Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Ja, wij hadden het ook niet verwacht, ze zeggen pas vanaf de 12 weken namelijk. Maar goed, nieuwsgierig als we zijn konden we niet wachten! Eigenwijs en toch proberen, en met resultaat.

@ mj24: leuk voor je dat het allemaal zo goed was. En idd, lekker shoppen :D

2. sporty78

sporty78 Actief lid

15 jan 2007
    195
    0
    0
    ik slik nog wel, puur mama van VSM, die kan je de hele zwangerschap en tijdens borstvoeding nog gebruiken. Ik word er ook niet misselijk van ofzo.
    Morgen de eerste echo! Ben eigenlijk wel nerveus en heb al gedroomd dat ik helemaal niet zwanger was.... pfff laat het maar snel morgen zijn.

3. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    hoi hoi!

jeetje, al een paar meiden bij de 12 weken! hoera! gefeliciteerd hoor!

Ik ben vandaag ook bij de gyn geweest. en alles is goed! ons ukkie is weer vier dagen ingelopen qua groei en doet het super. ze (zeg maar ze voor het gemak) had al een hoofd en armen en benen, en handen en voeten en ze beweegt al! wat super zeg! ik heb geen garnaaltje meer, maar een echt mensenkindje! ZO GAAF! ben er helemaal zwijmelig van!

het bloedverlies komt in elk geval NIET uit de baarmoeder, dat zei de gyn met absolute zekerheid. ze heeft alles goed nagekeken. ze denkt van de baarmoedermond, en dan vanwege de goede doorbloeding en mijn bloedverdunners werken dan ook nog extra mee. Kortom, geen zorgen meer daarover. ze zei ook dat de darmwand en de baarmoederwand heel dicht langs elkaar liggen, en maar erg dun zijn, dus dat het dan logisch is dat ik na de ontlasting wat bloedverlies heb. geen zorgen meer maken! en ik mag gewoon alles doen wat ik wil!

ik ben zo blij en opgelucht! ik ben echt zwanger! er zit een kindje in mijn buik!

oh meidne, ik hoop zo dat iedereen zo'n prachtige echo krijgt! het is gewoon super!

4. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Wat fijn Marij dat alles er zo mooi uitzag... Ongelofelijk he dat het al zo snel een echt minimensje wordt...
    Ik hoop zo dat het bij mij allemaal ook goed zit en goed blijft zitten... Over 2 weken weer controle en dan heel hard om een echo zeuren (want die krijg ik niet standaard.. grr!) en dan maar heeeeel hard hopen en duimen en bidden dat het gewoon lekker allemaal goed gaat deze keer!

5. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi!

Annika: hoe gaat het met je nu?
    Meliske: ik ben wel een beetje een workaholic, in de zomervakantie word ik altijd erg onrustig van het stilzitten... Volgens mijn collega's heb ik een beetje ADHD...
    Lefbekkie: succes morgen!
    Marij: goed nieuws van de echo, ik krijfg onwijs zin als ik de positieve verhalen lees! Leuk, het verrasingsweekendje met je man!
    Prinses: geweldig nieuws!
    Sporty: succes morgen!
    Guppie: was het kamp verder leuk? Is altijd vermoeiend, maar ook erg gezellig!
    Vannavond mijn eerste silo's MVM weggebracht. We wonen in een kinderrijke buurt, dus sneaky in de auto. Moest ik het in een tuin zetten, bleek het 7 huizen van een huis van een collega (heb ik nog niks verteld) te zijn.
    Morgenochtend met de schoolkrant aan de gang (ik zit met een groep leerlingen in de redactie), dan naar huis voor de hondjes en ''s middags schapen scheren.
    Vrijdag naar het dolfinarium en op tijd met de trein naar utrecht waar manlief me oppikt. Ik ga alvast wat eerder kan ik lekker rondneuzen naar babydingetjes! daarna een weekendje weg met een groep van de vereniging van mijn mannetje.
    Ik ben trouwens steeds minder moe, volgens een collega stsbiliseren de hormonen zich en ga ik me steeds beter voelen.

6. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    MORGEN IS BIJNA! hahha ik kan niet wachten! Maar ook wel bang nog steeds.
    Ben snotverkouden en moet veel hoesten en af en toe heb ik dan tijdens het hoesten steken in mijn buik....ik maak me misschien te druk maar dat soort dingen word ik echt gek van!

Heb wel weer wat meer energie maar die heb ik ook ff hard nodig in deze weken van het schooljaar.
    Ik kan niet wachten tot morgen en laat het jullie gelijk weten!

7. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Kudelstaart
    MORGEN IS BIJNA! hahha ik kan niet wachten! Maar ook wel bang nog steeds.
    Ben snotverkouden en moet veel hoesten en af en toe heb ik dan tijdens het hoesten steken in mijn buik....ik maak me misschien te druk maar dat soort dingen word ik echt gek van!

Heb wel weer wat meer energie maar die heb ik ook ff hard nodig in deze weken van het schooljaar.
    Ik kan niet wachten tot morgen en laat het jullie gelijk weten!

8. Niet meer actief

Hoi meiden,

Succes alle meiden vandaag die een echo hebben!

En gefeliciteerd voor alle meiden die een mooie echo hadden!

Vandaag wordt een lange dag. We hebben vanavond een meeting met het werk, en die heb ik zelf georganiseerd dus moet er van het begin tot het einde bij zijn... Zal wel bekaf zijn als ik vanavond thuiskom!

Ik slik trouwens ook VSM puur mamma. Die kun je idd je hele zwangerschap blijven slikken...

9. Niet meer actief

Jezus ik zit net te lezen dat het verhaal van Benthe helemaal niet waar is! Daar heb ik nou even geen woorden voor...

10. klein wonder

klein wonder Actief lid

29 dec 2006
    131
    0
    0
    sporty veel plezier vandaag met de echo.
    En streepjes veel succes vandaag bij de vk.

Ik heb ook het verhaal van Benthe gelezen met een brok in mijn keel. Ik heb er geen woorden voor. Vreselijk.

Voor mij is het ook bijna 12 weken eindelijk. Joepie
    .
    Slapen jullie ook zo slecht ik wel ik zie elk uur op de klok. Vreselijk en dan blijf je zo moe overdag erg vervelend. Voor de rest heb ik nog steeds de hele dag al weken een dikke buik net alsof ik al een tijd zwanger ben.Dat voelt wel vervelend zullen vast de darmen wel zijn. Ik moet maandag toch naar de vk vraag ik het gelijk maar even.

11. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

16 aug 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    heey meiden!
    Ik heb net een echo gehad het was heel lief aan het bewegen zwaaien en koprollen het was echt super om te zien :D:D ik ben helemaal happy!
    ik zal vanaaf ff proberen om de echo hier in mn album te krijgen :D op de foto had hij/zij zn handje en beentje omhoog staan echt heel leuk ik lag te janken op die tafel zo blij ben ik :D
    Liefs, Geraldine

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Wat fijn Geraldine! Echt goed nieuws. Kan me voorstellen dat je heel blij bent!
    Volgens mij zijn er vandaag nog een paar die een echo krijgen, ben heel benieuwd!

13. klein wonder

klein wonder Actief lid

29 dec 2006
    131
    0
    0
    Geraldine wat mooi voor je. Dat is geweldig. Ik ben heel benieuwd naar de echo.

knuffel klein wonder

14. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Kudelstaart
    geraldine toppie ik hoop vanmiddat hetzelfde te kunnen zeggen.
    Ik lees overal over die Benthe wat is daar nou mee?

Iemand trouwens een antwoord als het gaat om dat hoesten en dan die steken? Is dat raar?

laterssss

15. Niet meer actief

@Lefbekkie: ik weet niet of je iets gelezen hebt over Benthe, maar heel veel meiden van deze site hebben heel erg met haar meegeleefd omdat ze te vroeg geboren was en het daarna niet goed met haar ging. Vorige week kwam er op deze site te staan dat ze is overleden. Heel veel meiden waren daar heel erg van ondersteboven en hebben flink wat afgehuild. Sowieso zijn er heel veel meiden die in de tijd dat ze in het ziekenhuis lag, kaarsjes voor dr gebrand hebben enzo. Nu blijkt dat het hele verhaal niet waar is... Je moet het maar eens teruglezen als je het hele verhaal wil weten, maar de foto's en zo die van Benthe hier op de site stonden kwamen blijkbaar van een Amerikaanse site... Er zijn nog meer sites waar ze over Benthe verteld heeft, en die zijn er nu allemaal achtergekomen dat het niet waar is...

Ongelooflijk hè?!

Dat van dat hoesten en steken heb ik denk ik over het hoofd gezien, dus daar kan ik je even geen antwoord op geven... Krijg je als je hoest, steken of zo? Want ik heb wel dat als ik me ineens te snel uitstrek of zo, ik een steek voel...

16. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    jeetje, wie verzint er nou zo'n verhaal! mijn kind was te vroeg en te klein en heeft een maand in de couveuse gelegen.. ik vond het vreselijk! en zou noooooit zo'n verhaal verzinnen.

in welk topic kan ik dat lezen dan?

Lefbekkie, ik had gisteren een heel verhaal voor je getypt, maar toen ik op de ok knop drukte bleek de site offline te zijn voor onderhoud... (grrr). maar goed, nu is het al vandaag! :D ging toch sneller dan je dacht, of niet? jij mag vanmiddag he! ik duim voor je hoor!

en dat van dat hoesten en die steken lijkt me compleet logisch. met hoesten trekt je middenrif samen, en daar zitten volgens mij ook je banden van je baarmoeder ergens aan vast. die steken die je voelt zijn je banden, die telkens aangetrokken zijn geweest van het hoesten. ik denk echt dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor!

Ik zit echt op een roze wolk sinds de echo gisteren. vandaag wel een dikke migraine aanval, dus zit een beetje scheel te kijken hier achter de pc... heb me er kennelijk toch drukker over gemaakt dan ik dacht :rolleyes:

Mamasu, je voelt je wel echt zwanger toch? en in de meeste gevallen gaat het gewoon goed! je krijgt volgens mij tegenwoordig de kans op een nekplooimeting (dat moet met echo) bij 10 weken. krijg jij die niet dan? (wij doen em niet overigens).

Geraldine, wat fijn dat je een mooie echo had! en buitelend en al! wat een super gezicht he!

liefs
    Marij

17. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hoi Marij,

Ja die nekplooimeting konden wij ook laten doen maar we willen hem niet... Wat heb ik nou aan een kans op Downsyndroom? Je kunt dan ten onrechte gerustgesteld worden en ook ten onrechte ongerust gemaakt worden. Als je een hoge kans hebt, krijg je geloof ik zo'n vlokkentest en die geeft weer kans op een miskraam. Bovendien denk ik dat ik het toch niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen om ons kindje te laten weghalen. Al met al doen wij dat dus maar niet! En dan ook niet de bijbehorende echo... Ja ik voel me wel zwanger hoor, vooral de pijnlijke grote borsten maken dat ik me echt anders voel. Ben al veel minder misselijk en moe dan eerst, dat wel!
    Balen dat je migraine hebt trouwens. Ja dat zal toch wel iets met de spanning te maken hebben denk ik!

O ja dat verhaal van Benthe kun je in de lounge lezen. Daaruit bleek dat de schrijfster van het verhaal allerlei foto's van Amerikaanse sites had gehaald die zogenaamd van haar kindje waren. Het kindje op de foto's was echter veel groter dan wat zij vertelde. Ook klopten er een aantal andere dingen niet. Zo zou het kindje geloof ik met 27 weken al zelfstandig en zonder sonde hebben kunnen drinken... Nou dat lijkt me idd onmogelijk! En het kindje zou hartproblemen hebben maar toch met een gewicht van 1500 gram naar huis hebben gemogen. Laatst kwam ze met het bericht dat het kindje zou zijn overleden. Al met al zijn er bij een aantal mensen twijfels gerezen en die bleken dus terecht. Het kindje blijkt nooit te hebben bestaan!
    Ik kan er ook niet bij dat je zoiets verzint. Wij hebben ook een prematuurtje gekregen met 34 weken en dat is niet iets waar je verhalen over zou moeten verzinnen! Daar kwets je de mensen mee die echt zoiets mee hebben gemaakt, zeker als dat niet goed is afgelopen.
    Lang verhaal geworden, sorry!

18. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

16 aug 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    jezus voor mij ben je echt ziek als je zo iets verzint :S
    Dat er zulke mensen bestaan :S:S

19. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Geraldine wat fijn zeg! ik moet nog ff geduld hebben tot dinsdag!

20. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    ik was al even rond gaan kijken en heb het verhaal van benthe gevonden. wat een enorm k wijf zeg, dat ze zoiets verzint. en dan al die mensen die zo meegeleefd hebben... Ik weet wel dat je op internet zit en dus iedereen wel wat kan verzinnen, maar zeker als je al zolang meeschrijft met iemand, verwacht je dat echt niet! vreselijk!

Mamasu, jammer dat je de echo dan ook mist. wij hebben overigens dezelfde beweegredenen als jullie. ook wij zouden het kindje niet weg laten halen. mijn man is ook stellig, we krijgen wat we aankunnen, zegt hij altijd.... en ik denk dat hij gelijk heeft.

Ook bij mij wordt de moeheid wat minder lijkt het wel. het begin van de week was ik althans een stuk fitter. nu (einde van de week) niet meer, maar die migraine zal wel een rol spele ndaarbij 8) Ik ga lekker uitrusten in het weekend (en vooral lekker ontspannen!)

vanavond de tassen inpakken. ben zo benieuwt hoe manlief reageerd! ik leg morgenmiddag ene brief voor hem klaar. als hij dan uit zijn werk komt, vind hij die brief, en daar staat in wat we gaan doen :) Ik ben rond een uur of 21.00 thuis, en dan kunnen we gelijk gaan! leuk he!

Deel Deze Pagina