Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    he wat leuk weer nieuwe meiden erbij! Gefeliciteerd en welkom hier!

Annika wat vervelend zeg. Ik hoop dat je snel weer opknapt en naar huis mag!

Ik had tot op heden weinig last van kwaaltjes, behalve de vermoeidheid dan. Maar vandaag was het echt hopeloos. Ik gooi alles er weer uit wat ik binnen probeer te krijgen. Nu afwachten of ik mijn "avondeten" binnen ga houden. Probeer maar zoveel mogelijk water te drinken, maar daar word ik ook niet echt fitter van.
    Ik hoop maar dat ik snel weer opknap want ik ga donderdag ook met de kids op kamp (1 nachtje kamperen). Juffies veel plezier met de dagjes uit!

En gefeliciteerd voor alle mijlpaaltjes! Gaat eigenlijk nog best snel he?
    Liefs Marije

2. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Het gaat inderdaad erg snel zelfs als ik deze banner aanhoud maar hou in mijn hoofd nog gewoon dat ik donderdag al 12 weken ben hoor haha
    ben al 3 kilo aangekomen maar ja...
    nog een week en een dag en dan weer echo

3. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    :idea: marije, hopelijk hou je je eten nu binnen, lijkt me erg vervelend, en idd de tijd gaat best vlug!

:idea: berna, hihi ik hou deze banner ook maar aan, maar blijf ook in me hoofd zitten met donderdag 12 weken, is toch net weer effe iets verder he ;)

ik ga nu weer effe op me bedje liggen, even bijtanken voor vanacht ;)

4. Niet meer actief

Mjammie, net ff een mc flurry gehaald 8)

Ik heb net alvast kinderopvang aangevraagd, hoe eerder hoe beter zeggen ze. Bizar dat je dat nu al moet regelen.
    Ik werk nu zo'n 24 uur en hoop naar 16 uur te kunnen gaan, dus 2 vaste dagen. Ben alleen een flexkracht en dan dus niet meer. Hopelijk mag ik blijven en anders ga ik een jaartje voor de kleine zorgen.

Hoe gaan jullie het doen met werk en opvang enzo :(:

5. Mama2b

Mama2b Lid

16 jun 2007
    14
    0
    0
    Den Haag
    Annika, wat rot voor je - ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt die je een beetje kunnen opvangen.

Wanneer de baby mee gaat proeven van het vruchtwater en went aan de stoffen die ik eet, wil ik minder suiker gaan eten; wie weet vanaf welke week dat is - soms lees ik 12 en mijn nichtje stopte met suiker in week 17...

6. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    oh ja.... weg berichtje! drukte een verkeerde knop... grrrrrr

mama2b, waarom ga je stoppen met suiker? mag je kindje de smaak van suiker niet leren kennen, of heb je een andere reden?

Wij weten nog niet hoe we het met werk gaan doen. Ik ga ws ouderschapsverlof opnemen gedurende 2 jaar, en ga dan 27 uur per week werken. op maandag en dinsdag gaan mijn kinderen dan naar mijn ouders (net als nu) en op donderdag een dagje naar het KDV. ik hoop dat mijn man na 1 jaar dan minder kan gaan werken. dan kunnen we het hopelijk zo regelen dat mijn oudste slechts 1 x door opa en oma opgevangen hoeft te worden en ik de rest zelf of manlief thuis kan zijn... maar goed, dat zie nwe na een jaar wel weer...... ;)

en jullie allemaal meiden? hoe gaan jullie het aanpakken?

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoi meiden,

Ik post niet vaak, maar lees wel mee hoor! Morgen krijgen we de eerste echo. Reuzeleuk, maar ook reuzespannend!

8. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    :idea: marieke, ik ga per 1 augustus al 15 uur werken.
    Als de kleine er is en ik moet werken gaat hij/zij naar me ouders.
    Mijn voordeel is dat ik vaak savonds of in de weekenden werk en dan is me vriend gewoon thuis.

:idea: mama2b, waarom wil je stoppen met suiker?

:idea: prinses, veel plezier morgen bij de echo!

9. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik ben werken,
    mijn laatste nachtje :whistle:
    hopelijk is het snel morgen!
    slaap lekker allemaal!

10. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi!

Marije: succes met de echo vandaag!
    Annika: hoe is het nu met je?
    Geraldne: leuk he al die voorbereidingen voor het trouwen! Ik ben in 2003 getrouwd, het was van begin tot eind geweldig!
    Ik merk het wel dat ik door junior me wat minder voel. Na een lange dag werken ben ik echt kapot en ik sport maar 1x per week, normaal gesproken ging ik 5 a 6x. Voor het eten een half uur plat en na het eten en dan gaat het weer. Deze week gaat het al beter.
    Mijn bloed was helemaal in orde, ijzer was zelfs 7,7. Dat was vroeger bij mij vaak 5,9 dus ik ben er wel trots op. Van het weekend een paar keer bijna flauw gevallen. Gisteren de VK gebeld en waarsch drink en eet ik te weinig. Door het sporten heb ik aardig wat spierweefsel opgebouwd en dat kost ook energie. Ik ben 1,5 kg aangekomen.
    Marije: veel plezier op kamp!
    Ik had gisteren mentoruur en als thema had ik hoe zie jij jezelf als opvoeder. Aan de hand van een aantal stellingen een leuk klassegesprek gehad.
    Meliske: hoe ging de nachtdienst?
    Ik weet nog niet precies hoe ik het na de bevalling ga doen met werken.
    Totdat het zo ver is werk ik fultime en daarna ga ik 3 of 4 dagen werken en manlief gaat 4 of 5 dagen werken en we gaan voor een gastmoeder 3 dagen hier in de straat waarschijnlijk.
    Nu werk ik op een dag in verhouding niet zo veel, ik doe veel thuis.

11. Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

@Meliske: heb het verhaal van Benthe zitten lezen, wat een verhaal idd zeg! Kan me voorstellen dat je daar even helemaal van ondersteboven was.

Ik wil trouwens dadelijk 32 uur gaan werken. Moest er eerst nog wel even aan wennen, vind het nog best veel haha, maar mn mannetje wil ook een dag minder gaan werken en dat vind ik dan wel weer erg goed. De baby gaat dan 1 dag naar mijn ouders, 1 dag naar mijn schoonouders en 1 dag naar het kinderdagverblijf.

Fijne dag allemaal vandaag!

12. annika1985

annika1985 Niet meer actief

ey ey

hier gaat wel redelijk.
    gister in het ziekenhuis is het allemaal wel goed verlopen en had wel weer ketonen die tonen aan dat ik op mijn eigen reserves leef maar had 1 plusje te weinig om opgenomen te worden.

en het was echt een arrogante kwast net afgestudeert.

veel liefs Annika

13. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    :idea: san, knap van je dat je nu nog fulltime werkt! Ik moet er niet aan denken.

:idea: linda, ja het is niet niks van Benthe! Wat leuk dat je man ook minder gaat werken! Ben blij dat de mijne er niet om heeft gevragen, kan ik lekker nog minder werken ;)

:idea: annika, fijn dat je niet in het ziekenhuis hoeft te blijven!

:whistle: Yoepie! Mijn nachtdiensten zitten erop! :whistle: vanavond weer lekker naar me bedje, ik lig er op tijd in dat weet ik zeker ;)

14. Niet meer actief

@Annika: Wat vervelend allemaal zeg!

@Meliske: Kan me voorstellen dat je blij bent dat de nachtdiensten erop zitten! Hoef je nu helemaal geen nachtdiensten meer te draaien?

15. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

16 aug 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    heey allemaal!
    de jurk is al uitgezocht.. gebroken wit met een 1.5 meter sleep die ik met dansen om mn vinger kan doen:D ik ben er helemaal verlieft op..
    Ik heb gister nog goed nieuws gehad.. Ik heb geen contact meer met mn vader (door omstandigheden) en mijn moeder is overleden.. Mijn schoonmoeder heeft mn vader op gebeld (omdat ik toch graag wil dat ie komt..) en hij komt gelukkig wel :D wat was wel heel fijn om te horen...

Met mezelf gaat het wel aardig maar heel snel moe! en als ik moe word, word ik ook misselijk :S
    Ik ben heel blij dat ik maar 2 ochtenden in de week werk.. anders had ik er nog wel flink veel moeite mee gekregen ;)
    voor de mensen die een echo gaan maken heel veel plezier!

Liefs, Geraldine

16. Niet meer actief

@geraldine: kan me voorstellen dat het geweldig is als je vader wel op je bruiloft komt! Ga je hem dan daar ook weer voor het eerst zien, of spreek je vantevoren nog met hem af? Op je bruiloft wil je toch het liefst weer heel je familie bij elkaar als het even kan hè?

Veel plezier met de voorbereidingen nog in ieder geval!

17. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    :idea: linda, als het goed is heb ik nu geen nachtdiensten meer :)

:idea: geraldine, wat fijn dat je vader toch komt! misschien wordt het contact daarna ook langzaam wat beter!

18. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

16 aug 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    ik ben al een aantal keren bij hem geweest maar tussen mij en mn stief moeder botert het niet en mn pa gaat in haar mee omdat ie bang is om weer een vrouw te verliesen..
    We hebben afgesproken dat we in januari na dat ons kindje geboren is een keer goed om de tafel gaan zitten..

Liefs, Geraldine

19. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Pfff nou daar ben ik ook weer even... De hele ochtend al lopen sjouwen met boodschappen en zoontje. Hij ligt nu lekker te slapen dus heb ik ook even vrij! Dat is wel een heel verschil als het je eerste is, dan kun je zo vaak gaan liggen als je zelf wil. Maar goed, hij is een schat van een kind en ik ben supertrots op hem! Maar iets vermoeiender is het wel.
    Hebben jullie ook al dat je iets minder misselijk en iets minder gigantisch moe bent? Paar weken geleden kon ik mijn ene been nauwelijks voor mijn andere zetten en dat is nu iets beter. Mijn borsten zijn inmiddels wel indrukwekkend groot, haha! En iets gevoeliger ook.
    Ik ga zo ook effe een middagdutje doen denk ik... Moet mijn kans grijpen zolang zoonlief ligt te slapen, haha!

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Jeetje dames, fulltime werken, avonddiensten..... moet er niet aan denken!
    Nadat ik 5 jaar geleden 2x burnout ben geraakt heb ik besloten nooit meer fulltime voor een baas te gaan werken en daar heb ik me aan gehouden. Ik werk nu 20 uur voor een baas en voor de rest ben ik eigen baas, ik heb een eenmanszaak(webshop + beursen ed) in handwerkartikelen. (linkje in mn profiel)

Als het kindje er is denk ik dat ik misschien wel 16 uur voor een baas ga werken, maar dat moet ik even bekijken. Meneer Lexie werkt voor dezelfde baas en het zou handig zijn als het we het zo kunnen regelen dat wanneer ik werk hij kan oppassen en andersom. Op dit moment draait hij alleen avonddiensten, dus als ik smiddags zou gaan werken kan het mooi. Nu werk ik sochtends.

Maar goed dat wil ik dan nog even bekijken. HEt mooiste zou zijn dat ik tegen die tijd genoeg inkomsten uit mn eigen zaak haal waardoor ik neit meer voor een baas hoef te werken. Maar aan de andere kant heb ik het er erg naar mn zin, leuke collegas enzo, dus tja....
    Komt tijd komt raad denk ik ;)

In onze groep van jan.mama's hebben best veel mensen misselijkheidsklachten he? Godzijdank heb ik daar geen last van. Wel altijd bang voor geweest. Ik ben met name moe en pijnlijke borsten heb ik ook. Verder wat hormonale dingen, zoals erg jankerig enzo *bloos*
    Maar als het zo doorgaat mag ik absoluut niet klagen! En dat doe ik ook niet. Ik geniet!
    Kan niet wachten op de echo van volgende week, even weer de geruststelling van het kloppende hartje lijkt me heerlijk!
    En nog 2,5 week en we zijn de gevarenzone uit, lijkt me ook heerlijk!

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina