Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

wij hebben alleen een jongensnaam, Roy wil nog niet nadenken over meisjesnamen ;)

Wij houden wel echt van oerhollandse namen, dus zoiets zal het wel worden!

2. anita1975

anita1975 Niet meer actief

ja ik weet het dus nog niet zo lang..ben nu 17 weken en gister 6 weken terug heb ik een test gedaan.... en een echo gehad op de dinsdag erna en toen bleek ik al bijna 12 weken zwanger te zijn

Het was ff wennen voor mij omdat het niet in de planning lag helemaal, maar welkom is het natuurlijk wel.
    Waarom ik het niet wist is omdat ik steeds bloedverlies had, ik volede me wel moe maar dit had ik vorig jaar ook.
    dacht dat het kwam door alle stress....steeds ruzie met mijn vriend (we zijn sinds mei vorig jaar samen) maar ik was bij de huisarts geweest en legde alles uit, ik moest bloed laten prikken etc en kreeg pillen mee om mijn baarmoeder op te schonen en zou dus na 2 weken die pillen te slikken ongesteld worden. ik heb voor ik ongesteld moest worden een test gedaan omdat ik een raar gevoel had erbij. en ik bleek dus zwanger te zijn....de streep van bevestiging stond er als 1e en ik ben zo geschrokken, ja niet verwacht natuurlijk.
    Maar nu ben ik altijd zo onzeker, bang dat er wat is en alles duurt me te lang....

gr anita

vorig jaar is mijn vriend bij me weg gegaan en ik kan het soms nog niet begrijpen. we kunnen goed met elkaar opschieten nu maar toch. ben er letterlijk ziek van geweest toen.

3. anita1975

wij hebben zowel een jongens als meisjes naam....
    eerst zouden we 1 naam doen maar de baby krijgt er nu 2 haha...
    mijn oudste dochter heeft er 2 mijn zoontje 3 en jongste dochter ook 3
    deze baby krijgt er dus 2....

gr anita

4. Niet meer actief

Zo dat kan ik me voorstellen Anita!

En je nieuwe vriend? Wilde die wel altijd al kinderen?

5. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    berna, wij zijn er al uit, de jongensnaam staat al vast vanaf het begin van de vorige zwangerschap. die naam vinden we nu nog steeds mooi, en we hadden vorige keer 2 meisjesnamen, danischa en dees die we nu hebben, het is toen danischa geworden en nu de andere als het weer een meisje word.

linda, dus als ik gelijk ga krijgen met mijn gevoel bij jullie wordt het nog hard denken over een meisjes naam ;)

anita, kan me voorstellen dat het wel wennen was toen je hoorde dat je al 12 weken zwanger bent. ook al 12 weken zeg! wat apart!wat zei je vriend ervan dat jij zwanger bent?

6. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hoi Meliske,

Heb ik toevallig laatst gedaan bij de lounge! Nou, ik geloof dat het toch bij de meerderheid niet klopte hoor, van die hartslag. Dus zou niet teveel daarvan uitgaan, maar meer op de echo vertrouwen...

7. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ow wist niet dat er al zo'n topic over was..
    en idd, het merendeel klopte niet volgens deze poll, dus ga ik er maar niet van uit. De tijd duurt ook zo lang he, het liefst zou ik het nu weten :)

8. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    zo wat een drukte alweer hier. Heb vanmorgen zo gruwelijk lekker uitgeslapen. Mocht ook wel want heb de hele nacht onderbroken meegemaakt. (leuke oefening voor straks haha) Maar goed weer een kwaaltje erbij. Geloof dat ik elk uur gezien heb.
    Wat een geweldig mooie echo was dat! Leuk om te zien hoor en al die jongens al! Gaaf hoor. En zoveel die overtuigd zijn dat het een jongen wordt haha. Ik ook hier hoor. Volgens mijn eigen ouders ben ik ook meer een jongensmama, nou wat als het nou toch een meisje wordt... Volgens mn moeder lijkt ze dan op mij en is het toch meer een jongensmeisje haha.
    Mooie buiken zeg, moby wat is tie al gegroeid.
    Mijn buik staat al tijdje beetje stil voor mn gevoel. al krijg ik wel lijntjes rond de navelhoogte nu.... Heb trouwens ook een navel die steeds dieper lijkt te worden echt een raar gezicht als je een tshirt aan hebt.
    Anita dat je er zo laat achterkwam zeg....echt niets gemerkt geen kwaaltjes of zo?

Ik weet niet meer wie het zei maar ik maak me ook nog steeds zo druk. En dan lees ik weer van alles (moet ik niet doen ik weet het) en voel ik het nou wel of hou ik me voor de gek zulke dingen.
    Bang dat het toch nog misgaat enz enz...

Gaat iedereen hier trouwens iets van een cursus doen?

9. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    lefbekkie, wat fijn dat je lekker heb kunne uitslapen. Er wordt idd gezegd dat die gebroken nachten tijdens de zwangerschap echt zijn voor het wennen als de kleine er al is. Ook heb ik al gehoord dat als je een gebroken nacht heb tijdens de zwangerschap dat de kleine die nacht heel actief is geweest (wat je dan wel of niet gevoelt heb)

ik ga geen cursus doen, heb ik de vorige keer ook niet gedaan, en geloof mij, als je weeen krijgt, weet je ze echt wel weg te puffen ;)
    trouwens, ik heb wel zitten denken aan haptonomie, maar ik ben niet zo'n verplichtingsmens. Ik wil graag dingen doen als ik er zin in heb, en niet moeten denken van ow nu is het donderdag en MOET ik daar na toe...

10. anita1975

nou mijn vriend wilde wel kinderen..het is voor hem de eerste.
    en kwaaltjes had ik dus niet maar alleen dat bloedverlies achteraf....
    ja dan maak je je niet druk omdat je het niet weet maar dan weet je dat je zwanger bent en dan maak je je wel druk om het bloedverlies...raar he...
    heb het nu gelukkig niet meer.
    maar mijn vriend was dolblij toen ik zei dat ik zwanger was....
    nog geen week later hadden we een echo en daar was al een kindje te zien...0- 1 dag na 12 weken dus...
    nou alles is goed gegaan ondanks het bloedverlies...

oh en ik ga niks van cursus ofzo doen....

gr anita

11. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    hoi hoi,

jee wat een mooie buikfoto's allemaal.
    mj wat leuk 2 meiden

annika en roxyrox wat leuk een jongetje en roxyrox wat een geluk dat ze het nu al konden zien!

lefbekkie ik doe ook geen cursus.bij de zwangerschap van mijn zoontje had ik er absolut geen zin in om al die gezellige ouders samen te zien.ik was alleenstaand op dat moment.wat meliske zegt klopt als en bus.

gisteren bij mijn vk geweest.de beeb ligt 2 vingers onder mijn navel en mijn bloeddruk was prima.

5 september heb ik weer een nieuwe afspraak bij mijn vk
    knuff.kristy

12. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    gelukkig maar dat je vriend er ook zo blij mee is dat je zwanger bent!
    Nu proberen lekker te genieten he!

13. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    kristy, fijn dat alles goed was bij de VK!

14. Niet meer actief

Ik heb me opgegeven voor een yoga cursus. Verder ga ik niets doen. Yoga vind ik sowieso al lekker, en het lijkt me wel een goede manier om te kunnen ontspannen.

15. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    Meliske, herkenbaar hoor. ik ben ook niet zo'n verplichtingenmens om dezelfde reden!

ik ga niks doen aan cursus ofzo. vorige keer same nbevallen gedaan. we hadden 2 lessen gehad toen ik werd opgenomen in het zkh, dus rest gemist. heb ook geen contact meer met iemand daarvan. denk dat het v ooral leuk is als je graag contact wilt met andere nieuwbakken ouders en straks met hun kindjes?

wat een prachtige buiken zie ik hier voobij komen! i kzal mijn man eens vragen een foto te maken, dan kan ik hem ook plaatsen.

Ik krijg de 20 weken echo pas met 22w en 5 dagen. :cry: :cry: :cry: Moet dus nog heeeel lang wachten voor wij weten wat het is, en IK BEN Z NIEUWSCHIERIG! :confused: 8) mmmh, ms toch maar pretecho-en dan....

al drie jongens bekend! wauw wat gaaf zeg, gefeliciteerd hoor meiden! echyt super leuk als je weet wat het is he?

ik heb vanmorgen voor het eerst wat gekocht voor onze beeb..... een heel lief nijntje pakje (maat 50) en nog een grijs bokspakje. beiden unisex. echt raar hoor, dat je dat nu weer koopt hahaha. het blijft voor mij ook onwerkelijk.

ik herken dat zorgen maken ook hoor. ik vraag me ook steeds af of alles wel goed gaat daar van binnen. ik voel nog niks (althans, soms denk ik van wel, maar t kunnen ook mijn darmen zijn) en met de dopler hoor ik nog niks. is logisch volgens gyn, vanwege mijn naar achteren gekantelde baarmoeder, maar ik baaaaaaal wel!

anyway, kan niks anders doen dan afwachten hou ik mezelf dan maar voor. en mocht het mis zijn, dan zak ik dan wel in een mega diep dal, maar ik weiger om dat op voorhand te doen, heb ik besloten! (klinkt stoer, maar soms werkt deze peptalk ook bij mij niet hoor :oops: )

dikke kus!

16. Niet meer actief

Allemaal heel herkenbaar!

17. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

misschien een rare vraag; maar er word toch wel vaker rond de 16 weken een pretecho gemaakt ofzo? dan klopt het geslacht toch ook wel? ik begin nu te twijfelen of het wel goed is gezien....

18. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    :idea: marij, ahhhhhhh pas met 22 weken en 5 dagen, dat duurt nog even, dan is idd de pretecho een goed idee :)

:idea: roxyrox, niet aan twijfelen hoor, in de meeste gevallen klopt het wel wat ze zeggen, en als ze het niet zeker weten, zeggen ze dat erbij.

19. Niet meer actief

@Roxy: ze zeggen dat het bij een jongen beter en zekerder te zien is als bij een meisje volgens mij. Dus wat dat betreft zou het best wel kunnen dat ze het goed gezien hebben!

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Dankjewel Meliske!

Deel Deze Pagina