nog meedoen, anders hadden we er ook maar 2 gehad.

Het is rustig bij de januari-mama's vandaag zeg.

Nou, jullie zullen wel lachen als jullie dit lezen, maar wij hebben een kamertje gereserveerd vandaag....
    Wij vinden 'm zo mooi en niet al te duur, dus waarom niet gelijk reserveren hè?! ;)
    We krijgen 'm in oktober en mocht er toch iets misgaan kan het allemaal kosteloos geannuleerd worden.
    Ben zo blij :whistle:
    Plaatje staat in m'n album.

Enne, de lijst is weer geupdate hoor :idea:

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop