dat is zo'n geluidsbelletje die je op je buik draagt. vanaf 20 weken kan je kindje dat horen. er schijnt ook een betekenis aan te hangen. even opzoeken..word vervolgd...
dit stond er op het internet: Het dragen van een bola of zwangerschapskogel is een oude Mexicaanse traditie. Volgens de overlevering zou de bel de moeder en het ongeboren kindje geluk, gezondheid en voorspoed brengen en hen beschermen tegen gevaar en ziekte. Of dit nou wel of niet klopt maakt me niet veel uit hihi. vind het wel een mooie manier om te laten zien dat je zwanger bent!
ja verloskundige van mijn moeder zei het ook bij mijn zusje klopte.. is 145 hoog ja? gezien mijn grindtegel gezicht zou het ook een meisje worden haha we horen het misschien zaterdag?
Hoi, ik heb ooit eens gehoord dat door het vruchtwater etc. het geluid dat je kindje hoort in je buik heel erg wordt versterkt, en dat sommige kindjes het heel vervelend vinden, dat getingel de hele tijd... Ik weet niet meer waar of wanneer ik het heb gehoord en van wie, dus of het echt klopt weet ik niet. Maar je zou het misschien nog eens kunnen navragen bij je vk/gyn?
klopt, dat las ik even verder op een andere site ook! ik moet 8-8 toch naar de VK, dan vraag ik het gelijk even na!
Ik ben benieuwd wat de Vk over de bel zegt. Roxy, kan jij me daar een pb over sturen? Ik ga zaterdag nl op vakantie! Anneliesje: thanx, ik doe lekker mijn ding ja! Ben benieuwd of ik dit tempo vol hou als ik weer moet werken! Vandaag bij de post een kaartje van een vriendin om te feliciteren met de zwangerschap en een babypakje erbij. Vind ik zo leuk! Alle kleertjes e.d. wat ik heb gehad ligt boven in de kast en alle kaartjes staan op de tvtafel. Ziet er erg gezellig uit!
Ik ben morgen lekker vrij en weet niet of ik nog online kom. San, als ik je niet meer spreek: alvast een hele fijne vakantie! En als er nog meer op vakantie gaan: veel plezier!
Zo ik heb ook weer een controle gehad bij de VK Hartslag duidleijk te horen Bloeddruk van mij was prima Kortom alles oké Marieke: mn volgende controle bij de VK is 21 aug 14.00 en de 20 weken echo hebben we op 28 aug 13.30 uur. En ik ben nu totaal 2,5 kilo aangekomen
@guppie81 Van die hartslag heb ik idd ook gehoord en gelezen. Het is alleen net andersom: als je kindje een hartslag heeft tussen de 120 en de 140 is het een jongen en tussen de 140 en 160 een meisje. Als je op google zoekt kan je er meer over lezen.
Dat van die hartslag heb ik ook al vaker gehoord. Maar wat ik me afvraag: de hartslag van zo'n ukkie is toch niet altijd constant? Vorige week bij de vroedvrouw was het 130-140 (dus een jongen), maar vanmorgen met de angelsound lag het toch boven de 140 (eerder 150). Anneliesje: Die zwangerschapsbroeken met elastische band vind ik nu ook heel erg lekker zitten. Ik vraag me wel af of zo'n band niet te warm is als het heel warm weer zou worden. Ik wil me ook nog zo'n jeansrok kopen, hopelijk is er een uigebreide keuze in de wintercollectie. Ik ben erg moe van de hele dag bezig te zijn met koffers pakken. Morgen heb ik een rit van 4 u voor de boeg, en ik moet wel rijden want mijn vriend heeft zijn rijbewijs nog niet. Ik zie er wel tegenop. Aan iedereen die op vakantie gaat: veel plezier! En iedereen die de komende week een echo heeft: veel succes! liefs juni
Voor de 20 weken is de hartslag nog niet constant ney.Dus het kan best dat hij verandert en het is toch anders bij de vroedvrouw of dat je het zelf doet. De vroedvrouw zit er meestal niet ver naast terwijl als je zelf klokt dit wel kan voorkomen. Voor morgen, veel pauzes inlassen Voor iedereen die op vakantie gaat : veel plezier!
Jeetje ik kan het bijna niet bijhouden hier, zelfs niet nu ik vaker op het forum struin. Maar wel gezellig hoor Dat bola verhaal heb ik ook gehoord maar volgens mij kan het geen kwaad/irritatie opwekken als je het af en toe draagt. Blijft natuurlijk ook weer iets wat niet bewezen is. Het verhaal van de hartslag en dan het geslacht kunnen voorspellen heb ik nog nooit gehoord. Maar ik hoor wat dat betreft de gekste manieren om te voorspellen wat het wordt. Ik probeer maar gewoon geduld te hebben, 13 augustus weten we het als het goed is. Vadaag weer lekker gewinkeld, tis niet echt weer om iets anders te doen, heeft iemand ervaring met de Diaper Champ? Ik bedoel dan vooral ten opzichte van bijvoorbeeld de Nappy Wrapper. Verder hebben we vandaag 2 pitkruiken aangeschaft, stukken voordeliger dan de gewone kruiken en veiliger Verder bedacht dat als er eind augustus nog geen ander huis voor ons is we dan de tussenmuur hier eruit gaan slopen en er een grote ruimte van maken, dan wordt het net iets makkelijker om wat kwijt te kunnen. Krijg daardoor nu wel zin om aan de gang te gaan maar wie weet kan dat straks in een echt huis. Vanmorgen werd er gebeld dat de kinderwagen 10 augustus al geleverd gaat worden, veel sneller dan verwacht. Prima dus. Vakantiegangers, veel plezier en neem wat zon en mooi weer me terug.
hey meiden.... we hebben vandaag ff gewinkeld en heb 2 rompertjes, washandjes, 2 delig pakje, borstel en kammetje, badthermometer, flessenborstel, en nog een fles. En nog structuurverf voor het kamertje. Dus thuis gekomen alles van Lisa (2,5 jaar) verhuisd naar de andere kamer van mijn oudste dochter, moet het nog opruimen hoor haha maar toen het behang eraf gehaald....de muren zijn kaal en ik ga morgen lekker sauzen/verfen. Laminaat ligt eral dus als de muren klaar zijn kunnen de meubeltjes erin.... Oh ja dat van die hartslag heb ik nog nooit gehoord maar als ik naar mijn zwangerschap kijk van mijn dochter kloopt het niet.... ik lag in het ziekenhuis aan een ctg en een meid naast me lag ook aan het ctg en we hadden beide ongeveer dezelfde hartslag....zij kreeg wel een jongen en ik niet.... Ik wist dat ik een meisje kreeg dus ik zei tegen haar je krijgt ook een meisje, maar het werd een jongen...hihi gr anita
fijne vakantie voor degenen die gaan juni ik heb het eerste stuk gereden richting Frankrijk na 3,5 uur moest ik stoppen vanwege mijn rug dus ik zou na 2 uur ff pauze houden en dan kan je het wel hoor die 4 uur! have fun!
van die hartslag ook eerder gehoord. Hier was de hartslag tussen de 150 en 165, maar de verloskundige zei dat dit minder zou worden naarmate de zwangerschap zou vorderen...
Heb het mijn moeder net gevraagd en ze zei dat ze vroeger bij mij en mijn broertje pas met 25 weken de hartstlag konden horen. Moby, ik bedoelde ook dat een hoge hartslag een meisje is, boven de 140 idd. Bij ons was het de eerste keer precies 140 en de vorige keer 150. Niks om je zorgen om te maken hoor, dat wisselt wel vaker.
Zo, tok tok tok, wat een kippenhok hier! Ik ga denk ik dit weekend ff lijst updaten, dus no worries, nu ff helemaal geen zin.... Zo'n bola-rinkel geval, is die niet schadelijk? Sorry hoor, maar ik word een beetje kriegel van dat gemiep over de angelsound. Zullen de hormonen wel zijn, maar goed, misschien moeten we het eens hebben over de rokende zwangeren, of degenen die hun mobieltje vol straling altijd dichtbij zich dragen. Ik vraag me nu ook af of ik wel met m'n laptop op schoot mag zitten, die zit ook vol straling.... Het zullen vast wel waarschuwingen van jullie kant zijn en goed bedoeld, maar komt wel een beetje belerend over. Nou, ik kwam er dus vandaag achter dat mijn zorgverzekeraar geen enkele zwangerschapsgym/yoga etc. etc. vergoedt. Wel babymassage en een vage ehbo-cursus voor kleine ongevallen na de bevalling. Check allemaal goed je polis wat er vergoed wordt
@ mariekepieke het is inderdaad alleen maar goed bedoeld! Ik krijg 200 euro voor cursussen vergoed gelukkig en ook 200 voor een lactatiedeskundige dus dat is wel fijn! Zo ff werken paar uurtjes en dan lekker weekend!
goeiemorgen meiden, ik heb gisteren een bola binnen gekregen. heel simpel is ie in de vorm van een ei. ach de meningen zijn verdeeld hierover net als bij de angelsound. door mijn werk kon ik m bij mijn zoontje bijna niet dragen en nu ik lekker thuis ben zal ie niet in de weg zitten. ik heb m via internet gekocht bij mom2be daar hebben ze verschillende modellen en kleuren. ik ben inmiddels al 6kilo aangekomen.gaat echt snel! alweer bijna 4 maandjes zwanger wat gaat t snel. nog even wachten en dan mag ik de kleine eindelijk weer zien! ben benieuwd of ze laten weten welk geslacht de kleine heeft.mijn man wilt het niet weten. maar is bereid om even weg te lopen als ze het wel willen vertellen. knuff.kristy