Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anita1975

anita1975 Niet meer actief

dank je wel allemaal voor jullie berichtjes...
    het bloedverlies is er nu niet meer...maar het was indd ff schrikken.
    nu maandag afwachten bij de gyn.

enne volgens mij gaan jullie allemaal bijna de bugaboo kopen haha

Wij zijn er trouwens nu ook al uit wat we gaan doen met het kamertje...
    die wordt wit met rood...
    we hadden dat gezien bij prenatal in Groningen....heel leuk....alleen de hand is aan mij haha. het word geen behang maar saus met een korreltje...(structuur)

er ligt laminaat in dus dat is klaar....dan de meubeltjes weer in elkaar zetten en klaar is alles...

wanneer we beginnen weet ik dus nog niet maar ik denk deze vakantie nog.

gr anita

2. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    he hallo allemaal,
    tjonge wat zijn jullie druk geweest met kletsen. We hebben ondertussen de woonkamer flink onder handen genomen en zit nu weer heerlijk rustig in ons netjes opgeruimde, schoongemaakte en gezellige woonkamer! Hmmmm heerlijk alles weer normaal. Heb de laatste dagen veel hoofdpijn en kan erg slecht slapen. Ik hoorde dat al meer mensen daar last van hebben. Zal dus wel een van de kwaaltjes zijn.
    Ik heb het hartje ondertussen ook gehoord. Pfff wel een opluchting eigenlijk. Vrijdag moeten we voor het eerst naar de VK, dus dan kunnen we waarschijnlijk wel bevestiging krijgen.

Wij zijn er qua naam nog lang niet uit. We hadden erg leuke namen, maar die zijn dus beide al "ingepikt" door kameraden, Daan en Manoek. Tja, dan ga je ze natuurlijk niet meer geven. Voor een jongen vind ik Job ook wel erg leuk, maar dat vindt Edwin nog niet alles. Maar ik denk dat dat nog wel bijdraaid, hem kennende. Maar voor een meisje weet ik het niet zo goed. Weet wel een aantal leuke namen, maar het is nog niet DE naam. Maar ik mag er niet meer over praten totdat we weten wat het IS (hihi).....

Ik ga ook flesvoeding geven aangezien ik ook een borstverkleining heb gehad aan 1 kant. Om met 1 borst voeding te geven zie ik niet zitten, en denk zelfs dat dat niet eens kan. Dus ga het ook niet eens overwegen.
    Weet eigenlijk nog steeds niet wat voor cursus ik wil gaan doen..... moet maar gewoon wat gaan proberen. Is het niet wat, dan stop ik toch gewoon. Het is toch niet verplicht zoiets?

Ik rook trouwens nog zo'n 2 á 3 sigaretten per dag. Ik kan het nog steeds niet laten.... baal wel van mezelf, maar vind het al een hele voooruitgang, van anderhalf pakje per dag naar 2 á 3. Ik ga er gen ramp van maken, ik probeer gewoon zonder en pak alleen als ik er echt niet meer tegen kan.
    Nou meiden, tot de volgende keer maar weer.
    Wij gaan trouwens zondag voor anderhalve week naar Italië! Lekker kamperen.....

3. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    ik heb mijn 13 weken echo trouwens in mijn album gezet. Het is jammergenoeg geen heel duidelijke foto....

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hier ben ik ook weer eens met een berichtje, ik heb jullie wel gevolgd maar had even geen fut om terug te reageren (combi van warm weer en ongelofelijk moe zijn :( )

Iedereen is inmiddels over de 12 weken grens JOEPIE! Dat is al een mijlpaal. :D
    Komende maand heeft volgens mij ook zowat iedereen de 20 weken echo, de volgende mijlpaal. :D

Meliske: zet hem op, het verlies van je kindje zet je niet zomaar opzij, zoals iemand al eerder schreef, in je hart ben je al moeder, nog even en dan kun je dit kindje in je armen houden!

Anita: ik hoop dat ze je snel wat meer zekerheid kunnen geven over het bloedverlies, in ieder geval wel fijn dat je hummeltje hebt gezien via de echo.

Linda: nog gefeliciteerd met jullie 1 jarig huwelijk.

busybusy: sterkte met je rug en ik hoop een fijne vakantie

Annika: da's balen van die kinderwagen waar geen plankje aan kan....

Anneliesje: fijn dat jullie een goed KDV hebben gevonden en dat je nog kan inschrijven, maart is nog wel te overbruggen denk ik?

Marieke: succes met je yoga cursus hopelijk is het wat voor je.

Iedereen die nog op vakantie gaat een hele fijne vakantie.

Voor de lijst: 21 aug 4e afspraak verloskundige, inmiddels al 5 kg aangekomen.

Liefs Citroentje

5. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ben blij dat ik niet de enige ben die al 5 kilo is aangekomen haha!

6. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Hier ook al 3 kg erbij...

Jammie ben lekkere fruitsalade aan het eten, verse mango, verse ananas, kiwi en aardbeitjes.

7. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Ik ben inmiddels 4 kilo aangekomen, nog nooit zo zwaar geweest ;)

We hebben gisteren een kinderwagen besteld, eindelijk de knoop doorgehakt.
    Eerst allerlei modellen uitvoerig getest, ook het loshalen van de bak en de rem enzo moesten handig gaan.
    Uiteindelijk wordt het een brandweerrode mutsaerts, lekker vrolijk.
    En we krijgen er ook nog een autostoeltje bij, niet dat we een auto hebben maar toch :)

Vandaag voor mijn verjaardag een fotosessie van mijn buik gekregen. Lijkt mij echt superleuk om dat te laten maken.
    Heeft iemand ervaring hiermee? Er zijn zoveel aanbieders dat ik mij afvraag waar ik nou op moet letten.

Verder vandaag een borstvoedingskussen gekocht, schijnt prettig te zijn bij het op je zij slapen en daar heb ik de laatste tijd wat moeite mee dus ik hoop dat het werkt.

Helaas nog steeds geen bericht over een grotere woning. Hoop toch wel heel erg dat we voor de bevalling groter kunnen wonen. We hebben nu een 2 kamer duplex met douchecabine in de keuken dus das niet ideaal. Verder is de luchtvochtigheid hier gemiddeld 70/80% dus ook niet echt gezond.

Heb mijzelf trouwens voorgenomen om wat vaker bij te lezen en te reageren, want steeds 20 blz is niet te doen ;)

8. Niet meer actief

Hé meiden,

Leuk om ook af en toe wat foto's te zien met gezichten erop! Krijg je toch een beetje een beeld bij een naam ;)

Vanmiddag weer naar de vk. Ik hoop zo dat ze vanmiddag naar het hartje gaat luisteren, want dat heeft ze tot nu toe nog niet gedaan. Lijkt me zo apart om te horen!

Ik ben trouwens nog maar 1 kilo aangekomen. Snap er echt niets van. Dat terwijl ik toch wel regelmatig snoep of friet eet!

Ben trouwens weer helemaal verslaafd aan zwangerschapspagina haha. Heb een tijdje gehad dat ik even wat minderde, maar vind het nu weer helemaal gezellig!

Fijne dag allemaal!

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Vast wel lina met 14 weken luisteren ze wel naar het hartje hoor ik mag morgen zo na de vakantie enzo is dat ook wel weer spannend natuurlijk!

10. Niet meer actief

Ja het blijft iedere keer toch wel weer een beetje spannend hè?

11. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi,

Linda: leuk he om een beeld te krijgen achter een naam!
    Ik ben nog steeds op mijn oude gewicht, ben op mijn middel alleen niet meer zo strak. Ik was bezig om een strakke buik te trainen. Je zag ook de spieren al lopen, maar de baby staat nu op de 1e plaats!
    Gisteren om 21.00 toch nog gestept. Dat is een beginnersles, die ik normaal dus niet doe. Het grote voordeel is dat je alles al kan en dat het tempo lager ligt. Ik dacht lekker rustig een plekje halverwege te hebben (achterin was al vol) bleek dat het rustig was, stond ik dus fijn vooraan, want de instructeur liet ons fijn naar voren komen.
    Ik heb lekker gesport en heerlijk geslapen en ben al vanaf 8.30 op (dit is normaal pas na 10.00) en voel me best lekker!
    Manlief ziet nu ook dat ik een buikje krijg/heb van de kleine!

12. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    ik ben 2,5 kg afgevallen! Jippie. Snap er niets van want ik eet niet anders dan anders nu, behalve dat ik rauw vlees e.d. laat staan of doorbakken eet. En in ieder geval meer snaai tussendoor dan voor de zwangerschap. Normaal krijg ik er ondanks alle inspanningen nog geen grammetje af. Dus pukkie mag wat mij betreft nog wel even zo doorgaan, hihi

13. klein wonder

klein wonder Actief lid

29 dec 2006
    131
    0
    0
    hallo dames

Ben ik ook weer even. Iedereen is gelukkig over de 12 weken grens helemaal geweldig.
    Wij hebben gisteren een babykamer gekocht en wat andere dingen. Ik heb er nu al zin aan om het in te richten. De kinderwagen kunnen we eind augustus al op halen.
    Voor de rest gaat hier alles nog naar wens. Morgen naar de vk ik denk dat ik ook wel weer ben aangekomen we zien wel voor een goed doel. Ik ben mijn middel ook al kwijt en krijg ook een buikje. Valt erg op want normaal ben ik plat dus al veel aanspraak.

nou meiden een fijne dag vandaag.

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik krijg ook al een aardig buikje, ik pas in ieder geval niet meer in mijn spijkerbroeken.
    man lief zegt ook al dat ik aardig ben gegroeid

ik weet niet hoeveel kilo ik ben aangekomen want ik ben net voor de zwangerschap me niet gewogen, maar al vanaf mijn 15 de tot nu toe woog ik altjd tussen de 65 en 68 kilo ben nu 70 dus kan 5 kilo zijn maar ook 2.

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ben inmiddels ook 5 kg aangekomen. Kan ook haast niet anders, want de laatste weken heb ik helemaal niet meer op mijn eten gelet qua suiker en vettigheid.

Ik heb weer een luierdagje. Heerlijk hoor! Vanavond komt mijn schoonvader, hoop dat ze snel afspraken kunnen maken over het klussen. Ik raak helemaal uit mijn hum door het vele gedoe in mijn schoonfamilie. Heb met manlief afgesproken dat ik gewoon wegloop uit de kamer als het me tegen gaat staan. Ik hoop maar dat mn schoonvader gewoon alleen komt. AAAHHH... ik word er echt gek van... :(

16. Niet meer actief

Dat kan ik me helemaal voorstellen guppie! Ik zou inderdaad ook gewoon weglopen als het je tegen gaat staan!

17. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    balen guppie! moet er veel geklust worden dan?
    ben blij dat Mark hier alles zelf doet

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    het behang moet erop. De kamer voor de baby heeft een onwijs hoog en scheef plafond, loopt schuin af zeg maar. Mijn schoonvader kan zo goed behangen dat het eigenlijk zonde is om het zelf te doen.
    De rest doet m'n man zelf wel.

Het is ook niet mijn schoonvader waar ik moeite mee heb hoor, die doet nog het meest normaal en willen we ook wel betrekken bij de zwangerschap, maar er moet altijd zoveel gepraat worden over de andere familieleden.
    Mijn schoonzusje is nog geen 19, heeft een kind van ruim een half jaar en gaat de schuldsanering in. Geeft wel een beetje een beeld van het type mens hé....
    We hebben heel lang het contact afgehouden, of eigenlijk m'n man meer want ik heb knallende ruzie met haar gehad. En nu wil ze haar excuses aanbieden en weer gezellig op visite komen. Wij hebben daar geen zin in, ze heeft te vaak gelogen en we hebben te veel moeite gedaan (tevergeefs) om haar te helpen. Zeker nu ik zwanger ben willen we echt geen contact meer met haar.
    Mijn man is eigenlijk de enige "normale" uit zijn familie, de rest zijn allemaal een beetje kamp-types. Er was goed mee te leven, maar nu zijn er weer verschuivingen en wil iedereen weer gezellig bij ons op de koffie komen :(

19. jenm

jenm Actief lid

23 jul 2007
    140
    0
    0
    Apeldoorn
    Als het goed is beval ik 28 januarie maar het kan ook nog wel eens een feb kindje kunnen worden.

20. Niet meer actief

Wat een vervelende situatie zeg Guppie! Kan me voorstellen dat je daar af en toe helemaal stapelgek van wordt!

@jenm: welkom en nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik kom net bij de vk vandaan.
    Ze kon het hartje niet meteen vinden, dus toen heeft ze het echo-apparaat even aangezet (vond ik helemaal niet erg haha). Leuk om weer even te zien! Hij lag weer heel stil, was de vorige keer ook al zo. Na wat duwen op mn buik zag je zn beentjes bewegen. Hij lag met zn vuistjes gebald voor zn gezichtje, net of ie aan het boksen was haha. Maar goed, het hartje knipperde en daarna nog even geluisterd en toen konden we het hartje ook wel horen. Nog best ver weg, maar we hoorde het wel in ieder geval! Ben weer helemaal blij dus!

Bloeddruk was goed, 130/80. En 1,5 kilo aangekomen.

Ga nu een afspraak maken voor de 20-wkn echo.

Deel Deze Pagina