Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ja zeker als ik werk kom ik er aan ik sta om 6 uur op eet dan 2 boterhammen dan om 9 uur een liga en tussen de middag eet ik ook wel 3 boterhammen en soms om 11 uur nog wel eens een krentebol maar in het weekend zijn het er ongeveer 4 denk ik

2. Niet meer actief

Ik eet 's morgens vaak Brinta en dan 's middags twee boterhammen of zo. Tussendoor eet ik ontbijtkoek of liga of zo. En fruit natuurlijk.

Probeer verder ook genoeg water te drinken.

Ik heb vooral moeite met het avondeten. We zijn hier allebei niet zo'n kookfans, dus als ik heel moe ben, schiet dat er nog wel eens ooit bij in! Dat moeten we echt eens gaan verbeteren!

3. anita1975

anita1975 Niet meer actief

wat hebben jullie veel geschreven zeg vandaag....
    maar heb ff gelezen
    en ik ga dus gewoon flesvoeding geven....dit omdat het met bv bij mijn 1e niet wou en
    ik er niet achter stond helemaal....
    We hebben geen wiegje en weet ook niet of ik die ga kopen...
    Ik gebruik beneden de kinderwagen wel en snachts slaapt de baby gewoon op
    zijn/haar eigen kamertje...
    Ik drink ook geen alcohol normaal ook maar heel weinig maar vor ik wist dat ik zwanger was....heb ik op een verjaardag ook gedronken...3 blijkjes passoa jus...maar bleek dus achteraf al 10 of 11 weken zwanger te zijn toen.
    Af en toe op een verjaardag neem ik een plakje leverworst maar verder neem ik ook wel leverpastei op brood....

gr anita

4. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    ey ey meiden

aangezien er vanalles ff mis ging hier met de katjes ben ik even niet geweest... heb wel alles gelezen..

ik zondig wel.. ik rook af en toe nog
    qua die andere dingen doe ik niks geen alcohol of weet ik t wat..

ik ga borstvoeding proberen, en als dit niet lukt dan de fles..

als wagen ga ik toch echt voor n appeltjesgroene mutsy transaction... vind t super wagens...
    kamertje zit ook appeltjesgroen op :)

tevens ben ik vandaag op tussencontrole geweest, omdat ik enorm ongerust was, en heb voor t eerst t hartje van ons beebje gehoord.
    wat een super geweldige ervaring zeg :D:D ben echt zo blij, nu kan ik ECHT genieten van mn zwangerschap

5. anita1975

hoi little hope...

hier nog iemand die ongerust is hoor...heb gister weer zitten huilen hier....
    kan morgen woensdag of donderdag de vk bellen, dan hebben ze spreekuur....
    ik moet 14 augustus pas heen voor controle...en dat duurt zo lang...
    de echo was al alweer 3 weken terug....

Leuke kleur wagen neem je....ik gebruik mijn oude gewoon, die is donker blauw...

gr anita

6. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    ik kreeg gewoon n tussenafspraak, en 6 augustus mag ik weer en daarna 3 september voor de 20 weken echo, en na die echo kan ik ook weer nog vaker naar de vk gelukkig...

gewoon ff bellen, en zeggen dat je graag langs wil komen, omdat je je zo ontzettend druk maakt ;)

over de wagen: dit is mn eerste kindje, en ik ben verliefd op n appeltjesgroene wagen :p dus vandaar :$

7. anita1975

ja kan ik wel doen ja....
    dit is mijn 4e kindje maar de 1e keer dat ik bij een vk kom....
    normaal maak je dan gewoon ff een afspraak bij de huisarts....
    de 20 weken echo word hier op 14 augustus besproken.
    Laat je wel alles controleren...? Ik weet het eigenlijk niet....ik heb het ook niet gehad bij mijn andere kinderen.
    maar ja alles is anders nu...
    Ik krijg wel de echo want ze wil kijken naa mijn baarmoeder, omdat ik af en toe boed verlies...niet veel maar bij het plassen soms....

gr anita

8. Niet meer actief

Hallo meiden!

Nou ik was vanavond bij yoga, ik had een proefles.
    Ik vond het leuk en eigenlijk ook een beetje zweverig :oops:
    Ben nogal nuchter zeg maar, maar toch denk ik er wel wat aan te hebben. Wil vooral leren om m'n ademhaling wat lager te krijgen. Wat meer relaxen....
    Begin 17 september en ga het dan 4 weken proberen. Kijken hoe het bevalt, is ook zo moeilijk te zeggen na 1 les.

Verder wil in bv proberen, maar heb 11 jaar geleden een borstverkleining gehad en weet niet of alles nog wel werkt.
    Lukt het niet, ga ik er geen heilige dag van maken en stap ik zo over op de fles.

Straks ga ik weer even het hartje luisteren, heerlijk.... :D

9. anita1975

ik ga niks doen....hihi
    heb bij mijn eerste zwangerschap op gym gezeten enhet was op zich wel leuk maar ikw as er samen met een meid bij mij uit de straat en we waren bijna gelijk uit gerekend en dat is verkeerd afgelopen met de baby,
    de baby os overleden met 7 maanden zwangerschap.
    niet dat dat door die gym kwam, maar ik moest het vertellen en had er zo'n moeite mee...Ik ben daarna zelf ook heel onzeker geworden en dat ben ik nog steeds nu weer nu ik zwnager ben.
    Bij haar was smorgens alles goed en later was het mis....ik vond en vind dat zo erg dan..
    Het is misschien wel leuk om meer mensen zwnager te zien en samen te zijn maar ik kan dat niet meer aan....helaas...
    bang om weer nare ervaring mee te maken.....

gr anita

10. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Hoi allemaal

Vandaag weer bij de verloskundige geweest. Voor de tweede keer het hartje kunnen horen. Het klopte tussen de 150 en 165 slagen per minuut. Net een treintje dus. Was erg zenuwachtig omdat ik vorige week een uur lang zware krampen heb gehad, dus was helemaal opgelucht toen alles oke bleek te zijn.

Gisteravond alleen wel door mijn rug gegaan. Ik loop nu zo krom als een oma. De verloskundige had al zoiets van waarom heb je niet gebeld dat je niet kon komen, maar ik wilde per se weten hoe het met beebje was. Ik zou as donderdag op vakantie gaan voor 2,5 week, maar weet niet of dit nu nog wel door kan gaan. Zoals het er nu uitziet niet. Zou het heel erg vinden. Had er juist zo'n zin in. Maar goed heb nu nog 2 dagen om me te herstellen. Hopen dat het genoeg gaat zijn.

Ben benieuwd wanneer ik de kleine echt ga voelen. De verloskundige zei dat dat al erg snel kon zijn. Ik ben zo benieuwd en kan eigenlijk niet meer wachten. Het is ook heel stom, maar voel me nog steeds niet zwanger. Ik hoop dat het daarmee ook wat echter word...

Waren er nu al wel mensen met een linea negra (zwangerschapsstreep)?
    Hij wordt nu steeds duidelijker en loopt tot boven mijn navel. Vind het maar een raar gezicht zo'n streep op je buik.... :)

11. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

16 aug 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    zo ben ik ook weer ;)

Ik ben onsettend moe dus ik ga niet alles lezen...
    Ik heb 3 dagen van 12 tot 12 gewerkt ben kapot :(
    Dus ik dacht ff snel een berichtje plaatsen... nog 3 weken en dan trouwen.. De week erop 20 weken echo.. Spannend allemaal :(
    Hoe is het met jullie?

FF een update ;) 23 augustus 20 weken echo.. En vul maar een meisje in.. :)

Liefs, Geraldine

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Geraldine, dat zijn nogal uren zeg! :confused: Rust maar lekker uit.

Busybusy, wat balen van je rug en het zou wel heel jammer zijn als je vakantie niet doorgaat!
    Ik heb een zwakke rug, dus ben er extra alert op. Zwemmen vind ik altijd erg prettig als ik pijn heb aan mijn rug.

Marieke, fijn dat de yoga wel wat voor je is!

little hope, een tussenafspraak komt vaak voor hoor! Wij hebben gisteren ook 10 minuutjes langer zitten wachten omdat iemand tussendoor kwam. (werd wel netjes gevraagd of we de tijd hadden).
    Ik vind wel dat je anders lang moet wachten zeg!

Ik wil geen paniek zaaien, maar ik heb gisteren nog met mijn VK over de angelsound gepraat, omdat het me toch wel leuk lijkt. Zij raadt het echter af. Er is nooit bewezen dat het niet schadelijk is voor de baby. Ze zei zelf dat ze ook nooit de doptone vaker dan 1 keer per week zou gebruiken.
    Het is echt niet mijn intentie om rot te doen, maar ik zie dat sommigen van jullie vaak luister en dan hoop ik alleen maar dat je dan weet dat het misschien wel niet zo veilig is als het lijkt... :(

13. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Zo, ben ik ook weer even.

Zondigen.... doe ik helemaal niet qua alcohol en roken (maar was ook al 7 jaar gestopt). Wel hou ik afentoe van snoep, chocola, friet en dat soort dingen... Maar dat probeer ik wel binnen de perken te houden. Soms heb ik enorme behoefte aan een broodje rosbief of gerookte zalm, maar ik hou me toch maar in! Er zijn genoeg andere lekkere dingen gelukkig.

Marij, hoe komt het trouwens dat ze nu al weten dat het bij jou zo goed als zeker een keizersnee wordt? Mijn eerste bevalling was een spoedks, maar er werd nu gezegd dat ik een iets verhoogde kans had op een ks, maar dat ik ook nog wel gewoon zou kunnen bevallen. Dus ik ben wel benieuwd hoe het komt dat ze dat bij jou gezegd hebben? Lijkt me inderdaad op zich fijn om je er op in te kunnen stellen, al weet ik nog goed hoeveel pijn ik na de ks had. Maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent!

Marieke, ik heb me ook opgegeven voor zwangerschapsyoga! Het lijkt me heel leuk. De eerste keer heb ik gym gedaan. Werd gegeven door een meisje die zelf nog geen kinderen had. Kortom ik had niet het idee dat ik er veel aan gehad heb. Dit lijkt me iets heel anders maar heel leuk!

14. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    dat verhaal staat ook in veel boeken guppie.. leek bij ook leuk zo'n angelsounds maar heb het ook maar niet gedaan ik doe het zelf liever onder begeleiding

15. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi,

Hier weinig nieuws aan het front. De laatste nachten word ik geregeld wakker en daardoor slaap ik slecht. Lig bijna de hele tijd op de bank, moe, misselijk, erg irritant.
    Ik hijs me zo op de fiets, even een brandmelder kopen. Ik had 'm hier nl gesloopt bij een fanatieke poetsbeurt!
    Zaterdag op vakantie, lekker met zijn tweetjes weg en natuurlijk de honden mee!
    In eten heb ik ook totaal geen zin, dus word ik nog misselijker, hebben jullie dat ook?

16. Niet meer actief

@San: gezellig hè dat hyven ;) Wat vervelend dat je zo moe en misselijk bent! Die moeheid is hier ook nog heel erg, maar ik slaap juist wel heel goed en blijf moe. Ik had al niet zo heel veel last van misselijkheid, maar dat is nu zo goed als helemaal weg gelukkig.

Lekker vakantie! Waar gaan jullie heen?

Zijn er hier trouwens nog meer meiden die op hyves zitten?

17. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi dames.

sorry heb weinig tijd om alles te lezen.
    maar ik baal als een stekker.

ik een Quinny Buzz gekocht kan er geen wagenplankje achter voor de oudste grrrrrrrrrrr.
    dan word vanavond oorlog met manlief.

sorry moest het ff kwijt.

veel liefs Annika

18. anita1975

Ik ben vanmorgen naar de vk geweest, ik had geen afspraak....
    maar ik zou dus al bellen omdat ik me zorgen maakte...
    maar goed vanmorgen ging ik naar de wc en ineensmeer bloed dan anders...
    net of word of ben je ongesteld...
    Ik schrok en heb gelijk gebeld...zou me nog douchen maar ik kon gelijk komen...
    nou dus snel wassen en er heen.
    daar kreeg ik een echo en het ahrtje klopte mooi...,niet gehoord maar wel gezien.
    de baby was van hoofd tot kont 9.18 cm...
    de placenta lag bovenin en de baarmoeder was ook goed...de baarmoedermond ook alleen er zat vocht in dat wat er voor zit....weet zo niet hoe ze dat noemen....
    dus de echoscopiste heeft overlegd met de vk en ik moet dus ff naar de gyn.
    Die andere vrouw heeft gebeld en ik kan maandag heen.....
    dus ff afwachten en dan hoop ik te weten te krijgen waar het bloedverlies vandaan komt....

gr anita

19. Niet meer actief

@Annika: Oh das vervelend zeg! Kan je hem niet toevallig nog ruilen voor een andere? Hij is tenslotte nog niet gebruikt...

@Anita: Altijd schrikken dat bloedverlies. Het hoeft helemaal niets te betekenen, maar ik zou voor de zekerheid toch ook altijd de vk bellen. Fijn dat je zo snel terecht kon en helemaal fijn dat je het hartje hebt zien kloppen. Ik ben heel benieuwd wat de gyn zegt. Succes meid!

20. annika1985

annika1985 Niet meer actief

nee Linda.

hij is 2de hands. maar manlief wil eraan prutsen maar wil ik niet.

veel liefs Annika

Deel Deze Pagina