Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Hartstikke duidelijk Berna! Mooi zeg! (duidelijker dan die van mij ;))

Ik ga ook wel voor borstvoeding, maar ik ga er geen halszaak van maken. Ik zie wel de voordelen ervan in!

Ik moet zo weg, naar de Vk. Ben eigenlijk weer een beetje zenuwachtig...

2. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Oeps geloof dat ik al een hele tijd niet geweest ben :oops:

Excuus......

Inmiddels is alles met mijn ouders weer ok, gelukkig.
    Verder zijn we in het geregistreerde partnerschapbootje gestapt, aansluitend op reis geweest en gaan we vandaag shoppen voor oa de kinderwagen.

Ik heb teveel gemist om allemaal bij te gaan lezen maar ga proberen het wat beter bij te houden.

Namen voor zowel jongen als meisje hebben we al een tijdje.
    Verder ga ik ook voor borstvoeding, ga ook naar zo'n cursusavond.
    En verder ben ik nieuwsgierig naar het geslacht :)

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik zelf ga niet voor borstvoeding. Ik heb er al een hekel aan als mijn vriend aan mijn tepels wil zitten. daar word ik helemaal gek van. kan er gewoon echt niet tegen.

wij gaan voor de fles, zo kunnen we het om en om doen samen.

4. Niet meer actief

Hé meiden,

Roy houdt vooral van Nederlandse namen, en voor een jongen vonden we Stef heel mooi, maar het zoontje van de neef van Roy heet ook al zo. Nu hebben we daar niet zo heel veel contact mee, maar we zijn er toch maar van afgestapt. Een meisjesnaam weten we echt nog niet! Roy wil er ook nog niet over nadenken, want die is er van overtuigd dat het een jongetje is (ik wilde 'wordt' typen, maar ik heb hier geleerd dat dat niet goed is hahaha).

Ik heb vandaag nog lekker vrij. Even heerlijk niets doen, of niet veel in ieder geval haha.

Fijne dag allemaal vandaag!

5. Niet meer actief

@Meliske: Nogmaals een hele dikke knuffel meid!

Ik wil trouwens ook wel borstvoeding proberen, maar het lijkt mij erg pijnlijk! Maar ik ga het wel proberen.

6. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    thanx guppie. Bij ons staan ze ook wel aardig vast nu.
    Lastig he onderwijs. Ik heb het ook bij zoveel namen dat je gelijk een hoofd van een kind erbij ziet wat je liever niet ziet haha....
    Maar goed wij zijn eruit. Vandaag op zoek naar kinderwagen!

Ik kom later nog wel![/list]

7. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Grappig dat er zoveel vrij zijn vandaag!

Ik ben op zoek naar een dagje uit met onze neefjes van 3 en 5, iemand suggesties? ZOek wel iets anders dan de dierentuin ofzo, dat kennen ze wel.

8. Niet meer actief

Mn schoonouders zijn laatst met de kleinkinderen (ook 3 en 5) naar een speelpaleis geweest, dat was goed bevallen. Je kon daar ook eten, was blijkbaar echt een succes!

9. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi,

We zijn gisteren wezen kijken naar kinderwagens, maar mijn favoriet (quinny) wordt het niet. Als je nl je voorwiel op een bepaalde manier zet is de wagen onstabiel en valt ie zo om als er bv een kindje op leunt.
    Nu kan je er natuurlijk aan denken om je wiel vast te zetten, maar dat vergeet ik geheid. We hebben er 1 van phil&teds gezien, erg mooi, maar ik wil ook andere wagens even voelen en een testritje maken.
    Vandaag heb ik voerdienst op school, het is gelukkig nog droog!
    Ik ga trouwens geen borstvoeding geven, want ik het 10 jaar geleden een borstverkleining laten doen en toen is me al meegedeeld dat borstvoeding er helaas niet meer in zit.

10. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    wij gaan ook voor de fles. heb bij mijn dochter wel geprobeerd (ze lag in de couveuse, had het zo hard nodig) maar is niet op gang gekomen. ik heb 8 keer per dag zitten kolven en dan ook nog 3 x per dag heen en weer racen naar het ziekenhuis, het was een ware uitputtingsslag. toen het dan ook nog eens niet op gang kwam, de voeding, ben ik ermee gestopt.

Ik heb wel mijn dochter aan mijn borst gehad, en dat was een onvergetelijke ervaring. (ik was ook zo bang dat het pijn zou doen, want ook ik heb overgevoelige tepels, maar het deed helemaal geen pijn. ik vond het super!).

dit keer ga ik mezelf al die moeite besparen, en gelijk voor de fles.

Overigens hoorde ik op mijn laatste gyn afspraak ook dat ik zoe goed als zeker met een keizersnede zal bevallen. Hoef ik me ook niet druk te maken over de bevalling. niet dat een keizersnede leuk is, maar nu kan ik me wel instellen en gaan plannen hoe e.e.a. zal moeten daarna (want je kan zelf bijna niks die eerste 2 weken is mijn ervaring van de vorige keer).

Wat zie ik een prachtige echo's voorbij komen! ik ben vergeten een foto te vragen de laatste keer, en de vorige twee zijn erg onduidelijk. :cry: dus ben een beetje jaloers hoor ;) ;) :D

Melis, hoop dat je je langzaam aan steeds een beetje beter zult voelen. Meid, het is voor jou geen grote roze wolk (dat is ook een enorme fabel vind ik, die roze wolk) maar een strijd tegen mijlpalen. Je moet niet proberen op die roze wolk te kruipen denk ik. maar probeer van mijlpaal naar mijlpaal te leven. Telkens kun je er weer eentje afstrepen (je bent al een eindje op weg, dus al een positest afgestreept, al een goede echo afgestreept, de 12 weken grens afgestreept etc. En nu ben je op weg naar leven voelen, daarna naar de 20 weken echo, dan naar de 26 weken grens, dan naar de 28 weken grens, en dan telkens twee weken erbij. Ik denk dat je pas opgelucht kunt zijn als je je kleine kindje eindelijk in je armen mag houden.

en die momenten van geluk, die zul je echt wel ervaren op bepaalde momenten. als je je kleintje voelt trappelen bijvoorbeeld. maar dat neemt niet weg dat jij een enorm verlies hebt doorgemaakt, wat de gouden randjes van deze periode wat minder glanzend maakt.

Hou vol he!

dikke knuffel
    Marij

11. Niet meer actief

Mooi gezegd Marij.

Even voor de meiden met een hangwieg: wij vinden die hangwieg ook echt zo ontzettend mooi! Maar hoelang kan je kleintje daar in liggen? En ik hoorde van iemand dat ze die hangwieg bij hun op de kamer wilde hangen. Maar wanneer leg je je kleintje daar dan in? Ik vind hem ook echt zo mooi, maar iedereen zegt tegen mij: dat is zonde, want je baby kan daar maar zo even in! Maar toch vind ik hem nog steeds heel erg mooi hahaha.

12. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    hoi linda,
    ik heb de hangwieg en hoelang de kleine erin zal liggen...geen idee.
    ik vond m gewoon super leuk en ik heb er weinig voor betaald zo'n €150,-
    bij ons komt ie ook in de slaapkamer te hangen.'s nachts wil ik de wieg gebruiken ivm bv en overdag is het denk ik net hoe het uitkomt.

ik ben van plan om de kleine de eerste paar maande bv te geven en daarna de fles.

13. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    houden jullie de kleine op jullie slaapkamer dan als je bv geeft? ik wil daar liever niet aan wennen....

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ben weer terug van de verloskundje en het was weer leuk. Hartje kon ze meteen goed vinden, mooi geluidje blijft het!
    Ook dit keer weer heel veel info gehad, we zaten er nu nog langer dan de eerste keer :confused: .
    Mijn baarmoeder zat ook al hoog zeg, al een eind boven mijn navel!

Voor Marieke: 20 aug heb ik de 3e afspraak met de VK en 31 aug heb ik mijn 20 weken echo, dan ben ik 21 weken zwanger.

Even een ego berichtje, maar ga snel weer naar beneden. Nu is mijn schoonzusje weer aan het knallen. Grrrr.....

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Dat je daar al over nadenkt zeg!
    Ben er nog niet echt mee bezig geweest eigenlijk. Er is hier een borstvoedingscentrum dat informatieavonden houdt, ik denk wel dat ik daar naar toe ga.

16. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Linda, die wieg is volgens mij groter dan een kinderwagen bak, en daar liggen ze toch zeker wel 6 maanden in.
    Ik wil ons kleintje de eerste weken in ieder geval 's nachts op onze kamer, en daarna zien we wel.
    Overdag gewoon op het eigen kamertje is de planning.
    Voor zo'n nieuwe hangwieg betaal je 199 maar op marktplaats ben je hem na gebruik zo weer kwijt.
    We doen trouwens wel 2 haken in 't plafond 1 bij ons op de kamer en 1 in t eigen kamertje.

Zo'n speelpaleis is misschien wel wat ja, zal eens gaan googlen voor iets hier in de buurt.

17. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi hier weer een berichtje van mij.

ik heb geen hang wieg, wel een wiegje van 53 jaar oud.
    ik ga fv geven want bv is mislukt bij Lotte.
    en zolang de kleine 's nachts nog komt houd ik het lekker bij me op de kamer.

veel liefs Annika

18. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Zo 3 posts in de tijd dat ik aan het typen was!

Guppie, leuk he dat hartje, heb vanochtend zelf nog geluisterd met angelsound. Wat ligt je baarmoeder al hoog zeg! Ik hoorde het hartje zo'n 10cm onder mijn navel.

19. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    nou ja ik las het hier en dacht hmm baby op de slaapkamer wil ik eigenlijk niet... maar wie weet dat ik er straks anders over ga denken ik ga ook een keer naar zo'n bijeenkomst vanuit de kraamzorg denk ik

20. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    he al ver boven je navel? ikd acht dat ie met 20 weken pas tot je navel rijkte
    fijn dat alles goed was! leuk he!

Deel Deze Pagina