Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    zeker leuk!

nou succes ermee Guppie!

2. Niet meer actief

Ow Berna, ik wil ooohoookkkk! Hihi, leuk zeg, bijzonder :D

3. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Waar stond dat dan, over die persoon die abortus overweegt? Ik vind dat ook nogal wat, moet ik zeggen hoor.... Als je vent is vreemdgegaan maar gelijk je kind laten weghalen. :confused:
    Iedereen moet die keuze natuurlijk zelf maken, maar ik vind toch dat abortus in Nederland wel tot heel ver in de zwangerschap nog is toegestaan. Tot 24 weken geloof ik? Nou dan heb je een heel mensje met alles erop en eraan.
    En dan te bedenken dat er zoveel mensen zijn die zo graag willen maar bij wie het niet lukt.
    Maar goed, lekker luchtig onderwerp zo vroeg op de ochtend zeg...!

Het zonnetje schijnt en het blijft het hele weekend lekker weer, jeh! Lekker naar buiten. Heb ik echt zin in. Vandaag nog even werken (voelt een beetje als zonde van mijn tijd, maar er moet toch brood op de plank komen he?)

Hebben jullie trouwens al veel kleertjes voor de kleine? Ik had nu ik al weer 16 weken zwanger ben, zin om een leuk pakje ofzo te kopen. Maar vrijwel alles wat je ziet liggen is zo overduidelijk voor jongens/meisjes! Lastig kopen hoor.
    Van mijn zoontje heb ik natuurlijk nog stapels kleding liggen, maar ook als het een jongetje is wil ik toch ook wel wat nieuws speciaal voor deze kleine kopen hoor.

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    wij hebben ook pas wat gekocht toen we wisten dat het een jongen is. Een spijkerbroek met shirt en wat rompertjes meer nog niet hoor maar heb al wel hele leuke Diesel jassen enzo gezien whaha dit gaat me veel te veel geld kosten die kleine!

5. Niet meer actief

Dat van die abortus staat onder het onderdeel zwangerschap. Maar je kunt het maar beter niet lezen denk ik hoor, want je gaat je alleen maar op zitten winden. En er zijn al ontzettend veel reacties op gekomen en zelf reageert ze nu niet meer. Het komt er in ieder geval op neer dat ze bang is dat in de toekomst geen vent haar meer wil als ze een kleine heeft... Sjonge jonge zeg... Terecht wordt er op gereageerd met: wat had je gedaan als je kindje al een jaar of 2 was en je man gaat dan vreemd? Geef je je kind dan weg?!

Wij hebben trouwens nog helemaal geen kleertjes voor ons kleintje... We hebben zelf volgens mij zelfs nog helemaal niets gekocht (ja op de kinderkamer en kinderwagen na dan ;) ). We hebben wel van allerlei speelgoed en zo gehad. Ook leuk! Kleertjes kopen ga ik denk ik ook pas doen als ik weet wat het wordt... Maar goed, dan nog moet je er natuurlijk rekening mee houden dat het ook bij de geboorte nog anders kan zijn. Haha dat zou wat zijn... Heb je alles ingeslagen voor een jongetje, is het toch een meisje haha!

6. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Ik ben gisteren bij de verloskundige geweest en daar hoorde ik een paar dingen die ikzelf nogal vreemd vond.

Ten eerste zag ze mijn echo en terwijl ze in het ziekenhuis zeiden dat de datum gewoon klopte al was het kindje wat kleiner dan toen 10 weken, maar nu zegt de verloskundige dat ze dan toch maar 4 dagen eraf telt, dus met andere woorden dat ik 4 dagen later ben uitgerekend...vond het een beetje zeikerig 4 dagen, maar goed.

Dat zou dus betekenen dat ik nu nog 14 weken zwanger ben en volgens haar zat mijn baarmoeder al onder mijn navel!
    Ik vond zelf ook al wel dat ik een dikke buik had, maar dit had ik dus echt niet verwacht!

7. Niet meer actief

Die meid van die abortus heeft nog gereageerd en is gelukkig ook tot de conclusie gekomen dat ze geen abortus zou kunnen laten plegen.

@Streepjes: das idd een beetje vreemd. Maar was de echo verder helemaal in orde?
    Toen ik de vorige keer bij de vk was, was ik ook zo'n 14 weken en lag mn baarmoeder ook een stukje onder mn navel. Dat is verder wel gewoon goed toch?

8. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0

Ik kan me herinneren van de vorige dat de baarmoeder pas met 20 weken bij de navel zat...
    Misschien is het al te lang geleden en herinner ik het me niet goed, vandaar dat ik het hier ook maar even heb neergelegd :)

9. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Die nare berichten over abortus enzo lees ik uit zelf bescherming niet meer, ik ben er dan heel de dag mee bezig!

Heb vannacht eindelijk weer een keer lekker geslapen! Wat een mooi weer is het , we gaan lekker fietsen vandaag, en onderweg picknicken. Heerlijk.

Guppie, waar ga je naar toe op vakantie

Streepjes, ach die kleine houdt zich echt niet aan die 4 dagen hoor! Daar merk je waarschijnlijk niets van als je 40 wk bent!

Mamasu, heb zelf al wat neutrale kleertjes gekocht bij Prenatal, groen oranje en wit kan voor allebei toch?

Hebben jullie ook zo'n gevoelige baarmoeder? Als ik erop druk is het erg gevoelig, niet echt pijnlijk maar ook niet prettig. Dat loopt door tot mijn navel, zal mijn baarmoeder daar nu ook liggen dan?

Fijne dag allemaal!

10. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Goedemorgen dames.

Wij hebben wel wat kleertjes gekocht al maar willen met de rest inderdaad ook wachten tot we weten wat het wordt. Wel al hele leuke dingetjes gezien.

Gisteren het boek contact maken met de baby in je buik binnengekregen, had ik bij Bol besteld, dus straks lekker in de tuin lezen.

Dat van die abortus overweging is wel erg vaag, gelukkig is ze er achter dat ze dat niet moet doen, maar toch dat je er al over twijfelt :confused:

11. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    :idea: mamasu, ik heb natuurlijk al heeeeeeeeeel veel kleertjes van mijn vorige zwangerschap.
    Heel veel neutrale maar ook veel meisjeskleding.
    Als ik na de 20 weken echo weet wat het gaat worden, ga ik lekker inslaan :)
    Wat het ook wordt, ook al wordt het weer een meisje en heb ik eigenlijk al genoeg kleertjes, toch ga ik nog bergen inslaan ;)

:idea: linda, bij mij lag de BM woensdag Navel-2, dat was goed volgens mijn VK.

:idea: streepjes, dat is idd maar raar ja, meestal veranderd de VK de uitgetelde datum als het verschil groter is dan 7 dagen... heb je niet nagevraagd waarom ze dat heeft gedaan?
    Over de BM stand, bij mijn vorige zwangerschap was het
    12,6 wk = S+2
    16,6 wk = N-2
    20,4 wk = N+1

Nu
    13,6 wk = S+2
    16,6 wk = N-2

:idea: anneliesje, fijne dag vandaag! en ik heb ook zo'n gevoelige BM.

:idea: missfrodo, ben benieuwd of het boek iets is, misschien ga ik het dan ook wel bestellen.

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ben ik weer even, hartstikke druk vandaag bleh!

Ik heb gisteren de beeb gevoeld, ik weet het nu echt helemaal zeker! Ik voelde een soort vlindertje, en af en toe een soort plopjes erdoor. Lastig uitleggen, maar ik lag op de bank en voelde het zo duidelijk. Kan niet wachten tot ik het weer voel!

Wij hebben ook nog maar 1 shirtje gekocht voor de beeb, de rest hebben we allemaal gekregen. Ik denk niet dat we nog veel gaan kopen, mijn moeder kennende gaat ze ook nog kleertjes kopen als we weten wat het geslacht is. Ik zorg gewoon dat we het hoognodige in huis hebben. Mijn moeder koopt alles in maat 62, dus maatje 56 kunnen we dan wel zelf aanschaffen ;)

Meliske, mijn BM was anderhalve week geleden N-1 (16 weken). Met 12 weken was het al een week groter, maar de termijnecho wordt gewoon aangehouden. Over de grootte is nu nog niet echt wat te zeggen toch?

Streepjes, die 4 dagen vind ik ook wel een beetje kinderachtig. Mijn VK zou dat alleen doen als het een week verschilt zei ze.

Ow en we gaan naar Zeeland trouwens. Wij gaan normaal altijd in de kerstvakantie lekker ver weg op vakantie, maar dan mag ik niet meer vliegen. Vandaar deze oplossing. We gaan ook maar een weekje...
    Gelukkig zijn de weersvooruitzichten wat beter, alleen maar regen is ook zo'n domper...

13. annika1985

annika1985 Niet meer actief

goedemorgen dames.

Ik voel de kleine al een week bewegen zeker als je rustig ligt of zit. echt helemaal geweldig.

gister bij de vk geweest en de kleine zit net 1 vingertopje onder me navel ::D
    maar bm groeit eerst de hoogte en dan pas naar voren dus zodoende nog heel weinig te zien.

Heb een nieuw boxkleed gekregen in de thema van het kamertje.

http://bebe-jou.netformatie.nl/index.ph ... uct_id=781

Boxkleed van Lotte is aangort gegeten door muizen ben er gister heel erg verdrietig om geweest :(

veel liefs Annika.
    ps heb gemist wat er met Caruli was. wat was er?

14. Niet meer actief

@Guppie: leuk dat je toch nog eventjes op vakantie gaat! En als het goed is, heb je idd mooi weer, dus dat komt helemaal goed!

Moest vanmorgen nog wel even lachen toen ik voor de spiegel stond. Ik heb meestal wel wat kleding aan die iets of wat wijder valt, maar vanmorgen deed ik een wat strakker shirt aan. Alleen de achterkant was ineens veel langer dan de voorkant hahaha, dat zag er nog al debiel uit ;) Haha maar mn buik begint dus toch echt te komen!

15. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    leuk he Linda!

wat leuk guppie dat je de kleine al voelt...
    zal dit weekend weinig online zijn mijn zusje komt hele weekend slapen en morgenmiddag/avond gaan we ff lekker bij centerparcs zwemmen..

guppie veel plezier in Zeeland!

16. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    guppie, wat fijn dat je de kleine gevoeld heb!
    ennuh heerlijk nog effe op vakantie! wanneer ga je?

linda, haha dus het begint nu toch echt te groeien!

17. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    Heerlijk gevoel he die kleine.
    Ik kan echt niet meer op mn buik slapen. Voelt echt zo raar. Vannacht echt paar keer wakker geworden zo rommelde het in mn buik.
    Meiden geniet van het mooie weer en van het gerommel en gefladder in je buik! Ik ga me zo lekker laten verwennen bij de kapper!

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Berna, woon je vlak bij centerparcs? Lekker zeg, ik vind dat ze heerlijke zwembaden hebben!

lefbekkie, op mijn buik slapen voelt al een poosje niet lekker meer. Alsof de boel in verdrukking raakt.

Mooi boxkleed Annika!

Ik heb lekker nieuwe kleren, allemaal positie bijna en kan me weer leuk aankleden. Ik word er weer helemaal happy van. Zo'n buikband zit trouwens ook zalig! Lekker stevig!

Meliske we gaan maandag weg!

19. annika1985

annika1985 Niet meer actief

ey Guppie

dank je wel.

groetjes Annika

20. Niet meer actief

Ik ga binnenkort ook maar eens shoppen voor positiekleding denk ik! Zoek sowieso nog iets leuks voor de bruiloft van mn broer in september.

Deel Deze Pagina