Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

pff Marieke, wat heb je de lijst weer snel aangepast!

word je er zelf niet gek van?

is een pb met updates voor de lijst naar jou toe niet makkelijker ipv terug lezen?

2. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    hallo lieve meiden!

dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes allemaal! ik zat er echt doorheen gisterne, kon alleen maar huilen en sniffen en was ervan overtuigd dat ik een dood babytje in mijn buik had. dat komt vooral omdat bij mijn dochter de placenta niet goed werkte, en dat in deze weken moet blijken of de placenta het wel overneemt uberhaupt..... Ook is een vriendin van mij, die tegelijk met mij zwnager was bij mijn vorige zwangerschap, er met 16 weken achtergekomen dat haar kindje niet meer leefde. Dus ik was echt in de piekermodus en kon mijn opbeurende woorden echt even niet geloven.. En als ik dan met die doptone luisterde, was het gewoon STIL in mijn buik geen getrappel helemaal niks....

maar godzijdank, gisteravond toch het hartje gehoord! voor het eerst, want de gyn had het hartje ook nog niet laten horen. ik was in tranen! zo ontzettend opgelucht. en het kindje was heel druk aan het trappelen hoorde ik, en dan dat hartje! onbeschrijfelijk! ik was echt aan het huilen van opluchting.

dus nu kan ik mezelf wél die trap onder mijn kont geven en geloven dat het goed komt. de placenta werkt dus, want anders was het kindje overleden, dus die zorg kan ik (deels) laten varen.

sorry voor mijn gepieker hier, maar ik moest echt mijn zorgen even kwijt. en ik wil niet zomaar de gyn bellen zonder duidelijke reden. Ik loop niet bij een vk (die drempel is denk ik wel wat minder hoog) maar bij de gyn en moet dan telkens het ziekenhuis benaderen. dat doe ik niet zo makkelijk, althans in dit stadium van de zwangerschap niet :oops: Stom misschien, maar ja.... ik ben en blijf een muts ;)

maar nu realiseer ik me echt.... IK BEN ZWANGER!!! we krijgen een kindje erbij!!! HOERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :({|=

3. anita1975

anita1975 Niet meer actief

hey marij

fijn dat je gister toch het hartje hebt gehoord, maar je bezorgdheid kan ik me wel voorstellen na wat je nu beschrijft....
    Heb je het zelf gehoord met je eigen doptone?
    Logisch dat je misschien niet zo snel de gyn zou bellen dan een vk...
    maar op de afd werken ook veel verpleegkundingen he die ff kunnen luisteren evt en je gerust kunnen stellen. daar hoeft in het weekend niet apart een gyn voor te komen, als je zou bellen.

meid ga lekker genieten nu.

Wanneer moet je weer op controle?

4. 12309

12309 Niet meer actief

MARIJ: ben blij dat je weer opgelucht bent!
    Hier weinig nieuws. We zijn lekker aan het rommelen in huis en straks even gezellig naar vrienden toe om bij te kletsen.
    Mijn buik is de laatste tijd echt onwijs gegroeid!
    Nu kunnen we pronken met onze buiken!
    Een schoonzusje is op 31 juli uitgerekend en het kindje is er nog niet. Ik zit dus vol spanning te wachten bij de telefoon en de mobiel gaat overal mee naar toe.

5. anita1975

hier mijn commode met kleertjes, luiers, pampers etc...

gr anita

6. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    hoi hoi,

marij wat fijn dat je eindelijk het hartje gehoort hebt.
    mooi he zo'n sneltreintje.
    geniet er nu maar lekker van meid.

anita was heb jij al een volle commode.
    ik heb alles in een kledingkast op elkaar gestapeld.
    net wat opgeruimd in de beeb-kamer.hopelijk wilt mijn mannetje nu in iedergeval een muur schilderen.
    door omstandigheden zal dit de enige vrije week van mijn mannetje zijn tot aan de bevalling.heb mijn schoonvader al lief aangekeken .helaas zullen we een deel van de plannen moeten laten varen.ik blijf hopen maar zal wel realistisch moeten zijn.

knuff

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Zo das anders opeens! Ik vind het wel mooi!

Marij, blij dat je het hartje gehoord hebt! Is ook één van de redenen dat ik zo'n ding niet wilde hebben, ik zou ook gaan panieken.

Roxyrox wij doen geen bedankjes doen denk ik. Met de bruiloft was dat zoveel werk en er bleef nog aardig wat over. We gaan geboortetaart laten maken en das al duur zat!

Anita, jij bent lekker bezig zeg! Heerlijk zeg om al die spulletjes al te hebben! Ik vind je afbeeldingen ook prachtig! Ik wil zelf iets van schilderijtjes maken, maar dan wil ik eerst het geslacht weten.

Voor de dames die de beby al voelen; hebben jullie ook dat je het niet elke dag voelt? Ik voel het soms, maar echt niet elke dag. Als ik het voel ben ik wel blij, maar zou willen dat het wat vaker is. Heb afgelopen week denk ik maar een keer of 5 de baby gevoeld...

Anneliesje, ik heb nog 1,5 week vakantie. Nu nog een weekje thuis en dan die week gaan we op het huis en hond van mijn ouders passen. Die wonen zo heerlijk dat dat ook ontspannen zal zijn!

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ik voel het nu wel elke dag guppie maar met i dacht 26 of 28 weken hoef je het pas elke dag te voelen dus helemaal niet erg. Het is juist al heel wat dat je het nu al voelt joh!

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Jee anita wat ben je al ver met alles, leuk zeg!

Ik hoop dat wij over 2 weken het kamertje krijgen dan kan ik de spulletjes ook eens opbergen al hebben we nog echt niet veel hoor paar rompertjes een pakje en een stel kleren.

De box krijgen we van mijn ouders ze waren bij prenatal geweest en hadden toevallig dezelfde gezien als wij willen hebben ( de rocco wit met lade)

10. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    succes ik hoop dat het lukt. Zit bij schoonfamilie in Belgie, die toetsenborden hier zijn verschrikkelijk haha net iets anders. ?oest toch even hier kijken. Nieuze layout is wel even wennen, maar zeker wel leuk. Ik mail morgen nog wel dit schiet niet op met dit gruwelijke vlaamse net iets anders bord

11. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    succes ik hoop dat het lukt. Zit bij schoonfamilie in Belgie, die toetsenborden hier zijn verschrikkelijk haha net iets anders. ?oest toch even hier kijken. Nieuze layout is wel even wennen, maar zeker wel leuk. Ik mail morgen nog wel dit schiet niet op met dit gruwelijke vlaamse net iets anders bord

12. anita1975

ach ja ver, het was wennen voor mij in het begin maar kan er geen genoeg van krijgen...
    en ja ik heb alles wel in huis dus dan kan het de kast ook in he...
    kan er nu geen genoeg van krijgen.
    alles gewassen en schoon en fris de kast weer in. Ga van de week nog ff van die buideltjes halen van zwitsal, die kan je in je kast doen...(geurbuideltjes) heerlijk dan dat alles ruikt naar zwitsal.
    zal van de week het onderstel van de kinderwagen ff schoon maken en de binnenbekleding uit gaan wassen, zag dat daar een gele vlek zat bij hoofdeind.
    uit de luiers is dat ook gegaan en dan zal het hier ook wel uit willen.
    goed wat shout erop haha, dan moet het lukken. :D

gr anita

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik voelde het net toch weer. Ik ga er gewoon wat beter op letten, want volgens mij merk ik het ook niet altijd.
    Ik had wel verwacht dat ik het snel zou voelen, want mijn placenta zit helemaal aan de achterkant.

14. anita1975

ik voel het ook wel regelmatig, alleen je let er niet altidj op en hebt het dan niet door denk ik.
    Mijn placenta ligt boven in geloof ik...

Trouwens maakt het wat uit waar die ligt....ja als hij maar niet voor de uitgang ligt maar hoe kan zo'n ding bij de 1 daar liggen en de ander op een andere plek, of is dat normaal??

15. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    :) Bij de uitgang....

16. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ja mooi he vroeger was het een ingang :) :) :)

17. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Daar dient ie bij mij ook nog steeds voor hoor :oops:

18. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Bij mij ook, maar het lijkt net of de ingang kleiner is geworden. Of is het gewoon dat ik me niet 100% kan ontspannen? Weet dat er niks kan gebeuren maar vind het toch een beetje eng..... :oops: :oops: :oops:

Net 3 uur bij de eerste hulp gezeten. Mijn schoonvader is met zijn scootmobiel tegen een paal aan geknald en had zo'n pijn aan zijn rug dattie niet meer kon lopen. hij heeft de hele eerste hulp bij elkaar gegild.
    Hahaha, leek net of dat ie aan het bevallen was! (schaamde me kapot!)

Gelukkig alleen een kneuzing, maar nu zie je maar weer wat mannen zich aan kunnen stellen :) Dus diclofenac meegekregen en nu zit hij thuis.

19. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    De zondag zit er weer bijna op :cry: Heb echt geen zin om morgen te werken, al dat gezeur... Pfff

Doe geen geboorte bedankjes ofzo, heb ik eigenlijk nog nooit gezien! Ben we een beetje aan het kijken voor kaartjes. Heb al wat ideetjes... weet iemand nog een goede site met vrolijk gekleurde kaartjes?

haha ingang, uitgang.... ben bang dat het bij mij nog maar sporadisch een ingang is :oops:

Vanmiddag visite gehad, vrienden met zoontje van 2 maanden aaahhhh, ben echt omgeven door babys op het moment! Heerlijk!

Morgen de eerste 20 weken echo van de januari mama's! Spannend hoor!

20. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Roxyrox, poeh dat was schrikken zeker, gelukkig viel het mee!

Deel Deze Pagina