Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Wij hebben onze babykamer ook al besteld hoor! Dat kan je maar vast geregeld hebben ;) Wordt wel pas in november geleverd.

Ik ga naar huis, lekker bij paps en mams eten :D

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    onze babykamer komt ook pas eind oktober.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    vraagje; hebben jullie ook wel flinke bandenpijn? Ik heb vandaag al 2 keer heel flinke steken gehad. Heel kort maar, maar een erg scherpe pijn. De eerste keer was ik met mijn hond aan het stoeien en de tweede keer was ik ook druk bezig met mijn buikspieren. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Ik schrok er een beetje van!

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ja hoor als ik druk in huis ben geweest kan iker donder op zeggen dat ik 's avonds bandenpijn heb... geen zorgen.. ook dat hoort erbij leuk he zwanger zijn haha

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Had ik hier al eens een berichtje geschreven? Geen idee..
    Ik ben dus ook in januari uitgerekend van mijn 2e spruitje! Allemaal erg leuk en spannend.
    Ben uitgerekend op 16 januari.
    Ik heb het idee dat ik het kindje zo af en toe kan voelen, maar het kunnen ook best mijn eigen hersenspinsels zijn.

We zijn al druk bezig met het kamertje enzo, erg leuk om te doen.
    Voor de rest hebben we ook al veel aangezien we voor Eliza al alles hadden aangeschaft en veel daarvan kan ik nu weer gebruiken.

Heb wel het gevoel dat dez zwangerschap mij wat aan de neus voorbij gaat, ik word zo opgeslokt door man, Eliza en werk.. Nou ja des te beter, vind het ook helemaal niet leuk om zwanger te zijn, maar goed als je graag een kindje wil kan ik er niet onderuit.
    Had liever gehad dat het mijn man was die zwanger moest zijn :p

Nou ik hoop hier ook een beetje mee te kunnen schrijven

6. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Hoi, Kalush welkom terug ;)

Mooie buik hoor Meliske, lekker mee pronken!

Linda, lekker hoor nu even bij je ouders eten! Altijd fijn dat je na zo'n ervaring weer bij ze bent.

Guppie, die bandenpijn, ja dat is vooral erg lastig! Soms heel heftig. Vooral als ik druk ben geweest met veel bukken en door de knieen gaan. Soms heb ik ook het idee dat ik mijn buik voel groeien!

Vanavond weer een nieuwe foto maken, dat doen we om de week. Lijkt me leuk voor later. Ik meet ook iedere week mijn buikomtrek bij de navel. Zijn er meer die dat doen? Die van mij was met 15 wk 90 cm.

Heb vandaag de baby kamer uit getekend en een beetje met de meubeltjes geschoven (op papier dan he) Heb nog ruimte voor een lekkere stoel om in te voeden!

We zijn ook naar het gemeente huis geweest om het kindje te erkennen, vond ik wel erg speciaal! Mark is nu echt officieel de papa!

En nu lekker pannenkoeken eten, vriendje lief is ze aan het bakken. Jammie!

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Klinkt leuk allemaal Anneliesje!

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hoe meet je je buikomtrek dan? om mijn navel is al 93 cm

9. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Berna, neem gewoon een centimeter, weet eigenlijk niet hoe je zo'n ding noemt. Uit de naaidoos.
    Dan kun je echt goed de groei van je buik bij houden iedere week!

10. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ja maar op welk punt meet je? navel? onder je navel?

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Berna, ik denk dat dat moeilijk te vergelijken is, aangezien je niet op dezelfde omtrek start...

Ik heb mijn strepen net geteld, het zijn er al 7 :confused:
    En nog een paar ieniemienietjes, dat zullen ook nog wel strepen worden.

12. Niet meer actief

Hallootjes!

Wij hebben het kamertje ook al gereserveerd, krijgen 'm in week 40 ongeveer.
    Beter te vroeg dan te laat dachten wij en we waren nogal enthousiast :D

Zijn er nog meiden die een wiegje ofzo naast het bed gaan zetten voor de eerste weken?
    Je hoort dat dat goed is voor de kleine en makkelijk met voeden.
    Maar aan de andere kant wil je de kleine misschien ook liever op de eigen kamer in het 'grote' bedje.

Hoe wordt daar over gedacht hier, de mama's met al een kleine hebben daar vast wel iets nuttigs over gehoord :)

Ik hou mijn taille trouwens bij en die is al zo'n 3 cm. gegroeid....

13. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Marieke, wij willen proberen de eerste weken ons kindje 's nachts bij ons te houden in een hangwiegje aan ons voeteneind. OVerdag wel gewoon op het eigen kamertje. Hoe lang we dat doen kunnen we nu niet zeggen.

Berna, ik meet gewoon op mijn navel en dan recht naar achteren zeg maar.

14. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    oo ik heb ooit op een afvalsite gezeten daar heb ik in mei mijn omtrek nog neergezet ff kijken

in mei taille 79 en nu 85! jeeeeeeeee
    navel mei 89 en nu 97! dat gaat snel!

15. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Sow dat gaat goed Berna! Ik heb voor die tijd mijn omtrek nooit gemeten dus kan jammer genoeg niet zien hoeveel er bij is gekomen!
    Wel grappig normaal gesproken baal ik van ieder onsje dat er bij is en nu vind ik het geweldig die buik!

Ik ben van plan om na de zwangerschap een soort boek te maken met alle buikfoto's, weetjes zoals buikomtrek, echo's enzo en dat als fotoboek bij de HEMA te laten afdrukken.

16. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Mark wil vanavond een buikfoto maken.. de eerste

17. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Berna, heet je man/vriend ook Mark, die van mij ook!

18. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ja toevallig :)

19. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Linda, fijn dat het weer beter gaat met je vader!

Marieke, inderdaad hoor je veel dat je je kindje de eerste weken/maanden het best op je kamer kan laten slapen. Toch hebben wij onze zoon vanaf dat hij uit het ziekenhuis kwam (hij was prematuur en 6 weken te vroeg geboren, moest dus eerst 15 dagen in het zkh blijven) gelijk op zijn eigen kamertje gaan slapen, hoe moeilijk ik dat eerst ook vond.
    Was ook een soort zelfbescherming, omdat ik toch al veel lichter sliep dan anders en helemaal gebroken was van de nachtvoedingen. Ik hoor meestal elk geluidje (zelfs nu hij in zijn eigen kamer ligt) dus leek het ons voor iedereens rust het beste om hem in zijn eigen kamertje te leggen. Hij weet dus sinds zijn geboorte niet beter en het is altijd prima gegaan! Als hij huilt hoor ik het toch wel...
    Maar dit is volgens mij typisch weer een gevalletje van: ieder zijn eigen keus. Als je je beter voelt als hij/zij bij je op de kamer slaapt is dat natuurlijk ook prima!

20. Niet meer actief

Goedemorgen,

Hoe voelt bandenpijn?
    Ik heb gisterenavond ontzettende pijn gehad... Maar het voelde meer als krampen, en als ik ging staan moest ik echt rustig omhoog komen... Duurde ook best lang. Zou dat bandenpijn zijn geweest?

Ik heb hier laatst op het forum een topic gevolgd over waar de meeste borstvoeding geven. Heel veel leggen inderdaad de kleine op de kamer in een wiegje, zodat ze de borstvoeding gewoon in bed kunnen geven. Maar ik denk dat ik toch ga proberen dit gewoon op zn eigen kamertje te doen. Het lijkt mij dat Roy anders ook iedere nacht wakker is! Weet niet hoe dat in de praktijk gaat, maar het lijkt mij niet zo fijn om de kleine op onze kamer te hebben. Volgens mij word ik sowieso wakker van ieder kuchje... En de kinderkamer ligt direct langs onze kamer, dus als ie gaat huilen of zo hoor ik het ook wel meteen.

Ik heb mn buikomtrek nog niet gemeten, wil dat ook wel gaan doen, maar moet nog even ergens zo'n centimeter gaan halen. Ik heb zo'n dagboek gekocht waar je van het begin van je zwangerschap in kan schrijven, daar wil ik ook buikfoto's in doen. Denk dat ik binnenkort eens een foto ga maken... Ik heb trouwens echt het idee dat mn buik echt al vanaf onder mn borsten gaat groeien nou trouwens. Had verwacht dat het eerst een klein buikje beneden zou worden, maar bij mij lijkt het wel al vanaf mn borsten te gaan groeien nu! Draag mn buik denk ik ook meer dwars.

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina