Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi hoi

ik ben er ook weer.
    ben ff paar dagen bij mijn schoonouders geweest omdat ze bij de buren aan het slopen waren.
    niet echt handig als je nog rust moet houden.

hoe is het met jullie?

veel liefs Annika

2. Niet meer actief

Ik weet niet welke je het beste kan kopen, ik heb zelf de simpelste, van 44,95. Heb 'm bij Wehkamp besteld.

Ik heb geprobeerd het hartje te horen, maar hoorde alleen m'n eigen vaten :rolleyes:
    Ik meende het even te horen, maar weet het niet zeker.
    Ze zeggen dat je het vanaf 12 weken kan horen, maar hoor ook wel dat ze het eerder horen.

Meliske, waar hoor jij je kindje precies?
    Ik hoor links en rechts van m'n schaambeen heel duidelijk een slagader van mezelf, heb jij dat ook?
    Ik loop echt te klungelen en te kliederen met dat ding, gebruik aloë vera gel. Jij dan?

3. pacific

pacific Actief lid

22 mei 2007
    374
    0
    0
    Almere
    Morgen bruiloft van mijn schoonzusje en zwager, ik heb er zin in ( wel goed buik inhouden :) De dag erna gaan we het aan mijn schoonfamilie vertellen i.v.m. hun vakantie. Mijn familie moet nog even wachten tot donderdag dan krijgen we de echo.
    Ik ben zo blij dat we het eindelijk kunnen vertellen!

4. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Ik gebruik gewoon badolie van zwitsal bij de angelsound. Ik heb idd ook dat ik links en rechts een slagader hoor.

Heb je al geprobeert de angelsound echt tegen je schaambot aan te zetten zeg maar? Misschien dat de kleine onder in de baarmoeder ligt en zich nog echt achter het schaambot verstopt. Ik kon het zo al horen met nog geen 11 weken. Het kan natuurlijk ook zijn dat je placenta aan de voorkant ligt, dan kun je het schijnbaar ook pas later horen.
    Een andere koptelefoon van bijv. mp3speler kan ook wel helpen, die zijn wat beter dan de bijgeleverde.

Ik heb de mijne bij de Kijkshop gehaald, volgens mij ook 44,95.

Mijn echo was trouwens helemaal goed, en de afspraak bij de verloskundige stelde niet zoveel voor.

Volgende afspraak bij de vk is 2 augustus!

5. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    hey marieke,
    ik heb een dopler en daarmee hoor ik ook het hartje al.
    het is wel ff zoeken en heel erg goed luisteren.
    ik hoorde het hartje net op de grens waar je haargroei begint en dan iets links.
    nu gebruik ik van die gel en straks gewoon babyolie,de meesten hier gebruiken die hiervoor.
    hoop dat je je kleine kan vinden. ;)

pacific knap hoor dat je het je eigen familie nog niet hebt verteld.
    ik kwam per toeval er al heel vroeg achter doordat ik een persona wou resetten en over het staafje had geplast.meteen wist mijn schoonzus het 's middags al.(mijn broer en zijn fam.zijn de enigen die ik nog heb,van mijn kant dan)
    hoop dat het morgen wat vaker droog is voor jullie,fijne dag en natuurlijk ook voor het bruidspaar

knuff kristy

6. Niet meer actief

Hihi,

ik heb het hartje gehoord! Een klein sneltreintje *smelt*
    Ik had ook gel-olie-spul gehaald van zwitsal en dat werkt perfect!
    De kleine zat vlakbij m'n schaambot en vrij dicht naast m'n slagader.

Zo heerlijk om te horen :D
    Klein eigenwijs dingske van me, hihi!

Nou, welterusten meiden!

7. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Leuk hee, Marieke, dat je het hartje hebt gehoord! Mmm nou krijg ik gelijk ook zin om zo'n ding te kopen... Nou ja, nog even over nadenken maar.
    Ik ben alleen zo bang dat ik het hartje bijvoorbeeld niet hoor en dat ik dan helemaal in de stress schiet ofzo.
    Mijn buik is nog steeds niet veel dikker, maar wel 'anders' zeg maar. Hij voelt iets harder, er zit duidelijk meer in dan anders! Maar echt zichtbaar is dat nog niet denk ik.
    Bij mij weten ook nog maar een paar mensen het. Nu wil ik het binnenkort op mijn werk gaan vertellen maar ik krijg al de zenuwen als ik eraan denk! Vind dat toch wel erg spannend.
    Ben wel ontzettend blij dat ik niet meer zo moe of misselijk ben. Ik voel me echt weer bijna 'normaal' zeg maar!
    Gisteren een bioscoopmarathon gehad met mijn mannetje. We zijn al zo'n 2 jaar niet meer samen naar de film geweest, al sinds ik zwanger was van mijn zoontje. Dat zijn van die dingen die er gewoon niet meer van komen als je eenmaal een kindje hebt! Gisteren waren we toevallig allebei vrij, dus hebben we ons zoontje naar de creche gebracht en toen zijn we samen naar Shrek The Third en daarna naar de Pirates of the Caribbean geweest! Erg leuk hoor, om weer eens lekker samen iets leuks te doen.

8. fluiter

fluiter Actief lid

21 mei 2007
    120
    0
    0
    Ha allemaal, wij zijn eindelijk verhuisd. En kunnen nu uitrusten van 3 maanden klussen.
    Het is hier heerlijk wonen in zo'n nieuw huis.
    Ook ik heb al een echo gehad 21 mei. Ik dacht dat ik al verder was maar ben bijna 11 weken.
    Volgende week eens de vk bellen, daar heb ik nu weer allemaal tijd voor.
    Morgen aan mijn ouders vertellen, daar heb ik erg veel zin in.

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Yeah effe een snel berichtje van mij, ben de 12 weken door jippie!

Iedereen een fijn weekend gewenst!
    Groetjes
    Lexie

10. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    ey lexie, we lopen gelijk...

ben nu ook 12 weken en 1 dag

en idd ook ik kom ff snel juichen

JEEEEEEEEEEEEEEEJ

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    dag meiden,

Ik had een paar dagen geen internet, omdat de hond het kabeltje van de modem wel erg lekker vond :(
    Gelukkig hadden mijn ouders nog een overbodig kabeltje liggen!

Ben vandaag precies 3 maanden zwanger en net vandaag weer poep misselijk. Het is wel echt veel minder de laatste week en de vermoeidheid gaat, maar ben nog lang niet zo fit als "normaal".
    Volgens de echo was ik trouwens afgelopen maandag al 13,5 week, dus ben benieuwd of dat doorzet.

Ik heb nu lekker heeeeeel lang vakantie, dus ik ga echt volop genieten. M'n mannetje gaat binnenkort een dagje vrij nemen zodat we voor de babykamer kunnen shoppen.

Nog even iets anders; ik dacht eerst vrij zeker te weten dat ik 4 dagen wil blijven werken (1 dag "papa" thuis, 1 dag ik thuis, 1 dag naar mijn moeder en 2 dagen kdv) maar ik neig nu toch meer naar 3 dagen werken.
    Het beroerde is dat ik dan alleen nog maar docent ben en mijn functie dus behoorlijk veranderd. Toch heb ik het gevoel dat ik meer bij mijn kindje wil zijn en ook een rustiger leven wil. Waar kiezen jullie voor?
    Het is wel puur een keuze voor de functie, want voor het geld hoef ik geen 4 dagen te werken hoor.

12. lapeldoorn

lapeldoorn Actief lid

4 jan 2007
    157
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben weer terug van 3 weken heerlijke vakantie!
    Ben supernerveus voor maandag, dan heb ik een echo, hoop zo dat alles gewoon goed is...

x

13. Niet meer actief

@ Guppie: Ik werk nu zo'n 24 uur en wil naar 16 uur.
    Als dit niet lukt word ik thuisblijfmama het eerste jaar.
    Het lijkt me heerlijk om optimaal van m'n kindje te kunnen genieten :D

Daarna ga ik wel weer werken en zien we wel weer verder....

VANDAAG 12 WEKEN! :whistle:

Waar ben je geweest lapeldoorn? gezellig dat je er weer bent!
    Woon jij trouwens in Apeldoorn? Ff nieuwsgierig hoor....

14. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Waar kun je eigenlijk zo'n angelsound kopen? En hoe duur is ie?

Hier is verder alles goed. Ik ben lang niet zo misselijk meer als in het begin. Wel heb ik 's nachts last van het zuur, want ik schrik er telkens door wakker. Ik was gisteren bijna flauwgevallen bij de slager. Ze hebben me naar huis gebracht. Ik durf nu niet goed meer naar de winkel te gaan:)

groetjes
    juni

15. lapeldoorn

lapeldoorn Actief lid

4 jan 2007
    157
    0
    0
    Ik heet Apeldoorn van mn achternaam, woon in Castricum.

Ik ben 2 weken in Spanje en 1 week in Frankrijk geweest, het was heerlijk! Maar ik was toch ook wel erg blij om weer thuis te zijn.

Marieke, wat doe je voor werk?

16. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi!

Hier gaat alles zijn gangetje. Gisteren tijdens het teamuitje het hele team ingelicht. Iedereen reageerde erg lief, ben plat geknuffeld. Van een buuv een boek van Anne Geddes gekregen met een lieve tekst erin. Vannochtend om 9.00 wezen steppen. Na het sporten kwam ik 2 goede kennissen tegen, dus het grote nieuws verteld. Het blijft leuk dat iedereen om je hals vliegt.

17. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi hoi

die angelsoud kan je bij kijkshop kopen en kost 45 euro.

zijn jullie die misselijkheid al kwijt? ik nog steeds niet alleen als ik bij mijn schoonouders ben heb ik geen last van overgeven.

veel liefs Annika

18. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    hoihoi

vandaag babykamer gekocht bij babydump.
    en wat babyspulletjes.

ik ben vaak savonds misselijk na het eten tot ik na bed ga. gelukkig niet elke dag.

gisteren bij de vk geweest en weer een echo gehad. alles was goed. beebje is nog steeds erg druk.

verder met iedereen alles goed.

ik zou blij zijn als het begin augustus is dan heb ik lekker vakantie.
    gaan jullie nog op vakantie of niet

groetjes

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Lieve dames,

door het overlijden van mijn oma had ik weinig behoefte om het internet op te duiken.

even een update; inmiddels heb ik al een 2e echo gehad. dit omdat ik 9 dagen korter zwanger was dan dat ik zelf dacht. maar alles is goed en het hartje konden we zien kloppen. dit betekent ook dat ik 9 dagen later ben uitgerekend, dit word nu dus 23-01-08. 8-8-07 heb ik met 16 weken weer een echo en 06-09-07 heb ik de termijn echo in het WKZ <deze is aangesloten bij mijn VKpraktijk aangezien die weer van het UMC zijn>

marieke, zou jij dit willen veranderen op de lijst?

prettig weekend!

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Jippie, 12 weken zwanger!

Deel Deze Pagina