Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik denk gewoon de kinderstoel van Ikea voor 12 euro erg handig want je kan de poten er af halen dus heel makkelijk mee te nemen enzo

2. anita1975

anita1975 Niet meer actief

ja die witte bedoel je...ja is ook handig...
    mijne kan je inklappen maar is wel groter om mee te nemen.

3. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Wij willen de Prenatal stoel, gewoon zo'n meegroeiding en dan in het rood.
    Valt het al op wat mijn favoriete kleur is? ;)

Wij hebben nog nagedacht of we een wippertje of een domo willen en leken even richting domo te gaan maar het wordt toch een wippertje.
    Omdat, jawel, het wipt....
    En het stofje van de domo voelt niet zo fijn vond ik.

Wat moet je toch veel bedenken en hebben.

Gisteren een hele discussie over de voor en tegens van het thermabad van bebe jou. Ik vind het onzin, best handig maar niet voor die prijs, maar moest Jan daar wel even van overtuigen.
    Vind de standaard van bebe jou wel erg goed en de bubble die er goed op vast kan is ook geen overbodige luxe. Ga vanmiddag maar even vergelijken bij de prenatal.

Wat de Ikea kinderstoel betreft, die wilde ik eerst ook maar ben er een paar keer over gevallen, poten steken behoorlijk uit, en nu wil ik hem niet meer ;)

4. anita1975

een wipstoel heb ik ook nog niet, zal eens om me heen ga kijken nog.
    Maxi cosi moet ik ook nog hebben trouwens.

die poten van die ikea stoel steken indd uit...
    soms hebben ze ook wel eens stoelen bij de kruidvat toch?

5. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Ik heb bij mijn ouders nog de kinderstoel staan waar ik zelf bijna 30 jaar geleden in heb gezeten. Het is zo'n stoel dat het ook een apart tafeltje en stoeltje is. Erg stevig ook. Alleen de kleur is donkerbruin, dus tegen die tijd geven we hem gewoon een lekker fris kleurtje.

Hier komt gewoon een simpel badje te staan voor de kleine. We willen er toch snel zelf mee onder de douche en in bad. Van die badjes met die zeeppompjes eraan vind ik maar onzin. Je zeept de kinderen meestal al in op het aankleedkussen om ze daarna in bad alleen maar af te spoelen.

Wat voor dekentjes hebben jullie voor op het bedje? Hier nog niks in huis. Vraag me af of fleece-dekentjes mogen en anders ga ik denk ik voor die bij de hema.

6. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    o steken ze ver uit? nou ja kijk wel.. eerste tijd zullen ze toch nog niet in de stoel zitten dus kan altijd nog zien...

dekentjes en lakentjes enzo hebben we ook nog niet daar moet ik me ook echt nog in verdiepen wat je allemaal precies moet kopen.. gelukkig hebben we nog 20 weken hihi

7. anita1975

wij hebben ook een simpelbadje hoor. en hij past op mijn oude standaard die ik al had. Ik ga geen nieuw badje kopen....Roland zei vorige week ofzo nog wat ik nog wel wil hebben is een nieuw badje, ik zeg waarom? nou zo 1 met een thermometer, ik zei dat is onzin, je weet zelf wel hoe warm het badje kan voo de baby en anders een losse thermo.
    het is wel leuk maar onzin indd. die flesjes die erin kunnen staan dan meestal weer buiten handbereik, want als je je kindje in bad gaat doen was je hem op het aankleedkussen en dan staat het badje net iets te ver.

Ik heb vorige keer een 4 seizoenendekentje gekocht bij de HEMA, en die ga ik nu ook gewoon gebruiken. heb er wel een dekbedhoes over heen dan. Voor later heb ik een 4 seizoenen dekbedje.

een stoeltje waar je zelf in gezeten hebt is ook leuk...voor mijn oudsten had ik ook nog zo'n kubus stoel, tafel en stoeltje wat je op elkaar kan zetten.

8. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Qua badjes kan ik zelf de Tummytub aanraden (oftwel een emmer eigenlijk!). Vond ik aan het begin zelf zoveel makkelijker en je kindje schijnt het heel geruststellend te vinden om die begrenzing om zich heen te voelen.
    (overigens hoeft het allemaal echt niet duur te zijn: sinds ons zoontje de tummytub is ontgroeid, gaat hij in bad in zo'n cementemmer van de Gamma van 6 Euro! Klinkt misschien raar maar werkt prima! En wij hebben ook geen gewoon bad, alleen een douche).
    Wipstoeltje hebben wij een hele goedkope geleend van een vriendin, maar om nou te zeggen dat die 'wipt' (zoals jij zei, Miss Frodo...) Misschien dat de duurdere modellen dat doen maar deze eigenlijk niet hoor! Ik ben nog steeds weg van die Doomoo Seat.

9. Niet meer actief

Wat hebben jullie allemaal al veel spulletjes gekocht en zo! Daar heb ik echt nog allemaal niet over nagedacht! Eerst die 20-wkn echo maar eens en dan ga ik los! En heb ook nog helemaal niet nagedacht over badjes en kinderstoelen en zo... Tegen de tijd dat ik me daar in ga verdiepen, schakel ik jullie hulp wel weer in hahaha. Jullie hebben dan alles al uitgezocht, lekker handig voor mij ;)

10. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Als ik voor mezelf spreek kan ik alleen maar zeggen dat ik erg ongeduldig ben aangelegd en dat ik het absoluut niet erg had gevonden als een zwangerschap maar 20 weken zou duren ipv 40. Kan niet wachten om de kleine vast te houden!
    Vandaar dat ik ook al zo bezig ben met het kamertje en alles wat erbij komt kijken denk ik.... :oops:

11. Niet meer actief

Oh een zwangerschap van 20-wkn zou ik ook helemaal niet erg vinden ;) Dan zouden er hier nu al een aantal mamma zijn!

12. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Das wel heel snel hoor 20 weken en dan mama, dat zou ik niet redden, vind die 40 weken wel ok. Heb ik tenminste alle tijd om inkopen te doen en te vergelijken enzo.

Ben weer terug van de VK, alles ok maar dat dacht ik al. Even gevraagd hoe dat nou zit met dat ziekenhuis en ze gaan niet mee als ik in Haarlem zou willen bevallen omdat ze vaak uit Beverwijk moeten komen en dan naar IJmuiden zouden moeten en dan naar Haarlem en dat duurt gewoon te lang. Das een antwoord waar ik mee kan leven. Ze heeft nu ook in de pc gezet dat ik thuis wil bevallen en dat ik ingeval van Medische Indicatie wel naar Haarlem wil.

Was hier net prima weer maar nu trekt het weer dicht, maar ik ga straks toch echt met mijn opschrijfboekje naar Haarlem. Kan ik gelijk even kijken welke stoeltjes wel en niet wippen en de stof van de domo nog eens bekijken, kan je die wassen trouwens?

13. Niet meer actief

Fijn dat het weer allemaal goed was bij de vk MissFrodo en dat je nu een antwoord hebt gehad over het ziekenhuis waar je mee kan leven. Veel plezier bij het shoppen!

Doen we het vandaag hier speciaal voor Guppie rustig aan, omdat ze het anders echt niet meer bij kan houden ;)

14. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Dag dames!

Marije, fijn dat je weer wat van je broertje gehoort hebt! Hopelijk is ie snel thuis.

Melis, mooi buikje hoor!

Juni, gefeliciteerd met jullie mooie echo

Wat shoppen jullie al veel! Ik wil nu eigenlijk eerst het kamertje af gaan maken, maar ja die muur staat er voorlopig nog niet ben ik bang.
    Misschien kan ik het logeerbed vast weg halen en het linnenkastje in elkaar zetten. Maar ja als die muur er komt moet ook alles er weer uit.

Badje heb ik trouwens al wel! Van mams gehad, een witte van BebeJou met zo'n lief schaapje erop blauw met groen. Ook fijn dat ze een hoge standaard hebben.

Kreeg trouwens het foldertje van Burgerhout en daar staat een 10 delig badset in (wit) voor 39,99! Da's toch niet duur! Alleen de standaard zit er niet bij.

Oja en bij Aktie baby hebben ze van 16 t/m 26 aug 20% korting op alles!

Nog een vraagje, hoe zijn jullie schoonouders bezig met de zwangerschap? Ik heb echt een goeie band met ze en het zijn echt lieve mensen, maar ze vragen nooit hoe het gaat of dat ik naar de verloskundige ben geweest ofzo. Dat vind ik eigenlijk best wel moeilijk.

15. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Hoi anneliesje

Bij mijn schoonouders gaat alles via Mark.. ze bellen mij eigenlijk nooit. En als ik ze zie is het kort even hoe het gaat.. ach ik vind het wel prima als ze daarna ook maar niet elke dag op de stoep staan.

Als je een goeie band met ze hebt kan ik me wel voorstellen dat je dat niet leuk vindt. Misschien kan je je schoonmoeder een keer meenemen shoppen ofzo misschien dat het dan meer gaat leven?

16. anita1975

burgerhout ken ik niet en aktie baby waar zit die?

enne ik heb geen schoonouders, roland heeft geen contact meer met zijn moeder helaas, hij wil
    wel maar weet niet waar ze woont.
    dat wordt ff zoeken dus.
    Maar met mijn ex schoonouders was en is de band goed en ze vragen altijd hoe het is gegaan zelfs nu nog, ze wist dat ik naar de gyn moest etc.

17. Niet meer actief

Ik heb ook een goede band met mn schoonouders en als ik ze aan de telefoon heb vragen ze meestal wel hoe het met me gaat. Als ik een (speciale) afspraak bij de vk heb gehad, bel ik ze meestal zelf wel om te zeggen hoe het gegaan is... Volgens mij vergeet ik namelijk zelf ook wel om te zeggen wanneer ik een afspraak heb... Neem aan dat ze dadelijk bij bijvoorbeeld de 20-wkn echo ook eventueel zelf wel bellen om te vragen hoe het gegaan is...

Mn schoonmoeder ziet onze zwangerschap wel als een nieuwe kans om te genieten van alles wat er bijkomt. Bij haar andere schoondochter is alles namelijk heel raar gegaan, ook toen die kleine geboren was. En het is dat ik weet dat ze dat zo ziet, maar ik vind niet dat ze nu extra veel belt en zo om te vragen hoe het gaat of zo...

18. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Berna dat is misschien wel een goed idee!
    Bij de eerste zwnagerschap die in een mk eindigde zei ze, dan gaan we lekker samen positiekleding kopen als het zover is, dat deed ik met mijn eigen dochter ook. En nu hoor ik haar nergens meer over! Ze hoeft ons niet te overladen met cadeaus ofzo maar we hebben nog niets van ze gehad. Ik vind het ook lullig voor Mark, mijn moeder belt bijna iedere dag hoe het gaat en neemt iedere keer wel wat mee en hij moet zijn moeder zelf bellen om te vertellen hoe het gaat.
    (sorry voor t lange verhaal, maar zit er eigenlijk best wel mee)

19. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Anita, burgerhout zit in Rotterdam en Sliedrecht, Aktie baby in Breda.

20. Niet meer actief

AnneLiesje: misschien doet ze dat juist wel omdat ze zich niet op wil dringen! En zit ze te wachten tot jij vraagt of ze een keer meegaat... Dat merk ik namelijk bij mijn schoonouders ook!

Deel Deze Pagina