Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Nou ik heb zojuist gecheckt of mijn verzekering nog cursussen e.d. vergoedt maar nee hoor! Ik heb een heel uitgebreid pakket, maar kreeg te horen dat geen enkele cursus wordt vergoed. Flauw hoor. Dus jullie hebben allemaal wel fijne verzekeringen volgens mij! (ik heb trouwens Menzis).

2. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    Mariekepieke, ik moest een beetje glimlachen om jouw berichtje. Ik vind het ook gewoon fijn om te luisteren naar het kindje in mijn buik, en het lijkt wel alsof alles tegenwoordig niet goed is voor de kleine. er is bijna niets wat geen kwaad kan (ja groente en fruit eten ,maar dan alleen zeeeeer goed gewassen!) We kunnen onszelf ook knettergek maken zo denk ik.... Ik doe lekker alles waar ik zin in heb, en probeer ondertussen rekening te houden met de dingen die echt belangrijk zijn (alcohol enzo). gewoon lekker doen wat jij wilt hoor. Ik ben ook wat nuchterder in deze dingen.

Meidne, het is echt het middelste trimester geloof ik he? Ik voel me wel iets beter inmiddels! hoop dat het voorlopig zo blijft.

we hadden een meevaller (spaarloon, wist niet eens dat ik daaraan deed) en wil onszelf trakteren op een pretecho binnenkort (rond de 18 weken ofzo, zodat we kunnen zien wat ons kindje is!). wie gaat nog meer voor de pretecho, en vooral, waar? vorige keer zijn we bij babyview geweest, maar daar was ik niet echt van onder de indruk. wie weet nog een goede in overijssel?

groetjes!

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Marij, ik weet niet waar je woont in Overijssel maar in Zwolle zit baby in beeld. Hele leuke vrouw die dat doet, mijn ouders kennen haar. Of ze echt goed zijn weet ik niet, ik weet wat dat ze iets goedkoper zijn dan de gemiddelde prijzen.
    Voor mij hoeft de pretecho niet echt, maar manlief wil wel heel graag. Ik denk dat we met 26/27 weken gaan.

Ik ben gestopt met behang afhalen, jemig de pemig wat zit dat vast zeg! Ik dacht dat behang altijd wel redelijk los zit bij nieuwe huizen, maar dat valt flink tegen. Ik heb nog maar een halve muur gedaan. Ik denk dat we dat klusje maar even samen moeten gaan klaren!

Ik hoop dat mijn bestelling snel komt, ik wil nog even lekker lang met de hond naar buiten, ben ik wel aan toe nu!

4. anita1975

anita1975 Niet meer actief

hey guppie

pak een bloemenspuit met heet water en spuit dat op je behang...en dan kan je het er zo af halen met een plamuurmes....heb ik gister ook gedaan....was zo klaar haha....

succes

gr anita

5. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    zo lekker anderhalf uur liggen pitten heerlijk!

ja ik ben blij met mijn verzekering heb ook al een boek gekregen over babyopkomst met inlogcodes om via internet een eigen site maken en krijg kortingen bij bepaalde winkels erg leuk.. het kraampakket daarentegen zou tegenvallen die je krijgt maar ik heb dan liever dit haha

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Hee berna, die site heb ik ook, maar dan via de kraamzorg!
    Moet nog een beetje uitzoeken hoe het werkt, wist niet dat je er ook kortingen mee kreeg...

Anita, is heet water de truc? Ik deed het met koud water. Moest wel heel veel sproeien om het eraf te schrapen. We gaan vanavond behangafweek kopen. Ga het nog even snel proberen met heet water!

7. anita1975

anita1975 Niet meer actief

guppie: ik zou niet weten of heet water de truc is maar ik deed het destijds met een stoommachine....maar mijn ouders hebben in november dit jaar hetzelfde kamertje ook gedaan met heet water en een spons...
    Ik weet niet wat voor behang je erop hebt nu maar ik had van dat roze met van die hartjes (voor de kleine meid haha) maar het meeste eraf en dan ff spuiten en klaar....
    maar ja als het niet wil houd het op....

Wij hadden ook wat moois ik was gister met sauzen begonnen, rood structuur alleen het zinde me niet ik vond het roze lijken....en de structuur te fijn.....
    Dus vanmiddag het er weer af gehaald haha en wat een werk is dat zeg....
    ik ga zo meteen om behang...en dan morgen maar ff plakken denk ik...
    lijkt me beter want als het me niet zint en dan kan ik het wel afmaken maar dan heb ik er geen zin in omdat ik het niet mooi vind...

succes met je kamertje verder

gr anita

8. Niet meer actief

Hé meiden,

Wat een klussers hier allemaal al!

Ik moet eigenlijk gaan strijken, maar zoek het nog ff niet.... Dus kwam even kijken of hier nog wat gezelligs te kletsen was!

Groetjes!

9. Niet meer actief

Amen! =D>
    Ik bedoelde het ook echt niet kwaad, maar het is precies zoals je zegt.

Mijn verzekering kluift dus echt! Geen vergoedingen voor de zwangerschap, wel kraampakket en geen eigen bijdrage bij de kraamzorg.
    Je betaalt je scheel en wat echt wel belangrijk is, zoals zwangerschapscursussen, vergoeden ze niet.
    Ik zit bij Avero Achmea.

Vandaag met mijn mama wezen shoppen in Amsterdam.
    Ben helemaal los gegaan bij de h&m :D
    Wat een leuke positiekleding hebben ze daar zeg!
    Heb o.a. een joggingbroek gehaald, heerlijk voor 's avonds op de camping.

Meiden, fijn weekend allemaal!

10. Niet meer actief

Zal eens na gaan kijken hoe dat bij mijn verzekering zit dan... Zit bij CZ, iemand meer hier toevallig?

11. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    ik ben ook bij cz. maar de cursussen die hier gegeven worden door de zorgboog die zijn gratis. je betaalt alleen 8 euro inschrijfkosten. de rest gaat denk ik naar het ziekenfonds ik weet er niks van stond er ook niet bij, maar neem aan dat hun dat allemaal niets voor niets gaan doen toch.

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

wij gaan ook op voor depretecho, maar over een paar weekjes. waar we heen gaan weten we nog niet. we krijgen het kado van mijn zwager en schoonzus, het uitgebreidste van het uitgebreidste zei ze. ik laat het helemaal aan hun over..

13. Niet meer actief

Ik denk niet dat wij een pretecho laten doen. We houden het bij de 20-wkn echo denk ik...

Nog steeds niet begonnen met strijken, zal ik nu dan maar eens echt gaan beginnen? :( Zit eigenlijk wel lekker hier op de bank ;)

14. ProudMum

als we de pretecho niet hadden gekregen had ik hem zelf betaald hoor. er is niks geweldigers dan je kleintje te kunnen zien!

15. Niet meer actief

Ja daar heb je dan ook weer helemaal gelijk in!

Ik vond het ook echt niet erg dat we bij de vk afgelopen woensdag een echo kregen, toen ze het hartje niet meteen kon vinden. Hebben we onze kleine mooi weer even kunenn zien!

Ik denk dat onze kleine heel rustig blijft. Bij de vorige echo zat er al niet veel beweging in, en nu weer niet. Maar hoor van mijn ouders dat ik ook al zo rustig was en van mijn schoonouders dat dat bij Roy ook zo was!

16. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Wij willen geen pretecho. Scheelt ook weer in de kosten.

Behang gaat ook goed los met Biotex water, even laten intrekken en hopla eraf halen.

Ik zit bij Agis en krijg behoorlijk veel vergoed vind ik zelf.
    De cursus samen bevallen wordt op 30 euro na vergoed, eigen bijdrage kraamzorg vergoed, mocht ik vrijwillig in het ziekenhuis willen bevallen vergoed, haptonomie vergoed, etc etc.
    Geen geklaag dus wat dat betreft.

Heb trouwens laast leuk boekje gekocht, het heet oortjes onder water en het gaat over wat je beeb allemaal al mee krijgt aan geluiden en wat je daar mee kan, er zit ook een cd bij voor de buikbaby. Erg leuk.

En mijn buikje.

17. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Zal ook wel te maken hebben met het feit dat ik de vorige keer een miskraam heb gehad. Hoe je het ook wendt of keert, dan ga je je achteraf gewoon afvragen of er niet iets is wat je anders had kunnen en moeten doen. En als er dan iets is, al is het maar die ene keer dat ene minislokje wijn ofzo, of noem het maar op, dan voel je je echt megaschuldig! Ik tenminste wel. Dus als ik dat deze keer kan vermijden, dan graag! En zoals ik al zei, ik vind ook dat iedereen zelf moet weten wat hij doet met de dingen die op het forum gezegd worden. Is gewoon je eigen keuze en verantwoordelijkheid.

Oh ja specifiek over die bola nog even trouwens: hij zou niet schadelijk zijn, maar heel erg versterkt worden qua geluid, wat voor de baby dan heel hard doorgalmt. Dat is dus wel iets anders... Net zo'n effect als dat het voor vissen heel vervelend schijnt te zijn wanneer je op het aquarium tikt. Zoiets dus. Maar nogmaals een gyn/vk zal er wel iets zinnigs over te zeggen hebben.

18. ProudMum

mooi buikje missfrodo!

19. Niet meer actief

Dat lijkt me ook een leuk boekje MissFrodo!

En een mooi buikje hoor!

20. Niet meer actief

Mooi buikje MissFrodo!

En ben jaloers op jouw verzekering bij Agis, ik zat daar eerst :cry:

Deel Deze Pagina