Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    ik krijg ook al een aardige buik erg veel rommel vanavond echt darmen dus beebje is ok maar paar mm maar vind het wel leuk dat ik al zo snel dik word is het veel tastbaarder bij mijn zoontje groeide ik met 12 13 weken pas en voelde daarvoor helemaal niks dat is ook raar weet nog dat ik dacht ben ik zwanger en heb en voel niks das ook niet leuk..

2. Talitha

Talitha Lid

9 mei 2007
    78
    0
    0
    zondag 13 mei (moederdag!) komt om 18:00 de film 'In the womb' bij Nathional Geographic Channel. Schijnt echt supermooi te zijn, vooral als je zelf zwanger bent. Ik ga zeker kijken!

3. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Gisteren naar het circus geweest met de neefjes was echt leuk, moest alleen 3x plassen tussendoor!

En ook ik heb 's avonds zo'n opgezette buik, echt niet normaal meer. Heb wel roosvicee laxo gekocht, de boel zit nogal verstopt zeg maar!

Verder blijf ik afvallen :( woog vanochtend 74.6 dat is heeeel lang geleden. Ben nu al 2 kg afgevallen, vind het maar raar hoor!

Talitha
    ik ga zeker kijken, lijkt me heel speciaal om te zien!

Fijne dag allemaal, wij hebben een heerlijk rustig weekend! Gelukkig maar want ben moe!

4. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    Lijnzaadolie werkt heel goed tegen verstopping gewoon 2 capsules per dag en je hebt nergens geen last van toen ik zwanger was van thijs had ik veel aambeien ( beetje raar gesprek zo ha ha ) en toen ging ik deze gebruik en ging echt super.
    anneliesje bij mijn eerste zwangerschap viel ik eerst ook af mijn verloskundige zei toen ook de baby eet jou helemaal op en gaf het advies meer eten en goed voor jezelf zorgen dus bij deze meid taartje kopen ha ha

5. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ja is echt een mooie film. Heb em al ooit gezien, best indrukwekkend allemaal. Zou idd zeker even kijken.

Ik was gister om 01.00 uur thuis, ben meteen na bed gegaan, en ben nu nog moe :(

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Volgens de internet calculatie komt onze baby ook in januari. Klopt zoiets een beetje? Mijn laatste ongi was 7 april, zou dus nu 5 weken zijn.

7. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    ik weet niet waarom maar ben vandaag ineens bang bang dat het mis zal gaan bij elk steekje dat ik voel schiet ik in de stress ben normaal helemaal geen piepert of angsthaas juist heel helder maar nu ineens slaat de angst toe ben bang..

8. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    Gefeliciteerd guppie klopt volgens mij wel aardig meid bij je echo krijg je een goede schatting over wanneer eje uitgerekend ben en ook dat is een indicatie als de baby klaar is komt hij of zei vanzelf

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he meiden heb sinds gister niet zo krampjes meer in mijn buik.. maak me zelf ongerust, heb wel het gevoel dat ik steeds misselijker word

10. Niet meer actief

Guppie: die steken in je buik komen door de groei van je baarmoeder, en zijn dus juist een goed teken dat je baarmoeder aan het groeien is..

MJ24: niet iedere dag voel je de steken van het groeien, soms zit er wel een of twee dagen tussen en naarmate je wat verder bent zal je merken dat het ook minder pijn doet.

Sorry dat ik hier inbreek maar ik las jullie zorgen, ben mama van drie zonen dus weet inmiddels wel wat ervan af haha :D

11. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Dankjewel Lentefee! Is altijd fijn om van een ervaren zwangere te horen dat onze klachtjes er bij horen en geen reden tot ongerustheid zijn!

Lammetje dat taartje nou het probleem heb heel de dag het gevoel dat ik al helemaal vol zit! Ik eet goed en gezond voor mijn beeb maar voor mij hoeft het niet! Maar ik ga het gewoon proberen!

meliske ik lig iedere avond er vroeg in hoor, 1 uur zou ik niet redden

gupsie gefeliciteerd! Is het je eerste kindje?

12. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ha meiden
    Jeetje wat gaat het hard.. zo veel nieuwe januari mutti's er bij! En wat schrijven jullie snel - ben een half uur bezig geweest met achterstallig leeswerk, leuk! Nou, tijd voor een Ma2Be update::::

Heb echt groot respect voor de buik van Meliske, SOW! Goed bezig meid :)
    Ben zelf ook al wel een beetje aan het opzwellen, maar hoop dat die buik nog even op zich laat wachten. Vanochtend maar lekker wezen sporten - wil echt no way 15 kilo aankomen. En aangezien ik flink aan het snoepen ben geslagen....

Vanochtend in bed twee keer echt zware steken in mn buik gehad, toen schrok ik wel even. Doe mn best om vertrouwen te hebben dat het er gewoon bijhoort, maar op zo'n moment word ik toch wel ongerust. Gelukkig met het sporten alles lekker van me af kunnen zetten.
    Gelukkig moet ik echt om het half uur piesen hihi - kan ik gelijk ff checken of het nog wel goed is allemaal.

Begin een beetje last te krijgen van soms een vlaag misselijkheid, gelukkig niet noemenswaardig. Maar mn normaal grote C kleine D cupje begint nu al aardig uit mn allegrootste bh te puilen.. dat belooft wat! Merk dat mn stringetjes eigenlijk ook niet meer zo lekker zitten - en ben al overgegaan naar het iets grotere model, alleen daar is mannetje het nog niet echt mee eens. aangezien hij wel vaker leuke lingerietjes voor me koopt - ga ik hem straks maar even op zwangerschapslingerie wijzen! Met straks al een buik meezeulen en met alle ongemakjes, wil ik me toch wel lekker in mn vel en kleertjes blijven voelen eigenlijk!

We hebben nog niemand iets verteld, alleen mn beste vriendinetje die zelf 7 maanden op weg is en het geheimpje goed kan bewaren. Ga echt wachten tot 12 weken.. en ik zeker weet dat alles goed is!
    Dat betekent wel dat ik enigszins feestjes en andere gelegenheden tijdelijk ga mijden - aangezien ik altijd wel van de gezlelige wijntjes en sigaretjes ben, dat valt iedereen echt gelijk op!

En het grote nieuws is: WE GAAN (eindelijk) TROUWEN!
    En hoe..: stiekem in het buitenland, in ons favoriete vakantieplaatsje in Griekenland - als het goed is, ben druk bezig alles te regelen, en hoop zooo dat het echt gaat lukken!

En dan, volgende zomer, als de kleine er is en ons nieuwe huis klaar - dan gaan we hier nog een keer trouwen en geven we een groot feest! Heb zo'n zin in alles.. Allemaal leuke dingen :) :) :)

XX Ma2Be

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen zeg!
    Wij moeten echt nog aan het idee op zich wennen! Mijn man belt om de haverklap om te vragen of alles goed gaat. Hij werkt bij mijn ouders en vertelde net dat hij het wel heel snel wil vertellen, maar ik wil liever wachten.
    Hebben jullie het al verteld? Ik ben een beetje bang voor de reakties, vooral van mijn vader. Het was echt niet gepland en de timing is niet geweldig, maar dat interesseert ons weinig meer hoor. Het is toch fantastisch! Ik hoop maar dat andere daar ook zo over denken ;)

Het is inderdaad ons eerste kindje. Ik vind ons eigenlijk nog zo jong, terwijl er moeders zat zijn van 25. Had van mezelf nooit verwacht dat ik zo jong moeder zou worden...
    Mijn ouders worden ook wel heel jong opa en oma, ben benieuwd wat ze daarvan vinden, hihi!

14. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    guppie, welkom en gefeliciteerd! Kan wel ongeveer kloppen, maar idd met de echo wordt er uitgerekend wat je uitgetelde datum wordt.

lammetje, wat vervelend meid dat je vandaag een stress dag heb! Hopelijk ben je er morgen vanaf. Beetje afleiding zoeken misschien, iets leuks doen, babywinkel in en vast een leuk pakje kopen ;)

mj, ik heb vandaag ook nergens last van...raar hoor, lammetje ook al een ongeruste dag, jij ook en ik ook al. Pff zenuwslopend he!

lentefee, wat lief dat je ons even komt geruststellen ;)

anneliesje, ikke eigenlijk ook beter van niet, ben nu echt gebroken :( en ik ben al bijna de hele week naar het darten geweest dus op 2 dagen na vanaf vorige week zaterdagavond zo laat in bed, ben nu ook al verkouden, woensdag moet ik weer voor het eerst gaan werken dus ga me nu even rustig houden de komende dagen.

ma2Be, allereerst gefeliciteerd! Wanneer ga je trouwen in Griekenland?
    Dank je wel, ik prop me buikje nog netjes even weg ;)
    je heb er zo een aantal kilootjes aanzitten, dat is het enige nadeel van zwanger zijn vind ik. Die verdomde kilo's :(
    Ik heb ook af en toe van die steken en dan verschiet je je een ongeluk he, maar dan is er gelukkig toch niks aan het handje :)

15. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Zwanger

01. suiske(22) ?? 01-01-2008 ? kindje + ?? kg
    02. Ma2Be(31) ?? 01-01-2008 1ste kindje + ?? kg
    03. missfrodo(32) meisje 03-01-2008 1ste kindje + ?? kg
    04. lefbekkie(24) ?? 02-01-2008 eerste kindje + ?? kg
    05. berna(26) ?? 03-01-2008 ? kindje + ?? kg
    06. Meliske(22) Jongen 03-01-2008 2de kindje + 0 kg
    07. klein wonder(26) 04-01-2008 1ste kindje + ?? kg
    08. Skat(30) ?? 04-01-2008 2de kindje + ?? kg
    09. Schijndelsvolk(22) ?? 05-01-2008 1ste kindje + ?? kg
    10. jana(36) ?? 05-01-2008 ? kindje + ?? kg
    11. sterretjes(31) meisje 05-01-2008 2de kindje - 1 kg
    12. Kyrillis(32) ?? 05-01-2008 3de kindje + ?? kg
    13. franklin(22) ?? 06-01-2008 eerste kindje + ?? kg
    14. Talitha(29) ?? 06-01-2008 1ste kindje + ?? kg
    15. illy(??) ?? 07-01-2008 ? kindje + ?? kg
    16. kristy(30) ?? 07-01-2008 2de kindje + ?? kg
    17. moppie1982(24) ?? 08-01-2008 ? kindje + ?? kg
    18. bloemetje23 (??) 11-01-2008 ? kindje + ?? kg
    19. Suuzje(24) ?? 12-01-2008 1ste kindje -1,2 kg
    20. Annika(21) ?? 12-01-2008 2de kindje + ?? kg
    21. MJ(25) ?? 12-01-2008 1ste kindje + ?? kg
    22. Guppie(25) ?? 12-01-2008 1ste kindje + ?? kg
    23. AnneLiesje(27) ?? 13-01-2008 1ste kindje + ?? kg
    24. Martje(25) ?? 13-01-2008 1ste kindje + ?? kg
    25. Talitha(27) ?? 13-01-2008 1ste kindje + ?? kg
    26. Sporty(28 ) ?? 13-01-2008 1ste kindje + ?? kg
    27. Lammetje(26) ?? 13-01-2008 2de kindje + ?? kg
    28. Ilma(26) ?? 14-01-2008 3de kindje + ?? kg

Agenda

Lefbekkie - 16 Mei- Eerste echo!
    Suiske - 21 Mei - Eerste afspraak VK
    Anneliesje - 21 Mei - Eerste echo!
    Meliske - 24 Mei - Eerste echo!
    Annika1985 - 24 Mei - Eerste echo
    Kyrillis - 24 Mei - Eerste echo
    klein wonder - 24 mei - eerste afspraak vk
    Berna - 29 Mei - Eerste echo
    Skat - 29 Mei - Eerste echo.
    Schijnselsvolk - 30 Mei - Eerste afspraak Gyn
    MJ - 30 mei eerste echo gyn
    kristy1405 - 1 juni - eerste echo VK
    Anneliesje - 4 Juni - Eerste afspraak VK
    MissFrodo - 8 Juni - Eerste afspraak VK
    MissFrodo - 11 Juni - Eerste Echo
    Martje - 13 juni - Eerste echo
    Lefbekkie - 19 Juni - Tweede echo.

Guppie, heb je toegevoegd aan het lijstje.

16. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Uhhhh Meliske.. zo bedoel ik het niet hoor! Vind je buik wel mooi! Lekker laten buiken dus. Maar we zijn allemaal nog zo kort zwanger - ik denk wel dat het scheelt dat jij nog niet zo lang geleden zwanger bent geweest.

's Avonds heb ik ook al een bolle buik. Hoop alleen wel dat het voorlopig voor anderen nog niet zo te zien is, omdat ik het pas echt laat wil vertellen aan iedereen.

En, al snap ik dat een lijf verandert als je moeder wordt, toch hoop ik dat ik niet teveel aankom na de zwangerschap. Wil gewoon mn oude gezellige lijfje snel weer terug..

En Guppie: Ik wil het eigenlijk wel heel graag vertellen, maar hou het nog even geheim tot de 12e week. Eerst zeker weten dat we een flink eind op weg zijn...

groetjes!

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ma2be ik wil ook liever wachten, maar hier hebben we dus niet eerder over hoeven nadenken... Manlief wil het graag aan mijn ouders vertellen, want (zegt hij) als het wel misgaat heb je ook steun nodig... Is ergens wel zo, maar ik vind 5 weken nog veel te vroeg. Als ik me in mijn moeder verplaats zou ik het niet leuk vinden om het pas met 3 maand te horen, liever met 2 maanden denk ik. Nou ja, we moeten er nog maar even over nadenken.

Ik had gisteren wel het gevoel dat mijn buik opbolde. Ik ben niet zo slank, dus dat zie je niet zo snel denk ik. Ik was aan het afvallen voor dit doel en mijn plan was er nog 10 te verliezen. Ik wil nu ook wel gewoon blijven eten, niet teveel snoepen.
    Mijn angst is ook wel een beetje dat wegen bij de verloskundige. Ik weet dat overwicht voor complicaties kan zorgen, dus ook een beetje bang voor commentaar ofzo.
    Ik ga van de week maar eens bellen. Wanneer moet je eigenlijk naar de verloskundige, met 10 weken ofzo toch?

18. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ow meid ik snap je wel, maar ik bedoelde eigenlijk met even nog me buik wegproppen, dat ik dat voor mezelf doe, omdat ik het nog niet wil vertellen aan mijn omgeving dus ik em nog even verstop met wijde kleding ;) Had het geloof ik wat onhandig opgeschreven.

19. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    mA2B WAT LEUK van harte!

Hier alles goed alleen moe moe moe verder nog geen klachten alleen als ik vet eet gaat het me nu dwars zitten en ik heb niet heel veel zin in avondeten elke keer dus qua smaak enzo verandert er nu wel wat... nog 2 dikke weken en dan eindelijk de echo!

20. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    guppie ik was voor het eerst zwanger toen ik 21 was en gewoon gepland hoor dus je bent helemaal niet vroeg is juist kei leuk voor de kleine een jonge mama !

Deel Deze Pagina