Wauw missfrodo, ook al zo'n mooie buik! Marieke, ik zit ook bij avero. Heb jij aanvullende verzekering toevallig? Ik heb alleen het basispakket met de duurste tandartsverzekering, dat is het enige wat ik tot nu toe echt nodig heb gehad. Ik vind de vergoedingen soieso maar schamel, of je nou aanvullend verzekerd bent of niet. Marij, ik ben het helemaal met je eens hoor. Kan me goed voorstellen dat je je zo voelt. Toch heb ik er moeite mee als iets aangeprezen wordt als onschuldig. Is voor mijn gevoel net zoiets als zeggen dat een glaasje wijn geen kwaad kan. Verder moet een ieder idd helemaal zelf weten wat zij doet, tuurlijk! Ik kan me zelfs nog goed voorstellen dat het voor iemand moeilijk is om te stoppen met roken, dus op die manier heb ik het nooit bedoeld. Nog even over ons behang; met heet water ging het bij mij niet beter. Bleek dat ik het langer moest laten intrekken. Manlief deed net nog een poging en trok zo een hele baan eraf. Denk dat we zondag nog even een paar uurtjes verder gaan. De kamer is echt best groot, dat realiseer ik me nu steeds mee. Vooral de muren zijn hoog. 290 op het laagste punt en 320 op het hoogste. Anita, jij bent wel heel handig zo te lezen zeg! Dat je ook zelf kunt behangen! Ik heb nog nooit een poging gedaan, komt misschien ook omdat mijn schoonvader zo ontzettend goed kan klussen, dat het in dit geval zonde is om het zelf te doen....
Ik heb het excellent pakket zelfs, de meest uitgebreide en krijg helemaal nix Qua tandarts heb ik nix extra's, heb erg goed gebit (ik klop het nu af, brrrrr, hou niet van de tandarts) Bedoel je nou met iets de angelsound, dat die aangeprezen wordt als onschuldig? Want van alcohol zijn de schadelijk effecten bekend, maar van de angelsound is niets bekend. Of heb ik wat gemist? :
ja het is maar net dus wat voor behang je er op hebt zitten, dat van mij was niet al te dik....liet het ff inwerken en klaar.... En ja behangen doe ik zelf....en alleen ook...Maar laatst op zolder kon ik het niet alleen omdat dat zo hoog en scheef is....dan heb ik ff hulp nodig maar ik doe het liever alleen... Heb vanavond behang gekocht en ga morgen behangen, alleen nu eens anders, muur insmeren en plakken...nog nooit zo gedaan, zal mij benieuwen hoe dat gaat. gr Anita
hey meiden, meningen verschillen nogal hier over bepaalde dingen.... zoals de angelsound, ik heb er zelf niet 1 hoor, mede omdat ik gek zou worden als ik het hartje niet kan vinden bv... Maar waarom zou een angelsound schadelijk zijn....het kan misschien wel maar dan is een laptop op schoot (wie zei dat ook al weer) ook zo.. En een CTG apparaat in het ziekenhuis hoe werkt die dan....toch ook door een bepaald straling? en dat gebeurt soms ook elke dag of 2 keer per dag indien nodig.. Het bola belletje ja de geluiden die de baby dan hoort zijn luider omdat de baby in het water zit en het geluid dichtbij, maar hoe zit het als je bv in een discotheek komt waar je harde muziek hebt.... ja het zijn maar voorbeelden, maar ik bedoel ook weer vroeger wisten we ook niks en er zijn ook gezonde mensen geboren... Nu is alles zo anders en word overal op gelet....zoals het eten van bepaalde dingen wat niet mag... maar ook voo je zwanger zou raken....is het wel goed dat als je bv zwanger geraakt zou zijn als jij of je man drank gehad heeft.... Er zijn zoveel dingen...ze zeggen ook day borstvoeding beter is voor de baby's, nou ik heb drie gezonde kinderen en dat groot gebracht met de fles.... De 1 doet het zo en de ander doet het zo....ik stoor me er niet aan, als iemand een bola wil dragen of elke dag zijn baby wil horen moet ie dat gewoon doen...ik heb trouwens bij mijn oudste ook nog een bola gedragen. Maar alles is nu al anders en dingen mogen nu niet en 11 jaar terug wel.... meiden doe lekker wat jullie zelf willen. gr anita
Hoi! Het huis is weer spik en span (eindelijk) en morgen vertrekken we rond 9.00. Ik ga nog een laatste was ophangen en duik er dan in! Tot over 2 weken!
ik zit ook bij cz. volgens mij wel een kraampakket (want ik heb hem al gekregen 8) ) en ook vergoeding kraamzorg maar met eigen bijdrage (weet eigenlijk niet of die in de aanvullende verz wordt vergoed). verder was het vroeger (3 jaar geleden) zo dat je wel een bijdrage kreeg voor de zwangerschap (iets van 80 euro nadat je bevallen was) en daarnaast ook een vergoeding voor een cursus. Dus opzich wel goed geregeld. MIssfrodo, je hebt al een prachtige buik! lijkt wel wat op de mijne! kan ineens hard gaan he? Mamasu, natuurlijk ben je voorzichtiger als je een miskraam hebt gehad. Maar 9 van de 10 miskramen zijn echt aanlegfouten, m.a.w. er was iets niet goed met je baby in de aanleg al niet. daar kan jij niks aan doen meid! en echt, die ene slok wijn of die ene peuk of dat toastje filet americain zijn daar echt niet zomaar de oorzaak van hoor! Ik snap dat je een zondebok zoekt als het misgaat, maar meid, probeer de schuld niet bij jezelf te leggen! je kindje gaf je een signaal dat het eraan kwam, maar kennelijk was het zijn of haar tijd toch nog niet..... dat is NIET jouw schuld! Ik geloof niet dat er iets is wat jij had kunnen laten, zodat je kindje toen toch had kunnen komen. Dan moet er wel zo iets uitzonderlijks aan de hand zijn geweest..... dat gebeurd gewoon maar heel weinig! Ik denk dat met alle don'ts die je tegenwoordig hoort, je bijna geen relaxte zwangerschap kunt krijgen. en het is allemaal al zo stresserig en spannend. Als je je continue bewust moet zijn van alle zogenaamde gevaren die op de loer liggen, dan blijft er haast geen genieten meer over. Dus vandaar dat ik echt probeer relaxt zwanger te zijn (voor zover dat gaat natuurlijk, gezien onze voorgeschiedenis... hoe verder ik kom, hoe meer spannend het zal zijn) en de belangrijke zaken natuurlijk om probeer te denken, maar voor de rest alles met een grote korrel zout neem. Maar goed, dat is natuurlijk voor een ieder persoonlijk. (overigens heb ik ook een miskraam gehad voordat ik mijn dochter kreeg, dus snap zeker je angsten wel.... maar toch, probeer toch te genieten meid!). Ook mijn woorden zijn natuurlijk goed bedoeld, en ik ben er zeker niet op uit om te preken of iemand te kwetsen! Ieder zijn eigen keuzes! liefs Marij
Marij, je hebt helemaal gelijk hoor! Ik weet dat er bij vrijwel alle mk's een aanlegfout is, waardoor je de mk nooit zou kunnen voorkomen. Maar ik (en misschien ook wel veel anderen) ging toch heel erg zoeken naar dingen van: wat had ik anders kunnen doen? Ik kon gewoon niet anders op dat moment. En ik probeer nu ook echt zoveel mogelijk te genieten hoor! Er gewoon bij stil staan hoe bijzonder het is. Maar van mezelf ben ik sowieso al best een piekeraar en dat in combinatie met die zwangerschapshormonen..... Maar inderdaad, het gaat erom de adviezen eruit te pikken die voor jou belangrijk zijn en niet overal panisch op te reageren. Dan heb je een veel relaxtere zwangerschap denk ik. Dus je hebt helemaal gelijk hoor! Zoveel mogelijk ervan genieten. Groetjes, Suzan
Goedemorgen dames, Wat een geklets, hebben we wat in te halen Gisteren lekker uitgewaaid op het strand, was heerlijk. Vandaag beetje een rommel dagje, wasje doen beetje poetsen. En nog even de stad in, bakkie doen, dat is vaste prik bij ons! Over het wel en niet doen in de zwangerschap, iedereen heeft daar zijn eigen opvattingen en ideeen over. Nogmaals gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Het is jouw lichaam en jouw kindje, als je iets niet prettig vind gewoon niet doen! Ik zit trouwens ook bij Agis, krijg kraampakket en eigenbijdrage kraamzorg ook vergoed, evenals 25 euro aan cursussen en heb niet eens het uitgebreidste pakket... Wat een verschil zit er nog in verzekering dat had ik niet gedacht. Fijne dag allemaal
Ik ga nu maar niet meer verder uitleggen hoe ik dingen bedoel, heb erg het gevoel alsof mijn bijdrage verkeerd wordt geïnterpreteerd. Ik weet ook niet hoe ik het nog anders moet verwoorden, misschien is het handig om bepaalde dingen niet als aanval te zien, want als je me zou kennen zou je weten dat ik het echt niet zo bedoel... Ik voel me echt verrot vandaag. Alsof een vrachwagen over me heen is gereden. Ook erg lusteloos. Ik moet mezelf maar even een schop onder m'n kont verkopen, anders blijf ik de hele dag op de bank hangen... Ben eerlijk gezegd mijn vakantie wel weer zat, ik wil wel weer rustig aan gaan werken eigenlijk (ik heb nog 3,5 week ) anita, ik vind je echt stoer zeg, dat je helemaal zelf kunt behangen! Ik wilde dat ik zo handig was!
Goh, de hormoontjes vieren hoogtij hier.... Dat is nou het nadeel van non-verbale communicatie, je ziet elkaar niet en daarbij kennen we elkaar ook niet. Zoals al veel eerder gezegd, alles zal goed bedoeld zijn, maar een leuke discussie op z'n tijd is ook interessant. Teminste dat vind ik. Ik ben hier niet alleen om lieve dingen tegen elkaar te zeggen enzo, maar ook om ervaringen en vooral meningen uit te wisselen. En dit is dus geen persoonlijke aanval, maar gewoon een stukje feed-back. Nogmaals, ook dit is niet vervelend bedoeld Heb gisteravond weer even naar het hartje geluisterd, en wat is toch toch heerlijk om dat 'treintje' te horen! Klein beweeglijk dingske is het
Wat naar dat je niet lekker in je vel zit! Trouwens... ik wil best met je ruilen hoor, qua vakantie! Ga jij maandag dan naar mijn werk? Ik zie het wel zitten, lekker een dagje ongegeneerd bankhangen! Maar goed het is lekker weer vandaag en ik ben wel vrolijk want TADAAAAA ik ben jarig vandaag! Hiep hiep! Alweer 33 jaar, oeps... Wat gaat dat hard. Er komen een paar gezellige mensjes op bezoek en ook al heb ik nooit zo'n behoefte om het te vieren, dat is dan toch altijd wel weer leuk, die aandacht. Leuk sms-jes en telefoontjes gekregen ook al, en vanochtend (na enig aandringen van mijn kant) thee op bed van mijn mannetje! Dus ik voel me best een beetje jarig. En de zon schijnt ook nog!
Mamasu Gefeliciteerd! Wat zijn er veel dames in de zomer jarig! Mijn humeurtje is alweer zonnig hoor Ben weer behang aan het afhalen en al een aardig eindje gedaan. Ik ga nog even verder, want ik wil het morgen graag af kunnen maken! Groetjes!
Hé meiden! Mamasu: Van harte gefeliciteerd Ik kan wel lachen om die hormonen hier Iedereen probeert uit te leggen dat ze er verder niets mee bedoelen, maar iedereen reageert toch wel weer op elkaar En een 'kleine' discussie op zn tijd is af en toe ook niet erg nee, maar daar hebben we soms ook genoeg andere onderwerpen voor hier op het forum hahaha. Maar het is idd wel zo dat non-verbale communicatie weleens helemaal verkeerd opgevat kan worden, als je elkaar zou kennen zou je sommige dingen heel anders op kunnen vatten! En ik zie het maar zo: als iemand ergens voor wil waarschuwen, prima. Wat de ander ermee doet is verder zijn/haar zaak! En idd als je alle do and dont's in de gaten moet gaan houden... Pfff, ik kreeg laatst een boek van iemand van Dr. Miriam Shepperd of zoiets... Wat daar allemaal instond van wat je tijdens je zwangerschap in je koelkast MOET hebben staan, in de koelkast op je werk, in je bureala en in je tas... En wat je vooral ook allemaal maar beter kan laten staan... Ik heb het boek maar snel weer weggelegd haha. Wil wel nog een beetje kunnen genieten van mn zwangerschap! Mn mannetje is aan het schilderen en ik mag er niet door, dus kan nu even weinig doen. Moet nog steeds strijken haha, dat is er gisterenavond niet meer van gekomen. Vanavond krijgen we visite, das wel gezellig! Morgen komen paps en mams weer terug van vakantie. Fijne dag allemaal! @Guppie: wil ook wel wat lenen van jouw vakantie hoor! Als je interesse hebt om een tijdje als secretaresse te werken, hoor ik het wel!
Ja was mijn gevoel heel sterk ja alleen Mark dacht een meid dus die moest ff omschakelen maar is wel heel erg blij hoor! Het is alleen ff wennen zijn altijd meiden gewend maar ach went zo denk ik... meteen maar kleertjes gekocht hihi