Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    linda, wat gruwelijk vervelend dat het niet zo lekker gaat tussen jou en roy! Hopelijk komt het snel weer goed! Als je iets kwijt wil mag je me altijd PB-en hoor.

marije, wat toevallig dat je VK een neef van je moeder is! grappig!

pacific, ikke toevallig ook veel magzuur vandaag. Ze zeggen dat je dan een kindje krijgt met veel haar bij de geboorte

guppie, ik heb gekozen voor 4 weken van te voren. dan heb ik na de bevalling nog lekker 2 weken extra ;)

anneliesje, heel veel plezier bij de yoga!

2. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Linda, ik hoop dat het snel weer lekkerder gaat tussen jou en je mannetje en dat jullie samen je draai weer vinden.

Ben op verfjacht geweest vandaag en denk dat het een grasgroene muur wordt en de rest van de muren wit. Alleen nog geen idee wat ik met de kozijnen en deuren aanmoet.
    Iemand een leuk idee?

Scoorde ook nog een lakentje met hoeslaken bij de Hema voor 3.28!

Vanmiddag weer de buikbaby cd gedraaid en ja hoor daar ging mevrouwtje weer, vind het zo gaaf.

AnneLiesje, veel plezier bij yoga. Ben benieuwd wanneer mijn samen bevallen cursus begint.

Mijn verlof begint 6 weken van te voren, ook hard nodig in verband met de grootscheepse verbouwing hier.

Oh en die verklaring heb ik gewoon bij mijn controle gevraagd en gekregen.

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Hallo meiden,

meliske: echt een schattig jurkje!

Guppie: ik heb gebeld dat ik zo'n verklaring nodig had en de volgende afspraak lag ie klaar, ik had hem ook eerder kunnen ophalen maar ik had hem niet eerder nodig.

Linda: succes voor jullie, ik hoop dat jullie er snel uit komen. De tip van Anneliesje lijkt me trouwens wel een goede (mits je knip het toelaat tenminste) anders is een wandeling in de duinen of de bossen (als je daar in de buurt woont) zonder overnachting ook een goede optie.

ik heb gekozen voor 6 weken van te voren met verlof en dan nadien nog 2 weken vakantie (dus 18 weken totaal vrij). Ik heb namelijk heel sterk het gevoel dat ik eerder zal bevallen, het slaat nergens op want ik kan niet aangeven waarom (beide echo's wezen wel ongeveer een week verder aan en mijn datum is niet aangepast) maar het voelt prettiger om dan maar 6 weken van te voren te stoppen.
    Intussen al weer wat goede echo's zag ik (degene die nog een terug moet vanwege een niertje, sorry maar weet niet meer wie het was :oops: --> succes en goed dat je je er niet te druk om maakt) en steeds meer mama's die hun kindje gaan voelen (ik vind het elke keer weer geweldig).
    Iedereen die komende tijd voor de 20 weken echo gaat veel succes en plezier hopen dat de trend zich zo doorzet en dat het bij iedereen goed gaat.

4. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    dit heb ik dus gemist...
    wie moest er terug...? ? ?
    en wat was er met het niertje...? ? ?

5. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    Meliske dat was ik. Ene nier was wat vergroot, maar kan zijn dat het niertje net urine aan het afgeven was zeg maar, daarom met 30 weken nog een controle. Ach met 1 nier kan je ook leven, maar zo ernstig was het nog zeker niet zei de echoscopiste.

6. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Kudelstaart
    al wat bekend van annika?

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb op de site gevonden dat ik zo'n verklaring alleen 's ochtends kan ophalen. Moet ik maar een keertje de auto bietsen en in een tussenuur gaan. Ik bel wel even van te voren, ben ik sneller klaar denk ik.

Na vandaag neig ik nog meer naar 6 weken voor mijn uitgerekende datum, omdat ik zo ontzettend snel moe ben. Moest ook meteen weer overgeven vandaag. Na mijn verlof werk ik toch maar 2 daagjes, dat is zo ontzettend weinig...

Citroentje, ik heb juist het idee dat ik 2 weken later ga bevallen, dan krijg ik er alsnog 2 weken bij dus (als ik die 6 weken van te voren neem).

Ga nog even tv kijken en dan lekker m'n bed in. Morgen komen de kinderen weer op school, ik heb er zin in!

8. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    lefbekkie, wat knap dat je er zo positief over denkt!
    niet dat ik je nu ontmoedig hoor, maar vind het gewoon knap van je! :thumup:

9. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    @Linda: jeetje, ik hoop dat jullie snel een goed gesprek kunnen voeren. Inderdaad tijdens een dagje/weekendje weg dan ben je beide ontspannen

@Meliske: wat een geweldig schattig jurkje!

@Lefbekkie: ik bewonder je positieve instelling! Ik hoop dat als je de volgende keer op controle gaat alles oke is met het niertje. Het is wel vaker dat ze iets zien, want dan later toch blijkt mee te vallen.

@Guppie: vervelend dat je weer moest overgeven. Komt dat bij jou door de vermoeidheid of moet je vaker overgeven?

@missfrodo: dat was een goedkoop lakentje/dekentje! Altijd leuk zoiets op de kop te tikken... Leuk ook dat je meisje zo reageert op die cd!

@Anneliesje: hoe was het op de yoga? Jij mag vroeg beginnen trouwens... Ik heb me met 14 weken aangemeld, maar voor oktober was er helaas geen plaats. Is het echt zo zweverig of valt het wel mee?

@Marije: leuk dat je zo gematst bent!

@Pacific: Hier ook steeds vaker last van maagzuur. Vooral 's nachts, zodat ik er bijna niet van kan slapen. Ik heb gemerkt dat als ik op mijn rechterzij lig het erger wordt en op mijn linkerzij het iets minder wordt.

Sorry als ik nu nog iemand vergeten ben :(

Hier van het weekend de commode en de kast ook in elkaar gezet. De eerste kleertjes liggen er inmiddels al in. Het kamertje is nu bijna af. Alleen de kleine dingetjes moeten nu nog opgehangen worden (rolgordijn, lampje, kapstokje, speelgoedzak,enz), maar dat moet mijn mannetje doen, dus vrees dat dat nog wel even gaat duren. Hij doet alles liever rustig aan. Ben al wel heel blij dat alles nu al een beetje een eigen plaatsje heeft. Hebben we tenminste nog een tijdje om te wennen. We kunnen ons er allebei nog niks bij voorstellen dat er op dat kamertje over een maand of vier een frummeltje ligt...

Mijn buik begint me trouwens ineens heel hard te groeien :confused:
    Mijn positiebroek stond nog steeds op de strakste stand, maar die heb ik er vandaag toch echt eentje losser moeten zetten. Buik gaat ook steeds meer naar voren staan. Het leek een hele tijd op een ik-heb-teveel-gegeten-buikje, maar nu lijkt het echt al wat. Ben er best trots op! :D

Beebje laat zich nog steeds niet iedere dag horen (nou ja.. voelen), maar ik maak me er inmiddels al niet meer druk om. De 20-weken echo heeft me echt goed gedaan. Ik weet dat alles in orde is en de vk zegt ook dat het normaal is. Toch ben ik altijd blij als ik het wel weer voel. Moet er soms gewoon ineens van glimlachen. Heerlijk die kleine schokjes/tikjes tegen je buik. Kan er nu ook nog gewoon van slapen. Het zal over een aantal weken misschien wel anders zijn. :p

Voor wie vandaag (lees:straks) een echo heeft of naar de verloskundige moet: heel veel plezier!

10. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Ik ben vanochtend om half 5 tante geworden van Floryane Isabella , roepnaam Floortje!

Na 11 uur (rug)weeën had mijn schoonzusje pas 1,5 cm ontsluiting en gisteravond om half 12 pas 4,5 cm!
    Het was dus een hele moeizame, lange en zware bevalling van 21,5 uur maar moeder en dochter maken het gelukkig goed!

Ik wil straks in mijn pauze even baby all stars (liefst rose natuurlijk) kopen. Ze mogen niet te klein zijn want mijn zwager vertelde dat ze nu al op grote voet leeft... hahaha
    En we gaan morgen een schilderijtje bestellen op www.prinsenkind.nl. Het wordt de kikker, maar daarvoor moesten we eerst de naam en geboortedatum weten.

Vanavond gaan we de kleine meid bewonderen :D

11. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Kudelstaart
    Moonie gefeliciteerd! Leuk hoor ik wacht hier ook in spanning op schoonzus die donderdag uitgerekend is.
    Meliske en Busybusy, ik kan me wel drukmaken maar kan er niets aan veranderen. Is ook voor het eerst hoor dat ik zo denk ben ook niet altijd zo positief, maar het kan echt helemaal totaal niets belangrijks zijn. Kom uit een gezin waar veel medische toestanden altijd geweest zijn (ik de grote uitzondering) dus van een eventuele nier kijk je dan niet zo gek meer op klinkt misschien raar hoor maar het kan zoveel erger. Daarnaast heb ik gedroomd van ons drietjes en geloof ik dat we straks een kindje hebben waarvan we mogen genieten wat en hoe ook!

12. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi!

Moonie: gefeliciteerd tante! Leuke naam hoor!
    Hier weinig nieuws. Ik heb door het slenteren zondag best pijn in mijn heupen. Ik kan trouwens niet lekker meer in kleermakerszit zitten, jullie wel? Mijn heupen doen dan best zeer. Ik hoef pas om 10.00 te beginnen, dus mag ik van mezelf rustig aan doen. Ik bel straks de huisarts even, heb een plekje op mijn hoofd (kan het zelf niet zien) en volgens manlief ziet het een beetje raar eruit. Ik denk dat het een oud wondje is of dat mijn psoriaris terugkomt (vroeger veel last van gehad) door de hormonen. Dan kan ik er vrijdag heen voor de lessen.
    Linda: sterkte.
    busy: wat hou je alles goed bij, dat lukt me echt niet!
    Een fijne dag allemaal!

13. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Moonie van harte!

meiden met de echo vandaag; succes!

14. Niet meer actief

Hé meiden,

Thnx voor alle lieve berichtjes. Doet me goed dat jullie zo meeleven. Heb gisterenavond nog wel even met Roy gepraat, en ook al komt er niet zoveel van zijn kant uit, kan ik wel aan hem zien dat ie er heel erg mee zit. We waren al van plan om dit weekend naar Parijs te gaan, iemand een tip voor een leuk hotelletje in het centrum?

Gefeliciteerd Moonie!

Vanmorgen om iets voor 6 uur zijn vrienden van ons pappa en mamma geworden van een meisje: Amber. Ga er vanavond na mn werk meteen even heen.

Lexie & Marije: heel veel succes met de 20-wkn echo vandaag!

15. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Goedemorgen,

De yoga was best leuk, alleen de groep niet zo, ik was de jongste en de rest had allemaal al meerdere kindjes...

Moesten oefeningen doen om los te komen en je ademhaling te controleren.
    Daarna alleen heel de nacht wakker gelegen, viel denk ik om half 6 in slaap en ja toen ging de wekker al weer bijna. Zit nu een beetje te tollen op mijn bureaustoel.

Gefeliciteerd Moonie met je nichtje!

Linda, zal het eens aan mijn broertje vragen, die komt er nogal eens met zijn vriendin die Frans studeert.

Lexie en Marije, veel plezier vandaag bij de echo!

Lefbekkie,spannend hoor een neefje of nichtje erbij!

San, ik ken het gevoel in je heupen, misshien helpt dit: a;s je op bed ligt en je doet je voeten bijelkaar en dan laat je je benen zakken, (spreidstand zeg maar) dat is goed voor je heupen en bekken.

16. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    jammer anneliesje dat de groep niet zo is...
    ik zou vanaf 15 oktober beginnen maar zou samen met mijn vriendin gaan die is begin december uitgerekend dus zou zij niet meer alle lessen kunnen volgen dus ik hoop dat ze ons samen iets naar voren kunnen plaatsen.....

17. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Berna, er waren er nu ook 2 die al in november waren uitgerekend! Ik was de enige die 20 wk was... De rest allemaal verder, zat ik daar tussen al die mega buiken, met mijn mini buikje!

18. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Anneliesje, dat had ik vorige week ook met de BV-infoavond; ik was de enige die nog maar zo ver was, alle anderen waren voor sept, okt of nov.

Moonie: gefeliciteerd met je nichtje!

Lexie en Marije: veel succes bij de echo!

groetjes
    juni

19. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    :idea: busy, wat fijn dat je het kamertje nu zo goed als klaar heb! Leuk he om steeds even binnen te lopen en overal in te snuffelen ;)

:idea: moonie, gefeliciteerd met je nichtje! ! !

:idea: san, suc6 bij de dokter. Wat betreft je heupen.. ik heb er (nog) geen last van.

:idea: linda, wat dat jullie even lekker samen eruit gaan! Hopelijk gaat het dan beter tussen jullie.

:idea: anneliesje, wat jammer dat de groep niet zo leuk was! Misschien wordt het nog beter als je elkaar beter leert kennen.

ik voel de kleine echt ieder dag. En dan echt bijna de hele dag door! Ben er zo blij mee! pff wat stelt me dat gerust! ben toch wel steeds meer bang voor de komende periode....

lexie en marije, veel suc6 en plezier bij de 20 weken echo!

20. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Mijn (gelukkig bijna ex) baas is seen L*L

zo dat lucht op!

Melis, wat fijn dat je je kleine meid zoveel voelt!

Deel Deze Pagina