Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Dat dacht ik ook Berna, maar ik kan het echt zelf voelen al. Ik voelde eerst veel te laag. Het eindigt ongeveerd halverwege het stuk tussen de navel en borsten zeg maar. De zijkanten kan ik ook heel goed voelen.
    Het is waarschijnlijk zo dat ik veel vruchtwater heb. Verklaart ook mijn strepen zo hoog al en het vele jeuken.

Ik neig zelf meer naar slapen op eigen slaapkamer. Gewoon elk slaapje op dezelfde plek. Je leest wel verschillende dingen daarover. Ik ga wel een babyfoon gebruiken en zet die gewoon naast mijn bed. Ik slaap nu al zo licht, dat ik wel snel wakker zal worden denk ik.

2. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    hoi berna,
    je moet straks lekker doen wat je gevoel je ingeeft.
    mij lijkt het fijn de kleine op de kamer te hebben maar bij mijn zoontje had ik zoiets van slaap maar lekker in je ledikantje en als ik dan 's ochtends bv had gegeven lag ie in de bak van de wagen naast mijn bed.
    wie weet gaat het bij de volgende weer anders.van elk kindje leer je weer iets anders.
    ik ben niet bang dat de kleine straks niet in zijn/haar eigen kamertje wilt slapen maar wie weet kom ik daar nog op terug.wie zal t zeggen.
    liefs kristy

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    de babykamer ligt pal naast onze slaapkamer en we slapen met de deuren open dus zou ook wel kunnen.

Nou guppie dan zal je wel hard groeien hihi ik ben benieuwd wat de verloskundige donderdag bij mij zegt.. mijn buik is boven mijn navel zo aan het opzetten maar zal wel door darmen enzo komen?

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Maar het stomme is dat ik helemaal niet zo'n echte buik heb nog.
    Je darmen gaan volgens mij niet mee naar boven, blijven die niet gewoon laag zitten? Je bent al 16 weken zwanger hoor, dan mag je buik ook wel groeien!

5. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ja maar omdat het zo hoog ook al groeit.. zal maar eens een foto laten maken binnenkort wel leuk

sporten jullie nog? kan me er zo moeilijk toe zetten pff ga morgen iig weer eens zwemmen. valt niet mee na de vakantie haha

6. Niet meer actief

Ik heb er ook nog niet over nagedacht dat het misschien soms wel handig is om die kleine op je eigen slaapkamer te hebben... Ging er tot nu toe gewoon vanuit hem op zn eigen kamer te laten liggen... Kamers liggen bij ons ook naast elkaar, dus met deuren open en/of een babyfoon...

7. Niet meer actief

Wilde de bv ook gewoon op het kinderkamertje geven trouwens. Als ik dat op onze slaapkamer ga doen, slaapt Roy niet meer...

8. annika1985

annika1985 Niet meer actief

ey ey ik heb nog vraagje

hebben jullie ga gezondigt met het niet roken niet drinken en geen rauwe producten eten of drinken?

veel liefs Annika

9. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Annika,
    Ik rook niet ben al weer ruim een jaar gestopt. Alcohol laat ik met gemak staan en ook rauwe vlees soorten enzo heb ik niet meer op.
    Ik kom niet aan wat het voedingscentrum heeft voorgeschreven. 6 boterhammen poeh zeg.
    Maar eet in ieder geval veel fruit.
    En als ik zin heb in een frietje ofzo denk ik niet dat is niet gezond dus dat mag niet. Lekker genieten toch?

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    annika ik zondig niet met dingen die echt slecht zijn voor de beeb, maar ik eet ook geen 6 boterhammen. Ik eet ook weleens ongezond, maar volgens mij is dat niet schadelijk!

11. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Ik denk wel dat ik ga proberen borstvoeding te geven.
    We hebben al een hele leuke naam voor een meisje en voor een jongen. Ik ben steeds bang dat die namen in de komende maanden door iemand in de omgeving zouden gebruikt worden.
    Wij willen graag het geslacht weten. Hopelijk bij de 20 weken echo op 16 augustus. Vorige week had de vroedvrouw wel al een vermoeden maar ze wou zich niet uitspreken. Balen zeg! We hebben deze keer ook geen fotootje meegekregen, dus ik kan het ook niet aan jullie voorleggen. Ik ga wel proberen het geslacht voor de buitenwereld geheim te houden, hoewel mijn moeder en zus wel zullen proberen het los te peuteren.

liefs
    juni

12. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    op vakantie 2x een slokje rose genomen meer niet... op vakantie niet elke dag gezond gegeten maar nu wel weer
    5 of 6 boterhammen red ik net.. heb wel snel honger maar zit ook snel weer vol verder eet ik gezond maar af en toe een frietje eet ik wel hoor

13. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik heb 1 keer een toatje met filet gegeten en misschien 6 sigaretten gerookt.

meet ben ik niet van plan hoor!

hoe zat het nou eigenlijk met lever producten? hoeveel mag je ervan?

14. Niet meer actief

Die 6 boterhammen per dag red ik niet hoor!
    Vraag me soms wel eens af of ik wel gezond genoeg eet... Eet wel meer fruit dan eerst, maar er gaat ook weleens een dag voorbij dat ik geen fruit heb gegeten. En eet ook best wel veel friet... :( Voel me soms wel eens schuldig dat ik niet gezond genoeg eet.

Ik moet woensdag weer naar de vk en wilde wel aan haar vragen hoe dat nou precies zit met rauwe groenten. Ik had straks een bakje hollandse rauwkost gehaald in de supermarkt, maar in principe zijn dat rauwe groenten toch? En dat mag eigenlijk ook niet...

15. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Wat eten jullie allemaal weinig brood dan! Ik kom zeker wel aan 6 boterhammen per dag (maar in Belgie snijden ze het brood wel dunner dan in Nederland).
    Ik ben wel bang dat ik niet genoeg melkproducten binnen krijg: elke dag wel wat kaas en wel een potje yoghurt en soms (maar niet elke dag) een beker melk. Ik eet veel fruit. In het begin van de zwangerschap at ik af en toe eens frieten of gebakken aardappelen maar nu is mijn behoefte aan vet sterk verminderd.

16. Niet meer actief

Leverproducten mag je niet teveel Roxanne... Hoeveel precies weet ik zo niet...

17. Niet meer actief

Mijn behoefte aan vet lijkt juist alleen maar toegenomen te zijn ;)

18. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Linda, rauwe groenten is toch geen probleem, als het maar goed gewassen is.
    Er wordt max. 1 boterham met leverworst geadviseerd, er zit erg veel vit A in lever.

Zuivel vind ik ook moeilijk, lust geen melk meer... wel kaas op brood en af en toe glaasje optimel. En 's ochtends beetje vanille yoghurt. (Ook gewone yoghurt lust ik niet meer...)

19. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi!

Ik heb niet gezondigd en heb tot nu toe niet zo veel moeite mee. Het zal straks in sept met mijn verjaardag wel wennen zijn. Die vier ik al jaren 2x. Met de fam is het altijd rustig, maar met vrienden vloeide normaliter de rosé behoorlijk!
    En met de bbqfeestjes die we zomers vaak hebben met vrienden is de rosé ook aanwezig. Nu is het niet echt bbqweer, maar ik mis de rosé ook niet zo.
    Ik sport nog steeds, 2x per week ongeveer.

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Denk er wel om als je zuivel neemt en een light produkt, bijvoorbeeld optimel, dat veel goede dingen eruit zijn gehaald. Er zit bijvoorbeeld minder calcium in. Dit geldt niet voor magere of halfvolle melk.

Leverworst eet ik ook helemaal niet, just to be shure!

Juni, mijn verloskundje zegt dat een bakje yoghurt en een boterham met kaas genoeg is, dus volgens mij zit je goed!

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik tijdens werk de 6 boterhammen wel redt. Nu thuis doe ik veel minder en eet ik ook minder. Kom ook later uit bed, dus het komt allemaal wat trager op gang.

alcohol mis ik niet, totaal geen moeite mee. Wat ik wel jammer vind is dat ik al mijn vriendinnen rose bier zie drinken en ik niet eens weet hoe het smaakt. Ik kan er niet eens een mening over hebben, zo stom!

Deel Deze Pagina